Gå til innhold

Gamer.no flytter tilbake til Diskusjon.no


Anbefalte innlegg

Sjokkerende nok har jeg fått med meg fusjonen, men jeg ser ikke helt hvordan den magisk skal reparere Edda sitt frynsete rykte.

Hvem har sagt at fusjonen har noe som helst med å reparere Eddas rykte å gjøre, frynsete eller ikke. Kan det ikke tenkes at sannheten er så enkel som det har vært sagt: Det er ikke noe mening i å ha to konkurrerende teknologinetteverk i lille Norge.

 

Med mindre jeg har gått glipp av noe, så er de fremdeles inne på eiersiden, ...

Ja, Edda eier 50% av selskapet, og A-Pressen den andre halvdelen. So what?

 

..., og den klønete fusjonsprosessen minner veldig om klassisk Edda-håndverk.

Du har visst et eller annet utestående med måten prosessen ble gjennomført på. Har du lyst til å dele det med resten av oss? For meg virket den grei og ryddig, og jeg har ikke hørt Tor-Steinar eller andre fagredaktører på begge sider uttrykke noe annet. Jeg var så heldig å få være tilstede under Teks kickoff, da holdt sjefene for de respektive eiere en liten peptalk, og siden har ingen av dem blandet seg inn i arbeidet vårt, det seg være med forumsammenslåinger eller annet.

 

Jeg kan se det strategiske PR-messig i å forsøke å distansere det nye mediehuset fra et anti-merkenavn som Edda, men å satse på at hukommelsen min skal svikte etter bare to år er kanskje litt i overkant optimistisk.

Å tro at mediehuset er opprettet for å spille hukommelsen din et puss er du kanskje i overkant det også... ;)

 

Hvis poenget uansett er at Innlegg.no skal dø, som du sier, hvorfor kan ikke det skje med litt verdighet?

Du har tilgode å forklare oss hva som er så verdig med avlivning. Innlegg.no er ikke en halt hest, men summen av de brukerne som nå engang har investert tid og krefter i forumet. Alt jeg har sagt er at jeg synes at disse brukerne skal få bestemme. Og nei, poenget er ikke at Innlegg.no skal dø, det er at mediehuset ønsker å samle sine diskusjonstjenester på ett forum. Innleggs sannsynlige endelikt er den kjedelige konsekvensen av dette, men ikke motivet for fusjonen eller for sammensmeltingen av forumene.

 

Etter å ha trenert forumsammenslåingen i et halvt år som et ledd i en eller annen feilslått utmattelsesstrategi, ...

Hvor har du det fra at dette har vært trenert? Tvert om, dette har vært gjort så raskt som overhode mulig. Det var ikke bare et spørsmål om å flette sammen to forum, men å sørge for at det redaksjonelle var på felles systemer. Det var liten vits i å legge ned Innlegg før Gamer faktisk var klar til å bruke Diskusjon. Så mange baller som har vært i luften på en gang er det faktisk imponerende raskt. Når folk spurte meg for to måneder siden hva jeg trodde var realistisk så sa jeg "ikke før til sommeren".

 

Jeg forstår at noen høyere oppe gikk lei av å vente på at alle skulle komme springende til diskusjon.no, slik at noe drastisk måtte gjøres for å få fortgang i migrasjonen, ...

Ingen har forventet at noen skulle komme springende. Hvorfor skulle de det så lenge Gamer fortsatt brukte Innlegg som diskusjonforum? Og om så hadde vært: Ville det ikke da vært mere drastisk (og effektivt) å bare legge ned Innlegg med en gang, nettopp slik du foreslår?

 

Om dere gjør det av altruistiske motiver er jo det ukarakteristisk hyggelig, men litt misforstått.

Hvorfor denne skepsisen til våre motiver? Fordi du har et horn i siden til Edda? Vi som har jobbet med diskusjon.no gjennom denne prosessen representerer ikke Edda, vi representerer Tek. Fordelingen på eiersiden er ikke vårt anliggende, vi har ikke aksjer eller opsjoner.

