Gå til innhold

Skyrim-tråden: hvor dragefødte møtes for å prate om løst og fast


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I utgangspunktet morsomt, men det ble litt ødelagt for min del av at det er laget av en av disse som bruker PC-spesifikasjonene sine som penisforlenger (like harry som å bruke det som er under bilpanseret imo) og jeg ser heller ikke problemet med at det - helt sikkert - kommer til konsoll. Det stopper ingen fra å spille det på PC samtidig som flere får ta del. Jeg spilte selv Morrowind på PC og Oblivion på PS3, begge deler fungerte utmerket.

 

Mine tanker om selve spillet har jeg skrevet i den andre tråden.

Lenke til kommentar
*snip*

 

Jeg spilte som sagt aldri Daggerfall, men etter det jeg har hørt er det enorme grotter og dungeons der, blandt annet. Men nå da det er gitt ut gratis skader det ikke å sjekke selv. :) Angående Arena var det neppe noen kongehus osv i krig med hverandre, men dette var tross alt tidlig på 90-tallet og fylte en enorm menge disketter som det var. Verden var helt åpen, kampene morsomme, historien bra og så videre. Selv om jeg hadde spilt Ultima Underworld var Arena en revolusjon på mange måter. Det var ikke Oblivion.

 

Samme med den brilliante måten å fortelle historie på i Half-Life 1. Eller dette med å snu historien på hodet (totalt overaskende tvists and turns) som i Half-Life 1 og Vampire the Masquerade 2.

 

Du tenker på Bloodlines, mannemann? Det er nok ikke Vampire: The Masquerade 2, men et annet spill i Vampire: The Masqureade-settingen. Men er enig i at det er et glimrende spill. :)

Lenke til kommentar

Dette er nok eit av dei spela eg har venta lengst på, var heilt i ekstase når det kom ut.

 

Det eg er spent på er om dette spelar vidare på historien frå "The Infernal City", eller ikkje. Delar av den var greitt nok (Imperiet kollapsar, Titus Mede tar kontroll over The Imperial City og jobbar med å samle Tamriel til eit nytt imperie), andre ting var ikkje fult så bra (Argonia invaderar Morrowind som har kollapsa) og nokre ting var berre elendig (som heile historia rundt Attrebus og Umbriel) og boka var jo generellt dårleg skrive også.

 

Angåande kampsystemet og levelscaling har eg ikkje mykje i mot det. Kampsystemet i Oblivion var ganske bra, syns eg (som nokon har bemerka, spesielt pil & boge og magi), og eg likte med levelscalinga at eg kunne gå der eg ville frå level 1. Det eg ikkje likte var at armour som skulle vere sjeldent (daedric og glass spesielt) blei brukt av alle.

 

Håper Skyrim blir mykje fjell, snø og at landskapet kjem til å vere litt "øde" (av menneske og landsbyar, ikkje av fiendar og sånt), og at slott og landsbyar verkar meir ekte (kor tøft hadde det ikkje vore å dra gjennom ein snøstorm, og så ri gjennom høge murar med vaktar som patrulerte dei?)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

I utgangspunktet morsomt, men det ble litt ødelagt for min del av at det er laget av en av disse som bruker PC-spesifikasjonene sine som penisforlenger (like harry som å bruke det som er under bilpanseret imo) og jeg ser heller ikke problemet med at det - helt sikkert - kommer til konsoll. Det stopper ingen fra å spille det på PC samtidig som flere får ta del. Jeg spilte selv Morrowind på PC og Oblivion på PS3, begge deler fungerte utmerket.

Problemet med "konsollifisering" er :

En tendens til at spillene blir lettere.

Hensynet til konsollenes pad-kontrollere. (mus-keyboard gir langt større muligheter).

 

Kanskje de burde satse på Move/Kinetic i Skyrim ?

 

Level Scaling er en uting, ihverfall etter "Oblivion metoden". Hva pokker er vitsen med å kunne gå overalt når det ikke er noe å finne uansett ? Ikke er det troverdig heller. Nei, jeg liker mye bedre at kart-områder har ulike monstre & loot som gir valuta for penga (stoort kart & maaange monstre). Det å returnere et sted å banke opp en du ikke klarte tidligere er morro!

Lenke til kommentar

Nei. Absolutt ikke oppskrytt, men dette er ikke plassen å diskutere det på ;)

 

Jeg håper inderlig at de får med en 5-10 stemmeskuespillere. Utrolig irriterende at det er ca 2 kvinner på absolutt alle kvinnelige NPCer og det samme for menn, noen få som hadde egne stemmer.

De burde i grunn hatt 20-30. Er ikke så vanskelig å få noen i communityet til å voiceacte om de er bra nokk og dedikerte. De gjør det sikkert for en mindre sum peng enn div andre stemmeskuespillere.

