Gå til innhold

Er du på RIAAs svarteliste?


Anbefalte innlegg

Edonkey og bittorrent og gnutella 2 vil være for altid.

Alle de tre nettverkene er open source så det vil si at hvem som helst kan lage en klient til nettverket.

Så det er derfor shareaza ikke vil gi Fastrack støtte? :roll:

nettop!

mldonkey har klart å hacke fasttrack, regner med at de snart får et søksmål fra shareman nettworks som eier fasttrack.

Grockster og imesh måtte betale store summer for å kunne være med i på fasttrack.

Seriøst. Hva skal man med fasttrack nettveket?

bare en haug med dritt og lort der.

ALpha teamet av shareaza har selv sagt at de ikke ønsker å utvide støtten av nettverk før de to nye nettverkene deres(bittorrent og ednokey) fungerer minst like bra som orginalen.De har videre og sagt at Fasttrackstøtte er så og si helt utelukket på grunn av som jeg sa tidligere de må kjøpe seg inn i det, og det inneholder MASSE DRITT.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Det stemmer ikke. Det er lov å eie en kopi av en cd uten å eie original cd-en, men man må ha hatt original cd-en i 'hånda', altså man kan låne en cd og brenne en kopi til seg selv. Selvfølgelig er det ingen som kan bevise om man ikke har hatt original cd-en til dispossiosjon...

 

Kan du lenke til noe som underbygger denne påstanden? Det er ikke slik jeg oppfatter lovteksten ihvertfall.

 

AtW

 

http://www2.ati.com/drivers/control-panel-...010027c-efg.exe

 

Utdrag:

Kopiering av CD-er som du låner av andre er lovlig.

Lenke til kommentar
Det stemmer ikke. Det er lov å eie en kopi av en cd uten å eie original cd-en, men man må ha hatt original cd-en i 'hånda', altså man kan låne en cd og brenne en kopi til seg selv. Selvfølgelig er det ingen som kan bevise om man ikke har hatt original cd-en til dispossiosjon...

 

Kan du lenke til noe som underbygger denne påstanden? Det er ikke slik jeg oppfatter lovteksten ihvertfall.

 

AtW

 

http://www2.ati.com/drivers/control-panel-...010027c-efg.exe

 

Utdrag:

Kopiering av CD-er som du låner av andre er lovlig.

 

Lenka di er en exe-fil på www.ati2.com, er det riktig? Og det jeg er "uenig" i er at du må ha hatt orginalen i hånda, for å ha en lovlig kopi, jeg mener, at jeg kan brenne en kopi til en god kamerat og han kan ha kopien og den er lovlig, uten at han noen gang har hatt orginalen i hånda.

 

AtW

Lenke til kommentar

litt pussig at det var amerikansk underholdningsindustri som skapte hjemmepcen, og allikevel ikke forutså hvor enkelt fildeling kom til å bli?

og hva enda værre er, så enkelt at alle som bruker en hjemmepc kan nå det ved bare å klikke noen linker, og så er de igang med nedlastingen(det er jo kjempeenkelt, ikke sant?)

og vips så er de økonomiske kriminelle, riaa sier "du , TYVEN, du har stjålet 300 mp3 låter , til en samlet værdi av 10000 kroner, betal ellers sender vi deg i fengsel"

 

sinnsyke tilstander, fildeling er det ingen som er så skyld i som amerikanerne selv, det var de som pushet hjemme pc.

 

det minner litt om pushing synes jeg. du blir hekta på fildeling , og når du blir tatt, kan du ikke gjøre noe som helst, du er tatt. storkriminelle du, på 14 år, med en 5 mb linje, og 2 120 giggere fulle av film. pang, så er du strafgfedømt, får ikke sikkerhets klarering i militæret, du får ingen jobb som krever vandelsattest, du er FUCKED!

Lenke til kommentar
litt pussig at det var amerikansk underholdningsindustri som skapte hjemmepcen, og allikevel ikke forutså hvor enkelt fildeling kom til å bli?

og hva enda værre er, så enkelt at alle som bruker en hjemmepc kan nå det ved bare å klikke noen linker, og så er de igang med nedlastingen(det er jo kjempeenkelt, ikke sant?)

og vips så er de økonomiske kriminelle, riaa sier "du , TYVEN, du har stjålet 300 mp3 låter , til en samlet værdi av 10000 kroner, betal ellers sender vi deg i fengsel"

 

sinnsyke tilstander, fildeling er det ingen som er så skyld i som amerikanerne selv, det var de som pushet hjemme pc.