 

Resultatet blir en - i beste fall - forlenging av livsløpet til innlegg.no med noen måneder, hvorav den siste måneden egentlig bare har aktivitet i sosialkategorien.

Høres absolutt sannsynlig ut, men hvorfor skal det være vår avgjørelse? Hvis ingen brukere vil ha disse to månedene (eller lenger for den saks skyld), så er det jo bare å slutte å poste der. Den dagen forumet ikke har noen trafikk er det heller ingen mening i å holde det igang.

 

Hvis dere er så glade i brukerinput som dere påstår, så burde det være mulig å vurdere å bare nappe ut ledningen kort tid etter sammenslåingen.

Selvsagt er det mulig å nappe ut ledningen, men hvordan er det å være glad i brukerinput? Jeg har ikke gåttt noen engleskole og vet ikke hva brukernes input er. Kanskje burde Innlegg kjørt en poll på dette, men i mangel av det, hvilken input (utover din personlige) tilsier at det er det brukerne som kollektiv ønsker?

 

Det er sikkert noen som vil protestere i ettertid, men det ser jo unektelig ut som om dette er riktig tid og sted for å ha meninger om dette, og jeg ser ingen som har noen genuin tro på år innlegg.no kan overleve på noe annet enn nostalgi-life-support i en kort stund.

Hvis noen protesterer i ettertid så betyr det at vi ignorerte deres input i første omgang, eller at de ikke kom til orde. Dette er absolutt riktig tid og sted for å ha meninger om saken, det er derfor vi følger denne tråden, så hvorfor vil du at vi skal nappe ut ledningen før folk har fått sagt sin mening?

 

Hele fusjonen har vært preget av halvhjertet fomling.

Du gjentar det. Når skal du fortelle hva som har vært så "fomlete"?

 

Jeg synes innlegg.no fortjenener å gå ut med litt mer decorum enn som så.

"Her hviler Innlegg.no, vansmektet av samtiden, men ikke glemt!" Hva slags decorum er det du ønsker deg? Et slags tidsbilde frosset i et vilkårlig valgt øyeblikk hvor gamle brukere og fremtidige historikere kan gå for å mimre om hvordan Pompei så ut før vulkanutbruddet?

 

Geir :)

 

Mens vi er inne på tilfeldig informasjonsspredning - jeg finner ikke et ord om forumsammenslåingen i nyhetsforumet på diskusjon.no. Kan imidlertid ikke utelukke at det er det forferdelige mobilskinnet sin feil.

Jeg poster gjerne denne artikkelen straks jeg, om Tor-Steinar ønsker det. Ellers får noen sette seg ned å skrive en sak om det som vi kan poste der.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva vitsen er med å ha to forum for lille Norge? Det er flere enn to, men to konkunransedyktige forum, og ser du ikke vitsen med å ha et alternativ til diskusjon.no? Hvorfor skal vi ha monopol? Ett stort forum med sine sett regler ? Diskusjon har blitt så stort og har vært så stort lenge at forumet ikke lengre har personlighet, alle "radikale" meninger blir druknet ned av nay sayers og politisk korrekte meninger. Rett og slett kjedelig å være der.

Lenke til kommentar

[Da takker jeg for meg. Ikke at jeg har vært no særlig til deltaker av forumet, men diskusjon.no er bare en saueflokk.

Er permbanna der iom at jeg ga faen i alt når gamer.no stakk derfra. Og nå går de tilbake til å ha et søppelcommunity. Gode greier.

Vi permbanner strengt tatt ingen lenger. Det er mulig å søke om å få komme tilbake om man vil. Uten at jeg skal forskuttere en eventuell avgjørelse i enkelttilfeller.

 

Hva vitsen er med å ha to forum for lille Norge? Det er flere enn to, men to konkunransedyktige forum, og ser du ikke vitsen med å ha et alternativ til diskusjon.no? Hvorfor skal vi ha monopol? Ett stort forum med sine sett regler ?

