Gå til innhold

Er du på RIAAs svarteliste?


Anbefalte innlegg

Utrolig synd at internett har degenerert til det det har blitt i dag : en stor jakt på syndere (ala inquisisjonen i middelalderen) for å så henrette dem offisielt med hensikt i å avskrekke alle andre (heksebrenning any1?).

 

Utrolig synd at platebransjen og filmindustrien skal være så utrolig gjerrige, hadde di giddet å gjort sånn at alle låtene hadde vært lett tilgjengelig og til en billig penge (betal per låt 2kr) Så hadde di garantert tjent penger isteden for å tape (tvilsomt)...

 

Heller ikke rart at folk kopierer ting / tang når orginalen koster 500 spenn, min personlig smertegrense er på 200 kr så di fleste spill og dvder kjøper jeg når di kommer ut på tilbud, en og annen topptittel kan det jo hende at jeg kjøper til full pris.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes det er greit at BSA og RIAA leter etter firmaer som bryter lisens regler, dog å skulle drive heksejakt etter vanlige folk blir litt dumt. Det er som en over her sier starten på en politistat, der alle forventes å ha gjort noe galt inntil det motsatte er bevist. At piratkopiering er et problem gir bare underholdningsbransjen en utfordring, tilby bedre og flere movie on demand tilbud, lag bedre løsninger for lovlige mp3 og spill. Teknologien er der, den forsvinner ikke selv om delingen er ulovlig. Tror at det er veien å gå for å få bukt på mye av "pirat"kopieringen.

 

 

Men jeg er og glad jeg ikke stod på den listen :smile:

Lenke til kommentar

Det ender bare med at ip-adresser/trafikk krypteres.

http://www.blubster.com/ lover 100% anonymitet og flere kommer helt sikkert etter.

Pressemelding:

Madrid, SPAIN. June 30, 2003 - Optisoft S.L., provider of popular peer-to-peer program Blubster, today announced the launch of Blubster 2.5 in the wake of the latest litigious efforts by the RIAA and MPAA to erode consumer privacy and monopolize control of the P2P entertainment market. As Verizon has been handed a court decision forcing the company to reveal the identity of Internet subscribers accused of music piracy, Blubster has re-launched with a new secure, decentralized, self-assembling network that provides users with private, anonymous accounts. (www.blubster.com).

 

 

 

RIAA vil aldri kunne vinne dette racet. If you can't beat them, join them.

Lenke til kommentar
hm, jeg så en kar der med nick B.B.C@kazaa , mon tro om det ikke er BBC her på forumet ? :lol::lol:

Tanken streifet meg, men han bruker BBC og ikke B.B.C. Dessuten er ikke BBC typen som bruker kazaa ;)

 

Flere som kjemper om nicket BBC da. Hvis BBC går av IRC i en halvtime er nicket hans kapra og han må bruke et annet nick. Sånt er kjipt eller hva? ;)

Lenke til kommentar
st[an"]Har man lov til å laste ned copyrighted musikk hvis man har kjøpt dem på CD lovlig?

 

Det er ikke nedlasting som er problemet, men at du laster opp/deler ut.

Det vil nok komme lovendringer som også forbyr nedlastning (jmf EU lovgivning), men til det skjer... Party On!

Lenke til kommentar
Gleder meg til noen av RIAA's egne ansatte blir tatt.

Uansett syns jeg denne heksejakten er for dumt. Det er jo ikke på Kazaa "det skjer", men på DC, IRC nettverker, t.o.m Yahoo og MSN groups har mer 'ulovlig' trafikk enn Kazaa.

 

Holder meg til DC og gleder meg til TG :)

 

 

På DC må de share en del for å komme inn på de hubbene som det er noe å laste ned, hvis de skal share 100GB ,så må det jo være noe nyttig for andre å laste....f.eks musikk og filmer.sharer RIAA dette,så bryter jo de også lovene.sharer de møkk,så blir de bannet eller kicket :lol:

Lenke til kommentar
Kazaa er jo bare dritt, RIAA får nå bare holde på for min del, bruker ikke sånnt crap heh...

