Gå til innhold

Clockers guide to NF7 v1.01


formann

Anbefalte innlegg

Nei det er vel spill og prime95 som er de store utfordringene her.

Kan kjøre sandra burn in test suksessfullt for så å strande i spill.

 

Nå kjører jeg [email protected] f.eks men 2 minutter med ET så er det over.

Virker nesten som jeg får mer problemer med høy Vcore.

 

Kan det være skjermkortet som holder igjen her?

 

Så lenge du ikke har klokket opp AGP porten så er det nok ikke skjermkortet.

Hva slags PSU har du ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja det var akkurat det da,har lest igjenom noen poster nå der folk ikke anbefaler q-teq kabinetter p.g.a ustabil PSU,og det er jo selvfølgelig det jeg har,350W....

 

Tror ikke jeg er så på jordet om jeg sier at Q-teq 350w er det samme som chieftek/enermax/antec 200-250w.

Du kan jo prøve å få lånt et PSU av noen, så du får sjekket om det er der problemet ligger.

Lenke til kommentar

Ja det hadde sikkert la seg gjøre hvis jeg kjente noen andre data friks,hehehe....

Er nok den eneste i "gjengen" med disse tilbøyeligheter :-)

 

Men kanskje ett nytt kabinett hadde vært noe å tenker på uansett,er ikke så veldig fornøyd med dette,trangt e.t.c

 

Noe å anbefale til under 1000 eller evt. en bra psu?

Lenke til kommentar
En liten tanke....hvis jeg kobler ut alt unødvendig utstyr(ekstra hd,dvdspiller,cdrom) vil stabiliteten da øke?? jeg tenkte for å teste om det er PSU som holder igjen??

 

P.S må unnskylde hvis dette blir masete,men er litt tent på å kunne tyne denne chippen :-)

 

Det kan hjelpe.. spesielt om du har masse stasj inni der.

Lenke til kommentar

hei. fin sak dette her, men jeg lurer litt på hvordan vreg ic´n rett over mosfet'ene ser ut? har (som man ser under), A7N8X Deluxe. har heatsinks på mosfet's, southbridge og to chipper øverst i høyre hjørne (til høyre for ram-slot'ene)

Lenke til kommentar

Testet litt mer her nå,la merke til en ting det virker som om systemet låser seg når jeg når 55-56 grader.

For å sjekke dette økte jeg vcore får å oppnå så høy temperatur på normale innstillinger og det samme skjedde da.

 

Men etter alt jeg har lest skal jo ikke temp ha den innvirkningen?

Burde vel egentlig gitt opp etterhvert,men det irriterer meg at jeg får startet xp og programmer etc på høyere klokke verdier men at det ikke blir stablit.

Lenke til kommentar

Er det ikke mulig å stille volten til Chipsett på Asus A7V8X Deluxe? Jeg finner hverfall ikke ut hvor den stilles :roll:

 

Akkurat nå kjører jeg stabilt på 11*195 @ 1,7 Vcore og har ca 41° etter 5 min Prime95

 

Hvor høy FBS bør jeg forvente å klare uten å øke volten på Chipsett?

 

Edit: Jeg klarer 11 * 200 men den er ikke stabil i Prime95 uansett hvilken vcore jeg har. Jeg klare ikke høyere FSB en 200 hvis jeg har 11 Multiplier, men hvis jeg senke multiplier til 10,5 så klare jeg 210 FSB. Men jeg sliter med at det ikke er stabilt i Prime 95. Temperaturen er ikke noe problem, så jeg tror at det trengs litt mer volt på chipsett :roll:

Lenke til kommentar
har en gammel 300w strømforsyning, og tenkte på å kjøpe abit nf7-s v2.0

og siden det har en 12V 4pins kontakt i tillegg, hvor mye vil det ha å si på stabilitet osv. visst den ikke brukes ?

 

Du vil nok få problemer med stabiliteten når du kjører høyere vcore.. men du kan bare kjøpe en slik så er det problemet løst.

Lenke til kommentar

Thermal Throttling:

 

Hvis cpu når en hviss fastsatt temperaturverdi (gjerne 75 grader f.eks) så stopper den å sende instruksjoner til prosessoren, eller kjører ned klokkefrekvensen.

 

Den gir med andre ord prosessoren sjanse til å kjøle seg ned FØR en eventuelt ødelegger prosessoren med for høy varme.

 

DrErling

Lenke til kommentar

Varme ja,har sett utallige poster om varme cpu'er her på forumet men alle handler om det er skadelig,jeg lurer nå på om cpu kan "henge" med for høy varme?

Grunnen til at jeg lurer er at i går kunne jeg klokke til 22xxMhz og kjøre stabilt i prime95,spill etc.

I dag derimot har jeg problemer med å få den over 2100Mhz(har vært temmelig varmt i stavanger i dag)

 

P.S har disabled cpu thermal throttling.....

Lenke til kommentar

Hei, kan noen fortelle meg hvor mye lim som må til for å feste kjøleribbene på MOSFET'sene å SB? å hvordan de skal limes for å kunne få det av seinere dersom noe ikke er rett? Tenker på å bruke Zalman termisk lim... bør gjerne kunne feste en vannblokk også dersom jeg skulle finne på å sette en slik på SB!

Lenke til kommentar
Varme ja,har sett utallige poster om varme cpu'er her på forumet men alle handler om det er skadelig,jeg lurer nå på om cpu kan "henge" med for høy varme?

Grunnen til at jeg lurer er at i går kunne jeg klokke til 22xxMhz og kjøre stabilt i prime95,spill etc.

I dag derimot har jeg problemer med å få den over 2100Mhz(har vært temmelig varmt i stavanger i dag)

 

P.S har disabled cpu thermal throttling.....

 

Om den blir for varm så kan den bli ustabil ja. Noe særlig over 65-70c vil nok kunne forårsake ustabilitet.

En cpu kan klare 2.4 Ghz når den liggerp å 40c.. men den trenger ikke klare mer enn 2.3 ved 55c.

 

Hei, kan noen fortelle meg hvor mye lim som må til for å feste kjøleribbene på MOSFET'sene å SB? å hvordan de skal limes for å kunne få det av seinere dersom noe ikke er rett? Tenker på å bruke Zalman termisk lim... bør gjerne kunne feste en vannblokk også dersom jeg skulle finne på å sette en slik på SB!

 

Om du skal kunne fjerne det du limer senere, så burde du blande inn litt vanlig goop. Feks 1/3 guffe, 1/3 herder og 1/3 goop. Da blir det lettere å få ting ifrahverandre senere. Det skal ikke mye lim til så lenge flatene du skal lime er plane. For mye blir bare gris.

Lenke til kommentar
Takker formann! Kjøpte den mosfet's kjøler pakka fra 3dfxcool, der tror jeg det var noen "klistremerker" under, bør de fjernes å limes på med termisk lim istedet?

 

Jeg har hørt om noen som har falt av når de har brukt den dobbeltsidige tepipen.. og faller en sånn ned på skjermkortet så kan det bli krøll. Jeg har limet mine på, men da blir det så som så med garantien. Om du blander inn litt vanlig goop i limet så blir det lettere å få av igjen om du skulle behøve det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...