Gå til innhold

- Er ikke iPhone vs. Android


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En annen ting er at det er status og ha iPhone, enten du tror det eller ikke. Og derfor er det mange som ikke liker iPhone.

Kanskje på ungdomskolen. Du klarer ikke akkurat å overbevise meg at det finnes et fnugg av sannhet i det du skriver, men det er vel slik apple kunder er :)

Lenke til kommentar

Kanskje på ungdomskolen. Du klarer ikke akkurat å overbevise meg at det finnes et fnugg av sannhet i det du skriver, men det er vel slik apple kunder er :)

Du følger ikke mye med? Er faktisk mange voksne som synes det er status å ha Iphone, men den er kanskje i ferd med å miste status nå som den er blitt "allemannseie".

 

Og med tanke på at det er veldig få som har lyst på 20000 forskjellige 3d walpapers så har android lang vei og gå. For og få kunder hos de "rike"

 

Hæ?

Jeg tror det lasseoj prøver å si er at Android er veldig fokusert mot nerds/geeks-segmentet, noe som gjør at det ikke går hjem hos rike og innflytelsesrike kunder.

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar
Du følger ikke mye med? Er faktisk mange voksne som synes det er status å ha Iphone, men den er kanskje i ferd med å miste status nå som den er blitt "allemannseie".

Personlig kjøper jeg ikke mobiltelefon for å bruke den som en penisforlenger, vet ikke helt med andre da - godt mulig andre gjør det.

Endret av Gjest
Lenke til kommentar

Jeg tror det lasseoj prøver å si er at Android er veldig fokusert mot nerds/geeks-segmentet, noe som gjør at det ikke går hjem hos rike og innflytelsesrike kunder.

 

Nja, dette kommer an på produsent og markedsføring. Jeg har sett reklamer for Nexus S der den presenteres som "Gingerbread - Ren Android". For mannen i gata sier det ingenting, men for f.eks. meg er det siklemateriale.

Og SE Xperia Play markedsføres som en spillmaskin, med mer fokus på Playstation-delen enn Android. Android-versjonen er den samme, og prisene på disse to eksemplene er i toppklassen.

 

Pluss at det fins billige Androider som markedsføres deretter.

Lenke til kommentar

Kanskje på ungdomskolen. Du klarer ikke akkurat å overbevise meg at det finnes et fnugg av sannhet i det du skriver, men det er vel slik apple kunder er :)

Du følger ikke mye med? Er faktisk mange voksne som synes det er status å ha Iphone, men den er kanskje i ferd med å miste status nå som den er blitt "allemannseie".

Pinlig for dem da! De fleste voksne har vett nok til å fatte at man ikke blir bedømt utifra hvilken telefon en har.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har enda ikke helt forstått hvordan Androids åpenhet også gir mange valgmuligheter for forbrukere. Når man bruker en android-telefon har jo som oftest mobilprodusenten, skal det være Sony Ericsson eller HTC, lagt oppå egne skall.

 

Android telefoner gir muligens fordelen ved at man kan laste ned og bytte ut hvilken program man skal bruke som standardprogram (musikk, epost, sms, osv), samt muligheten for å laste ned og bruke flash. Men man får da som forbruker overhodet utover det nevnte noen store valgmuligheter som man ikke har på iOS.

 

De store valgmulighetene får man ikke før man rooter OSet. Da er jo jailbreaka iOS like åpen.

 

Jeg elsker ideen bak Android, og mine erfaringer på produkter som Samsungs Galaxy S, og Sony Ericssons Xperia Play og Xperia Arc, har gjort at jeg ser det funker.

 

Likevel bruker jeg iPhone 4. Der er rask. Den fungerer. Den har lang batterilevetid, skarp skjerm. Den er solid i hendene. Den har greie kameraer, GPS, Turbo-3G og et stort musikkbibliotek og app store. Jeg bruker spotify som musikkspiller, VLC som videospiller, Skype til chat og IP-telefoni. Forklar meg da hvorfor en Anroid-telefon er overlegen i forhold.

Lenke til kommentar

Du følger ikke mye med? Er faktisk mange voksne som synes det er status å ha Iphone, men den er kanskje i ferd med å miste status nå som den er blitt "allemannseie".

Pinlig for dem da! De fleste voksne har vett nok til å fatte at man ikke blir bedømt utifra hvilken telefon en har.

Helt enig, men nå er det faktisk overraskende mange som er opptatt av statusting, og da blir det jo en faktor i Apple sin suksess.

Lenke til kommentar

Du følger ikke mye med? Er faktisk mange voksne som synes det er status å ha Iphone, men den er kanskje i ferd med å miste status nå som den er blitt "allemannseie".

Pinlig for dem da! De fleste voksne har vett nok til å fatte at man ikke blir bedømt utifra hvilken telefon en har.

Helt enig, men nå er det faktisk overraskende mange som er opptatt av statusting, og da blir det jo en faktor i Apple sin suksess.

 

Vel, jeg tror ikke 100 millioner mennesker som eier iPhone, kjøpte den på grunn av at det er "status", iallefall ikke som eneste grunn..

