Gå til innhold

- Er ikke iPhone vs. Android


Anbefalte innlegg

@DBM: Kan ikke se at jeg nevnte Android, eller at jeg mener at det er spesielt komplisert. Jeg er mer typen som Windows-brukere og Android-brukere spør om hjelp når de har problem, fordi jeg ofte kan hjelpe dem hvis jeg har tid, gidder eller må, selv om jeg ikke bruker Windows eller Android til daglig. Det er ellers bare å gå inn i en av de store Android-relaterte trådene, så ser du hva folk sliter med... ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det Android-brukere sliter med er stort sett luksusproblemer. Iphone er ikke avansert nok til å skape "problemer".

Luksus problemer som plutselige reboots, telefoner som blir trege etter 1 uke i bruk, batterier som spises om i løpet av få timer, apps som henger seg i bakgrunnen osv osv. Mye av de samme feilene som kan skje på android skjer også på iPhone, bare sjeldnere.

Det er allefall min erfaring med 2 desire og en x10.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ting som at man faktisk må forholde seg til hvillke applikasjoner som er åpne, at det finnes en million forskjellige versjoner, at mange programmer ikke virker på alle telefoner osv.

 

Med iPhone mister jeg noen muligheter, men alt virker og jeg slipper å forholde meg til telefonen - den forsvinner og lar meg drive med det jeg vil bruke telefonen til i stedet.

Lenke til kommentar

Det Android-brukere sliter med er stort sett luksusproblemer. Iphone er ikke avansert nok til å skape "problemer".

 

Enig med du :)

 

HTC må jeg si føles ganske OK på kvalitetsfronten. Favoritten er fortsatt Desire, men i lomma ligger det en kjedelig iPhone. Funker, gjør nytta, men noe teknisk leketøy (for en nerd som meg) er ikke dette rare utfordringen.

 

Kanskje det også er meningen.

 

Uten Android og Google, hadde Apple kunnet gjøre som de ville.

Lenke til kommentar

Likevel bruker jeg iPhone 4. Der er rask. Den fungerer. Den har lang batterilevetid, skarp skjerm. Den er solid i hendene. Den har greie kameraer, GPS, Turbo-3G og et stort musikkbibliotek og app store. Jeg bruker spotify som musikkspiller, VLC som videospiller, Skype til chat og IP-telefoni. Forklar meg da hvorfor en Anroid-telefon er overlegen i forhold.

Prøv å legg inn en iso-fil på telefon din?

 

 

Om du mener å bruke den som minnepenn - så ja, det går helt fint.

Om du mener at jeg skal lese av isofilen, kanskje innstallere noe fra filen - går det virkelig ann på Android som ikke er rootet?

Lenke til kommentar

 

 

Hvis ikke Apple gjør noe drastisk med OS'et, så vil de bli kraftig forbigått av Android. Jeg ser fram til det.

 

For min del er det mystisk at Androids del av telefonmarkedet ikke er større enn det den er i forhold til iPhone. iPhone er EN telefon. Den er ikke den billigste heller, det finnes sikkert hundrevis av Android-telefoner som er halve prisen.

 

For Apple er det ikke krise at de er mindre enn Android, så lenge de beholder 50% av total profitt når det kommer til mobilindustrien, har de ikke mye å klage over. Apple har bare 5% markedsandel, og likevel tjener de alene like mye som resten av markedet.

 

Apple har dermed midler til å forbedre telefon og OS. Selskaper som lager Android-telefoner har ikke like store midler og ikke mulighet til å styre utviklingen av OSet. Android kan dermed bli en boble for mobilindustrien, noe Google tjener rått på.

Lenke til kommentar

For min del er det mystisk at Androids del av telefonmarkedet ikke er større enn det den er i forhold til iPhone. iPhone er EN telefon. Den er ikke den billigste heller, det finnes sikkert hundrevis av Android-telefoner som er halve prisen.

 

For Apple er det ikke krise at de er mindre enn Android, så lenge de beholder 50% av total profitt når det kommer til mobilindustrien, har de ikke mye å klage over. Apple har bare 5% markedsandel, og likevel tjener de alene like mye som resten av markedet.

 

Apple har dermed midler til å forbedre telefon og OS. Selskaper som lager Android-telefoner har ikke like store midler og ikke mulighet til å styre utviklingen av OSet. Android kan dermed bli en boble for mobilindustrien, noe Google tjener rått på.

Husk på nå at det er Google som utvikler Android og ikke mobilprodusentene. Jeg tør vedde på at Google har litt større midler til å forbedre OS-et enn Apple har.

Lenke til kommentar

Husk på nå at det er Google som utvikler Android og ikke mobilprodusentene. Jeg tør vedde på at Google har litt større midler til å forbedre OS-et enn Apple har.

 

 

Da taper du veddemålet. iOs er kjernevirksomhet for Apple, for Google er Android ett av mange verktøy for å skaffe reklamearenaer.

 

Når man i tillegg tar med at Apple omsetter for tre ganger så mye som Google og attpåtil tjener vesentlig mer penger er det nok kun Microsoft som har like mye penger å bruke på utvikling av mobile operativsystemer som Apple.