Enig. At folk gidder å bruke den driten. Er jo så sinsykt masse 'fake-labled' filer på Kazaa at det ikke fungerer til download av MP3 en gang.

 

Selv har jeg bare 64k ISDN, så det blir bare en Mp3 fil i ny og ned over DC. Ofte kjøper jeg hele CD'en etterpå hvis sangene er bra. :D

Lenke til kommentar
Kazaa er jo bare dritt, RIAA får nå bare holde på for min del, bruker ikke sånnt crap heh...

Enig. At folk gidder å bruke den driten. Er jo så sinsykt masse 'fake-labled' filer på Kazaa at det ikke fungerer til download av MP3 en gang.

 

Selv har jeg bare 64k ISDN, så det blir bare en Mp3 fil i ny og ned over DC. Ofte kjøper jeg hele CD'en etterpå hvis sangene er bra. :D

 

 

Det er det faktisk veldig mange som gjør.

Leste for en stund tilbake at platesalget selger like mye nå som på 80 tallet.var visst den tiden de solgte mest plater.

Tror ikke jeg hører på 5% av den musikken jeg har lastet ned fra nett engang.hører veldig mye på den musikken jeg faktisk har kjøpt.

De taper vel en del penger på Spritney Bears og slikt møkk som aldri skulle fått platekontrakt.man får jo platekontrakt i dag ut fra utseendet og ikke sangstemmen.

Lenke til kommentar

For det første så har vel ikke vi her på berget noe å bekymre oss for enda, dette er jo ikke ulovlig i norge enda.

FOr det andre så har ikke Riaa noe makt utenfor usa, da må en lignende norsk org begynne, eller riaa tipse politi, men de har for mye å gjøre.

 

Vi i norge kan jo bare laste ned som ******..... :D

Lenke til kommentar

Eneste RIAA oppnår er å skape en renessanse for anonymitet på nettet. Flere og flere vil ønske å være anonym og det vil komme tjenester som vil tilby akkurat dette. Første gang fildeling (read: napster) ble truet var tjenesten sentralisert og lett å fjerne. Etter dette fikk vi desentraliserte p2p nettverk som var vanskelig å bare "skru av". Nå er det brukernes anonymitet som står i sentrum. Noen p2p program er allerede blitt oppdatert for å forbedre anonymiteten, selv om mange tilbyr en falsk sådan. Et eks. er den nye Blubster. De har ganske enkelt gått over til å bruke UDP pakker instedet for TCP, men dette kan ikke akkurat sies å være 100% anonymt. Et 100% anonymt system er freenet eller filetopia (/m bouncer). I disse to systemene kan informasjon "bounces" eller gå gjennom en rekke andre maskiner før den når destinasjonen sin. Når en maskin bare kjenner det direkte opphavet til informasjonen (den siste maskinen den fikk informasjon fra) så gjør det sporing vanskelig om ikke umulig. I tillegg er alle filene kryptert. Likevel er disse systemene _veldig_ tungvint å bruke og har få brukere, men jeg har troen på at det snart vil komme klienter som både tilbyr anonymitet og har en rimelig bra brukervennlighet. Kanskje gjennom den nye protokolen til hacktivismo kalt Six/Four...

Det er bare et spørsmål om tid...[/url]

Lenke til kommentar

 

Jaha, men hva om det faktisk er sant da at RIAA holder på så mye som de gjør. hva om en person f. eks i Norge har konvertert sanger fra Audio til MP3 sanger å lagt dem inn på pc`en sin. kan de folkene der gjøre noe da? tror ikke de kan gjøre så mye hvis de ikke finner noen fildelingsprog da.

 

Du gir bort noe som du ikke har rett til å gi bort. Du kan fint gi bort din original cd, men ikke kopier av den til andre folk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...