Jeg har da ikke sagt at vi bare skal ha ett forum i Norge. Jeg har sagt at våre eiere ikke så det tjenlig å ha to teknologinettsteder. Tvert om har jeg sagt at om Innlegg har livets rett (uten Gamer) så må de gjerne drive videre for min del. Vi ønsker ikke monopol, det er stort sett noe herk.

 

Diskusjon har blitt så stort og har vært så stort lenge at forumet ikke lengre har personlighet, alle "radikale" meninger blir druknet ned av nay sayers og politisk korrekte meninger. Rett og slett kjedelig å være der.

Det kan selvsagt hende. Nå får jeg nok av klager på det motsatte, nemlig at vi ikke vil sensurere det som ikke er politisk korrekt. Så også i forbindelse med denne sammeslåingen, der en del brukere på Innlegg var redde for at vi ville tillate innlegg som de ikke ønsket.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Jeg registrerte meg på diskusjon.no i 2005, blir det denne datoen som blir gjeldende på profilen min når kontoene fusjoneres?

Ja, det stemmer.

 

Mens vi er inne på tilfeldig informasjonsspredning - jeg finner ikke et ord om forumsammenslåingen i nyhetsforumet på diskusjon.no. Kan imidlertid ikke utelukke at det er det forferdelige mobilskinnet sin feil.

Jeg poster gjerne denne artikkelen straks jeg, om Tor-Steinar ønsker det. Ellers får noen sette seg ned å skrive en sak om det som vi kan poste der.

Vi har annonsert dette på forsiden til Gamer.no og i en nyhetsmelding på Innlegg.no. Jeg vil anbefale å fortelle om dette på Diskusjon.no også :-)

Lenke til kommentar

Nå tror jeg du bevisst misforstår. Men det er greit, jeg har god tid.

 

Jeg tror nemlig ikke at bakgrunnen for fusjonen var et ønske om å bedre ryktet til Edda, men at fusjonen - som du sier - ble en realitet av nokså klare forretningsmessige årsaker. Likevel ser du i den tidligere posten din ut til å anta at, fordi Edda bare eier halvparten av Mediehuset Tek, så skal jeg plutselig ha glemt alt Edda tidligere har gjort, og ikke basere meg på at Edda fremdeles er Edda, dypt nede. Sånn fungerer det imidlertid ikke, iallefall ikke for min del.

 

At jeg må fortelle dere hvorfor fusjonsprosessen virker klønete er i seg selv dypt fascinerende. La oss se:

 

1. Da fusjonen først ble et faktum, fant jeg det ut via nyhetsmedier, uten at jeg akkurat den dagen satt og lette spesifikt etter potensielle fusjoner mellom store, norske, digitale mediehus. Jeg laget selv tråden som etterspør mer informasjon fra mennene med de store hattene. Hurra for informasjon.

 

2. Det tok to måneder fra dette ble oppdaget (og siden annonsert) til noe faktisk skjedde. Radikale forandringer kom i rask rekkefølge, blant annet ble Gamer.no ble velsignet med en ny header som er litt i veien, og det ble besluttet at alle sidene i nettverket skulle bestå som før. Særlig sistnevnte, og måten man klarte å shoehorne inn en løsning for å beholde både teknofil.no og tek.no er fantastisk - det tok dere to måneder å beslutte å gjøre ingenting. Jeg var ikke den eneste som beskrev denne løsningen som halvhjertet og klønete, noe den fremdeles er.

 

3. En snau uke senere blir Spillverket kastet på sjøen, og den eneste skribenten som ble med videre var Kjersti. Jeg skal være den første til å innrømme at jeg ikke akkurat synes Spillverket var synonymt med kvalitet, men man kommer jo ikke utenom disse folkene dedikerte to år til å gi Tek-nettverket et spillalternativ, bare for å oppleve at Edda kuttet trossene så snart det var mulig å få gamer.no tilbake igjen. Også her var informasjonen på diskusjon.no så til de grader mangelfull at den måtte suppleres av brukerne selv.

