Gå til innhold

Hva er det dårligste spillet DU har likt godt?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lord of the Rings: The Third Age er også et spill jeg må legge til på listen min. Dette er et rollespill som har hentet det turbaserte kampsystemet til Final Fantasy-spillene satt til et Ringenes Herre-univers. Du spiller som en ridder fra Gondor som samler sitt eget lille party med krigere fra de forskjellige rasene. Gjennom hele spillet følger du i fotsporene til den litt mer kjente gruppen fra Ringenes Herre. Du får også i løpet av spillet kontrollere de kjente karakterene Aragorn, Gimli, Legolas, Frode og gjengen samt andre kjente karaterer. Du kunne til og med spille co-op med en venn!

 

Innvesterte utrolig mange timer i dette spillet for å grinde til det beste utstyret og talenter fordi om gameplayet var direkte klipp og lim fra Final Fantasy og historien utrolig platt og ukonsis i forhold til den bøkene (og filmene) portretterer (du sloss blant annet mot Balrog'en som Gandalf tar hånd om. Og det fordi om du kommer ETTER at brorskapet har allerede vært der :o ).

 

Som en opplåsbar bonus kunne du spille som "de onde" og bekjempe ditt eget party samt de som kjent fra bøkene.

 

Synd jeg ikke har PS2 lenger, fikk nesten lyst til å spille det igjen:D

Lenke til kommentar

Spilte Star Wars Rebellion ganske mye, selv om jeg irriterte meg over en del svakheter (det som irriterte meg mest var vel at det omtrent ikke var noen romkamper før du utviklet interdictors, og etterpå var spillet raskt over).

 

BF2142 er etter min mening det mest balanserte BF-spillet, både med tanke på balanse mellom klassene og mellom kjøretøy og infanteri. Og jeg likte Titan-modusen veldig godt. Er det noe jeg skal kritisere det for så er det hovedsakelig en litt for kjedelig fargepalett. Men etter 1.5-patchen har jeg slitt med rare grafikkfeil (og 1.51-betaen hadde samme problem) som gjør at jeg plutselig blir blindet fordi spillet plutselig smeller opp en tekstur over hele skjermen min på ikke helt tilfeldige tidspunkt (det avhenger av hvor jeg er på brettet og hvilken retning jeg ser). Så jeg har stort sett gitt det opp.

 

Master of Orion (det første) fikk vel heller ikke super-kritikker (mener mange la seg rundt 70%), men jeg rundspilte det et lass med ganger, inntil jeg oppdaget et par taktikker som var usaklig effektive og krigføring ble litt for enkelt.

Lenke til kommentar

Det første som kom i tankene mine var Battlezone II: Combat Commander, det scoret litt over middelmådig på anmeldelser, og det solgte heller ikke så veldig bra på markedet. Jeg ble totalt forelsket i spillet da det kom. Jeg tror at en av hovedgrunnene til at jeg likte spillet så godt var den "fantastiske" kombinasjon av to av mine favorittsjangre i dag, FPS og RTS. Pluss det at 3D-grafikken var helt fantastisk for meg som bare hadde spilt spill med 2D-grafikk før.

 

Dessverre fikk det en god del negative/middelsmådige anmeldelser hovedsaklige pga. mange bugs og en ikke eller dårlig fungerende multiplayer i release-utgaven, og som et resultat av den negative kritikken solgte det nokså dårlig. At mange fans fra det første Battlezone-spillet ikke likte to'eren hjalp heller ikke på salget. Synd egentlig siden det aldri vil komme en offisiell treer til Battlezone II (utvikleren Pandemic Studios ble nedlagt i fjor), som vil alltid være en perle i mine øyner.

 

@BioDex

 

The Saboteur er også et spill jeg likte godt, synd at Pandemic Studios ble lagt ned etter det...

Endret av NordicZz
Lenke til kommentar

Jeg har ikke sett en eneste virkelig god anmeldelse av Battlefield 2142. Samtlige journalister som har "testet" spillet kom til konklusjonen at det var bare en BF2 i en annen setting. Med andre ord har de misforstått noe kraftig.

Den samme trenden ser man hos mange BF-fans som mener BF2142 er direkte dårlig.

 

For meg er det helt klart det beste Battlefield i serien, fortsatt i dag. Og jeg har spilt alle. Kanskje det beste FPS online etter min mening...

Jeg synes derfor at spillet fortjente mye mer ære enn det har fått og det er så utrolig mange grunner for det. Den største bør være at det er den eneste BF som virkelig er perfekt balansert.

 

EDIT:

Zealuu, slenger med på den. Far Cry 2 (i single player) er fantastisk.

Den glemte jeg! Spilte en del BF2142 når det kom ut. Det var kjempeartig, men jeg mener nå selv at BC2 er bedre, men ingen av de andre, 1942 er vel kanskje på lik linje som 2142.

Lenke til kommentar

Får vel nesten henge meg på den angående BF2142. For min del har jeg ikke sett noen bedre online-fps utgitt siden det. Riktignok synes jeg fortsatt BF2 er bedre, men ikke med mye. Største problemet i 2142 var de kjipe flyene, men landfartøyene veide opp :D

 

Utover dette. Riktignok er vel all info en fortsatt kan finne på nettet om Romjakten positiv, men på den annen side er all info en egentlig finner forumposter, og jeg har enda ikke sett en anmeldelse av spillet. Oversett, med andre ord, men oversett er vel en annen form for dårlig kritikk. Herlig spill ihvertfall.

