Gå til innhold

Norsk presses overdrevne fokus på utenlandske fotballspillere i den norske tippeligaen.


Anbefalte innlegg

Vi er mennesker, det får holde.

 

Da mener du vel at indianere i Amerika ikke bør kalle seg selv indianere? Det er vel kanskje rasistisk e.l.?

Hva blir det neste? At vi skal slutte å bruke ordet "menneske" fordi det er "artistisk" (lol) mot andre arter? Tross alt deler jo mennesker og sjimpanser mesteparten av genene.

 

Mennesker har alltid vært på flyttefot og parret seg med folk fra forskjellige steder og dermed fått ett sterkere genbase.

 

Likevel har nordmenn sett ut som de bildene jeg postet ovenfor så lenge noen kan huske. Fornekter du at europoide mennesker finnes?

Hva mener du med at vi nordmenn får en sterkere "genbase" av å blande oss med somaliere, tyrkere eller pakistanere?

Du sier selv at det er større genetisk forskjell mellom en nordmann og en nordmann enn det er mellom en nordmann og en inuitt, så da må det vel være nærmere innavl om jeg skulle parre meg med en inuitt enn med en annen nord-europeer? Hehe...

 

Så klassifiseringen nordmenn med folk med likt genbase ser jeg ingen grunn til å ha. Nordmenn er heller ett kulturelt uttrykk/fenomen, som menes med folk som deler samme kultur/levemåte/leveverdi og derfor kan en inuitt være en nordmann.

 

Tullprat. Tro det eller ei, men folkeslag finnes, og dette er lett beviselig. Kulturen kommer på kjøpet.

 

edit: rettet en formulering

Endret av Wyrd
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"We must realize that our Party's most powerful weapon is racial tension. By pounding into the consciousness of the dark races that for centuries they have been oppressed by the Whites, we can mould them to our program. The terms 'colonialism' and 'imperialism' must be featured in our propaganda. In America we will aim for subtle victory while inflaming the Negro minority against the Whites. We will endeavour to instil in the Whites a guilt complex for exploiting the Negroes. We will aid the Negroes to rise to prominence in every walk of life, in the professions and in the world of sport and entertainment. With this prestige, the Negroes will be able to intermarry with the Whites and begin a process which will deliver America to our cause."

  • Liker 1
Lenke til kommentar

No blir dette kanskje litt på sida av kva som egentlig blir diskutert her, men det er likevel et poeng som eg føler kan ha ein plass i diskusjonen.

 

Antall utlendinger var på stigande kurve heilt fram til 2009ish, og fra der har det sunke litt igjen.

Setter ein dette i direkte sammenheng med det norske landslags bedrifter dei siste ti åra så kan ein sei at vi ikkje har den samme tilveksten med gode norske spelarar som kan hevde seg internasjonalt.

Kanskje eit tynt argument, det kan eg vere enig i. Men når drillos herja på 90-tallet var det stort sett etablerte spelarar i utenlandske klubber. Føler denne eksporten har stagnert ein del. Vi sender forsåvidt norske spelarar til utlandet enda, men nivået er ikkje der det var.

 

Spørsmålet er då om dette har ein sammenheng med at vi har for mange utlendinger i norsk liga. I stedet for å bruke unge lovande talenter på benk, så fyller en gjerne opp med svensker, islendinger, og diverse andre europeiske og afrikanske land (primært). Er dette heldig for utvikling av norsk fotball? Og då tenker eg primært på norsk landslag framover.

Lenke til kommentar

Ingen som reagerer på at avisene fremstiller det som at det er utlendingene som spiller godt, men sannheten er at nordmennene suger.

 

Eller hva mener du Gutten fra eventyret?

Hva mener jeg om trollepostingen din? svært umodent.

 

A Racial Program for the Twentieth Century

 

A Racial Program for the Twentieth Century (occasionally A Radical Program for the Twentieth Century) is an antisemitic hoax promoted by Eustace Mullins.

 

Geir :)

Alt som eksponerer parasittene er på wikipedia en "hoax".

Lenke til kommentar

Helt intil nylig har nordmann vært navnet på en hovedsakelig germansk-ætted, nord-eurupeisk etnisitet tilhørende den europoide/kaukasoide grenen av menneskeheten, så hvorfor skal plutselig navnet tas i fra oss på den måten at det skal gjelde alle som flytter til Norge, uansett hva slags annen etnisk bakgrunn de har?

Hva skal vi nordmenn da kalle oss isteden, om vi ønsker å ha et eget navn siden vi faktisk skiller oss ut ifra norske statsborgere fra Nigeria eller Pakistan?

Blir jeg araber om jeg flytter til Saudi-Arabia?

Dette blir for dumt...

Og jeg som trodde at kvener, samer, bergensere, etterkommere etter svenske tilflyttere, tyske og spanske sjømenn og ikke minst russere også ble regnet som nordmenn....