 

4. Total stillhet fram til i går. Dette sitatet er jo av særlig interesse i den sammenheng:

 

Tvert om, dette har vært gjort så raskt som overhode mulig. Det var ikke bare et spørsmål om å flette sammen to forum, men å sørge for at det redaksjonelle var på felles systemer. Det var liten vits i å legge ned Innlegg før Gamer faktisk var klar til å bruke Diskusjon. Så mange baller som har vært i luften på en gang er det faktisk imponerende raskt. Når folk spurte meg for to måneder siden hva jeg trodde var realistisk så sa jeg "ikke før til sommeren".

 

Dette hadde det vært kjekt for oss å vite, underveis. For alt vi visste - fram til du postet dette (og selv det måtte vi jo bruke noen sider på å oppnå - har dere sittet og tvinnet tommeltotter i et halvt år, og bestemte dere i løpet av helgen. Hvis dere faktisk har gjort ting, så kan det vel neppe skade å spandere fem minutter i måneden på å fortelle brukerne (som dere er så glade i) hva som egentlig foregår over hodene på dem. At ingen synes det var en god idé å informere forumet som tross alt skal absorbere alt innholdet på innlegg.no om dette før nå er, tja, symptomatisk. Men selvsagt, på diskusjon.no har man viktigere ting å forholde seg til, som at Lacoste-gutta ikke får gjøre som de vil eller at youtube-revisjonister ikke får utfolde seg fritt.

 

Sammen med tidligere Edda-erfaringer - RIP Kulturo, Programvare, Overklokking; den "nye profilen" til HW.no som har gjort det om til ITAvisen 2, og den veldig profesjonelle avskjeden med gamer.no - danner det seg liksom ... Et bilde. Av et opportunistisk, uprofesjonelt selskap, som stadig vekk snubler over sine egne bein i jakten på mest profitt for minst arbeid. Et selskap jeg med all velvilje i verden finner det vanskelig å stole på.

 

Neste misforståelse: Protester. Jeg kan garantere deg at uansett hva du gjør her, så blir det protester i ettertid. Det er ikke fordi noen sin stemme ikke ble hørt, det er fordi dette er internett, og folk elsker å protestere - særlig after the fact, for da medfører det aldri noen risiko for reell innsats fra deres side. Men siden denne tråden nå er her, og det linkes til den i "siste nyheter"-panelet, så tolker jeg det som en invitasjon til å si det man har lyst eller behov for å si om saken, før det er for sent. Dersom noen ikke benyttet seg av den muligheten, så beror det neppe på at de aldri fikk sjansen til å bli hørt, snarere at de ikke tok seg bryet med å lage lyd da meningen deres kunne betydd noe. Og jeg ser ingen "La Innlegg.no leve!"-kampanje.

 

Hvis vi nå drar ut ledningen - ikke i dag, eller i morgen, men på et tidspunkt som virker naturlig i forhold til sammenslåingsprosessen - så tror jeg ikke at forumet trenger en minnetekst. Selv om en så lyrisk en som den du foreslår er vanskelig å takke nei til. Trommer, sekkepiper og geværer klarer vi oss nok også uten. Å stenge forumet og la det være fastfrosset i tid er derimot helt kurant, og decorum nok i seg selv. Det er da vitterlig bedre å bestå som et tidsbilde fra et tidspunkt da forumet fremdeles var levende, i stedet for å dumpes i en massegrav etter en tre måneder lang sultdød?

Lenke til kommentar

Jeg tror nemlig ikke at bakgrunnen for fusjonen var et ønske om å bedre ryktet til Edda, men at fusjonen - som du sier - ble en realitet av nokså klare forretningsmessige årsaker. Likevel ser du i den tidligere posten din ut til å anta at, fordi Edda bare eier halvparten av Mediehuset Tek, så skal jeg plutselig ha glemt alt Edda tidligere har gjort, og ikke basere meg på at Edda fremdeles er Edda, dypt nede. Sånn fungerer det imidlertid ikke, iallefall ikke for min del.

Fusjonen av selskapene ble, så vidt jeg vet, et faktum fordi begge leirer ønsket en trygg økonomisk fremtid, for å fortsette å levere godt teknologistoff til leserne. Jeg ser ikke helt hva som er galt med det.

