Gå til innhold

Hvordan dreper dere fisken ?


Vmed

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-PJ426FqLv6

Som alle andre sier, slå den i hode med noe hardt. Eller som en kompis av meg gjorde. Han var så redd for at fisken skulle leve etter slaget at han rett og slett bare knuste hele hodet til fisken med en sten han hadde med seg.

 

Så ganske så brutalt ut ja, men den døde hvertfall!

Lenke til kommentar

Mindre fisk - rask nakkeknekk, super alt-i-ett-løsning. Den blir dau som ei sild :-P

 

Større - bruker en prest (fås rimelig hos Biltema) og slår i hodet over/bak øynene, deretter bløgging.

 

En stor torsk ? Har ikke fått, men hadde muligens kjørt en kniv gjennom skallen og/eller bløgget den slik som med gjedda (noe jeg helst ikke fisker etter).

 

Spesielt på isfiske slurves det no utrolig på avlivinga.

Endret av geirm
Lenke til kommentar

Et kakk i huet med knivskjeftet og skjær over gjella på den vel. :p

 

:O Da må det skaftet være veldig tungt? Har en liten speiderkniv med skaft av tre jeg..

I dag måtte jeg skjære over strupen på den, men den levde en god stund etter det, fikk så vondt av den, stakkar xD

Den levde eller hadde den kramper?

 

legger den på land. og sitter å ser på den til den blir slapp.

Kveling er ikke en human måte å drepe fisk på...

Lenke til kommentar

Kakke med knivskjeftet for så å kutte strupen? Tror man like gjerne kan hoppe over ledd 1. Presist kakk i hodet med en klepp funker veldig bra, da slipper du å grise med enten stein eller ripa på båten.

 

Ellers er det veldig greit å vri om nøkkelen: Stikk kniven ned i hodet på fisken (Sett at det ikke er fisk med panzerskalle, feks. knurr) og vri lett om. Tada! Dette er veldig greit på flyndrer.

Lenke til kommentar

Kjenner jeg blir mer og mer glad for at jeg faktisk slipper å drepe fisken. Veldig mange brutale måter folk bruker. Ett kakk i hodet holder vel i massevis!

Bedre å drepe den skikkelig enn å drepe den litt... Heldau fisk er mer humant en nesten dau fisk.

 

 

Må jo selvfølgelig kakke den til den dauer helt. Mente bare at den metoden er mindre brutal enn å skjære over hodet eller stikke kniven i hodet på fisken. :)

Lenke til kommentar

Skulle likt å se dere drepe en voksen torsk på 10-12 kg med et Morasjefte eller et nakkeknekk. Som sagt, splitt en liten dau torskeskalle i to, og lær hvor hjernen møter ryggrad. Der kan man stikke kniven. Om dette er i pappas blodløse Dromedille, ta med en klepp på minst et kilo og gi den tre raske rett bak øya. Sprellene etterpå er fake. Det er torskesjelen som drar til himmelen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bløgging selvfølgelig! Skjær over gjellene,ikke skjær i hjertet, gjerne på begge sider. Etterpå skal fisken helst oppbevares i et kar med vann i 30min. Dette er måten fiskerne/lakseslaktere skal slakte fisken. Og det er beste måten om du skal ete den etterpå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...