Gå til innhold

Skyrim-tråden: hvor dragefødte møtes for å prate om løst og fast


Anbefalte innlegg

Noen som vet om en pc mod som gir meg bedre muligheter til sortere etc ting i kister, eks bøker/annet i gruppe på 1 tastetrykk, og muligheter til å gi meg ting jeg har for "mye" av.

 

SkyUI ?

 

Kan sortere det meste ved ett par klikk, men tror ikke den kan sortere etter antall. Men den sorterer etter vekt, noe jeg synes er veldig kjekt, da jeg bruker det konstant til å finne ting jeg kan kaste eller gi vekk til en companion etc . hvis jeg plutselig bærer på en hel del loot.

Endret av flowerpot
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

HAr spilt i ca 14 timer nå uten problemer, MEN i går klikket spillet og skrudde seg av. Tenkte det var pga jeg hadde spillt for lenge bare:P. Men nå i dag når jeg prøver og spille, skrur det seg av og går til desktopp etter baer 1 min??

Pcen min er ganske ny og drar andre spill uten problemer. noen som har tips?

Lenke til kommentar

Fikk nettopp spilt i ca 2 timer(jeg opdaterte skjermkortdriveren), men klikket:(

Denne gangen ble skjermen svart og jeg måtte avslutte programmet via oppgavebehandlingen.

Jeg finner maaaangen andre forum der folk sliter osv, men det er ifra 2011 og nå er det faen meg 3måneder inn i 2012:O har de ikke fikset dette enda eller er jeg bare blind som ikke finner løsningen?

Lenke til kommentar

aner ikke hva som kan være galt hos deg.

Har selv en irriterende bug hos meg som opptrer når eg går inn i et hus f.eks. Der begynner det å hakke noe villt ( skjer på forskjellige hus og sjeldent på samme om igjen), når eg så går ut hakker det villt ute og men går eg i en grotte er det ingen problem. Må da restarte spillet å det funker igjen.

 

Har hatt en håndfull med crash to desktop som hos deg selv men det er ikke ofte. Høres litt meir ekstremt ut hos deg.

Lenke til kommentar

aner ikke hva som kan være galt hos deg.

Har selv en irriterende bug hos meg som opptrer når eg går inn i et hus f.eks. Der begynner det å hakke noe villt ( skjer på forskjellige hus og sjeldent på samme om igjen), når eg så går ut hakker det villt ute og men går eg i en grotte er det ingen problem. Må da restarte spillet å det funker igjen.

 

Har hatt en håndfull med crash to desktop som hos deg selv men det er ikke ofte. Høres litt meir ekstremt ut hos deg.

 

ja er noe dritt! elsker spillet men gidder ikke å spille når jeg ikke vet når det kommer til å klikke:(

Lenke til kommentar

ser den :-/

Du har vel ikke noe mods som kan forårsaka det? har prøvd en reinstall?

 

 

Jeg tror virkelig ikke spillet er lagt opp til at man skal fortsette på det når en er level 56 og har gjort alle mainquestene (MQ, Thieves guild etc.)

Utrolig kjedelig egentlig for nå har jeg fått ganske mye stuff, lagd nye våpen fra mods etc som jeg gjerne skulle brukt mye mere. Men skyrim er seriøst helt dødt nå. Må jo gå i evigheter og lete for å finne en liten quest utenom de vanlige du får i pubber.

Har begynnt på en ny char også men er litt kjipt å drive å gjøre de samme tingene om igjen selv med en helt annen rolle.

Noen andre som har det slik?

 

PS.: laste ned et og et quest fra nexus gidder jeg ikke. Burde ikke være nødvendig.

Lenke til kommentar

Har hatt et laaangt opphold fra Skyrim, men spilte litt igår. Spillet har ikke fanget meg like mye som feks Fallout 3 gjorde.. Synes også Fallout 3 gikk litt langsomt i førsten før jeg ble hektet og spilte ganske lange perioder.

 

Det jeg sliter med i Skyrim er at jeg synes det tar litt lang tid før jeg kan selge edelstener ting og annet annet enn til smeden i den første byen.

 

Dermed blir det lite jeg kan utruste meg med og bygge våpen og rustning med, og derfor går det litt langsomt. Jeg har drept en drage, den enkle første og har jaktet på et horn og skal nå følge med en dame for å drepe neste drage, annet enn det har jeg tatt varulv missionene og lært meg dragonborn shouts..

 

Er det lenge til spillet tar seg opp eller?

Lenke til kommentar

det du snakker om at du ikke får gjort burde være meir enn fullt mulig for deg der du er.

For å starte ordentlig uten å gå videre på mainquest trenger du egentlig ikke gjøre meir enn knerte den første dragen.

 

Jeg er nedlesset av utstyr og gull og drageskjell, gidder ikke hive tusenvis av kroner i søpla. Hvem er det jeg skal selge til, finner ikke noe marked unntatt han smeden i riverwood som kjøper kun våpen.

 

Håpløst

Lenke til kommentar

Håpløst å slepe med seg dragebein når ingen vil kjøpe det, også må du ha så mye Speech før du får solgt ting. Synes det skulle gå an å selge stort sett alt så lenge de har satt verdi på ting. Så kunne du heller fått mer for pengene når du fikk mer speech. Sånn som i Fallout3.

Lenke til kommentar

Kjøp deg et hus og stuff alt i en chest. Invester penger i butikkene du selger til slik at de får mer penger neste gang du skal selge noe hos de.

