Gå til innhold

Skyrim-tråden: hvor dragefødte møtes for å prate om løst og fast


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vil bare si litt som jeg synes de bør fikse på med stealth delen og nærmere bestemt backstab. De gjorde det helt fryktelig i Oblivion når du kommer bak målet ditt, han/hun vet ikke du er der og alt du gjør er å smacke dem i ryggen med en kniv og damage kommer ann på stealth skillen din. Samme hvor dårlig du er så er det ganske vanskelig å ikke drepe noen når du er rett bak dem. Kutte strupen, kjøre en dolk inn i halsen på noen osv. Clean backstab burde faktisk være instantkill, og heller lage det vanskeligere å få det til. Sneak skillet ditt burde heller anslå hvor mye lyd du lager når du dreper noen. Kanskje du er sløv og offeret rekker å si ifra til andre vakter/fiender før du dreper ham. Perfekt kill og ingen vet om det..

Lenke til kommentar
Konsoll mode er du nesten nødt til å ha, særlig på spill som tilbyr brukerskapte mods. Spiellere skal imidlertid ikke behøve å benytte, eller oppfordres til å benytte, dette. Sjøl bruker jeg bare konsoll under mod testing eller når en setter seg fast ol. (les: bug bekjemping).

 

Jeg har spilt dataspill helt siden jeg fikk en ZX Spectrum tidlig på 80-tallet, og jeg har til dags dato aldri trengt å bruke konsollen til noe som helst. Ikke ser jeg for meg at jeg kommer til å trenge det heller. Quck-save er bra om man vil ha det, men personlig vil jeg si det må begrenses. Jeg foretrekker helt klart at spillet lagres automatisk hvert femte eller tiende minutt samt når vi gjør noe viktig. Da trenger man ikke quick save, fordi man i verste fall må spille de siste ti minuttene om igjen. I et spill som glatt varer i femti timer er det ikke så mye akkurat. ;)

Lenke til kommentar
Konsoll mode er du nesten nødt til å ha, særlig på spill som tilbyr brukerskapte mods. Spiellere skal imidlertid ikke behøve å benytte, eller oppfordres til å benytte, dette. Sjøl bruker jeg bare konsoll under mod testing eller når en setter seg fast ol. (les: bug bekjemping).

 

Jeg har spilt dataspill helt siden jeg fikk en ZX Spectrum tidlig på 80-tallet, og jeg har til dags dato aldri trengt å bruke konsollen til noe som helst. Ikke ser jeg for meg at jeg kommer til å trenge det heller. Quck-save er bra om man vil ha det, men personlig vil jeg si det må begrenses. Jeg foretrekker helt klart at spillet lagres automatisk hvert femte eller tiende minutt samt når vi gjør noe viktig. Da trenger man ikke quick save, fordi man i verste fall må spille de siste ti minuttene om igjen. I et spill som glatt varer i femti timer er det ikke så mye akkurat. ;)

 

Nei, det er sjeldent man trenger å bruke console til noe som helst, men når du er ferdig med en quest og den siste journal entryen nekter å la seg oppdatere pga. en scriptbug, da er det kjekt å ha muligheten (dette hendte ofte i Morrowind).

Eller når noe som er ment å skje ikke skjer, f.eks Veronicas mange forskjellige dialog triggere i Fallout: New Vegas. Hadde jeg ikke kunne brukt console for å rette på dette ville jeg aldri fått muligheten til å utføre questen 'I Could Make You Care'.

Endret av Vaine
Lenke til kommentar

Jeg har ikke tall på hvor mange timer jeg brukte i Morrowind, Tribunal og Bloodmoon, men jeg opplevde aldri noen bugs av betydning. Kjøp spillet neste gang, så slipper du consolen. :p

Jeg hadde mange, mange timer i spillet. Var enten over 100 eller 200 timer, husker ikke riktig. Det var en dude som ble sint på meg fordi jeg hadde drept noen av vennene hans, og han var visst viktig i forhold til main-questen fant jeg ut senere. Kunne rett og slett ikke fortsette fordi han ikke ville snakke med meg. Prøve forskjellige potions og spells for å få ham til å snakke med meg, men ingenting hjalp. Da hadde vært greit med console, men Xbox har ingen mulighet for console. :mellow:

Lenke til kommentar

Jeg lurer på hvordan collecter's edition bli?

 

Soundtracket er ivertfall et must. En stor og flott artbook, et mer eksklusivet kart enn det som følger med standard, en figur eller noe annet fysisk, et tøffere cover og kanskje noe in-game content. Kommer ikke på noe annet da. Men det viktigste for meg er uansett soundtracket. Kjøper CE mest for det. Angrer enda på at jeg ikke kjøpte CE av Oblivion, for musikken i det spillet er helt fantastisk.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Morrowind var et av de første spillene som støttet shader-drevet vann, så om du hadde en GPU som klarte pixel-shading - noe som ikke var selvsagt i 2002 - var Morrowind (iallefall omgivelsene...) noe av det peneste på markedet.

 

Jeg har ingen planer om å kaste meg på hypevognen slik jeg gjorde med Oblivion, for så å bli skuffet ved release. Jeg er mer interessert i å lese om hva de faktisk har tenkt til å gjøre med spillet, enn å se bilder. Det blir sikkert pent, for all del, men det er ikke hovedsaken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...