Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

for stor aldersforskjell eller passe?


Anbefalte innlegg

Betatt av jente som er 15 år, snart 16 (1995) Jeg har aldri snakka med hun men håper å få kontakt med hun. Hun ser faktisk eldre ut enn hun er, har fine former og greier :)

 

Jeg er 19 år (1991)

 

Syns dere det er rart hvis jeg hadde blitt sammen med ei jente som er 4 år eldre enn meg? For meg er det ikke noe problem.

Endret av Gutt17
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Betatt av jente som er 15 år, snart 16 (1995) Jeg har aldri snakka med hun men håper å få kontakt med hun. Hun ser faktisk eldre ut enn hun er, har fine former og greier :)

 

Jeg er 19 år (1991)

 

Syns dere det er rart hvis jeg hadde blitt sammen med ei jente som er 4 år eldre enn meg? For meg er det ikke noe problem.

Tatt spørsmålet ditt i betraktning gir ikke tilleggsopplysningene dine noe mening.

 

Uansett, jeg synes ikke på NOEN måte det er rart om du hadde blitt sammen med ei jente som er 4 år eldre enn deg. Både Langdon og resten av samfunnet vil nok både akseptere og anse det som helt normalt.

 

Lykke til

 

Langdon :)

 

4 år yngre mener du..

 

men nei. Eneste dumme med unge jenter som ser eldre ut, er at når man blir eldre blir de veldig fort gammel i utseende.

Eller kanskje han mener at jenta er 22 og snart blir 23. Hvem vet? :)

Lenke til kommentar

Var selv sammen med ei som var 96, er 92, var tre år og et par måneder. Hun ble for umoden etterhvert, syntes i at hun ikke klarte å snakke i ting og var fryktelig redd for å gjøre noe som ikke var kult. Om du får det til å funke så anbefaler jeg det, men du må nok være forberedt på noe tyn. Jeg kalles fortsatt 96 av mange på kullet mitt og de fleste vennene :p

Lenke til kommentar

Hadde du vært litt eldre og var sammen med ei jente som var 4 år yngre, så hadde jeg ikke reagert. Det jeg reagerer på her er at en 15-åring er ganske ung i forhold til en 19-åring. Selv om at den perioden med 4 års mellomrom ikke er utrolig mye, så er det faktisk et stort emosjonelt og modent gap. For det er akkurat i den alderen 15-19 år at man modnes og forandres utrolig mye personlighetsmessig og verdimessig.

 

Dessuten så tror jeg at kompisene dine kommer til å småmobbe deg for at du går etter teenz ;)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

alder har ingen betydning egentlig, men når man er såpass ung så har det mye og si, har du tenkt på hva foreldrene hennes kommer til og tenke? jeg kjenner to stk jenter som er født i 94 og er sammen med noen osm er født i 91, de fleste her synes det er litt drøyt, føles nesten som dem utnytter dem.. men, dem får bestemme selv, ihvertfall 91 og 95 er ganske mange år når du er under 25, hadde du vært 25 og hun 21 hadde det ikke noe å si..

 

litt motstridende betydning her, da alder egentlig ikke har noen betydning som jeg sa ;)

 

Lykke til uansett..

Lenke til kommentar

Du er født på feil plass, hvis det der blir sett på som ett jævla stort problem, jeg ble selv sammen med en jente på 14, når jeg var 20 år, stefaren til hun var ikke glad for å si det sånn, men vi ga ikke opp, dem kunne ikke gjøre noe, for jeg var kommet for å bli,

ikke lenge etter så for jeg på besøk til henne.

 

Folk har tendens til å overreagere, å si ting dem egentlig ikke mener, blir du ilag med henne så bevis at du liksom ikke bare utnytter henne (noe som jeg forøvrig syns er bullshit, undervurdere unge jenter er noe man ikke skal gjøre, å det der med utnytting er som oftest bullshit) hvis foreldrene hennes reagerer så bare overse det, hvis hun mener seriøst treffes dere i smug uansett hva andre måtte mene, å tiden går fort, plutselig er hun 16, da er det ikke så "ille" lenger.

 

En ting til, tiden leger alle sår, det vet jeg alt om.

Endret av Yoshii
Lenke til kommentar

Du er født på feil plass, hvis det der blir sett på som ett jævla stort problem, jeg ble selv sammen med en jente på 14, når jeg var 20 år, stefaren til hun var ikke glad for å si det sånn, men vi ga ikke opp, dem kunne ikke gjøre noe, for jeg var kommet for å bli,

ikke lenge etter så for jeg på besøk til henne.

 

Beviser jo at du ikke har sjanse hos jenter på lik alder. Patetisk. En jente på 14 er mye enklere å påvirke enn eldre jenter og ofte er de ikke så bevisste på ting.

 

Du bør kjøpe en enveis flybillett til Saudi-Arabia, du passer svært godt der.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Beviser jo at du ikke har sjanse hos jenter på lik alder. Patetisk. En jente på 14 er mye enklere å påvirke enn eldre jenter og ofte er de ikke så bevisste på ting.

 

Du bør kjøpe en enveis flybillett til Saudi-Arabia, du passer svært godt der.

Det beviser jo ingenting. Det antyder nok at du ikke har sjans på jenter på din egen alder, men det betyr ikke at det er fakta. Det er jo slike fordommer som Adogg kommer med her som vil være en negativ faktor for forhold med stor aldersforskjell, men om man takler slike fordommer, så ser jeg ikke noe galt med den aldersforskjellen. Men som sagt, man må forvente å få skeptiske blikk fra andre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jenter kan stort sett se konsekvensene av egne valg når de er 15-16 år, så da er det for meg helt akseptabelt at typen er noen få år eldre, så lenge de ikke er langt uti 20-årene og eldre.

 

Jeg har inntrykk av at det ikke er uvanlig at jenter får kjærester som er noen år eldre fra tenårene. Jeg kjenner mange eksempler på det. Lillebroren min er 14 år gammel. Den gamle kjæresten hans har funnet seg en type på min alder (18 år). Den fysiske forskjellen er akseptabel. Det som for meg ville vært verre, er den mentale forskjellen. Jeg har aldri prøvd, men jeg kunne aldri tenke meg å være sammen med ei jente på 14-15 år. De har sannsynligvis et helt annet livssyn, andre prioriteringer og andre planer enn meg. De er ikke de mest reflekterte skapningene. Jeg tror aldri det ville fungert.

 

Jeg kom ved et uhell til å skrive at den fysiske forskjellen ikke er akseptabel. Det var ikke det jeg mente.

Endret av Zarac
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...