Lenke til kommentar

Likevel bruker jeg iPhone 4. Der er rask. Den fungerer. Den har lang batterilevetid, skarp skjerm. Den er solid i hendene. Den har greie kameraer, GPS, Turbo-3G og et stort musikkbibliotek og app store. Jeg bruker spotify som musikkspiller, VLC som videospiller, Skype til chat og IP-telefoni. Forklar meg da hvorfor en Anroid-telefon er overlegen i forhold.

Prøv å legg inn en iso-fil på telefon din?

Lenke til kommentar
Likevel bruker jeg iPhone 4. Der er rask. Den fungerer. Den har lang batterilevetid, skarp skjerm. Den er solid i hendene. Den har greie kameraer, GPS, Turbo-3G og et stort musikkbibliotek og app store. Jeg bruker spotify som musikkspiller, VLC som videospiller, Skype til chat og IP-telefoni. Forklar meg da hvorfor en Anroid-telefon er overlegen i forhold.

Det er ikke noe poeng i å forklare det. iPhone ser ut til å passe bra etter dine behov, da er iPhone best for deg. :)

Lenke til kommentar
Prøv å legg inn en iso-fil på telefon din?

 

Og her forklarer du forskjellen på en grei måte. Det er et veldig veldig lite subsett av brukerne som er interesserte i å legge inn isofiler på mobilen sin. De som er det kjøper Android, for dem har ikke iOs noe særlig å tilby.

 

Det vil ikke si at iOs er dårligere - bare at det er laget for en annen brukergruppe enn de som er interessert i å tweake og modifisere på telefonene sine. Når man er inne på fora som dette får man inntrykk av at den vanlige brukeren bryr seg om MHz, rooting, APIer o.l. Det er feil. De aller fleste (meg inkludert - fordi jeg trenger en telefon som alltid virker, ikke fordi jeg ikke kan nok til å bruke Android) vil heller ha noe litt begrenset som fungerer topp enn noe som kan tweakes men som er litt mindre polert.

 

Alt maset om "status" og "design" og liknende viser bare at Android-fanboysene her ikke har forstått hva som gjør et produkt bra. Det er ikke nødvendigvis en lang liste over features, for de fleste er det heller at de featurene som er der er skikkelig gjennomført, samt at brukeropplevelsen er god.

 

Inntil konkurrentene til Apple også forstår dette vil Apple fortsette å dominere high-end-markedet.

Endret av kvasbo
Lenke til kommentar

Kanskje på ungdomskolen. Du klarer ikke akkurat å overbevise meg at det finnes et fnugg av sannhet i det du skriver, men det er vel slik apple kunder er :)

Du følger ikke mye med? Er faktisk mange voksne som synes det er status å ha Iphone, men den er kanskje i ferd med å miste status nå som den er blitt "allemannseie".

Pinlig for dem da! De fleste voksne har vett nok til å fatte at man ikke blir bedømt utifra hvilken telefon en har.

 

Neppe, status og image er viktig for de fleste voksne mennesker også.

 

AtW

 

 

Alt maset om "status" og "design" og liknende viser bare at Android-fanboysene her ikke har forstått hva som gjør et produkt bra. Det er ikke nødvendigvis en lang liste over features, for de fleste er det heller at de featurene som er der er skikkelig gjennomført, samt at brukeropplevelsen er god.

 

Inntil konkurrentene til Apple også forstår dette vil Apple fortsette å dominere high-end-markedet.

 

Slike ting er ikke en diskusjon om hva som gjør produktet bra, men hva som gjør at produktet selger. Det er relativt store deler av markedet som ikke gjør en særlig grundig vurdering av features og brukervennlighet, men som kjøper en iphone som "default".

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det vil ikke si at iOs er dårligere - bare at det er laget for en annen brukergruppe enn de som er interessert i å tweake og modifisere på telefonene sine. Når man er inne på fora som dette får man inntrykk av at den vanlige brukeren bryr seg om MHz, rooting, APIer o.l. Det er feil. De aller fleste (meg inkludert - fordi jeg trenger en telefon som alltid virker, ikke fordi jeg ikke kan nok til å bruke Android) vil heller ha noe litt begrenset som fungerer topp enn noe som kan tweakes men som er litt mindre polert.

 

iOS er naturligvis dårligere, hvis vi ser bort fra at App Store antagelig har et litt bedre utvalg enn Android Market. Men jeg kan ikke tenke meg at det finnes så fantastiske apps i App Store at det veier opp for at OS'et er så fastlåst og begrenset som det er (les: dårligere)

 

En trehjul-sykkel vil for en liten unge være "bedre" enn en svær tohjuling, men å påstå at trehjul-sykkelen er bedre "fordi den er bedre tilpasset brukerens behov/evner" henger ikke på greip i det hele tatt.

 

Hva er alt det pratet om at "jeg vil ha en telefon som fungerer", og så er poenget at iPhone fungerer så mye bedre enn Android-telefoner? Min HTC Desire fungerer helt glimrende. Hva gjør den "mindre polert"?