 

 

1. Da fusjonen først ble et faktum, fant jeg det ut via nyhetsmedier, uten at jeg akkurat den dagen satt og lette spesifikt etter potensielle fusjoner mellom store, norske, digitale mediehus. Jeg laget selv tråden som etterspør mer informasjon fra mennene med de store hattene. Hurra for informasjon.

 

2. Det tok to måneder fra dette ble oppdaget (og siden annonsert) til noe faktisk skjedde. Radikale forandringer kom i rask rekkefølge, blant annet ble Gamer.no ble velsignet med en ny header som er litt i veien, og det ble besluttet at alle sidene i nettverket skulle bestå som før. Særlig sistnevnte, og måten man klarte å shoehorne inn en løsning for å beholde både teknofil.no og tek.no er fantastisk - det tok dere to måneder å beslutte å gjøre ingenting. Jeg var ikke den eneste som beskrev denne løsningen som halvhjertet og klønete, noe den fremdeles er.

 

3. En snau uke senere blir Spillverket kastet på sjøen, og den eneste skribenten som ble med videre var Kjersti. Jeg skal være den første til å innrømme at jeg ikke akkurat synes Spillverket var synonymt med kvalitet, men man kommer jo ikke utenom disse folkene dedikerte to år til å gi Tek-nettverket et spillalternativ, bare for å oppleve at Edda kuttet trossene så snart det var mulig å få gamer.no tilbake igjen. Også her var informasjonen på diskusjon.no så til de grader mangelfull at den måtte suppleres av brukerne selv.

 

4. Total stillhet fram til i går. Dette sitatet er jo av særlig interesse i den sammenheng:

 

Litt ironisk å klage over at ting tar tid, samtidig som man påpeker hvor klønete prosessen var. Det er sjeldent fort gjort å komme frem til gode løsninger, og særlig som i dette tilfellet der to nettverk skal slås sammen tar det tid å gjøre ulike vurderinger og finne gode tekniske løsninger. Jeg regner med at det var tilfellet her, ikke at man bevisst lot brukerne vente for ingenting.

 

Dette hadde det vært kjekt for oss å vite, underveis. For alt vi visste - fram til du postet dette (og selv det måtte vi jo bruke noen sider på å oppnå - har dere sittet og tvinnet tommeltotter i et halvt år, og bestemte dere i løpet av helgen. Hvis dere faktisk har gjort ting, så kan det vel neppe skade å spandere fem minutter i måneden på å fortelle brukerne (som dere er så glade i) hva som egentlig foregår over hodene på dem. At ingen synes det var en god idé å informere forumet som tross alt skal absorbere alt innholdet på innlegg.no om dette før nå er, tja, symptomatisk. Men selvsagt, på diskusjon.no har man viktigere ting å forholde seg til, som at Lacoste-gutta ikke får gjøre som de vil eller at youtube-revisjonister ikke får utfolde seg fritt.

Vi hadde blandt annet denne tråden der brukerne fikk mulighet til å komme med innspill og sitt syn saken, der kom det også flere oppdateringer underveis fra ulike administratorer i nettverket. At det ikke har kommet oppdateringer hver uke skyldes kanskje at prosessen/diskusjonene har pågått internt og ting ikke har vært endelig avklart? Er det ikke bedre å komme med oppdateringer når man faktisk har noe håndfast å komme med?

 

De to trådene du linker til viser vel nettopp at ikke alle er fornøyde med alt alle andre steder på forumet heller. Potikk og Samfunn og Mote og Velvære er begge kategorier jeg er aktiv i, og har brukt tid på som veileder. Begge kategorier har sine floker og langt fra uendelig med ressurser. Jeg vil ikke si dette er områder av forumet som har fått mer oppmerksomhet enn spilldelen den siste tiden, snarere tvert i mot..

 

 

Sammen med tidligere Edda-erfaringer - RIP Kulturo, Programvare, Overklokking; den "nye profilen" til HW.no som har gjort det om til ITAvisen 2, og den veldig profesjonelle avskjeden med gamer.no - danner det seg liksom ... Et bilde. Av et opportunistisk, uprofesjonelt selskap, som stadig vekk snubler over sine egne bein i jakten på mest profitt for minst arbeid. Et selskap jeg med all velvilje i verden finner det vanskelig å stole på.

