Gå til innhold

Er du på RIAAs svarteliste?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I norge vil det bli vanskelig å ta folk, for det første er det ikke låv med personovervåking.

For det andre, kan de norske isp gi navn osv ut. men da må de og takle et evt. tap på kunder.

Jeg hørte Telenor kunne frykte 30% tap av brebånds salg.

Og dette er det ikke alle som takkler.. av de norske isp.

 

Og så tror eg de har gått etter amerikanske brukere, for dette kan man jo se.

 

Men ifølge kazaa bor eg i afganistan..

 

 

så frykt ikke -- men kazaa suger -- dc bruker man -- til låvlig bruk :-P ( ser ikke inn i øynene deres nei)

Lenke til kommentar
Dumme er RIAA egentlig?

 

www.k_lite.tk_Kazaa_Lite@Kazaa er jo ikke bare 1 bruker da! :p

 

Ser de har glemt user@Kazaa. :lol::lol:

 

Det er max 1 som kan bruke f.eks ...

 

bømannen@kazaa

 

men tror du menner vel at det er en gruppe som eier www.k_lite.tk_Kazaa_Lite@Kazaa

 

Men ialefal kun 1 som kan regge det

Lenke til kommentar
Det er max 1 som kan bruke f.eks ...

 

bømannen@kazaa

 

men tror du menner vel at det er en gruppe som eier www.k_lite.tk_Kazaa_Lite@Kazaa

 

Men ialefal kun 1 som kan regge det

Hmm.. Har det blitt sånn nå eller? Var ikke sånn før. Før var det hundrevis som kalte seg kazaaliteuser@kazaa eller noe i den duren.

 

Jaja, sier bare noe om hvor lenge siden det er jeg brukte Kazaa sist.

Lenke til kommentar

Hum, hvordan skal de bevise hvem som fysisk har sittet foran maskinen og delt filene?

 

Om noen bruker mammas og pappas maskin eller en maskin på jobben/universitetet til dette må man vel ta den som gjør det på fersken eller få en tilståelse?

 

Er vel fprsåvidt de som har minst snøring som bruker p2p samme hva. Hva med newsgroups, FTP osv.?

 

Doof

Lenke til kommentar

Ja, det er et godt spørsmål Doofus

 

På amerikansk ABC var det intervju med en på svartelisten, bluemonkey13. Det var en mann på ca. 55 – og barnebarnet hadde installert KaZaa på maskinen hans mens han selv ikke var hjemme. Programmet lastet ned og delte ut filer dagen lang, uten at maskinens eieren visste om det.

 

Men NÅ vet han det…

Lenke til kommentar

"When they came for the Kazaa users, I said nothing because I wasn't a Kazaa user;

 

When they came for the Grokster users, I said nothing because I wasn't a Grokster user;

 

When they came for the Gnutella users, I said nothing because I wasn't a Gnutella user;

 

When they came for me there was no one left to speak for me."

Lenke til kommentar
Er du på RIAAs svarteliste?

I disse dager offentliggjøres det hvilke personer som må regne med å møte opp i retten og forklare seg ovenfor RIAA. En liste over noen av brukernavnene i Kazaa som etterforskes har blitt publisert på nettet gjennom saksdokumenter.

 

Les artikkelen her.

 

Når gjelder p2p så hva med andre nettverk som gnutella disse skulle jo være sikkre (dvs en ned og resten skulle være opp). Eller hva med DC hvor trygg er du der.. ?

Lenke til kommentar
"When they came for the Kazaa users, I said nothing because I wasn't a Kazaa user;

 

When they came for the Grokster users, I said nothing because I wasn't a Grokster user;

 

When they came for the Gnutella users, I said nothing because I wasn't a Gnutella user;

 

When they came for me there was no one left to speak for me."

 

 

Bra omskriving :woot:

Lenke til kommentar

Fildeling er på ein måte positivt og... Hadde det ikkje vore for mp3'ane eg har så hadde eg sikkert ikkje visst om halvparten av dei forskjellige dj'ane og artistane eg veit nå.

så viss eg er innom på ein platebutikk og ser litt så kanskje eg ser eit album av ein artist er likar veldig godt og kjøper det albumet...

Men viss eg ikkje har høyrt nokon sangar på mp3 først så hadde eg ikkje visst om den artisten lagde bra musikk eller noko.

