Gå til innhold

Tråd delvis ødelagt av moderator - MoV


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er enig med Henrik, enkelt og greit. Jeg syns ikke noe om slik diktatormoderering som foregår i tråden nå, hvor innlegg slettes uten å gi noe som helst beskjed eller grunn, og hvor selv høflig diskurs slettes om det er den minste antydning til kritikk i det som sies.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Takk!

 

Det burde være mulig å kunne diskutere stilene som blir postet. Dette kan gi bedre innblikk og inspirasjon for noen som kanskje har lyst til å prøve på noe likt. Så klart, regner med at kritikken er skalig og ikke "Det der var støgt!!11!:yucky:".

 

Hvis innleggene med kritikk blir slettet burde også de med positiv respons bli det, så vi får en ren bildetråd. Men det må være siste utvei.

 

 

BTW, litt ironisk at en mod startet tråden i motsetning til Stiler du ikke liker og at en mod nå ødelegger den...

Endret av Haawy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Enig med Henrik her. Det er endel off topic i tråden (skal ikke si at jeg er helt uskyldig her), men det må være mulig å kritisere bildene som blir postet og ikke kun la positive kommentarer stå igjen.

 

Er heller ingen fan av at moderator sletter innlegg uten å skrive at noe har blitt gjort. Det er grusomt irriterende at innlegg bare "forsvinner".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Må nesten kommentere her litt jeg siden det er jeg som har "ødelagt" tråden.

 

Først og fremst så var det aldri meningen at tråden skulle forsvinne. Det var skjedd ved en feil antagelig. Jeg vet faktisk ikke hvem som slettet den. Men da den ble gjennopprettet ble man også obs på de enorme mengdene offtopic og surr som var der. For å gjøre det "enkelt" tok jeg en gjennomgang av de siste ni sidene som var postet. Da fant jeg 87 poster jeg mente ikke hadde noe i tråden å gjøre. Mote og velvære er en kategori som har hatt en veldig dårlig utvikling den siste tiden. Kategorien har utviklet seg til mer eller mindre en vill vest der regelbruddene hagler. Sammen med dette så virker det som det er et stilletiende samtykke om å ikke rapportere hverandre her. Når rapporter først kommer så er det gjerne et hav av regelbrudd å gå gjennom.

Jeg har selv hatt "gleden" av å måtte rydde opp i flere tråder som har gått helt av skaftet.

 

Tilbake til den aktuelle tråden. Den ble i sin tid opprettet som en motpol til "Stiler du ikke liker å se". Det er den intensjonen jeg har forholdt meg til når jeg har moderert.

Det er da for meg klinkende klart at poster som "Den jakka var ramstygg!", "Jeg klarer rett og slett ikke slike solbriller." eller "Du eier ikke smak." ikke har noe i tråden å gjøre. Dette er poster som hører hjemme i den andre tråden etter min mening.

Ja, jeg har valgt å legge meg på en streng linje denne gangen, men det er fordi jeg ser dette som en kategori som er på vei til å skli helt ut. En negativ utvikling som bør stoppes og snus.

 

Dette er ment som en redegjørelse for hvorfor jeg har moderert som jeg har gjort. Men dere brukeres meninger skal selvsagt høres. Så får vi heller vurdere om reglene skal tolkes anderledes. Dette er selvsagt ikke bare opp til meg.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Så du mener at hvis vi vil komme med en negativ kommentar til et bilde i tråden, så skal vi heller gå over i en annen tråd og poste det der, for å lage kaoset fullstendig?

Altså, forumet her heter diskusjon.no, og det burde være mulig å diskutere i en tråd. Forslaget ditt er cirka like dumt som å slette alle kommentarene om at produkt B er bedre i en artikkel fra f.eks. Amobil om produkt A. Det hadde vært håpløst og man hadde jo ikke klart å opprettholde en diskusjon, det hadde bare blitt en kjedelig klump med mennesker som er enige med hverandre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Mote og velvære er en kategori som har hatt en veldig dårlig utvikling den siste tiden. Kategorien har utviklet seg til mer eller mindre en vill vest der regelbruddene hagler.

 

Dette syns jeg det er rart at du sier. Jeg tror de fleste andre vil si seg enige om at MoV har blitt bedre den siste tiden, etter at et par brukere som lagde veldig mye dårlig stemning sluttet å poste.

 

Ja, jeg har valgt å legge meg på en streng linje denne gangen, men det er fordi jeg ser dette som en kategori som er på vei til å skli helt ut. En negativ utvikling som bør stoppes og snus.

 

Igjen må jeg si meg helt uenig. Jeg vet selvfølgelig ikke hva de andre moderatorene mener, men i det siste har jeg sett langt mindre til innblandinger fra mods enn jeg gjorde før, noe som jeg ikke kan gjøre annet enn å tolke som et tegn på bedring.

 

Jeg tolker innlegget ditt som at det er du personlig som mener at kategorien er i ferd med å skli ut, og at du derfor har bestemt deg for å ta tak i det. Det er selvfølgelig greit nok, men når det gjøres i så stor grad som dette må jeg spørre meg om det ikke ville vært lurere å rådført seg med noen andre moderatorer for å få deres synspunkter på saken, slik at ikke en person alene tar en avgjørelse med så stor innvirkning på en kategori. Det er selvfølgelig mulig du har gjort det, men som sagt er det vanskelig å tolke det annerledes enn jeg gjør ut i fra innlegget ditt.

 

Jeg stiller meg også kritisk til at du mener at du må ty til så sterke virkemidler. Det har flere ganger tidligere vært moderatorer som har tatt en "storopprydning" i MoV-kategorien, men ingen av dem har sett seg nødt til å legge seg på det nivået du har gjort, og jeg ser absolutt ingen grunn til å gjøre det heller. Jeg kan rett og slett ikke se hvordan det kan føre noe annet med seg enn irritasjon og forvirring, og det vil også gjøre at brukerne blir langt mindre samarbeidsvillige når en moderator legger seg på "nazilinjen".

 

Edit: Legger til et par ting.

 

For det første syns jeg det er å gå litt langt å si at du har ødelagt tråden, bare så det er sagt.

 

For det andre må jeg si meg enig med Henrik når det kommer til bruk av "hvilken stil liker du ikke å se". Hvis man skulle postet alle negative kommentarer i "hvilken stil liker du å se" i "hvilken stil liker du ikke å se" måtte man jo i så fall postet alle positive kommentarer i "hvilken stil liker du ikke å se" i "hvilken stil liker du å se". Personlig kjenner jeg at jeg blir forvirret bare av å skrive om det, og jeg tror en slik ordning ville vært til mer bry enn til hjelp.

Endret av fkm
  • Liker 3
Lenke til kommentar

MoV er på ingen måte en vill vest og på ingen måte i ferd med å skli ut. Det at det det kommer en og annen offtopic-diskusjon er vel ikke helt på samme nivå som f.eks nazistpropagandaen som spres i andre deler av Diskusjon.no?

 

Jeg tror jeg ikke har sett et personangrep på MoV på minst èn måned, så at man helt plutselig skal legge seg på en skikkelig strikt linje kommer for meg litt ut av det blå...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er enig i at den tråden har blitt litt hardt moderert i det siste. Selv postet jeg litt kontroversielle slips, og hadde vært artig å høre folks meninger om dem. Men samtidig synes jeg ikke man skal falle tilbake til der man var før, for det var mye drittslenging. Og plutselig to sider med trolling (f. eks. bilder av hus).

 

Derimot er jeg enig med L4rs i at MoV delen av forumet har sklidd ut en del. Kanskje ikke mer i det siste, da den har vært sugen en stund nå.

Poster man noe "klanen" der inne ikke liker sklir tråden rett ut i off topic, nedsettende kommentarer osv. Null forståelse for at folk liker noe annet. Noe spesielt du, fkm, burde vite. Men fra din side er jo kanskje disse alternative stilene, som etterhvert har forsvunnet, det som gjør du synes MoV har blitt bedre.

Lenke til kommentar

Jeg tror jeg ikke har sett et personangrep på MoV på minst èn måned, så at man helt plutselig skal legge seg på en skikkelig strikt linje kommer for meg litt ut av det blå...

 

Nå er jo ikke personangrep den eneste formen for regelbrudd da...

Lenke til kommentar

Mote og velvære er en kategori som har hatt en veldig dårlig utvikling den siste tiden. Kategorien har utviklet seg til mer eller mindre en vill vest der regelbruddene hagler.

 

Dette syns jeg det er rart at du sier. Jeg tror de fleste andre vil si seg enige om at MoV har blitt bedre den siste tiden, etter at et par brukere som lagde veldig mye dårlig stemning sluttet å poste.

Dette er veldig sant. Det har vært et par perioder med mye surr, men det har blitt mye bedre den siste tiden, og hvorfor noen reagerer så sterkt på den "ville vesten" er uforståelig for meg.

 

Ja, jeg har valgt å legge meg på en streng linje denne gangen, men det er fordi jeg ser dette som en kategori som er på vei til å skli helt ut. En negativ utvikling som bør stoppes og snus.

Jeg tolker innlegget ditt som at det er du personlig som mener at kategorien er i ferd med å skli ut, og at du derfor har bestemt deg for å ta tak i det. Det er selvfølgelig greit nok, men når det gjøres i så stor grad som dette må jeg spørre meg om det ikke ville vært lurere å rådført seg med noen andre moderatorer for å få deres synspunkter på saken, slik at ikke en person alene tar en avgjørelse med så stor innvirkning på en kategori. Det er selvfølgelig mulig du har gjort det, men som sagt er det vanskelig å tolke det annerledes enn jeg gjør ut i fra innlegget ditt.

 

Jeg stiller meg også kritisk til at du mener at du må ty til så sterke virkemidler. Det har flere ganger tidligere vært moderatorer som har tatt en "storopprydning" i MoV-kategorien, men ingen av dem har sett seg nødt til å legge seg på det nivået du har gjort, og jeg ser absolutt ingen grunn til å gjøre det heller. Jeg kan rett og slett ikke se hvordan det kan føre noe annet med seg enn irritasjon og forvirring, og det vil også gjøre at brukerne blir langt mindre samarbeidsvillige når en moderator legger seg på "nazilinjen".

Akkurat det med den personlige meningen er en oppfatning jeg deler. F.eks. er Jørgen aktiv på MoV-delen, men har ikke sett at han har reagert like sterkt på det som kommer av off-topic. Jada, det kommer en advarsel her og der, men det har ikke vært på langt nær like strengt som det jeg har sett fra L4r5, og det har alltid bedret seg rett etterpå og har veldig sjeldent ført til problemer.

 

 

For det første syns jeg det er å gå litt langt å si at du har ødelagt tråden, bare så det er sagt.

Tar selvkritikk her. Totalt ødelagt er en stor overdrivelse, delvis ødelagt hadde nok vært en mer passende og beskrivende tittel. Meningen med tråden, slik jeg ser det, vel og merke, har jo nettopp vært å diskutere stiler som en enkeltperson liker å se, og det har vi jo ikke muligheten til lengre. Det fungerer fortsatt som inspirasjon, så endrer tittelen litt.

Lenke til kommentar

Derimot er jeg enig med L4rs i at MoV delen av forumet har sklidd ut en del. Kanskje ikke mer i det siste, da den har vært sugen en stund nå.

Poster man noe "klanen" der inne ikke liker sklir tråden rett ut i off topic, nedsettende kommentarer osv. Null forståelse for at folk liker noe annet. Noe spesielt du, fkm, burde vite. Men fra din side er jo kanskje disse alternative stilene, som etterhvert har forsvunnet, det som gjør du synes MoV har blitt bedre.

 

Hvis de som ikke er med i "klanen" hadde blitt så hadde det kanksje blitt bedre? Enig i at det er litt ensformig nå og at det går mye i det samme. Jeg tror de fleste ville satt pris på det, problemet er at det blir fort veldig usaklig, fra begge parter...

Lenke til kommentar

Derimot er jeg enig med L4rs i at MoV delen av forumet har sklidd ut en del. Kanskje ikke mer i det siste, da den har vært sugen en stund nå.

Poster man noe "klanen" der inne ikke liker sklir tråden rett ut i off topic, nedsettende kommentarer osv. Null forståelse for at folk liker noe annet. Noe spesielt du, fkm, burde vite. Men fra din side er jo kanskje disse alternative stilene, som etterhvert har forsvunnet, det som gjør du synes MoV har blitt bedre.

 

Jeg må si meg ganske overrasket over at jeg blir brukt som et negativt eksempel her . Jeg avstår som regel totalt fra å kommentere antrekk som ikke er i "min" stil, fordi jeg rett og slett ikke vet nok til å vurdere det. Jeg tror du skal lete ganske lenge (bortsett fra i "hvilken stil liker du ikke å se") etter et innlegg der jeg kommenterer negativt om noen som ikke har den samme stilen som meg. Neste gang du bestemmer deg for å henge ut en bruker foreslår jeg at du tar deg 5 minutter til å sjekke at det du sier faktisk stemmer.

 

Jeg må også spørre meg selv om hvilke stiler det er du mener har "forsvunnet" fra MoV. Jeg har vært aktiv her i snart to år, og så lenge jeg har vært her har det aldri vært noe annet preppy (i mangel av et bedre ord) og streetwear som har vært diskutert i noe større grad. Per i dag er status akkurat den samme, så jeg kan ikke se at det har vært noe som har forsvunnet.

Lenke til kommentar

Beklager om jeg er litt krass, og burde kanskje heller tatt det over PM, så tråden ikke sklir helt ut. Men det er generelt holdningen din som får enkelte innlegg til å være surmagete.

 

Pleated?

Er du blind?

surt innlegg

 

Det blir litt dumt å tenke sånn.. Ganske lett å se forskjell på et par ordentelige bukser i god kvalitet som sitter riktig og det carlingstullet som fjortizzene har på seg.

Da kan du ikke ha sett mye stygge dresser..Dressen i seg sjøl er fin den ,men trenger litt modifikasjon ;)

 

facepalm.gif

 

55ms9.gif

 

disappointed.jpg

(masse facepalm bilder for dem som ikke ser det)

 

Jeg ville aldri kjøpt noe fra Kapp Ahl, så nei til alt fra meg...

 

 

3 siste er eksempler på nedsettende kommentarer om stiler du ikke liker, siste eksempelet er veldig godt eksempel på en kommentar som ikke bidrar en dritt.

Orker ikke bla igjennom/lete etter innlegg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...