 

Hmmjo, kan ta med et siste. Lost Kingdoms på Gamecube. Metascore 72. Selv om spillet var kort og ubalansert, men en heller laber historie synes jeg likevel det var veldig spennende takket være grunnsystemet.

 

Oppfølgeren var enda bedre, men likevel fikk denne enda dårligere anmeldelser. Har spilt gjennom begge spillene flere ganger. Manglende historie kunne ikke ødelegge for et godt system. ^^

Endret av Materie
Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor, men det gikk endel timer på James Bond: Nightfire, xbox. Når jeg tenker tilbake på det var det ikke noe spesielt bra.. Men det var moro med mutliplayern

 

Outlaw golf, pirates of the caribbean (Xbox spillet som ikke hadde allverden med filmen å gjøre), The sims, Driv3r, og garantert noen spill basert på filmer :)

 

Pirates of the caribbean var vel det jeg hadde det mest moro med, nesten så jeg vurderer å dra det fram igjen :D

Lenke til kommentar

Paradise cracked og master of orion 3 er det jeg kommer på. Spesielt paradise cracked likte jeg godt, tror det er laget av noen russere med den geniale ideen at spillet var turn based SELV utenfor combat. Noe som gjorde spillet veldig frustrerende og ting gikk veldig tregt. Likevel var det noe med dette rpg spillet som gjorde at jeg spilte. Det har vel fått noe sånt som karakteren 3 og 4 hver plass jeg har sett.

 

http://image.gamespotcdn.net/gamespot/images/2003/pc/paradisecracked/0902/paradise_790screen002.jpg

 

Fant det i en slik 10\20 kroners butikk(husker ikke helt navnet) for 40 kr for en del år siden B)

Endret av Crispin
Lenke til kommentar

Tråden flyttes til en mer passende kategori

X-Men Origins: Wolverine for min del tror jeg.

 

Det har faktisk bare ett eneste positivt trekk, og det er action. Spillet leverer middelmådig og kjedelig grafikk, et lydbilde som på det beste er helt greit og historien er ikke videre tilstedeværende. Men er det moro? Ja, for pokker!

 

Wolverine har et overraskende arsenal av angrep til tross for kun å ha to klør, og der andre actionspill leverer rimelig spennende men etter hvert repeterende action er Origins: Wolverine mye mer variert og artig. Det holder seg til de få styrkene Wolverine har fremfor å pøse på med alternative våpen og verktøy og det blir mye lettere å konsentrere seg rundt kjernen.

 

Helt enig, spiller det den dag i dag, og hver gang jeg starter en ny game så ser jeg introen, den er "kick-ass". !

Lenke til kommentar

Uncharted 2. Fikk vel 6/10 på Gamer. Men jeg kan trygt skrive under på at det ligger på top 3 hos meg.

 

Med tanke på at dette spillet ligger vanvittig høyt på Metacritic/Gamerankings, er det trygt å si at kritikere verden over har lovprist det. Øystein Furevik som anmeldte Uncharted 2 er vel ganske enkelt på den andre siden - en av de få som ikke var begeistret for spillet.

 

Personlig har jeg skammelig nok hatt sansen for enkelte lisensspill opp gjennom. Men i nyere tider er det kommet ut så mange forskjellige storspill at jeg ikke har tid til å spille "middelmådighetene" lenger, slik at de siste tre årene stort sett ikke har gått til annet enn profilerte spill som har fått god mottagelse. Dermed har jeg også likt det meste av det jeg har spilt de siste årene.

 

Man skaper vel helst et forhold til "dårlige" spill når man er ung og uerfaren, og ikke helt skjønner forskjellen på hva som er godt eller dårlig - man synes bare det er gøy å prøve noe nytt.

Endret av ShampooMacTavish
Lenke til kommentar

- Battlefield 2142. Er enig i at dette er det beste battlefieldspillet

- XIII. Ble ikke direktet slaktet men ikke veldig godt mottatt. Elsket den visuelle stilen. Men kan ikke si at jeg husker så mye av spillet forøvrig.

- Enter the Matrix. Metarating på 52 og regnes vel egentlig som noe makkverk. Kontrollene var stive. bilhjulene var firkantet og spillet hadde var direkte stygt. Alikevell spilte jeg gjennom campaignen flere ganger. Har ikke turt å spille det igjen senere da jeg tipper det vil ødelegge de gode minnene.

- Banjo Kazooie nuts and bolts. Jeg synes dets spillet er artig og originalt selv om det har stive kontroller. Det fikk vel ikke dårlige anmeldelser men var vel ansett som en skuffelse.

- Star Wars the phantom menace på playstation 1. Syntes det spillet var konge. Noe det mest sannsynlig ikke er. Dårlige anmeldelser fikk det.

- Star Wars jedi power battles. Mye det samme som det over men hadde en coop mode som gjorde at jeg og en kompiss spilte det omigjen og omigjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...