 

 

mvh Inge L

Lenke til kommentar

bare tenkte på en ting, holder d med en filliste?

er bare filnavn, ingen kan si hva filen inneholder...

og hvis man deler, er d ikke først ulovlig når noen laster ned fra deg?

og må ikke RIAA laste ned fra deg for å finne det ut?

gjør ikke de noe ulovlig da....(hvis de da ikke har rettighetene, men da er d jo lovlig å sende de... ble litt forvirra her)

Lenke til kommentar
Ja, det er et godt spørsmål Doofus

 

På amerikansk ABC var det intervju med en på svartelisten, bluemonkey13. Det var en mann på ca. 55 – og barnebarnet hadde installert KaZaa på maskinen hans mens han selv ikke var hjemme. Programmet lastet ned og delte ut filer dagen lang, uten at maskinens eieren visste om det.  

 

Men NÅ vet han det…

Ikke for at jeg er så veldig dirrende i buksebaken, men hvor mange av oss har lest alt med små skrift når vi gikk inn i en avtale med en ISP??? Alle som er registrert med konto hos en ISP er ansvarlig for hvordan vår konto blir benyttet. Det nytter ikke å si at vi ikke viste hva hva som foregikke på vår maskin/konto, og derved legge skylda på barn/ungdom i familien. Det blir for lettvint!!! Det er innehaveren av kontoen som er ansvarlig.

Lenke til kommentar

Ja, jeg er enig med deg slowcooler; den som kontoen er registrert på må stå ansvarlig – selv om det kan føles urettferdig. Det må være surt å få en bot på flere hundre tusen dollar fordi 11-åringen i familien lastet ned noen mp3-er.

 

Selv har jeg ikke så veldig mye sympati for de som ble tatt. Når man driver med p2p, så laster man som regel ned mer enn det man kan klare å høre på, se eller bruke. Man tar mye mer enn det man har bruk for. Da synes jeg det er greiere å kjøpe et par cd-er, enn å ha 5000 mp3-er som man aldri kommer til å høre på likevel. Kanskje man oppdager noen nye artister på denne måten – men også i cd-butikken kan man lytte på titler som ser interessante ut.

 

Og om man ønsker å laste ned musikk og film, så finnes det faktisk lovlige alternativer. Har funnet en del bra gjennom www.pcmedia.no Utvalget er ikke så stort som på p2p, men det kommer seg. Noe er gratis også.

Lenke til kommentar
Hum, hvordan skal de bevise hvem som fysisk har sittet foran maskinen og delt filene?

 

Om noen bruker mammas og pappas maskin eller en maskin på jobben/universitetet til dette må man vel ta den som gjør det på fersken eller få en tilståelse?

 

Er vel fprsåvidt de som har minst snøring som bruker p2p samme hva. Hva med newsgroups, FTP osv.?

 

Doof

Det er vel personen som leier linjen av ISP'en som står ansvarlig for bruken av linjen uansett hvem som sitter der, egentlig. Kanskje litt lurt å følge med på hva ungene holder på med..

 

Når det gjelder RIAA og måten dem anmelder folk for å dele ulovlige filer bare ved å ta et screenshot o.l. er jo rimelig useriøs da. Vanskeligheten med å "fake" listen sin i DC er jo nærmest lik 0, og tja, kan man straffes for å dele en bz2 fil på 50kb som inneholder "Lord Of The Rings (DivX 4.12 Superb 1.5 GB)-BruT.avi|1616429056"? Det blir jo egentlig litt drøyt, og skulle vel kanskje blitt sjekket av RIAA, men vet ikke hvordan lovene i USA er på å laste ned musikk/filmer osv..

 

I tillegg til falske "fil-lister" finnes det også programmer som lager falske filer som utnytter komprimeringen i NTFS stasjoner for å få en størrelse som ikke er i nærheten av virkeligheten (eks: fil på 800b vises som 800Mb), som da også brukes av fakere på DC, og man kan med litt tålmidoghet bygge seg en stooor liste bare med å lage falske filer og finne på filnavn..

 

kan ta et eksempel til slutt.

last ned:

http://jimleirvik.com/hardware/fishery.bz2

http://jimleirvik.com/hardware/fishery.dclst

legg i DC++ mappen din, skift til mylist.bz2 og mylist.dclst og ta på skrivebeskyttelse på begge filene så deler du 257.29Gb med et hav av filmer, som f.eks LOTR2.

(NB: anbefales IKKE da andre brukere vil få "no slots available" på alt av filer du deler. Selvfølgelig kan man jo.. eh, tror jeg holder for meg selv hvordan man unngår det.. Regner med DC-fanatikere ser ganske olmt på meg allerede)

 

kan man virkelig straffes for det? virker litt, lite gjennomtenkt av RIAA, menmen..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...