Lenke til kommentar

Alt som eksponerer parasittene er på wikipedia en "hoax".

Tja, du kan jo finne fakta som motbeviser Wikipedias historie...? Start med "the Congressional Record" der sitatet av Abernethys innlegg finnes. Der står det om han faktisk siterte Washington Star. Hvis ikke tar Wikipedia feil. Neste stopp er å finne Washington Star for 18. feb 1958 og se om de trykket dementiet, og der siterte Mullins som kilde. (Star gikk konkurs for 30 år siden eller noe sånt, så du må vel på et eller annet bibliotek.) Hvis Mullins er kilden så får det være i hans kildemateriale du finner navnet på den "sionistpublikasjonen" der han angivelig fant den. Den skal i så fall befinne seg i Library of Congress, og så er du i mål.

 

Eller: Du kan google "Israel Cohen" og komme opp med en eneste kilde som bekrefter at han faktisk eksisterte. Hvis han var forfatter må vi tro at noen av hans skuespill finnes. Alt vi har er at han ryktes (av de samme kildene som som forteller historien) å ha møtt Israel Zangwill en gang. (At Zangwill faktisk levde, betyr ikke at Cohen gjorde det.)

 

Geir :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

ja, fordi det, når det gjelder de 2 første gruppene beskriver deres språk og eventuelle "kulturtillegg".

 

Samene og kvenene, altså? Når det gjelder kvenene, er jeg ingen ekspert akkurat. Men jeg vet at samer kan skilles fra nordmenn genetisk, selv om noen av dem har en del germansk tilsetning.

 

Gruppe 3 er nok mer på tøys, mens de tre siste gruppene ikke avviker fra gjennomnsnittsnordmannen i vesentlig grad...

 

Men jeg sier også at disse er nordmenn alle sammen...

 

Må jeg ta alt jeg har sagt om igjen? Om du med "nordmenn" mener norske statsborgere, da har du naturligvis rett. Men det finnes også en distinkt norsk ETNISITET som tradisjonelt har hatt navnet nordmenn. Nå om dagen kaller man dem "etniske nordmenn", men jeg ville foretrukket at vi fikk ha navnet vårt for oss selv, slik som med samene.

Lenke til kommentar

ja, fordi det, når det gjelder de 2 første gruppene beskriver deres språk og eventuelle "kulturtillegg".

 

Samene og kvenene, altså? Når det gjelder kvenene, er jeg ingen ekspert akkurat. Men jeg vet at samer kan skilles fra nordmenn genetisk, selv om noen av dem har en del germansk tilsetning.

 

Gruppe 3 er nok mer på tøys, mens de tre siste gruppene ikke avviker fra gjennomnsnittsnordmannen i vesentlig grad...

 

Men jeg sier også at disse er nordmenn alle sammen...

 

Må jeg ta alt jeg har sagt om igjen? Om du med "nordmenn" mener norske statsborgere, da har du naturligvis rett. Men det finnes også en distinkt norsk ETNISITET som tradisjonelt har hatt navnet nordmenn. Nå om dagen kaller man dem "etniske nordmenn", men jeg ville foretrukket at vi fikk ha navnet vårt for oss selv, slik som med samene.

Hehe godt poeng, ingen griner over at samene ser på seg selv som en egen folkegruppe og kaller seg for samer. Når det er snakk om nordmenn derimot så skal alt mulig inkluderes blant våre rekker.

 

Sier litt om mengden hjernevasking vår befolkning utsettes for gjennom pressen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Hehe godt poeng, ingen griner over at samene ser på seg selv som en egen folkegruppe og kaller seg for samer. Når det er snakk om nordmenn derimot så skal alt mulig inkluderes blant våre rekker.

 

Sier litt om mengden hjernevasking vår befolkning utsettes for gjennom pressen.

Et skrekkeksempel; Lars Monsen: - Jeg er same!

 

Kanskje samene burde omfavne mulitkultur dem også, så kan vi lese i pressen om samen ndure.

Du mener han krabaten her? :p

1050052025000_Neger-cover_270575298x1000r.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Lest sjekkliste for journalistisk arbeid i det flerkulturelle Norge?

 

Jeg poster den igjen slik at du kan få ta en titt på hva som er realiteten.

 

http://www.nj.no/Sjekkliste+for+journalistisk+arbeid+i+det+flerkulturelle+Norge.b7C_wlnIY4.ips

 

Du har forøvrig bevist poo poo.

 

Den listen den sier egentlig alt som er å si. Oppsummert:

* om en fremmedkulturell gjør noe positivt, ros det opp i skyene

* om en fremmedkulturell gjør noe negativt, gjem det under teppet

 

Og da kan man jo begynne å lure på hva som egentlig ligger gjemt under teppet..

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...