Gå til innhold

Norsk presses overdrevne fokus på utenlandske fotballspillere i den norske tippeligaen.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ser da ikke hvorfor andre må bevise noe som helst i denne sammenhengen? Det er jo du som påstår at det er en overdreven fokus på utlendinger. At det er fokus på dem er da alle enige i, men det er i mine øyne ikke særlig overdrevet.

 

De beste fotballspillerne i Norge i dag er utlendinger. Så enkelt er det. Da er det mer enn naturlig at det er de som hovedsakelig blir dekket av media. Hvis du kan finne noen gode norske prestasjoner som ikke har blitt nevnt i media, så kan jeg si at du har en god sak. Ellers kommer du bare med uttalelser som jeg ikke helt vet du vil med.

 

Definisjonen av "nordmenn" er for så vidt personer som er født i Norge og har norsk statsborgerskap, men jeg velger å ignorere dine til tider hjernedøde uttalelser på forrige side og leve i troen på at du er en noenlunde oppegående person.

Lenke til kommentar

Hahahahaha, det er så imponerende. En unggutt scorer etter 6 minutter for RBK og fordi han er svart i huden så er det en AGENDA når det kommer oppslag om det. I en kamp der to spillere scorer 2 mål hver så er det en AGENDA når de omtales. Og så ignorerer man selvfølgelig alle de andre nyhetene om etniske norske samtidig. Det er ingen "overdreven fokus" på bakgrunn av hudfarge, det er en fokus på hva folk utretter på banen eller hva de gjør utenfor banen (slik som å ikke signere kontrakt).

 

Hva, skal man slutte å rapportere fra fotball når ikke-etnisk-norske gjør det bra?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kunne kanskje ha skjønt frustrasjonen din om Ola Nordmann utmerket seg med 15 mål på 6 kamper, men om realiteten er at Ola Nordmann har skåret 3 mål på 6 kamper i motsetning til Nzumu Nigeriansen som har 12 på 6..

 

Så lenge de ikke kvoteres inn bare for å få dekning så er det utelukkende greit for min del. Det virker derimot som om du har lyst til å kvotere inn nordmenn på forsidene uansett relevans og eventuelle prestasjoner, ser heller at utlendinger og Norske som ikke er nordmenn (dine ord) får spalteplass på grunn av dyktighet enn at vi får nyheter som "Tore andre flo spilte helt ok."

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Du virker da helt usannsynlig opphengt i denne sjekklisten? Den innebærer da bare retningslinjer for hvordan slike ting skulle håndteres... i 1997. Så herlig at du kommer med oppdaterte kilder. Du gjentar de samme tingene til stadighet. Trodde aldri jeg kom til å bli lei av ordet "agenda", men så feil kan man ta. Jeg vil bare anta at du er ute og troller. Jeg håper det. Virkelig.

Lenke til kommentar

Lest sjekkliste for journalistisk arbeid i det flerkulturelle Norge?

 

Jeg poster den igjen slik at du kan få ta en titt på hva som er realiteten.

 

http://www.nj.no/Sjekkliste+for+journalistisk+arbeid+i+det+flerkulturelle+Norge.b7C_wlnIY4.ips

 

Du har forøvrig bevist poo poo.

 

Hva er det med denne sjekklisten du mener beviser den rasistiske agendaen? VVP handler jo tross alt om hvordan media skal oppføre seg, men likevel følges den ikke og flere medier har blitt straffet for det. Disse tipsene er ikke noen spesiell katastrofe og har ihvertfall ingen innvirkning på når Bakenga scorer etter 6 minutter for RBK.

Lenke til kommentar

Fra sjekklisten.

 

Gjesp.

 

UNNGÅ NASJONALISTISK RETORIKK i sportsjournalistikk som kan nøre opp under negative holdninger til folk fra andre land. Gi plass til den rolle utlendinger spiller i norsk idrettsliv.