 

Alt maset om "status" og "design" og liknende viser bare at Android-fanboysene her ikke har forstått hva som gjør et produkt bra. Det er ikke nødvendigvis en lang liste over features, for de fleste er det heller at de featurene som er der er skikkelig gjennomført, samt at brukeropplevelsen er god.

 

"Features" er skikkelig gjennomført på de beste Android-telefonene. Aner fortsatt ikke hva du snakker om. Brukeropplevelsen er veldig god. Alt er enkelt tilgjengelig og jeg får tilpasset tlf til mine behov.

 

Inntil konkurrentene til Apple også forstår dette vil Apple fortsette å dominere high-end-markedet.

 

Hvis ikke Apple gjør noe drastisk med OS'et, så vil de bli kraftig forbigått av Android. Jeg ser fram til det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
å påstå at trehjul-sykkelen er bedre "fordi den er bedre tilpasset brukerens behov/evner" henger ikke på greip i det hele tatt.

 

Ingen produkter eksisterer i vakuum, de eksisterer kun for å tilfredsstille brukernes behov. Dersom brukerens behov er "en sykkel som ikke velter selv om brukeren ikke kan sykle" er trehjulssykkelen et bedre produkt. Om brukerbehovet er "en telefon der alt kan endres" er en Androidtelefon overlegen en iPhone. Det vil ikke si at den er bedre - bare at det er et annet produkt for en annen målgruppe.

Hva er alt det pratet om at "jeg vil ha en telefon som fungerer", og så er poenget at iPhone fungerer så mye bedre enn Android-telefoner

 

Min erfaring er at en (ikke-rootet) iPhone er vesentlig mer stabil enn en Androidtelefon når det kommer til kræsj og uforutsette hendelser ja. Personlig ønsker jeg å ha en telefon med en strøken implementasjon av de funksjonene jeg trenger, få eller ingen irritasjonsmomenter i grensesnittet, god støtte for enterprise-nettverk, gode tredjepartsapps (ikke mange - gode), bra kamera, god byggekvalitet og bra skjerm. Jeg har hatt flere Android-telefoner, og de er bra, men jeg har alltid havnet tilbake på iPhone til slutt (det står ikke på kunnskapene - jeg koder for både iPhone og Android).

 

Alt er enkelt tilgjengelig og jeg får tilpasset tlf til mine behov.

 

For en som ønsker å ha det som han vil og som setter seg inn i hvordan ting virker er Android-funksjonalitet enkelt tilgjengelig og det er en fordel at du får tilpasset. For de fleste er det ikke sånn. De fleste har det samme bakgrunnsbildet som var på telefonen da den kom, og de driter i hvilken sms-app eller ringetone som er på telefonen. For disse brukerne blir ikke et produkt bedre av flere muligheter, de bruker ikke engang de som er der. For deg er en slik telefon ubrukelig, mens Android er midt i blinken. Det vil ikke si at det ene er bedre enn det andre på generell basis.

 

Hvis ikke Apple gjør noe drastisk med OS'et, så vil de bli kraftig forbigått av Android. Jeg ser fram til det.

 

Enig. iOs pleide å være lysår foran alle de andre, nå er de bare et stykke foran. Konkurranse er bra - enten blir Android det beste systemet fremover eller så blir iOs kraftig forbedret. Begge deler er helt topp - jeg kunne ikke brydd meg mindre om hvem som lager OSet jeg bruker så lenge det fungerer. Personlig har jeg tro på Windows phone også når de får lagt til litt mer funksjonalitet.

 

 

Og angående status: i hvilken verden er en iPhone et statussymbol? Alle har dem jo.

Endret av kvasbo
Lenke til kommentar

I eksempelet med trehjul-sykkelen skulle jeg fram til at selv om sykkelen er bedre tilpasset ungens evner og behov, så er fortsatt tohjulingen bedre hvis vi skal prøve å bedømme syklene rent objektivt.

 

Begrensningen ligger altså hos brukeren. Brukeren av trehjul-sykkelen er ikke i stand til å bruke eller få fullt utbytte av tohjulingen. Det kan gå på evner, eller det kan gå på lyst/behov.

 

Jeg har ingenting å utsette på skjerm og byggekvalitet på min Desire. Kameraet er ikke så veldig fantastisk, men hvis jeg først skal ta et bilde så er det helt greit.

 

Men hvis kameraet på Desire er litt dårlig, mens OS'et til iPhone er dårlig, hvem har mest å jobbe med?

 

Av det jeg har sett av WP7 virker det som at de har en lang vei å gå, men vi får se i tida som kommer.

Lenke til kommentar

For å gjøre dette helt klart: det er ikke status å ha iPhone så lenge man er over 16. Skal man ha en ordentlig businesstelefon kjøper man seg Blackberry evnt. en Android med slide out keybord. Skal man ha status kjøper man en Vertu. "Alle" har iPhone nå, ihvertfall i Norge. For meg viser dette mentaliteten til det norske folk. Jeg synes det er helt greit at folk har forskjellige meninger og preferanser, men når det kommer til iPhone (spesielt i Oslo) så har det blitt en folkesykdom. Som aids, bare verre :p

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...