 

Hvilket selskap er det som ikke er opptatt av profitt? Det er slik kaptialismen fungerer. Penger er essensielt for at nettverket skal gå rundt og at redaksjonene skal kunne levere det innholdet de gjør.

Lenke til kommentar

Fusjonen av selskapene ble, så vidt jeg vet, et faktum fordi begge leirer ønsket en trygg økonomisk fremtid, for å fortsette å levere godt teknologistoff til leserne. Jeg ser ikke helt hva som er galt med det.

 

Fortell meg gjerne hvor jeg har sagt at det er noe galt med det.

 

 

Litt ironisk å klage over at ting tar tid, samtidig som man påpeker hvor klønete prosessen var.

 

Hvordan er det ironisk? Det er det motsatte, det er berettiget. Det ville vært betydelig mindre grunnlag for å kalle prosessen klønete dersom den haddes skjedd på noen uker. Også motsatt - det hadde ikke vært så farlig om det tok sin tid, dersom løsningen de kom fram til var verdt ventetiden. Nå er den ingen av delene.

 

Er det ikke bedre å komme med oppdateringer når man faktisk har noe håndfast å komme med?

 

Dersom det TWFA skriver, stemmer, så har ting vært både avklarte og håndfaste en god stund, det har bare vært antallet samtidige baller i luften som har hindret at noe har skjedd. Jeg ser ikke hvordan det umuliggjør informasjon.

 

De to trådene du linker til viser vel nettopp at ikke alle er fornøyde med alt alle andre steder på forumet heller. Potikk og Samfunn og Mote og Velvære er begge kategorier jeg er aktiv i, og har brukt tid på som veileder. Begge kategorier har sine floker og langt fra uendelig med ressurser. Jeg vil ikke si dette er områder av forumet som har fått mer oppmerksomhet enn spilldelen den siste tiden, snarere tvert i mot..

 

Hvor vil du hen med dette? Jeg viste fram de to trådene for å illustrere hva Nyhets- og tilbakemeldingskategorien har vært brukt til de siste dagene. Hva som skjer på spillforumet er nokså likegyldig i forhold til akkurat dette. Regner for øvrig med det blir skikk på det igjen når sammenslåingen er gjennomført.

 

Hvilket selskap er det som ikke er opptatt av profitt? Det er slik kaptialismen fungerer. Penger er essensielt for at nettverket skal gå rundt og at redaksjonene skal kunne levere det innholdet de gjør.

 

Ja, Kulturo leverer veldig mye innhold nå, og Gamer.no leverte også veldig mye innhold for Edda i perioden mellom skilsmissen og fusjonen, mens hardware.no produserer dyptpløyende, interessante hardware-artikler. Eller vent. Jeg vet utmerket godt hvordan kapitalismen fungerer, og det er du sannsynligvis klar over - men i motsetning til deg er jeg ikke tilsvarende overbevist om at en markedsorientering nødvendigvis må medføre kynisk opportunisme og alltid plassere maksimalt sluttlinjeresultat foran goodwill. Det er jo morsomt at du, som representant for Edda, plasserer et likhetstegn mellom disse tingene. Jeg vurderte her å slenge på en morsomhet om at du ikke har kommet til kapittelet om PR og Branding i Capitalism for Dummies-boken du sover med under puten, men kom så på bedre tanker. Så får vi se om du også kan det, og dermed kanskje dropper den nedlatende tonen neste gang.

Lenke til kommentar

Nå tror jeg du bevisst misforstår.

Nei. Jeg prøver oppriktig å forstå hva som driver deg. Rett og slett fordi hver gang vi havner i en diskusjon med Innleggs brukere så er det deg jeg møter.

