Gå til innhold

Disse spillene ble for vanskelige


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mega Man 1 til NES har jeg aldri klart uten å jukse. Nå er det mange nærmest håpløst vanskelige spill til NES, men de er hovedsakelig vanskelige fordi de er dårlig laget. I Mega Man derimot var kontrollen så stram og responsiv at det finnes ingen unnskyldninger.

 

Ingen som har slitt med Demon's Souls?

Lenke til kommentar

Mickeys Wild adventures eller noe på PSOne husker jeg var svært vanskelig. (Hovedsakelig fordi du måtte starte helt på nytt om du døde for mange ganger, hvis jeg husker rett)

Husker også jeg slet som en helt med Tomb Raider 3 eller noe.

Tidlige Rayman spill etc.

Legend of the Dragoon. (4 disker med spill. 80 timer husker jeg det sto på baksiden av coveret. SLIKT lages ikke lenger ^^)

 

MEN mulig jeg minnes disse spillene som vanskelige fordi jeg var noe sånt som 8-12 år når jeg spilte dem. Tviler på jeg hadde slitt like mye nå.

Lenke til kommentar

Battletoads

 

Husker etter mye strev at jeg endelig kom til sistebossen med 3 liv, men hadde ikke sjangs... Likevel ga jeg ikke opp, jeg var fast innstilt på å klare å runne spillet. Etter mange maaange forsøk nådde jeg bossen igjen, denne gangen med ca 15 liv. Jeg takla ikke presset og feilet nok en gang, nådde aldri sisteboss igjen.

Lenke til kommentar

Olli & Lisa på C64, uten tvil. Du hadde ikke helse, så det var one-shot-one-kill og du MÅTTE spille igjennom alle de tidligere nivåene både på turen ut til neste nivå og tilbake igjen.

 

Så hvis du skulle til nivå 5, måtte du igjennom nivå 1, 2, 3 og 4 (med alle fiender/feller på plass, siden du ikke kunne sloss) - så navigere deg gjennom det ukjente nivå 5, plukke opp dingsen og gå HELE ruten tilbake igjen.

 

Jeg var bare barnet den gang, men nå kan jeg trygt sette ord på det:

SAAAAATAAAAAN!!!

 

Jeg har også vage minner fra dette spillet. Det lå sist på en turbo-tape jeg hadde, og var et av favorittspillene mine. Så jeg lastet inn 8-9 andre spill før endelig Olli & Lisa kom. Har du anelse om hvor mange nivå det var på dette spillet? Tror aldri jeg kom lenger enn 3-4...

 

Teenage Mutant Ninja Turtles til NES var så frustrerende til tider at det ikke var gøy å spille engang med de ulike vanskelige utfordringene

Dette husker jeg også med gru. Men her var vil jeg si at det var dårlig spilldesign. Ikke urettferdig vanskelighetsgrad.

Lenke til kommentar

Jeg har et spørsmål:

 

Vi har alle sjangere som vi elsker, og sjangere som vi hater. Men av og til så oppdager vi et spill som vi elsker, selv om det er i en sjanger som vi misliker, Jeg er for eksempel like glad i førstepersons skytespill som jeg er i restskatt. Men jeg digger gamle Wolfenstein 3D, det er noe eget ved det spillet. Så, hvilket spill føler dere slik for?:)

Lenke til kommentar

Teenage Mutant Ninja Turtles til NES var så frustrerende til tider at det ikke var gøy å spille engang med de ulike vanskelige utfordringene

 

Det første? Åh, det spillet var fryktelig. Det spillet som kom litt senere, tror det var til SNES, hvor du kjempet mot footsoldiers i et Final Fight-lignende miljø, var derimot dritbra.:D

Endret av Nikolai
Lenke til kommentar

Å så jeg savner Baldur's Gate 2. Men det er bare å prøve seg på dragene i Dragon Age: Origins på lavt level, så er de like vanskelige som lichene i bg2. Riktignok er dragene litt kjedelige når det gjelder variasjon.. menmen

 

Ingen som nevner Tetris her da? :p Det er jo tidenes vanskeligste spill! hehe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...