 

Gjesp ja, det sjekklisten sier er at man skal gi plass til den rollen utlendinger spiller i norsk idrettsliv, MAO fokusere på prestasjoner fremfor etnisitet og nasjonalisme. Ser det ut som nasjonalisme i idrett er noe vi sliter med? Og hvordan er det relevant når Bakenga scorer etter 6 minutter, ville du at man ikke skulle hatt noe oppslag? Kanskje bare "RBK scoret etter 6 minutter, en hvit etnisk nordmann var inntil ballen 3 touch før målet ble scoret".

Lenke til kommentar

Må ikke henge deg opp i Bakenga nå Rampage.

 

Alle bildene uten det som hyller afrikanere er forøvrig hentet fra Dagbladets HOVEDSIDE.

 

Nei, jeg henger meg opp i Bakenga, hva er galt med den nyheten. Hvorfor er de galt å informere om hvem som scorte etter 6 minutter i kampen? Du har forøvrig prestert å utelate alle de andre nyhetene som ikke fokuserer på "ikke-etnisk norske". På tippeligahovedsiden er det altså tosifret antall saker hvor etnisk norske er i fokus pga. det de gjorde (Hæstad og Andresen, keeperene som var skadet og vraket, Hareide med mer) men dette er bare filtrert ut?

Lenke til kommentar

Forøvrig interessant å lese hvordan du tolker "gi plass" Rampage.

 

Aha, og hvordan tolker du "gi plass"? Uforholdsmessig legg vekt på ikke-norske i enhver sak? Gi plass til den rollen de spiller, dvs. presterer de så bør de få den plassen de fortjener, ikke ignoreres fordi de ikke har rett hudfarge. Det finnes sikkert noen journalister som legger urettmessig vekt på slikt, og det finnes de som ikke gjør det. Utover det står det dårlig til med agendaen, særlig når bevisene er Bakenga, en unggutt som scorer for norges mest profilerte fotballag.

Lenke til kommentar

Tviler ikke på at Bakenga er en god fotballspiller, men det er ikke saken her. Saken er den at media overdriver fokuset på utlendinger på grunn av politisk korrekthet.

 

Hva er det politiske korrekte, og hvordan er fokuset overdrevent når Bakenga scorer etter 6 minutter for norges mest profilerte fotballag? Hvordan er det overdrevent når Bakenga ikke vil skrive ny kontrakt og det skaper mye kontrovers? Problemet med det overdrevne fokuset du snakker om er nettopp at det er utlendinger som har dominert i sesongåpningen, derfor får de det fokuset som tilhører de prestasjonene.

Lenke til kommentar

Tviler ikke på at Bakenga er en god fotballspiller, men det er ikke saken her. Saken er den at media overdriver fokuset på utlendinger på grunn av politisk korrekthet.

 

Hva er det politiske korrekte, og hvordan er fokuset overdrevent når Bakenga scorer etter 6 minutter for norges mest profilerte fotballag? Hvordan er det overdrevent når Bakenga ikke vil skrive ny kontrakt og det skaper mye kontrovers? Problemet med det overdrevne fokuset du snakker om er nettopp at det er utlendinger som har dominert i sesongåpningen, derfor får de det fokuset som tilhører de prestasjonene.

Dette er kun din forenklede forståelse av realiteten. Greit Bakenga er en god fotballspiller i likhet med mange av de andre som media elsker over alt på jord, men saken er den at dette er på dagbladets hovedside og nesten alle artiklene de setter der er av utlendinger pga en agenda. Agendaen er da denne "anti-rasismen" og fremmingen av utlendinger på bekostning av etniske nordmenn.

 

Med andre ord rasisme mot det folk som har gjort dette landet til hva det er.

 

Så det er ikke fordi at spillerne gjør det pokkers bra i norsk fotball?

Du har ikke forstått stort. Foreslår at du gir opp trollingen før du faller og slår deg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...