Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Ja, dette måtte vel skje en eller annen gang selvom jeg har håpet andre ting, ønsker alle skribenter og forumbrukere som flytter over til diskusjon.no lykke til videre, for meg er det derimot slutt på forum fronten.

 

But do not despair, jeg kommer til å lese gamer.no så lenge ingenting blir forandret.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja hvis dette skjer blir det nok sansynligvis over og ut for meg når det kommer til noe aktivitet på forumet, da det virker som at innlegg.no bare kommer til å bli fjernet og vi er pent nødt til å bare forflytte oss og starte på scratch (det er vel det kjappeste og enkleste..).

 

Men gamer.no kommer alltid til å forbli min startside når jeg åpner nettleseren.

Endret av Leaf
Lenke til kommentar

Da sier jeg takk for alt, både hos Innlegg.no og diksusjon.no. Får finne meg andre beitemarker skjønner jeg, for jeg vil ikke ha noe med Mediahuset å gjøre.

Fortsetter selvsagt å lese gamer. Tviler på jeg fortsetter å ha noe med forumet å gjøre.

Ja, dette måtte vel skje en eller annen gang selvom jeg har håpet andre ting, ønsker alle skribenter og forumbrukere som flytter over til diskusjon.no lykke til videre, for meg er det derimot slutt på forum fronten.

Ja hvis dette skjer blir det nok sansynligvis over og ut for meg når det kommer til noe aktivitet på forumet, da det virker som at innlegg.no bare kommer til å bli fjernet og vi er pent nødt til å bare forflytte oss og starte på scratch (det er vel det kjappeste og enkleste..).

Hvorfor denne motstanden mot en eventuell sammenslåing av foraene? Hvis det er noe som er galt med dem er det slike ting man gjerne ønsker å få tilbakemeldinger om. Enten det være seg at man ikke liker enkelt redaksjonelle forskjeller foraene har, størrelsforskjeller eller tekniske løsninger - ville det nok være til stor hjelp å få vite hva som gjør utslaget.

 

 

Ka farsken? Brøt ikke dere med Edda Media da? Det som gjorde at det ikke var kobling mot diskusjon.no lenger? Er det enighet igjen nå da?

Bruddet Gamer.no hadde med Tek-nettverket og fusjonen av Tek-nettverket og Mediehuset Digital er nok ikke relatert. ;)

 

Det er flere enn Gamer.no som tidligere var en del av Tek-nettverket som har havnet hos Mediehuset Digital - både før og etter bruddet Tek hadde med Gamer.no. Sammenslåingen nå har nok rot i at begge nettverk ønsker å heve kvalitet og bedre økonomien - noe som blir nevnt i artikkelen.

 

Du kan lese om bruddet her: http://www.gamer.no/artikler/18110/-gamerno-forlater-tekno-nettverket-/

 

 

Så.. vi skal ha dobbelt opp av alle sidene? Gamer - Spillverket, Amobil - Mobilen, Tek.no - Teknofil?

I artikkelen dere leste står det blant annet følgende: Vi må likevel be om tålmodighet i denne startfasen. To redaksjonelle miljøer skal samles og lære seg å gå i takt. Tekniske platformer og tjenester skal samkjøres på tvers av nettstedene. Derfor kan det ta litt tid før du vil se den fulle effekten av at vi får samlet kreftene.

 

Du vil få høre mer om hvilke endringer vi planlegger i ukene som kommer. Men noen grep har vi tatt allerede.

 

Dette betyr at ikke alt er bestemt, det inkluderer forandringer i nettsteders satsningsområder - eller hvorvidt noen av dem skal kuttes ut. Det er rett og slett ikke fastsatt helt 100% ;)

 

Det presiseres dessuten at Tek.no og Teknofil.no skal legges opp til å nå hver sin type lesere. Teknofil.no vil sannsynligvis være for de mindre "hardcore" teknologispirene, mens Tek.no vil lenke deg til de lengre og dyptgående artiklene. Det er heller ingenting som tvinger deg til å bruke begge portalene - eller noen av dem.

 

 

Vil da gjerne stille et spørsmål som har blitt stilt mang en gang; Hva skjer med forum nickene våres etter fusjoneringen? Blir vi bare nødt til å lage en ny bruker på diskusjon.no?

Etter forespørsel har jeg endret en god del brukere sine visningsnavn til det de ønsker på Diskusjon dersom den brukeren som opptar visningsnavnet der har vært inaktiv lenge og helst ikke har mange innlegg. Det er bare å ta kontakt.

 

Uantsett. Hvis foraene blir slått sammen er dette slike ting vi kommer til å finne løsninger på. ;)

 

 

Håper dere ikke tar skade av å ha spillverket med på laget. Den siden er håpløst dårlig i forhold til dere...

