Gå til innhold

Jeg tror mange flytter mot landet i de neste 20 årene, hva tror du?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, det er dømt til å komme en reaksjon. Spørsmålet er bare hvordan våre myndigheter som også vet at reaksjonen må komme vil reagere og hvordan de planlegger. Man kan allerede merke seg tendenser på at de trener politistyrkene på akkurat dette med Mc-Klubber, fotballfans og andre "grupperinger" som kan tenkes å oppføre seg likt i en presset situasjon.

Lenke til kommentar

Er jeg den eneste som syntes det er ironisk at folk vil flytte vekk fra landet pga. at det er mange kommer hit?

 

Ironisk, ja.

Grunnen til at jeg eventuelt skal flytte er for å flytte til min far i Canada og studere der. Argumentet for det er at utdannelsen jeg tenker å ta er ikke eksisterende i Norge og, igjen, denne idiotiske asylpolitikken som føres. Nå er jeg en ganske konservativ person, og skal ikke uttale meg så mye om hva som var bedre før (mindre ikke-etniske nordmenn) da jeg vokste opp på 90-tallet.

 

Men man skal ikke langt tilbake i tid for å se at folk som langet narkotika var i ett voldsomt mindretall enn det de er idag, og de var ikke afrikanere. Nå oser det av afrikanere i Nygårdsparken her i Bergen som selger hasj og andre sterkere stoffer. Iløpet av de to siste årene jeg har gått gjennom Nygårdsparken har jeg i 9 av 10 tilfeller blitt spurt om å kjøpe narkotika, av afrikanere.

Lenke til kommentar

Oslo er ikke i ferd med å bli en dårlig storby, men den er i ferd med å bli en storby. En storby kjennetegnes ved sine mange underkulturer, som både gjør at man lettere kan finne et miljø som passer en selv, men som også betyr at man må tåle at det finnes andre underkulturer som går helt på tvers av ens egne preferanser. For at det skal fungere så krever det at man er i stand til å ha andre normsett i bakhodet når man ferdes, og ikke bare kjører på med sitt eget og forventer at alle skal føye seg. Fikser man ikke det så hører man hjemme på landet og jeg har en mistanke om at det er nettopp der de hardeste oslo-kritikerne befinner seg.

 

Er det farlig på Grønland? Jeg har vært masse på Grønland, Tøyen, i Gamlebyen og på Stovner og Grorud, og jeg har ikke engang sett noe som kan tolkes som farlig. Jeg så et nesten-slagsmål blant noen utenlandske unger på en skole på Tøyen, det er vel det nærmeste. På meg virker det som om folk automatisk tenker at mye hudpigmenter = kriminalitet, uten å gå inn hva som faktisk skjer i folkelivet på disse stedene.

Lenke til kommentar

Du har ikke vært masse på Grønland med mindre du er med i den veldig lite eksklusive "blitt-tilbudt-hasj-på-gata" klubben. Og sprøyter finnes det litt her og der, spesielt forbi parkeringshuset ved siden av der villmarkshuset lå før, og ned mot akerselva. For ikke å snakke om tyvegods-markedet under motorveien.

 

Voldskriminalitet er det lite av på dagtid, men å si at det er fritt for kriminalitet er bare naivt eller veldig uoppmerksomt.

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke se problemet med å bli tilbudt hasj. Det er da bare å si nei hvis man ikke er interessert i likhet med alle andre gateselgere, og uansett er det greit å få bekreftet at tilbudet finnes til tross for det statlige overformynderiet. At sprøytespisser ligger og slenger er et problem, hovedsakelig fordi det forsøpler og ser udelikat ut, men dette er en bagatell. At folk selger tyvegods er da heller ikke noe problem, problemet er at det ble stjålet til å begynne med. Når det først har skjedd er det like greit at varene finner veien tilbake til markedet, pluss at man får et undergrunnsmarked på siden av det regulerte som gjør at man har flere alternativer.

 

Jeg ville aldri sagt at noe sted er fritt for voldskriminalitet. Det finnes overalt, noe annet ville vært unaturlig. Det er menneskelig å ty til vold i visse situasjoner selv om det er ulovlig. Jeg ville vært mer redd for å bo i et samfunn som er så gjennomregulert og ingen tør å ha et basketak, enn et hvor folk kan miste besinnelsen i blant og gå løs på hverandre uten større konsekvenser.

Lenke til kommentar

At folk selger tyvegods er da heller ikke noe problem, problemet er at det ble stjålet til å begynne med. Når det først har skjedd er det like greit at varene finner veien tilbake til markedet, pluss at man får et undergrunnsmarked på siden av det regulerte som gjør at man har flere alternativer.

