Gå til innhold

Anbefalingstråden for iOS


Anbefalte innlegg

Enkelt og greit, har dere anbefalinger til spill som kan lastes ned i AppStore?

Følg gjerne malen under:

Navn:

Pris:

Plattform:

Minianmeldelse/litt om spillet:

Evt. karakter, 1-10:

Kan vel starte jeg:

 

Navn: The Quest

Pris: 29,-

Plattform: iPhone/iPod. Er ikke sikker på om det har iPad-støtte

Minianmeldelse/litt om spillet: The Quest er et RPG (rollespill) satt til et typisk fantasi-univers med sverd og magi. Oppdragene er underholdende, dialogene er til tider morsomme, grafikken er veldig fin (men, i retro-stil) og i tillegg kan du spille det helt uendelig lenge. Tror jeg har klokket inn rundt 25 timer så langt, og jeg har ikke en gang begynt på noen expansion packs. I tillegg er det faktisk underholdende å oppdage verdenen. Kontrollsystemet sitter også godt, spesielt etter litt tilvenning. Det eneste jeg vil trekke for er at kampsystemet ikke er godt nok (alt for lite variert) og at det ikke er nok unike fiender. På tross av det er spillet likevel utrolig morsomt, og kanskje det jeg har fått mest glede ut av så langt.

Karakter:

9/10

Endret av Error
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ifølge App store er The Quest kompatibel med iPad.

 

Min spillanbefaling

 

Navn: Plants vs. Zombies

Pris: 11 kroner

Plattform: iPhone, iPod Touch og iPad

Minianmeldelse/litt om spillet: Zombieapokalypsen er et faktum, og ditt siste forsvar for å hindre disse monstrene fra å komme inn i huset ditt er planter som du plasserer i hagen din. Spillet er morsomt, underholdende og gir deg "bare en bane til"-følelsen. Fin grafikk, herlig musikk og enkle kontrollere gjør dette til et av de beste kjøpene jeg har foretatt meg på App store.Anbefales på det sterkeste!

Karakter: 10

Lenke til kommentar

Navn: Flick football

Pris: Gratis

Plattform: iPhone, iPod touch, iPad

Minianmeldelse/litt om spillet: Et veldig enkelt fotball spill der man skal prøve å få ballen i mål og samtidig treffe forskjellige targets som gir ekstra poeng, liv og straffespark. Etterhvert får man også en mur som man må prøve å skru ballen rundt og i mål. Som sagt; veldig enkelt men også veldig bra.

Karakter: 8

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Fint tiltak! :)

 

 

Navn:: Mirror's Edge

Pris: 29 kroner

Plattform: Testet på iPad, antakelig tilgjengelig på andre plattformer også

Minianmeldelse/litt om spillet:

2D-versjon av det geniale Mirror's Edge som kom for noen år siden. Stilig parkourgameplay med fete animasjoner og svært pen grafikk. Får også en ordentlig god følelse av flyt takket være et ukomplisert kontekstsensitivt gameplay som får Mario til å gå i skammekroken, det samme med den persiske prinsen.

 

Karakter: 8/10

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Navn:Order & Chaos Online

Pris: 39kr

Plattform: iPhone,iPod Toutch og iPad

Minianmeldelse/litt om spillet: Dette er muligens det beste mmorpg spillet ute til iDevices og på iPad så fungerer det helt utrolig bra. Har bare prøvd i noen timer men så langt føyer jeg meg i rekken med andre å sier dette er så nærme en kommer World of Warcraft på iDevices...anbefaler dette på det STERKESTE!

Karakter:9/10

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Navn: Blackstar Online (SCI-FI MMO)

Pris: ukjent

Plattform: iPhone,iPod Toutch og iPad og Android enheter

Minianmeldelse/litt om spillet: Dette spillet har ikke blitt lansert enda men skal lanseres i løpet av nærmeste fremtid (ca 1 - 2 måneder). Blackstar Online utvikles av Spacetime Studios som står bak bl.a Pocket Legends. Blackstar Online var i utgangspunktet et MMO utviklet for PC av NCsoft men har istede blitt utviklet for mobile enheter.

 

Se den offisielle Facebook gruppen for BO for mer informasjon

Endret av keem85
Lenke til kommentar

Navn: Dead Space

Pris: varierer... Ipad kostet meg 9kr.

Plattform: ios, allede faste. Ipad, iphone, ipod touch.

 

 

Kort foklaring: Spillet er akuratt som konsoll versionen, men forteller en egen story.

Touch kontrollene er ganske solide, men kan glippe når man stresser som mest...

Must have... Funker best grafisk på iphone 4 eller ipad 2...

 

Konklusjon: med tankebpå pris og hva man får så blir det 9/10 ;)

 

Ellerst vil jeg kjapt ambefale flere titler, som er fullblods spill, ikke bare mini spill.

Galaxy on fire 2 - fanrastisk flott grafikk og gjevnt framerate.

Starfront- meget likt command and conconcer 3, men tar mye fra starcraft.

Death Rally- kjapt bilspill hvor man ser ovenfra... Dette er en favoritt hos meg siden kontrollene er bånn solid.

Infinity blade- eyecandy og fekting. Epic. ;)

 

Men den beste måten å komme over gull korn på appstore er å lete litt på det som kommer nytt. Å det trenger ikke koste... Sjekk alltid prisene på alle plattform, vist man har flere.

Endret av Millha
Lenke til kommentar

Navn: Dungeon Hunter 2 HD

Pris: 39

Plattform: IOS (iPad)

Minianmeldelse/litt om spillet: Artig Diablo Klone

Evt. karakter, 1-10: 10

 

DH2 er et friskt lyspunkt på iOS platformen der de fleste andre spill stort sett er kjappe små enkle action spill eller andre enkle hjernebryspill.

 

DG2 er en vaskeekte Diablo klone der du i starten av spillet får valget mellom å lage den en karakter som er Fighter, Rouge eller Wizard. Disse klassene kan vider spesialiseres når man når en vist nivå.

 

Spillet starter med at du slipper ut av et fangebur i en sump og må finne din bror eller kongen eller hva den nå var. Kontrollene på dette spillet var overraskene bra og responsive. Layouten er en virtuell joypad med strying på den ene siden av skjermen og knapper på den andre siden som brukes til å sloss, kaste spells eller drikke potions.

 

Det er en masse gjenstander å plukke opp etter hvert som man dreper monstre og åpner kister i kjent Diablo stil. Grafikken er også utrolig bra. Det er faktisk så man sitter og ønsker at de porter Diablo 3 til iPad når det kommer da spillet funker utrolig bra på denne platformen. Dra med deg padden på buss, tog eller bane eller i senga og spill i vei på en enkel og morsom måte.

 

Spillet kan synes litt for enkelt for drevne spillere i starten, men hvis man er litt vågal man man kjapt havne på noen leves der motstanderne er mye bedre enn en selv. Det er masse fete sverd, staver, rustninger og annet med og uten magiske egenskaper å plukke opp underveis.

 

I tillegger er det byer der man kan selge og kjøpe gjenstander og man får oppdrag av forskjellige folk. Har man iPad og digger Diablo bør man ikke nøle med å kjøpe dette spillet, det er genialt til denne platformen og prisen er latterlig.

 

Håper å se mer til slike spill framover derfor gir jeg det 9 for sinnsykt bra kontrollere, veldig bra grafikk og artige kamper. Det får ikke 10 fordi det ikke er vanskelig nok. Man kan også spille multiplayer og spiller levels sammen med andre spillere.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Navn: Puzzle Agent HD

Pris: 39kr

Plattform: iPhone,iPod Toutch og iPad

Minianmeldelse/litt om spillet: Dette er et spill fra Telltale som har gitt ut mange bra eventyr spill. Dette er kanskje noe anderledes en endel tidligere utgivelser fra dem da det er som navnet på spillet viser et puzzle spill. Du er agent Nelson Tethers, FBI sin puzzle man som får i oppdrag i å finne ut hvorfor en hviskelær fabrikk ikke produserer...ja hviskelær. Og slik starter ditt eventyr...en slags rar blanding av filmen Fargo og noe skrullete greier fra David Lynch.. Noen av puzzlene vil få hode ditt til å nesten implodere men takke være et bra hint system så er aldri løsningen langt borte om du velger å krype til korset. Jeg stor koste meg med dette spillet og kan anbefale Puzzle Agent!

Karakter:9/10

 

EDIT: Fjernet trailer da jeg synes det viser for mye ting en burde heller oppleve underveis mens en spiller!

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Chaos Rings

Infinity Blade

Secret of Mana

Mushihimesama BUG PANIC

Espgaluda 2

DoDonPachi Resurrection

Fruit Ninja

Imaginary Range

 

Tror det finnes Lite-versjoner av alle disse, så dropper å skrive noe om hver tittel.

 

Action bowling!

 

Kan dere holde dere til det forslåtte formatet? Det er helt uaktuelt å prøve et spill når det er listet opp på den måten. Dere gir ingen informasjon om spillet overhodet, og da blir det meningsløst å lese innleggene deres.

 

Navn: Osmos HD/Osmos

Pris: 29 kr

Plattform: iPhone, iPod Touch og iPad

Anmeldelse: Kort forklart styrer man en slags boble blant mange andre bobler. Målet er å bli den største boblen ved å absorbere de som er mindre enn deg, og holde deg unna de som er større. Man beveger seg ved å skille ut mindre bobler, som gjør at man samtidig mister masse. Dette skaper en slags balanse hvor det er om å gjøre å bevege seg så effektivt som mulig, og absorbere de mindre boblene rundt seg uten å selv bli absorbert av større bobler. Spillet er svært avhengigshetskapene, er utrolig vakkert laget og har en veldig avslappende zen-lignende musikk. I lengden blir derimot spillet litt ensformig, og scorer derfor ikke full pott.

 

http://www.youtube.com/watch?v=OvMuIJTLxUY

 

Karakter: 9/10

Endret av LordErik
Lenke til kommentar

Navn: Street Fighter IV

Pris: 6 kroner fram til Street Fighter Volt blir lansert i juli.

Plattform: iPhone, iPod Touch og iPad.

Anmeldelse: Veldig gjennomført Street Fighter på iPhone (testet) som føles som en konsollversjon. Spillet tilbyr Turnering, Dojo med mange øvelser som låses opp etter hverandre, 1-1 sparring, med mer.

Spillet tilbyr også en Street Fighter tegneserie.

 

Til 6 kroner er dette et røverkjøp. Knappene fungerer optimalt, kan flyttes på hvis det er ønskelig, og grafikken er utmerket.

 

Lenke til kommentar

Navn:Tiny Tower

Pris: "Gratis"

Plattform: iPhone,iPod Toutch og iPad

Minianmeldelse/litt om spillet: Du bare må inn å passe på at butikkene har varer, at folk er glade og suge til deg så mye penger det går for å bygge høyere oppover. Meget avhengig dannende spill...og retro grafikken gjør det bare enda mer gøy.

Karakter:7/10

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...

Navn: Undercroft

Pris: Gratis

Plattform: iPhone

Minianmeldelse/litt om spillet:

 

Klassisk RPG av typen Might and Magic 1-5, Ultima Underworld eller Lands of Lore. Det er veldig sansynlig at du vil like Undercroft hvis du liker disse eller andre spill med 90 graders bevegelser. Spillet er noe ubalansert og vesentlig kortere enn de tilsvarende PC spillene, men siden det er gratis er ikke dette noe hinder. 90 graders bevegelser passer perfekt for iPhone, og det er ikke noe dårligere enn et tilsvarende spill ville vært på PC.

 

Det beste 90 graders bevegelser spillet jeg har spilt på iPhone, men ikke like bra som f.eks. Lands of Lore på PC.

Endret av UknowsI
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...