Det er jo ikke så hyggelig å høre når man selv har skrevet noen saker for spillverket det siste halve året og har lagt inn mye tid i dem. Men jeg er ikke uenig i at Gamer.no holder et svært høyt redaksjonelt nivå, er flittig leser her selv.

 

 

Vet Spillverket dette?

Skulle vel ikke så mye tankevirksomhet til for å finne ut at Gamer.no burde være prioritert av de to, jeg er enig i den tankegangen selv. Det at Gamer.no er sikret en fremtid betyr heller ikke automatisk at Spillverket.no ikke er det, det betyr kanskje en omlegging av redaksjonell profil eller andre tiltak. Som det står implisitt i artikkelen skal man ikke ta noe for bestemt før det står svart på hvitt.
Lenke til kommentar

Jeg er ikke imot selve sammenslåingen, men når sidene har så obviouse navn som Spillverket og Gamer, Mobilen og Amobil, så blir det vanskelig å splitte innholdet uten nye domener og navn. Det er ingenting som sier at Gamer.no skal være mer e-sport og hardcore, mens Spillverket er mainstream, ikke i navnene, og ikke i imaget sidene har til nå. Samme med Amobil. Jeg ville heller sett at sidene ble slått sammen slik de var før spiltten, og kjøre på med flere gode artikler under samme fane.

 

Kjapp edit: Og, de sidene som ikke var sammen før, blir slått sammen også, selvfølgelig. Så man da tar de sterkeste merkenavnene fra begge sider, som da imo er:

 

Hardware.no, Gamer.no, Akam.no, Amobil.no, Prisguide.no, Bruktmarked.no, Audiovisuelt.no og Tek.no

 

Om det finns folk hos Teknofil-nettverket som kan mye hardware-relatert, så skal jeg ikke nekte for at jeg savner overklokking.no og programmer.no, og siden overklokking er blitt MYE mer mainstream enn det var for 5-10 år siden, så tror jeg siden har mer å gi nå enn den gang den var på sitt største.

Endret av Jimbolaia Jones
Lenke til kommentar

At Spillverket ikke når Gamer.no til knærne er åpenbart for alle som kan lese. Jeg synes likevel ikke det er særlig tillitvekkende at de som faktisk sitter med tømmene prøver å spille på flere sider av bordet slik som her.

 

Sånt er et mønster på nesten alle sammenslåinger, i straten gjøres ting litt underlig for å lette overgangen for alle. Jeg tipper dette er ting som kommer til å slås sammen og ensrettes over tid.

 

AtW

Lenke til kommentar

Ka farsken? Brøt ikke dere med Edda Media da? Det som gjorde at det ikke var kobling mot diskusjon.no lenger? Er det enighet igjen nå da? Edda Media eies av ErgoGroup gjør det ikke? Der jobber jeg faktisk. Og vi blir slått sammen med EDB business partner. Med andre ord, statseid gitt!

 

Edda Media blir eid av Mecom, et engelsk selskap som eier diverse mediehus i Europa. Du tenker nok på Edda Medias interne IT-avdeling som ble solgt til ErgoGroup i 2009: http://eddamedia.no/eway/default.aspx?pid=271&trg=Content_5588&Main_5571=5588:0:10,1730:1:0:0:::0:0&4977=5617:2&Content_5588=5598:17128::1:5617:11:::0:0

 

 

Mvh,

Mads

Lenke til kommentar

Hvorfor denne motstanden mot en eventuell sammenslåing av foraene? Hvis det er noe som er galt med dem er det slike ting man gjerne ønsker å få tilbakemeldinger om. Enten det være seg at man ikke liker enkelt redaksjonelle forskjeller foraene har, størrelsforskjeller eller tekniske løsninger - ville det nok være til stor hjelp å få vite hva som gjør utslaget.

 

Hei, du har selvsagt rett, men det ble vel nylig opprettet en tråd her på innlegg et eller annet sted der vi diskuterte og argumenterte for og imot en eventuell sammenslåing? Finner ikke den sånn i farten, men det er altså grunnen til at jeg var såpass vag i denne tråden.

Lenke til kommentar

Hvorfor denne motstanden mot en eventuell sammenslåing av foraene?

 

Ka farsken? Brøt ikke dere med Edda Media da? Det som gjorde at det ikke var kobling mot diskusjon.no lenger? Er det enighet igjen nå da?

Bruddet Gamer.no hadde med Tek-nettverket og fusjonen av Tek-nettverket og Mediehuset Digital er nok ikke relatert. ;)

Så at disse "nye" eierne sa f*ck you og heiv gamer.no ut på noen timers varsel for knappe 2 år siden har ingen ting å si?