Lenke til kommentar

Stemmeskuespill, level-scaling, vakter med superradar (dette er mitt største ankepunkt, faktisk), repeterende grotter; alt dette har Bethesda fått tonnevis av tyn for. I dag har de ikke bare midler til å skaffe seg mange flere stemmeskuespillere og legge mer ressurser i å håndlage grotter (og andre områder), jeg tror også de har fått med seg at dette er ting folk er misfornøyde med. Jeg venter med å si noe sikkert til vi har hørt intervjuer (ja, spillutviklere skryter gjerne hemningsløst i intervjuer på forhånd, men om de sier at de har hyret 30 stemmeskuespillere pleier dette å være fakta), men jeg er ganske sikker på at Oblivions store blundere blir rettet opp. Intervjuer bør komme opp om få dager, og vi får nok uansett mange svar når den tid måtte komme.

 

En ting få har nevnt: det ble heldigvis ikke et MMO! Eller, rettere sagt, de fortsetter singleplayer-serien. Om ZeniMax Online lager et MMO på siden kan jo bli interessant det også.

Endret av ShampooMacTavish
Lenke til kommentar

Nyåret blir bedre enn det slutten på en ferie pleier å være: (via @ElderScrolls)

 

Excited about the new Elder Scrolls teaser? You can learn more about Skyrim sooner than you think.

 

This weekend Bethesda revealed The Elder Scrolls V: Skyrim to the world during the Spike TV VGAs. A press release this morning confirms what we already knew – gamers can get an in-depth look at the highly anticipated sequel to Oblivion in Game Informer's February issue. We began planning ahead for this story months ago, and we've been dying to share the exciting news. Now that we've seen the game up close and personal at Bethesda Game Studios, we're even more stoked to share what we've learned.

 

Check back here on January 6th to see the cover reveal, which is the beginning of an entire month of coverage devoted to Bethesda's latest potential masterpiece.

http://www.gameinformer.com/b/news/archive/2010/12/13/the-elder-scrolls-v-skyrim-coming-next-issue.aspx

Lenke til kommentar

Jeg for min del håper at de dropper å bruke masse tid og krefter (og penger) på teite gimmicker som ikke gjør noe annet enn å ødelegge flyten.

 

Move, natal, wii. Pfft, oppskrytt alt sammen.

 

Selvsagt må spillbarhet gå foran alt annet, inkludert grafikken. Men kanskje vi kan få Move-støtte som DLC eller i en patch etterhvert? Men det må fungere helt sånn det skal og ikke bare være slengt på. Heavy Rain prøvde å slenge på Move-støtte, men det fungerte ikke i det hele tatt. Men så er det jo litt forskjell fra å tegne en rett strek og å denge noen med en tohåndsøks. :p

Lenke til kommentar

Hehe, å svinge sverdet med move kontrolleren fungerer jo helt fint i sports champions. Og å få til å kaste en ildkule med move burde heller ikke være noen sak. For å være helt ærlig, hvis PS3 versjonen kommer med god move-støtte så vurderer jeg sterkt å kjøpe den også, for å oppleve en annerledes måte å spille på. :)

 

De burde i grunn hatt 20-30. Er ikke så vanskelig å få noen i communityet til å voiceacte om de er bra nokk og dedikerte. De gjør det sikkert for en mindre sum peng enn div andre stemmeskuespillere.

Jeg melder meg frivillig. Hvor skriver jeg meg opp? :p

 

Og. Wohooo, 6 januar merkes av på kalenderen. ^_^

Lenke til kommentar

Stemmeskuespill, level-scaling, vakter med superradar (dette er mitt største ankepunkt, faktisk), repeterende grotter; alt dette har Bethesda fått tonnevis av tyn for. I dag har de ikke bare midler til å skaffe seg mange flere stemmeskuespillere og legge mer ressurser i å håndlage grotter (og andre områder), jeg tror også de har fått med seg at dette er ting folk er misfornøyde med. Jeg venter med å si noe sikkert til vi har hørt intervjuer (ja, spillutviklere skryter gjerne hemningsløst i intervjuer på forhånd, men om de sier at de har hyret 30 stemmeskuespillere pleier dette å være fakta), men jeg er ganske sikker på at Oblivions store blundere blir rettet opp. Intervjuer bør komme opp om få dager, og vi får nok uansett mange svar når den tid måtte komme.

 

En ting få har nevnt: det ble heldigvis ikke et MMO! Eller, rettere sagt, de fortsetter singleplayer-serien. Om ZeniMax Online lager et MMO på siden kan jo bli interessant det også.

 

Enig i alt du sier her. Pluss melee combat.

 

De burde i grunn hatt 20-30. Er ikke så vanskelig å få noen i communityet til å voiceacte om de er bra nokk og dedikerte. De gjør det sikkert for en mindre sum peng enn div andre stemmeskuespillere.

 

Om ikke enda flere enn det også ^_^

Endret av ShampooMacTavish
smeltet innlegg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...