 

At dere måtte lese nyheten om fusjonen i dagspressen er slik det må være. Edda og A-Pressen er aksjeselskaper med børsnoterte eiere og kan ikke gi sine brukere sniktitt i kortene, enten de vil eller ei. At informasjonen kunne vært bedre når den først ble sluppet er en annen sak. Men vi admins visste på det tidspunkt ikke mer om detaljene enn dere brukere.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Og hver gang jeg nevner Diskusjon.no så er det deg, Dotten og LucarioX som dukker opp. Påfallende.

 

Om jeg skal gjette på hvorfor det stadig er meg som dukker opp, så vil jeg tro det er fordi jeg er en av de få som både a) gidder, og B) ikke nødvendigvis synes at du har rett per default fordi du er TWFA. De fleste har nok en mening om disse tingene, men å ytre den medfører at du pluss kavaleriet kommer springende og fyrer av tekstvegg etter tekstvegg, og formodentlig satser på at kjendisstatusen på diskusjon.no skal gjøre resten. Stort sett virker det sikkert også, for så lenge de som gidder å diskutere med dere her verken får fancy titler eller lønnslipper fra Mediehuset Digital for bryet, er det grenser for hvor lenge man gidder å skrive flere avhandlinger i timen.

 

TLDR: I GUESS I'M JUST A HATER

- April Winchell

 

Solbrillemannen var forresten ikke helt tilsiktet, men jeg lar ham bli der.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Jeg vurderte her å slenge på en morsomhet om at du ikke har kommet til kapittelet om PR og Branding i Capitalism for Dummies-boken du sover med under puten, men kom så på bedre tanker. Så får vi se om du også kan det, og dermed kanskje dropper den nedlatende tonen neste gang.

 

Moderatorer på diskusjon.no får ikke noe PR-kurs, og har neppe som mål å forsvare eierene i tykt og tynt, eller følge en eller annen PR-rågiver sine instrukser om hva slags meninger man skal ha. Ellers bør du kanskje sjekke glasshuset ditt litt før du klager for tungt over andres nedlatende tone.

 

AtW

Lenke til kommentar

Hvis du tolket det som at jeg snakket om LucarioX' PR-effekt som representant for diskusjon.no - noe som ikke egentlig var planen, men jeg ser nå hvordan det kan virke sånn - det var ikke dit jeg ville. Det var mer snakk om signalene Edda sendte i forbindelse med bl.a. Gamer.no-skilsmissen, som neppe kan ha gjort underverker for publikumsrelasjonen deres.

 

Jeg reserverer retten til mild snark når folk forsøker å vennlig belære meg om ting jeg utmerket godt kan, det være seg X-Com eller kapitalisme.

Lenke til kommentar

Jeg har en bruker med samme brukernavn og med samme e-post adresse registrert som denne her, men den har vært innaktiv i flere måneder nå. Hva vil skje med den og vil postene mine bli sammenlagt?

Hvis e-postadressen er den samme, så vil brukeren på Diskusjon.no bli den gjeldende. Uavhengig om den er aktiv eller ei.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke akkurat noe talsmann for eierne i Edda nei, ikke utover at jeg bruker deler av fritiden min som ryddegutt på Diskusjon.no - uttalelsene mine er på vegne av meg selv :)

 

Nå hadde jeg egentlig et litt lengre innlegg på gang her, men det ser det ut til at nettlesern valgte å spise til lunsj før den krasjet.

Lenke til kommentar

Og hver gang jeg nevner Diskusjon.no så er det deg, Dotten og LucarioX som dukker opp. Påfallende.

Egentlig ikke. Jeg skal riktignok ikke snakke for LucarioX, men Dotten og jeg er talsmenn for diskusjon.no, så det er naturlig at det er oss du møter.

 

Om jeg skal gjette på hvorfor det stadig er meg som dukker opp, så vil jeg tro det er fordi jeg er en av de få som både a) gidder, og B) ikke nødvendigvis synes at du har rett per default fordi du er TWFA.

Fair nok, men det gjør det litt vanskelig å vite hva andre enn deg mener. Og nei, jeg har slett ikke alltid rett... :)

 

De fleste har nok en mening om disse tingene, men å ytre den medfører at du pluss kavaleriet kommer springende og fyrer av tekstvegg etter tekstvegg,

Ja, det er selvsagt kjedelig, men hvis vi ikke gjør det så blir ting stående uimotsagt. Så lenge folk bruker Innlegg.no til å kommentere saker som angår diskusjon.no må vi nesten få lov å svare.

 

..., og formodentlig satser på at kjendisstatusen på diskusjon.no skal gjøre resten.

Huff da. Er det det inntrykket folk har av meg? :huh:

 

Hadde det vært bedre om jeg ikke begrunnet mine argumenter for å gjøre innleggene kortere?

 

for så lenge de som gidder å diskutere med dere her verken får fancy titler eller lønnslipper fra Mediehuset Digital for bryet,

Min tittel - Forumbestefar - har jeg funnet på selv. Jeg lager gjerne en til de som gidder diskutere med meg, om det er det som skal til.

 

Lønnsslippen min dekker ikke debatter på andre forum på søndagskvelden. den dekker forsåvidt ikke det arbeidet jeg gjør til daglig en gang, men det er mitt problem.

 

Solbrillemannen var forresten ikke helt tilsiktet, men jeg lar ham bli der.

En smiley om dagen gjør godt for...

 

Geir :)

Lenke til kommentar
3. En snau uke senere blir Spillverket kastet på sjøen, og den eneste skribenten som ble med videre var Kjersti. Jeg skal være den første til å innrømme at jeg ikke akkurat synes Spillverket var synonymt med kvalitet, men man kommer jo ikke utenom disse folkene dedikerte to år til å gi Tek-nettverket et spillalternativ, bare for å oppleve at Edda kuttet trossene så snart det var mulig å få gamer.no tilbake igjen.

Jeg syns det er fint om du legger riktig fakta på bordet når du først skal kritisere fremgangmåten vår. Disse fire Spillverket-skribentene jobber nå på Gamer.no: Kjersti Stuestøl, Marius Kjørmo, Simen Løkken og Eigil Knudsen. Alle skribenter fra Spillverket har fått beskjed om at de kan søke om skribentjobb hos oss, men de blir vurdert på lik linje med alle andre søknader.

Lenke til kommentar

Så hva betyr dette?

 

For ordenhets skyld kan det presiseres at ingen av våre tre nye skribenter har bakgrunn fra Spillverket :)

På daværende tidspunkt var Audun Rodem, Lars Devold og Kristoffer Thomas Lindtveit våre nye skribenter. Ingen av de har bakgrunn fra Spillverket.

 

Etter den tid har Kjersti Stuestøl, som var redaktør for Spillverket, kommet over som en del av spleisingen :)

 

Er det syv nye skribenter siden da, totalt?

 

Får bare beklage for faktafeilen, jeg hadde ikke fått med meg at de tre andre skriver her.

 

For referanse: Tråden.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Må få spytte inn at jeg personlig er glad for at gamer.no kommer tilbake til diskusjon.no. Ble tungvint med to brukere på to forskjellige forum, og må si jeg syntes dere har en god plan på hvordan dere skal gjennomføre hjemreisen til diskusjon.no. :)

Endret av FredrikV.
Lenke til kommentar

Så hva betyr dette?

 

For ordenhets skyld kan det presiseres at ingen av våre tre nye skribenter har bakgrunn fra Spillverket :)

På daværende tidspunkt var Audun Rodem, Lars Devold og Kristoffer Thomas Lindtveit våre nye skribenter. Ingen av de har bakgrunn fra Spillverket.

 

Etter den tid har Kjersti Stuestøl, som var redaktør for Spillverket, kommet over som en del av spleisingen :)

 

Er det syv nye skribenter siden da, totalt?

 

Får bare beklage for faktafeilen, jeg hadde ikke fått med meg at de tre andre skriver her.

 

For referanse: Tråden

Det betyr det det står. Det var i begynnelsen bare Kjersti som ble med over, siden hun var ansatt. Siden kom frilanssøknadene fra Spillverket. De ble vurdert av redaksjonen, og til nå er fire kommet over. Audun, Lars og Kristoffer var nye skribenter, men de kom ikke fra Spillverket.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...