 

det minner litt om pushing synes jeg. du blir hekta på fildeling , og når du blir tatt, kan du ikke gjøre noe som helst, du er tatt. storkriminelle du, på 14 år, med en 5 mb linje, og 2 120 giggere fulle av film. pang, så er du strafgfedømt, får ikke sikkerhets klarering i militæret, du får ingen jobb som krever vandelsattest, du er FUCKED!

 

Den unnskyldninga er veik, USA er ikke en homogen gruppe, og det er ikke underholdningsindustrien heller, alle datamskinprodusentene er ikke plateselskaper også (takk gud for det). Greit nok at RIAA kan gå å henge seg, men å kalle oss ofre for en slags pusher-teknikk er en fornærmelse mot alle fildeleres intelligens.

 

AtW

Lenke til kommentar
Det stemmer ikke. Det er lov å eie en kopi av en cd uten å eie original cd-en, men man må ha hatt original cd-en i 'hånda', altså man kan låne en cd og brenne en kopi til seg selv. Selvfølgelig er det ingen som kan bevise om man ikke har hatt original cd-en til dispossiosjon...

 

Kan du lenke til noe som underbygger denne påstanden? Det er ikke slik jeg oppfatter lovteksten ihvertfall.

 

AtW

 

http://www2.ati.com/drivers/control-panel-...010027c-efg.exe

 

Utdrag:

Kopiering av CD-er som du låner av andre er lovlig.

 

Lenka di er en exe-fil på www.ati2.com, er det riktig? Og det jeg er "uenig" i er at du må ha hatt orginalen i hånda, for å ha en lovlig kopi, jeg mener, at jeg kan brenne en kopi til en god kamerat og han kan ha kopien og den er lovlig, uten at han noen gang har hatt orginalen i hånda.

 

AtW

 

Har aldrig lest og tolka denne loven selv. Kan heller ikke garantere at den ikke er blitt endret. Jeg leste derimot Dagbladets tolkning for omlag 2 år siden. Den sa at du kunne låne CDer av gode venner og familie. Du kan derimot ikke låne CDer av venners venner osv. (dette forutsetter at du brenner skivene) Ganske idiotisk opsett da det er umulig å tiltale noen i retten for piratkopiering. Hvordan skal aktor kunne bevise at du og han du brant CDer av ikke var bestevenner? Denne loven er uansett ikke så enormt vesentlig lenger da rettspøvelser og saker nå har dratt det enda lengre. Det er lovlig å kopiere musikk. Uansett kilde. Det er derimot ikke lov å dele "illegale" kopier av musikk (IE. MP3) (Dette gjelder KUN musikk så vidt jeg forstod det)

Lenke til kommentar
Det stemmer ikke. Det er lov å eie en kopi av en cd uten å eie original cd-en, men man må ha hatt original cd-en i 'hånda', altså man kan låne en cd og brenne en kopi til seg selv. Selvfølgelig er det ingen som kan bevise om man ikke har hatt original cd-en til dispossiosjon...

 

Kan du lenke til noe som underbygger denne påstanden? Det er ikke slik jeg oppfatter lovteksten ihvertfall.

 

AtW

 

http://www2.ati.com/drivers/control-panel-...010027c-efg.exe

 

Utdrag:

Kopiering av CD-er som du låner av andre er lovlig.

 

Lenka di er en exe-fil på www.ati2.com, er det riktig? Og det jeg er "uenig" i er at du må ha hatt orginalen i hånda, for å ha en lovlig kopi, jeg mener, at jeg kan brenne en kopi til en god kamerat og han kan ha kopien og den er lovlig, uten at han noen gang har hatt orginalen i hånda.

 

AtW

 

Beklager, hadde brukt den linken rett før... Denne var det jeg skulle linke til.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

hahahaha!

www.k_lite.tk_Kazaa_Lite@Kazaa er jo en standardbruker på k-lite klientene. Hvordan skal de kunne undersøke alle de som bruker denne?!? Greit de logger ip'er og slikt, mn at de i det hele tatt gidder? Lurer på hva de som jobber med denne saken i RIAA tenker om oss stakkars fildelere osv? Tviler på at de er heeeelt uskyldige... :lol:

Lenke til kommentar
jeg anbefaler alle til å skaffe seg peer guardian.

Har nå banna 211097920 ip'er.

Og jeg merker at jeg stadig vekk får besøk av RIAA osv.

 

Hva er peer guardian, og hvor får man tak i dette? Hva vil det si å banne ip'er? Er helt ny på Kazaa... :oops:

 

peer guardian er et program som blokerer ip'er som du har valgt.

Å blokkere ip'er er vil si at de maskinen med den og den ip'en vil ikke få kontakt med pc-en.

 

Du får lastet ned programmet her

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...