 

Hvordan får jeg penger til hus når ingen vil kjøpe noe og jeg er overlesset av utstyr fordi ingen vil kjøpe og dessuten når de kjøper blir de blakke med en gang, og hvis du ikke har 100 i speach så selger du ingenting.

Lenke til kommentar

Kjøp deg et hus og stuff alt i en chest. Invester penger i butikkene du selger til slik at de får mer penger neste gang du skal selge noe hos de.

 

Hvordan får jeg penger til hus når ingen vil kjøpe noe og jeg er overlesset av utstyr fordi ingen vil kjøpe og dessuten når de kjøper blir de blakke med en gang, og hvis du ikke har 100 i speach så selger du ingenting.

 

Whiterun er ett sted med flere folk som kjøper ting. Du har hu dama som smir ved porten, både hun og kællen i butikken kjøper våpen og rustninger. Ved versthuset har du Belethor som driver en general store han kjøper alt mulig nesten. Går de tom for penger vent i 2 dager eller no og selg igjen.

 

Du trenger virkelig ikke å ha 100 i speech for å selge noe, 100 i speech hjelper ikke med mindre du også da tar perksene som gir deg bonusene vd skillen.

Lenke til kommentar

ser den :-/

Du har vel ikke noe mods som kan forårsaka det? har prøvd en reinstall?

 

 

Jeg tror virkelig ikke spillet er lagt opp til at man skal fortsette på det når en er level 56 og har gjort alle mainquestene (MQ, Thieves guild etc.)

Utrolig kjedelig egentlig for nå har jeg fått ganske mye stuff, lagd nye våpen fra mods etc som jeg gjerne skulle brukt mye mere. Men skyrim er seriøst helt dødt nå. Må jo gå i evigheter og lete for å finne en liten quest utenom de vanlige du får i pubber.

Har begynnt på en ny char også men er litt kjipt å drive å gjøre de samme tingene om igjen selv med en helt annen rolle.

Noen andre som har det slik?

 

PS.: laste ned et og et quest fra nexus gidder jeg ikke. Burde ikke være nødvendig.

 

Når du har spilt såpass lenge og gjort mesteparten av questene som er lett tilgjengelig er det radiant AI quests og eller quests du finner ved å utforske, lese bøker eller treffe random folk som gjelder. Når disse er er gjort så er det kun radiant AI igjen. Når man har gjort alle questene man kan finne så koker det ned til at man må ta ett valg, bare tæsle rundt i verden og utforske hver krik og krok gjøre noe radiant quests her og der eller begynne med mods. Trives du med å banke løs på monstre er det null problem og spille skyrim lenge etter alle quests er gjort, men hvis du føler du må ha quests for å få noe ut av det så er modding veien og gå.

Lenke til kommentar

Håpløst å slepe med seg dragebein når ingen vil kjøpe det, også må du ha så mye Speech før du får solgt ting. Synes det skulle gå an å selge stort sett alt så lenge de har satt verdi på ting. Så kunne du heller fått mer for pengene når du fikk mer speech. Sånn som i Fallout3.

 

Tror du har misforstått litt. Du kan selge alt, men ikke til hvem som helst. Akkurat som i virkeligheten så spesialiserer butikkene seg på ulike ting, og de vil ikke kjøpe noe av deg som de ikke selger. Dra til Whiterun, der er det mange butikker og selgere! Og ting du har stjålet kan du forresten ikke selge på vanlig måte i butikk. Da er du nødt til å finne en fence som tar seg av tyvegods.

Lenke til kommentar

ser den :-/

Du har vel ikke noe mods som kan forårsaka det? har prøvd en reinstall?

 

 

Jeg tror virkelig ikke spillet er lagt opp til at man skal fortsette på det når en er level 56 og har gjort alle mainquestene (MQ, Thieves guild etc.)

Utrolig kjedelig egentlig for nå har jeg fått ganske mye stuff, lagd nye våpen fra mods etc som jeg gjerne skulle brukt mye mere. Men skyrim er seriøst helt dødt nå. Må jo gå i evigheter og lete for å finne en liten quest utenom de vanlige du får i pubber.

Har begynnt på en ny char også men er litt kjipt å drive å gjøre de samme tingene om igjen selv med en helt annen rolle.

Noen andre som har det slik?

 

PS.: laste ned et og et quest fra nexus gidder jeg ikke. Burde ikke være nødvendig.

 

Når du har spilt såpass lenge og gjort mesteparten av questene som er lett tilgjengelig er det radiant AI quests og eller quests du finner ved å utforske, lese bøker eller treffe random folk som gjelder. Når disse er er gjort så er det kun radiant AI igjen. Når man har gjort alle questene man kan finne så koker det ned til at man må ta ett valg, bare tæsle rundt i verden og utforske hver krik og krok gjøre noe radiant quests her og der eller begynne med mods. Trives du med å banke løs på monstre er det null problem og spille skyrim lenge etter alle quests er gjort, men hvis du føler du må ha quests for å få noe ut av det så er modding veien og gå.

 

Jeg driver og lusker rundt en del og prøver å finne quest og utforsker. Men si meg, er det skjulte quests i vanlige bøker som ikke dukker opp som oppdrag i journalet?

Jeg har lastet ned mods for quests allerede men det er begrenset hvor mange småquests jeg laster ned for å ha noe å gjøre. Store gode quests har jeg ikke funnet så mange av enda.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...