Gå til innhold

Førsteinntrykk: World of Warcraft: Cataclysm (PC, Mac)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var ikke denne artikkelen litt sen? Kanskje bare meg som roter litt her.

 

Vil tro at et spill som WoW er noe man bør ta seg veldig god tid på å skrive. Ekstremt mye å gjøre i det spillet. Man kunne sikkert kommet med en tidligere, men vil heller ha en god og utfyllende en som denne.

 

Kristian Aasgård skriver FORTSATT artikler her? Har han seriøst enda ikke fått sparken?...

Vet ikke hva du mener om ham, men dette var en veldig bra skrevet artikkel. Ganske frekt å komme slik kommentarer. Ta deg en bolle.

Lenke til kommentar

Plukket opp Cataclysm og startet på nytt.

 

Bare jeg som synes spillet er alt for enkelt? Nå er jeg bare level 30, men så langt er det null utfordring. Absolutt ingen utfordring overhodet.

 

Det er fint sammenskrudd, og oppdragene er mer interessante og varierte enn før, men man behøver knapt tenke.

 

Min Hunter har mange egenskaper, men jeg trenger bare bruke et fåtall av de. Steamroller mobs med auto-shot, concussion shot og arcane shot. Når jeg sist spilte (noen år siden) hadde jeg i alle fall bruk for Hunter's Mark og Serpent Sting.

 

Kristian Aasgård skriver FORTSATT artikler her? Har han seriøst enda ikke fått sparken? ...

 

Hvilken del av artikkelen er du uenig i?

Endret av Zarunil
Lenke til kommentar

Synes kanskje dette er lovlig sent for et førsteinntrykk. Det tok ikke særlig lang tid å komme seg fra 80 til 85 slik at man kunne begynne å geare opp for endgame. Å sjekke ut de nye områdene på en fersk karakter gikk fryktelig fort i forhold til før, fordi man nå til enhver tid har så mange relevante quests å velge mellom i to-tre ulike soner at man ikke engang rekker over alt på samme karakter.

Lenke til kommentar

Er uten tvil den beste tilleggspakken til spillet. Men om du er som meg som er en utbrent WoW spiller så vil du nok elske veien opp til lv 85 for så å stenge kontoen igjen...det er en ny "flott" verden men det stopper der.

 

Gleder meg veldig til The Secret World og Star Wars Knights of the Old Republic nå! :D

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

Cataclysm (og tbc/wotlk) er kult i snaut 2 mnd. Alt er "nytt" igjen, ting er forandret og alt virker så mye bedre enn tidligere.

 

Når disse 1-2mnd har gått, begynner man å skjønne at ting ikke er så kult lenger. Det er fortsatt den evige grinden. Først må du levle fra 80-85 (som uten tvil bare er en smakebit), så kommer faction grind, reputation grind, dkp-grind (for noen), honor grind, conquest grind, justice grind... grind, grind grind.

 

Man er da så latterlig lei sin egen klasse at man gjerne lager en ny en, eller skjønner at det eneste som ligger i horisonten er *enda* mer grind.

 

Ting er ikke lenger eksklusive, noe som gjorde wow til det det engang var. Et legendary våpen (f.eks Ragnaros mace'n) var faktisk legendary. Epic items var epic, iforhold til idag der epic items nesten kan sammenlignes med greens iforhold til tilgjengelighet.

 

Nei, wow blir bare dårligere og dårligere. Dette er tredje gangen jeg har begynt i en ekspansjon (dohh), og sluttet etter nærmere 2mnd fordi jeg har skjønt at det bare er det samme greiene. Forhåpentligvis er det siste....!

Lenke til kommentar

Uhm, grind er noe man må regne med i i denne type MMO da.. mye av det er uansett noe man ikke behøver å gjøre heller. Samt professions som f.eks Herbalism og Mining går langt fortere å skille opp enn før.. Archeology syntes jeg derimot var kjedelig og tidskrevende.

Syntes Cataclysm var bedre enn 2 andre exp. packene på mange områder.. Ihvertfall TBC, som jeg ikke kunne fordra. Når jeg levler vil jeg helst komme meg vekk fra de kjedelige mørke verdensrom landskapene så fort som mulig.

Det å kunne fly i Azeroth kom som både et pluss og minus.. Low-lvl's som ikke kan fly blir fort ganka og kan ende med en del frustrasjon hos noen, men sånn er det på Pvp servers uansett.

Sier meg litt enig i det ILHB sier ovenfor.. I vanilla var liksom det å ha epics epic :p Nå er det bare: "Åja, fint for deg.. who cares *yawn*"

 

En ting jeg har reagert på de siste årene med forskjellige MMO's er, HVORFOR Blizzard iforhold til mange andre har så utrolig problemer med balanseringa innen klassene. Greit at det er stort, men syntes det er måte på også..

Endret av Novacrash
Lenke til kommentar

Jeg blir fortsatt like underholdt av de endeløse kommentarene fra folk som kjøpte wow expansions 1 2 eller 3 og ble veeeldig skuffet når de skjønte at de faktisk fremdeles spiller wow, altså, det samme spillet, med mer innhold.

 

Edit: Må nesten legge til, jeg er enig i at dette er helt håpløst sent å komme med et førsteinntrykk av en utgivelse. 2mnd nå siden det ble gitt ut? En artikkel som denne har ikke akkurat stor nyhetsverdi lenger når det tar så lang tid å få den lagt ut.

Endret av Couchfighter
Lenke til kommentar

Cataclysm var en stor skuffelse, spillet er "piss" enkelt og det er ingen utfordring overhodet. Nei, vanilla wow er tingen! Derfor har jeg gått tilbake for å spille det :) Raida 20man ZG i går faktisk!

Morsomt. ZG er nemlig ikke en raidinstance lengre, men et questområde.

 

 

Et førsteinntrykk burde helt klart komme litt etter release, men nesten to måneder? Som spilljournalist, så burde vel du kunne ta ansvar nok til å komme deg opp og igjennom det som skal bli gått igjennom på en snaue 2-3 uker. Jeg klarte det, alle HCer, en liten titt på raids, noe PvP (som prest er det dog triste saker) og en Mage fra 1-60 med heirlooms.

Endret av Tufte
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...