 

Ville du sagt det om dine personlige eiendeler?

 

Hvis de først er stjålet så gjør det ikke noe de blir solgt også?

Verste er at man oppdager kanskje venner i tillegg eier dine tidligere gjenstander?

 

Hva sier du til det? Bra at disse ble funnet igjen?

Lenke til kommentar

Er jeg den eneste som syntes det er ironisk at folk vil flytte vekk fra landet pga. at det er mange kommer hit?

 

Ironisk, ja.

Grunnen til at jeg eventuelt skal flytte er for å flytte til min far i Canada og studere der.

Ja, for det finnes vel ikke innvandrere i Canada ... :whistle:

 

Jeg tror ikke 'folk flest' er klar over hvor 'hvitt' Norge egentlig er, og ettersom de aller fleste av de som truer med å flytte ut er for feige til å gjøre det, så vil de aldri finne ut av det heller.

Men stemmerett skar'em ha ....

 

Tror vi får Nynazistiske grupper, iallefall grupper med slike tendenser.

Det prøvde vi på 80-tallet. Funka dårlig for alle parter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ironisk, ja.

Grunnen til at jeg eventuelt skal flytte er for å flytte til min far i Canada og studere der.

Ja, for det finnes vel ikke innvandrere i Canada ... :whistle:

 

Jeg tror ikke 'folk flest' er klar over hvor 'hvitt' Norge egentlig er, og ettersom de aller fleste av de som truer med å flytte ut er for feige til å gjøre det, så vil de aldri finne ut av det heller.

Men stemmerett skar'em ha ....

 

 

Jeg har sett min far to ganger på 9 år, det er noe personlig og jeg savner å ha en far rundt meg. Selvfølgelig finnes det utlendinger i Canada.

Lenke til kommentar

Ironisk, ja.

Grunnen til at jeg eventuelt skal flytte er for å flytte til min far i Canada og studere der.

Ja, for det finnes vel ikke innvandrere i Canada ... :whistle:

 

Jeg tror ikke 'folk flest' er klar over hvor 'hvitt' Norge egentlig er, og ettersom de aller fleste av de som truer med å flytte ut er for feige til å gjøre det, så vil de aldri finne ut av det heller.

Men stemmerett skar'em ha ....

Jeg har sett min far to ganger på 9 år, det er noe personlig og jeg savner å ha en far rundt meg. Selvfølgelig finnes det utlendinger i Canada.

Du skrev også:

Argumentet for det er at utdannelsen jeg tenker å ta er ikke eksisterende i Norge og, igjen, denne idiotiske asylpolitikken som føres.

På hvilken måte er Canadas asylpolitikk forskjellig fra den som føres i Norge?

 

Det er selvsagt forståelig at du vil se din far, men hvorfor blande inn asylpolitikk i argumentet hvis du først og fremst vil være hos din far? (For alt jeg vet er det like mange innvandrere der han bor som i Oslo, men hvis han er pelsjeger i Yukon er det neppe tilfelle.)

Lenke til kommentar

snipipeip

 

Asylpolitikken til Canada er såvidt jeg vet mye mer "åpen" enn den Norge fører. De slipper inn mange flere innvandrere enn det vi gjør, og er såklart mye mer kriminalitet i byene siden de er betydelig større enn de "byene" vi har her i Norge. Hvem og hva disse handlingene utføres av, har jeg ikke snøring over, og legger heller ikke skyld på innvandrerne der borte. Nå har ikke jeg noen tall å støtte meg oppunder, så det får bli ord mot ord.

 

Det sagt så kommer jeg nok ikke til å flytte for godt, da skal det skje noe drastisk. Jeg bodde vekke ett år, omlag halvannen time fra Bergen hvor det ikke var utlendinger på mils omkrets. Nå tenker jeg på den typen utlendinger som bare bråker og ikke greier å integrere seg i vårt samfunn og lære seg om vår kultur og oppføre seg deretter.

Lenke til kommentar

Er jeg den eneste som syntes det er ironisk at folk vil flytte vekk fra landet pga. at det er mange kommer hit?

Det er ikke ironisk, fordi de som flytter er ikke imot enhver innvandring. Jeg er f.eks. for kvalifisert invandring og imot ukvalifisert innvandring og jeg flytter vekk fra Norge. En av grunnene er at dagens innvandringspolitikk vil føre til levestandaren i Norge vil falle.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...