Skulle være rimelig åpenbart hvorfor en sammenslåing har motstand i dag, når de nye eierne tydeligvis ikke kunne leve sammen i 2009.

Lenke til kommentar

Bruddet Gamer.no hadde med Tek-nettverket og fusjonen av Tek-nettverket og Mediehuset Digital er nok ikke relatert. ;)

Så at disse "nye" eierne sa f*ck you og heiv gamer.no ut på noen timers varsel for knappe 2 år siden har ingen ting å si?

Skulle være rimelig åpenbart hvorfor en sammenslåing har motstand i dag, når de nye eierne tydeligvis ikke kunne leve sammen i 2009.

 

"De nye eierene" levde ikke sammen i 2009 og har heller ikke gjort det tidligere (stort sett utover noe samarbeid på Trykkerifronten, men det er helt andre grener av konsernene enn de som slår seg sammen nå).

 

Gamer.no brøt med Edda Media i slutten av januar 2009, og fortsatt som et selvstendig selskap. Deretter kom A-pressen på banen (som allerede hadde Mediehuset Digital med Digit, Mobilen, Teknofil, etc.) og kjøpte opp og fusjonerte inn Gamer.no i Mediehuset Digital - noe som gir ganske mye mening om du ser på hvilke fagområder MD manglet kompetanse og dekning på.

 

Etter hvert innså eierene av Edda Media (Mecom/Edda) og eierene av Mediehuset Digital (A-pressen Digitale Medier/A-pressen) at ingen av dem tjente penger på det de holdt på med, og at om begge skulle klare å overleve var det smart å ta en prat om å samarbeide framover. Dermed har man nå startet et nytt selskap der halvparten eies av A-pressen og den andre halvparten av Edda. Gamer.no er bare en liten del av det store puslespillet, og jeg tror at alle er glade for fremtiden slik den ser ut nå :-)

Lenke til kommentar

Hvorfor denne motstanden mot en eventuell sammenslåing av foraene?

 

Ka farsken? Brøt ikke dere med Edda Media da? Det som gjorde at det ikke var kobling mot diskusjon.no lenger? Er det enighet igjen nå da?

Bruddet Gamer.no hadde med Tek-nettverket og fusjonen av Tek-nettverket og Mediehuset Digital er nok ikke relatert. ;)

Så at disse "nye" eierne sa f*ck you og heiv gamer.no ut på noen timers varsel for knappe 2 år siden har ingen ting å si?

Skulle være rimelig åpenbart hvorfor en sammenslåing har motstand i dag, når de nye eierne tydeligvis ikke kunne leve sammen i 2009.

 

Nå kjenner vel ingen av oss historien i detalj, men at noen plutselig sa fuck you og hev ut gamer.no vet vel de fleste at ikke er riktig? Gamer.no var en del av nettverket i mange år, på et tidspunkt klarte man ikke å bli enig om vilkårene for videre samarbeid.

 

AtW

Lenke til kommentar

Skjønner ikke motstanden mot sammenslåing av forumene. Det var jo egentlig det kjipe med at Gamer brøt ut og man fikk to forum. Spillverket har uansett kun blitt en litt fattigslig kopi av Gamer, finnes vel knapt noen sider som har vært så like, så ser egentlig kun positivt på dette.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke motstanden mot sammenslåing av forumene. Det var jo egentlig det kjipe med at Gamer brøt ut og man fikk to forum. Spillverket har uansett kun blitt en litt fattigslig kopi av Gamer, finnes vel knapt noen sider som har vært så like, så ser egentlig kun positivt på dette.

 

Det er litt rart ja, det var veldig mye (forståelig) sinne og frustrasjon blant våre brukere under bruddet - nettopp fordi man ikke ville over på nytt forum og fordi brukerne måtte ta støyten for at eiere ikke ble enige. Nå er det noen som utviser sinne grunnet eventuell sammenslåing, som er trist.

 

Men det er forståelig, en aktiv bruker legger ned mye arbeid og bidrar med innhold uten å få en krone for det. Man må lytte til hva brukere ønsker, gjerne ta en poll og måle meninger (10% misfornøyde lager som regel mer lyd enn 90% fornøyde, så aldri helt lett å vite hvordan følelsene er) - som bør være en faktor i avgjørelse som fattes. Jeg håper nå inderlig man ikke blir fanget i en "captivity of negativity", for vi går en spennende tid i møte og jeg tror det kan styrke tilrettelegging for brukerbidrag. :)

 

Uansett er forum noe som skapes av brukerne der. Det er litt synd om man gir opp forumaktivitet grunnet redaksjonelle sammenslåinger, informasjonen på forum produseres tross alt av ildsjeler.

 

(Er for ordens skyld innholdsansvarlig på Diskusjon.no)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...