Flimzes Skrevet 5. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 5. mai 2011 Support? Apple support trenger å flytte ut fra boden i hagen til stevejobs. My point exactly Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 6. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2011 (endret) Er utansett betegnet som utbygging dersom det er en del av firmaet.... Microsoft, Dell, IBM, HP osv osv osv. ja ALLE har brukt milliarder på datasenter og mye mer, og naturligvis planlegger å øke...tror du virklig ikke at firma gjør dette??? Sikker på du ikke meinte "Nimrod" med det nicket? Jo, så klart vet jeg at firma gjør det. Men utbygging i den skalaen når de allerede har fungerende så er det jo tydelig at det er noe spennende på gang, det skjønner vel du også? Spesielt siden Apple hovedsaklig er et hardware-firma kontra Microsoft f.eks. som hovedsaklig er software. Angående nicket, så jo, jeg mente faktisk Nimrod. True story! Jeg tok det fra en serie som het Surface for mange år siden, men valgte å bruke a i stedet for o. Angående support så lurer jeg litt på hva dere mener? Har aldri trengt Apple Support selv, men de scorer jo gjennomgående høyest i tester? Er det misvisende? Endret 6. mai 2011 av Nimrad Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 6. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2011 Apple support er notoriske for å nekte å gjøre noenting som helst. De nektet å skifte batterier som gikk i stykker innen et år på ipodene, før det gikk gjennom rettsak, gang på gang så nekter de å følge forbrukerkjøpsloven her i norge når deres enheter går i stykker før tiden. Lenke til kommentar
Newton Skrevet 6. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2011 @Flimzes: Tror du overdriver en smule nå. Kan ikke huske å ha hørt om noen slik rettsak mot Apple i Norge. Men det kan du kanskje dokumentere for oss? Det som kan sies er at elektronikkbransjen generelt har hatt visse problemer med å tilpasse seg den særnorske Lov om forbrukerkjøp. Dette kan illustreres med at bransjeforeningen for elektronikkbransjen kjørte en sak om reklamasjonstid på mobiltelefoner på vegne av Nokia, som gikk helt opp til Høyesterett. Det måtte altså en dom i Høyesterett til, for å endelig fastslå at det er 5 års reklamasjonstid på mobiltelefoner,og ikke 2 år som Nokia insisterte på. Dette fikk da også virkning for reklamasjonspraksis for mp3-spillere og annen småelektronikk. For øvrig synes jeg det er på grensen til galskap med 5 års reklamasjonstid på telefoner og mp3-spillere til noen hundrelapper - det blir like lang reklamasjonstid som vi har på biler og hus, som koster hundretusener eller millioner. Man det ser altså ut til at bransjen som helhet, med Nokia i spissen, har hatt visse problemer med å forholde seg til norske lover - ikke så rart, synes jeg. http://www.akam.no/artikler/forbrukerne_seirer_i_hoyesterett/43545 For øvrig er min egen erfaring (og flere jeg kjenner godt) at det ikke er spesielt vanskelig å reklamere på Apple-produkt selv etter at de er et par år gamle. Har selv fått igjennom to reklamasjonssaker på hhv. 2,5 og 4 år gamle produkt, uten problemer. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 6. mai 2011 Rapporter Del Skrevet 6. mai 2011 For å unngå en lang offtopic-krangel har jeg slettet seks innlegg som ikke hadde noe med emnet å gjøre. Dette innlegget skal ikke kommenteres. Har du reaksjoner på moderering tar du kontakt med meg via en privat melding. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå