Gå til innhold

Gamer.no flytter tilbake til Diskusjon.no


Anbefalte innlegg

Og hver gang jeg nevner Diskusjon.no så er det deg, Dotten og LucarioX som dukker opp. Påfallende.

Egentlig ikke. Jeg skal riktignok ikke snakke for LucarioX, men Dotten og jeg er talsmenn for diskusjon.no, så det er naturlig at det er oss du møter.

 

Dere to er mere korsfarere enn talsmenn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

korsfarere...

“I have something here for you. Your father wanted you to have this when you were old enough, but your uncle wouldn't allow it. He feared you might follow old Obi-Wan on some damn fool idealistic crusade like your father did. It's your father's lightsaber. This is the weapon of a Jedi Knight. Not as clumsy or as random as a blaster, but an elegant weapon for a more civilized age. For over a thousand generations, the Jedi Knights were the guardians of peace and justice in the Old Republic. Before the dark times, before the Empire.”

 

B)

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Det betyr det det står. Det var i begynnelsen bare Kjersti som ble med over, siden hun var ansatt. Siden kom frilanssøknadene fra Spillverket. De ble vurdert av redaksjonen, og til nå er fire kommet over. Audun, Lars og Kristoffer var nye skribenter, men de kom ikke fra Spillverket.

 

Hvis de andre fra Spillverket ikke automatisk ble med på flyttelasset slik Kjersti ble, så er vel det at de nå skriver her strengt tatt mer et resultat av at Gamer-redaksjonen er reale enn at Edda hadde Spillverket-skribentes beste interesser i tankene?

 

Detaljene til side, da er jo dette nokså grundig oppklart. Glipp fra min side.

 

Fair nok, men det gjør det litt vanskelig å vite hva andre enn deg mener. Og nei, jeg har slett ikke alltid rett... :)

 

Jeg så ikke posten din i sted, derfor forsinkelen.

Vel, jeg kan ikke akkurat tvinge folk til å poste, men! Av og til plusser folk innleggene mine, og siden den funksjonen er ganske mye bedre her enn på diskusjon.no, så kan man klikke på ikonet og se hvem som har uttrykt sin enighet. Så da kan man iallefall regne med at akkurat de er enige. Dette systemet er imidlertid ikke ufeilbarlig, den mest populære posten min målt i antall plusser er for eksempel en impromptu sammenlikning av Psychonauts og Fable. Men det er da bedre enn ingenting.

 

Huff da. Er det det inntrykket folk har av meg? :huh:

 

Hadde det vært bedre om jeg ikke begrunnet mine argumenter for å gjøre innleggene kortere?

 

Jeg kan ikke svare for alle andre, men jeg kan se for meg at terskelen for å gi seg inn på en diskusjon kanskje blir litt lavere dersom f.eks. frekvensen av sitat-dissekering senkes og argumentene kondenseres litt. Sånn som det er nå har det en viss avskrekkingsfaktor, heller enn å virke inviterende. Eller kanskje jeg er lettskremt.

 

Min tittel - Forumbestefar - har jeg funnet på selv. Jeg lager gjerne en til de som gidder diskutere med meg, om det er det som skal til.

 

Jeg tar gjerne en tittel, men jeg tror forslaget over også kan virke.

 

Mangelen på en lønnsslipp styrker min teori om at Edda-ledelsen bl.a. organiserer rituell kattungespising.

Lenke til kommentar

Er det mulig å få noe konkret svar på om det vil bli vanskeligheter med sammenslåingen for oss med brukere på begge steder, som har ulikt innloggingsnavn, men med samme epostadresse?

Har allerede svart på dette flere ganger i tråden, men gjentar selvsagt gjerne: Hvis du har samme e-postadresse begge steder vil brukernavnet på Diskusjon.no bli det gjeldende for deg.

Lenke til kommentar

Jeg har et særdeles unikt tilfelle når det kommer til diskusjon.no med tanke på konto osv.

Men før jeg forklarer det så vil jeg spørre om det er noen sjans for at jeg kan få brukernavnet Leaf? Brukeren som har navnet Leaf på diskusjon.no ser jeg at er forsåvidt aktiv, så vil det si at jeg ikke har noen sjans for å få det brukernavnet?

Lenke til kommentar

Nå har jeg en konto på diskusjon.no, med samme navn som innlegg.no. Problemet er at kontoen på diskusjon.no, er bannet til 2081 ellerno av en rar grunn. Som jeg ikke har fått en forklaring på.

Slikt kan dere ta på epost til [email protected], så ser vi på det. Og så slipper vi å diskutere deres synderegister (om dere har noe) her i tråden.

 

Geir :)

 

Joak.

Lenke til kommentar

Har forskjellig brukernavn på Diskusjon.no og Innlegg.no, men visningsnavnet mitt er det samme. Må jeg få endret brukernavnene for at en merge skal fungere?

Det viktigste er at e-postadressen er lik begge steder. Da vil brukernavnet på Diskusjon.no bli det gjeldende for deg.

Lenke til kommentar

Dette passer egentlig bedre på tilbakemeldingsforumet på diskusjon.no, men deri ligger litt av problemet: Jeg har fått "web page not found"-meldinger sporadisk i hele dag, mens den siste timen har det vært nesten umulig å komme seg inn på forumet. Kanskje jeg er blitt bortskjemt med stabilitet her, men det hjelper ikke å være størst når ting bare virker innimellom.

 

Kan ikke se for meg at dette blir bedre når alt innholdet og brukerne herfra flyttes over heller.

Lenke til kommentar

Er det bare jeg som humrer litt av dette? Aldri sett på maken til krig som det var når Gamer.no forlot Edda media, og nå skal det bli samme forum igjen? Er interesangt å se hvor fort folk glemmer. For all del dog, vært på begge forumene hele tiden jeg så har utrolig lite å si for min del.

Var det ikke noe kniving med diskusjon.no sist som gjorde at gamer.no gikk fra dem??

 

Den tidligere skilsmissen hadde Diskusjon.no ingenting med. Vi måtte bare ta konsekvensen av den, som var utrolig kjip fordi det rammet brukerne. Mitt ønske var at Gamer fortsatt kunne være tilknyttet forumet, for ideelt sett ser jeg ikke hvorfor hvilket mediehus man tilhører skal ha noe å si om det kan knyttes til Diskusjon.no eller ei. Det ville i det minste skånet brukerne og vært mer slik Origo og Disqus gjør det. Men jeg fikk ikke gehør for det, og jeg aner ikke om Gamer den gang ville vært interessert i noe slik om forespørselen hadde kommet. Resultatet ble som det ble. Vi mistet Norges beste spillside og våre brukere kom i kryssilden og måtte ta konsekvensen. Veldig uheldig.

 

Jeg har ikke for vane å legge uselviske intensjoner til grunn når noen vil gjøre et eller annet. Med tanke på at Edda har brukt de siste årene på å prøve veldig hardt å få folk til å mislike dem, har jeg om mulig enda færre grunner til å stole på Edda når de sier at de vil det beste for alle.

 

Bloggen Gamer.no skrev på mens de var i limbo, altså etter at Edda glemte avtalen og sparket dem ut noen dager for tidlig (åpenbart et uhell, og ikke et gjennomsiktig forsøk på å stille kjepper i hjulene for en konkurrent!), og før den nye siden kom opp, er så vidt meg bekjent fremdeles tilgjengelig.

 

Tja, det Edda tillot for Diskusjon.nos del var i hvert fall å overføre veldig mye av kontroll og "makt" til brukerne. Det ble rekruttert fra forumets egne brukere og vi har en klar filosofi om å involvere brukerne mest mulig. Diskusjon.no har ila de siste fem årene gått fra å være styrt av de som ikke nødvendigvis var særlig interessert i forumet, til å bli styrt av brukere som bidro til forumet.

 

Det sikret blant annet at den uheldige innblandingen av forumet i konflikten, hvor Gamer-ansatt ble utestengt, var noe jeg kunne gå hen og omgjøre og samtidig bjeffe litt oppover. Det gjør det lettere å ivareta forumets integritet, vi ville aldri hatt den muligheten om vi ikke hadde fått såpass kontroll som vi fikk.

 

Vi som jobber med forumet gjør ikke annet enn å kjempe for brukerne, vi bruker ikke rent få timer av fritiden nettopp til dette. Det er derfor vi gjør brukere til administratorer og moderatorer, det er derfor vi vil ha brukerombud og det er derfor vi ikke har problemer med å rasle med sablene oppover om det gjøres noe vi mener går ut over forumet. Vi er ikke dressmenn med skumle planer, vi er brukere som gjennom innsats ble belønnet med innflytelse. Om noe du mistenker hadde funnet sted ville vi ha forlatt skuten for lenge siden, det ville vært under vår verdighet.

 

Men skepsis er ingen dum ting. Du hadde sikkert gjort det godt som brukerombud.

Lenke til kommentar

Har forskjellig brukernavn på Diskusjon.no og Innlegg.no, men visningsnavnet mitt er det samme. Må jeg få endret brukernavnene for at en merge skal fungere?

Det viktigste er at e-postadressen er lik begge steder. Da vil brukernavnet på Diskusjon.no bli det gjeldende for deg.

Jeg siterer TST en gang til på dette slik at folk får det med seg. At man har forskjellig visningsnavn fra innloggingsnavn kan og øke sikkerheten ved din konto.

 

 

Dersom jeg har gått glipp av noen ønsker i denne tråden beklager jeg det, men jeg ber om at dere poster ønskene om å endre innloggings- og/eller visningsnavn ved Diskusjon.no her: http://www.innlegg.no/index.php?showtopic=20503 eller her: https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=594 (sistnevnte er en kategori på Diskusjon.no hvor vanlige medlemmer kun kan se sine egne tråder)

 

 

@Zealuu: Vidar var nok ikke sarkastisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...