Gå til innhold

Er du på RIAAs svarteliste?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er greit... Har de lov til å spionere på andre, må andre ha lov til å spionere på de også... Uavhengig om hva man synes om fildeling og lovligheten går det på rettsikkerheten løs når private bedrifter/ interesseorganisasjoner kan søke etter ulovligheter på denne måten. Det blir politistat ut av det; alle er skyldige inntil det motsatte er bevist. Man overvåker alle for å finne ut om noen gjør noe ulovlig og i hvor stor grad. Hvordan hadde det blitt reagert om noen hadde fulgt etter RIAA-folk eller myndighetspersoner for å se om de gjorde noe ulovlig som f.eks. naske til seg en drue i butikken, kjøre for fort, glemme blinklys e.l.?

 

Nå er dette foreløpig i USA, men norske myndigheter har jo også snakka om dette med fildeling og slikt. Skal de tillate samme type overvåkning og samme harde straffer? I dette landet kan man jo allede bli straffa hardere for økonomisk kriminalitet enn om man voldtar et barn....

 

Om myndighetene tillater dette i Norge også (som de kanskje allerede har gjort; har ikke fått fulgt med på hvordan det går med de studentene som ble "fanga" på NTNU), må jo det bety at en hel skare med folk kan fotfølge Bondevik for å se om han gjør noe galt....

 

Bare for å sette ting litt på spissen...

Lenke til kommentar

"Bush323@Kazaa" til og med det hvite hus bruker jo kazaa :lol:

 

Tror nok RIAA kan få problemer der ja ;)

 

Nei fra spøk, til litt alvor: Man trenger jo ikke fotfølge bondevik akkurat. Bare det å invitere en krigsforbryter til landet for eksempel. Begge to skulle vært skutt :yes:

Lenke til kommentar

Gleder meg til noen av RIAA's egne ansatte blir tatt.

Uansett syns jeg denne heksejakten er for dumt. Det er jo ikke på Kazaa "det skjer", men på DC, IRC nettverker, t.o.m Yahoo og MSN groups har mer 'ulovlig' trafikk enn Kazaa.

 

Holder meg til DC og gleder meg til TG :)

Lenke til kommentar

I går skjedde det no litt skremmende. Bredbåndet var slått av fordi NGT og UiO hadde fått klage på "meg" fra MPAA. Motion Picture Association of America eller no sånt. Jeg var anklaget for å ha delt en rekke filmer på DC, og de hadde en konkret liste over alle filene "jeg" hadde delt, hvilket nick jeg brukte, og hvor store filene var.

 

Jeg har bredbånd via Universitetet i Oslo og NGT. Og NGT hadde altså slått av bredbåndet (fått det tilbake nå) pga klagen fra MPAA. Men MPAA må ha gjort noe feil, for de filene jeg ble anklaget for å ha delt har jeg aldri hatt, har ikke en gang nok HD plass.

 

Virker som at MPAA slurver litt, kanskje RIAA også slurver :S

Lenke til kommentar

 

Om myndighetene tillater dette i Norge også (som de kanskje allerede har gjort; har ikke fått fulgt med på hvordan det går med de studentene som ble "fanga" på NTNU), må jo det bety at en hel skare med folk kan fotfølge Bondevik for å se om han gjør noe galt....

 

De fikk seg en liten advarsel og ble uten i-net i 3 dager eller no... det fikk iafall kameraten min (en av dem)

Lenke til kommentar

Kazaa er jo bare dritt, RIAA får nå bare holde på for min del, bruker ikke sånnt crap heh...

 

Jeg kan godt kjøpe MP3 og DIVX (Kanskje ISO) om det bare er skikkelig kvalitet, er så drit lei å downloade søppel filer at jeg har sluttet for lenge siden. Problemet er at eneste "MP3 dealerene" bare har download i USA nå og så er det noe for MAC, dessuten er utvalget syltynnt.

Lenke til kommentar

har lest litt om RIAA gjengen å de folka der, å jeg tror nok kanskje at de snakker litt over seg. det blir jo sånn som at Microsoft skal overvåke alle som har piratkopiert Windows. ser ikke ut som det ble så mye av det heller. det kan godt hende at noen i verden logger alt som skjer på Kazaa, Winmx osv, men kanskje de bare kommer med trusler. for min del så holder jeg ikke på med sånn shit.

 

Jaha, men hva om det faktisk er sant da at RIAA holder på så mye som de gjør. hva om en person f. eks i Norge har konvertert sanger fra Audio til MP3 sanger å lagt dem inn på pc`en sin. kan de folkene der gjøre noe da? tror ikke de kan gjøre så mye hvis de ikke finner noen fildelingsprog da.

Lenke til kommentar
har lest litt om RIAA gjengen å de folka der, å jeg tror nok kanskje at de snakker litt over seg. det blir jo sånn som at Microsoft skal overvåke alle som har piratkopiert Windows. ser ikke ut som det ble så mye av det heller. det kan godt hende at noen i verden logger alt som skjer på Kazaa, Winmx osv, men kanskje de bare kommer med trusler. for min del så holder jeg ikke på med sånn shit.

 

Jaha, men hva om det faktisk er sant da at RIAA holder på så mye som de gjør. hva om en person f. eks i Norge har konvertert sanger fra Audio til MP3 sanger å lagt dem inn på pc`en sin. kan de folkene der gjøre noe da? tror ikke de kan gjøre så mye hvis de ikke finner noen fildelingsprog da.

 

Hvordan i alle dager mente du at RIAA skulle finne ut at han i det hele tatt hadde .mp3-filer hvis han ikke delte dem ut med fildelingsprogram? De hacker seg ikke inn på hver enkelt PC og sjekker innholdet heller! ;) Dessuten er det ikke (enda i alle fall) ulovlig å gjøre om sine CD-er til .mp3. Det er et mulig utfall av det "herlige" EU-direktivet, men jeg tror og håper at det ikke blir noe av...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...