 

Apple Q1 2011 (omsetning 26,7 milliarder dollar, overskudd 6 milliarder dollar)

Google Q1 2011 (omsetning 8,5 milliarder dollar, overskudd 2,2 milliarder dollar)

Endret av kvasbo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men det som er verdt å merke seg er hvem som prosentvis øker sin omsetning/inntjening mest. Og da er tilogmed microsoft smågutter sammenlignet med Google. Google har gåsa som legger gullegg, og når man ser på hva som omsettes, så har apple masse hardware (bundet kapital) mens google så og si kun har software, så er jeg i liten tvil om at google er i stand til å sprøyte inn langt mer enn det apple er i stand til, hvis det skulle vise seg nødvendig. Samtidig har vel begge forpliktelser overfor sine aksjonærer som forhindrer dem i å sprøyte usannsynlige høye summer inn i markedet. Men det at Android nå er større enn IOS på mobilmarkedet, et som en sensasjon å regne. Jeg gledet meg til fortsettelsen, og jeg kan nesten garantere at majoriteten av mobiltelefoner i fremtiden vil ha en google konto ;)

Lenke til kommentar

Nå må jeg le... Nå har tilogmed android gått forbi iphone hos netcom, men uansett så tror du at iphone er større :) Det er postet en link til markedsandel på verdensbasis, men da velger du å disskvalifisere de androidtelefonene som er solgt i kina, selv om statestikken helt klart refererer til android og ikke noe annet. At Android blir foretrukket fremfor iphone er noe vi som har erfaring med begge os finner helt naturlig, da Android kan alt iphone kan, pluss mye, mye mer. Samtidig ser det mer elegant ut, og lar deg sette opp telefonen slik at den blir tilpasset ditt behov, og ikke omvent. Innen to år er også du over på Android ;)

Lenke til kommentar

Andelen Android-telefoner som er solgt i Kina er forsvinnende liten, slutt å regne med OMS og TAPAS.

De er ikke Android, og er ment å bruke Symbian og Windows mobile apps.

Apps til Android vil ikke fungere.

 

China Mobile's OMS is therefore not only "not Google," its also incompatible with Android apps, and apparently more compatible with Windows Mobile. A report by an Asian technology newsletter said China Mobile issues its own SDK for OMS, and boasts around 600 apps for the OPhone. The company claims 430,000 developers for its platform. It invites Android developers to create apps for OMS, but the two are not the same platform in any meaningful sense.

 

Calling Tapas a version of Android is like calling Baidu a version of Google or Youku a version of YouTube. Like OMS, Tapas is an Android competitor. Speaking of Chinese efforts to replicate Western technologies, Lee said in a Wall Street Journal profile, "American companies often have a technology lead, as Google did. However Baidu evolved and became good enough."

Linky igjen

 

Er du virkelig så desperat at du velger å overse dette?

 

Siden det pumpes ut Android-telefoner i flere prisklasser fra flere produsenter, er det ingen tvil om at Android vil bli størst sammenlagt hvis en ser på markedsandeler.

Men det har ikke skjedd på verdesbasis helt enda, og det er imponerende nok med tanke på at Apple har i praksis bare to modeller i salg ;)

Lenke til kommentar

Ser at det igjen linkes til et kinesisk kvasiprodukt, men det er da ingenting som tyder på at den er med i statestikken det linkes til. Det er isåfall kunn i ditt hode. Nå har det blitt presentert flere statestikker her, og alle konkluderer med at android er større enn ios, når det gjelder mobilmarkedet. I stede for å fortsette å gnage på kinesiske kvasiprodukter, kan du jo heller vise oss en statestikk som sier at iphone er større en android. Og vær så snill å ikke linke til et apple fanboy forum ;)

Lenke til kommentar

Ser at det igjen linkes til et kinesisk kvasiprodukt, men det er da ingenting som tyder på at den er med i statestikken det linkes til. Det er isåfall kunn i ditt hode. Nå har det blitt presentert flere statestikker her, og alle konkluderer med at android er større enn ios, når det gjelder mobilmarkedet. I stede for å fortsette å gnage på kinesiske kvasiprodukter, kan du jo heller vise oss en statestikk som sier at iphone er større en android. Og vær så snill å ikke linke til et apple fanboy forum ;)

 

Har du en bedre forklaring på tallene i linken min?

 

I USA leder så vidt jeg har forstått Android så vidt over iPhone, men i Europa leder iPhone klart over Android. Med mindre det har kommet ferskere tall enn dette:

http://www.onlinemarketing-trends.com/2011/02/smartphone-os-marketshare-in-europe.html

 

Android har i følge dette 11.9%, mens iPhone har 20.0% i Europa.

 

Ser man heller operativsytemet iOS mot Android blir tallene 44,95% for iOS men bare 16.37% for Android.

Lenke til kommentar

Ser at det igjen linkes til et kinesisk kvasiprodukt, men det er da ingenting som tyder på at den er med i statestikken det linkes til. Det er isåfall kunn i ditt hode. Nå har det blitt presentert flere statestikker her, og alle konkluderer med at android er større enn ios, når det gjelder mobilmarkedet. I stede for å fortsette å gnage på kinesiske kvasiprodukter, kan du jo heller vise oss en statestikk som sier at iphone er større en android. Og vær så snill å ikke linke til et apple fanboy forum ;)

 

Har du en bedre forklaring på tallene i linken min?

 

I USA leder så vidt jeg har forstått Android så vidt over iPhone, men i Europa leder iPhone klart over Android. Med mindre det har kommet ferskere tall enn dette:

http://www.onlinemarketing-trends.com/2011/02/smartphone-os-marketshare-in-europe.html

 

Android har i følge dette 11.9%, mens iPhone har 20.0% i Europa.

 

Ser man heller operativsytemet iOS mot Android blir tallene 44,95% for iOS men bare 16.37% for Android.

 

Vel, ifølge andre analyser så er Android større en ios, og det ganske så vesentlig. Det er kun symbian som pr i dag er større enn Android, men det forventes at Android vil gå forbi også symbian i løpet av relativt kort tid. Her kan du se selv:

http://www.readwriteweb.com/archives/android_market_share_numbers_questioned.php

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...