Gå til innhold

Clockers guide to NF7 v1.01


formann

Anbefalte innlegg

Last ned 1.0 og 1.4 og prøv dem også. Mulig det hjelper.
Tør jeg spørre hva som er vitsen med å flashe til en eldre bios? Det finnes forresten ingen versjon 1.0, kun 1.1.

Takk for hjelpen forresten!

 

Bios 1.0 til Abit NF7 v2.0 - Her

 

1.0 er en bedre bios å klokke med, og mange synes 1.4 er veldig bra. Biosene klokker forskjellig rett og slett.

Nå bruker jeg bios 1.0 og jeg får 230 i fsb. Takk for hjelpen!
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Flashet siste bios et par dager siden og aldrig har kortet vært så

stabil. Klokker like bra fremdeles :wink:

 

Er det 1.8 du snakker om? den klokket elendig hos meg.. kom ikke over 220 FSB uansett.

 

Ja. Har ikke byttet CPU enda, skal gjøre det i løpet av helgen så

får vi se om den nye biosen vil være en sinke ?

Lenke til kommentar

har nf7-s v2.0 + xp2600+

har ennå bios som var på kortet når jeg fikk det for noen mnd sia, bare fordi jeg er så lat at jeg ikke gidder å oppdatere...

har kjørt helt stabilt 10x230 lenge nå...

 

men måtte øke volten en hel del for å komme opp dit:

Vcore: 1,825 (1,6 normal)

Chipsett: økt litt også (husker ikke hvor mye)

 

og med en pisskjøler skjønner dere vel hvorfor temp ligger på 59 grader nå...

kjørte prime 95 en stund for å se temperaturstigning før i dag...

stoppa etter 9 min når temp kom opp på hele 71 grader...

Lenke til kommentar
åssen mult og fpb kjører du formann?? jeg har twinmos me win men skjønner ikke åssen timing jeg skal kjøre når dere skriver feks 2,5 ,2 ,3 3 ,2 er dette fra toppen eller bunden i tabellen i bios? liksom åssen rekkefølge?

 

Så ikke posten din før nå..

På abit kortet så blir det motsatt. Høyeste tallet (Row active delay) først, og CL i bunnen.

 

Det varierer veldig hva jeg kjører, men de siste to dagene har jeg kjørt mye mellom 233*11 og 240*10 .. blir aldri ferdig med å teste ut sånt ;)

 

Hadde du giddi å fikse slik at bildene kommmer opp ?!! Hadde vært veldig behjelpelig

 

Bildene er fikset nå.. jeg ryddet litt på ftp´n, og la bildene i annen mappe. Har nå lagt de bildene som ligger ute på forumet tilbake i den orginale mappen.

Lenke til kommentar

snoopafella skrev:

2387Mhz (11*217) 1.9v

AQXEA(har ikke sjekket resten)

 

Har bios 14 nå (Abit nf7-s v2), noen som har noen anelse om jeg kommer lenger med 18 biosen?

 

 

Her kan du lese litt om hvordan jeg kom dit jeg er. Står også en linje eller to om valg av bios.

 

http://forum.overklokking.no/viewtopic.php?t=133443

 

Har lest artikkelen (bra jobbet forresten), men det jeg mente var om jeg kunne klokke lenger med f.eks 1.0 bios (om noen bioser er mer stabile enn andre(jeg kan jo øke mp og fsb mye mer med den biosen jeg har)) eller om det er hardwaren min som stopper meg. (Når det stopper er det pga blåskjermer under oppstart av windows eller at jeg ikke klarer å kjøre helt gjennom 3dmark03).

Jeg kan heller ikke boote med mp høyere enn 11 uansett fsb....

 

Prøvde å flashe med 1.0 biosen i går og da klarte den ikke å skrive til bios, så jeg flasha med 18 i stedet men klarer ikke noe høyere klokk.

 

Noen som har geil golden dragon 3500 2x256??

hvilke timnger klarer dere? mine klarer 2 3 3 5 max (Spd 2 3 3 6)

Lenke til kommentar

snoopafella skrev:

2387Mhz (11*217) 1.9v

AQXEA(har ikke sjekket resten)

 

Har bios 14 nå (Abit nf7-s v2), noen som har noen anelse om jeg kommer lenger med 18 biosen?

 

 

Her kan du lese litt om hvordan jeg kom dit jeg er. Står også en linje eller to om valg av bios.

 

http://forum.overklokking.no/viewtopic.php?t=133443

 

Har lest artikkelen (bra jobbet forresten), men det jeg mente var om jeg kunne klokke lenger med f.eks 1.0 bios (om noen bioser er mer stabile enn andre(jeg kan jo øke mp og fsb mye mer med den biosen jeg har)) eller om det er hardwaren min som stopper meg. (Når det stopper er det pga blåskjermer under oppstart av windows eller at jeg ikke klarer å kjøre helt gjennom 3dmark03).

Jeg kan heller ikke boote med mp høyere enn 11 uansett fsb....

 

Prøvde å flashe med 1.0 biosen i går og da klarte den ikke å skrive til bios, så jeg flasha med 18 i stedet men klarer ikke noe høyere klokk.

 

Noen som har geil golden dragon 3500 2x256??

hvilke timnger klarer dere? mine klarer 2 3 3 5 max (Spd 2 3 3 6)

 

Man får sjeldent høyere cpu klokk med 1.0, men man kan ofte kjøre høy FSB og multi samtidig.

 

Jeg hadde slike geil brikke tidligere, og jeg klarte 2-3-2-5 med dem @ 2.9vcore.

Lenke til kommentar

 

Man får sjeldent høyere cpu klokk med 1.0, men man kan ofte kjøre høy FSB og multi samtidig.

 

Jeg hadde slike geil brikke tidligere, og jeg klarte 2-3-2-5 med dem @ 2.9vcore.

 

Hvorfor har du bytta ram?klarer du mer med winbond?

 

Geil brikkene mine klarte ca 220 2-3-3-6, og twinmos brikkene kjører 244+ 2-2-2-5 .. så de er en del bedre.

Lenke til kommentar

Genialt, Formann :yes:

 

Skal jeg gi forslag til utvidelse av guiden kan jeg foreslå:

 

Det er stor forvirring rundt ram timings. Både hvilke som gir best resultater (rykter om at 11-3-3-2 er bedre enn 5-2-2-2 osv). Og hvorvidt man bør prioritere ram timings eller høyere fsb.

Tror mangen hadde satt umåtelig stor pris på en "oppvask" her. Bringe fakta på banen og lage en oversikt.

 

Ellers: hva med å linke til vmods? Kan selv tipse om en meget bra side her;

 

http://www.motherboardfaqs.com

 

inkluder gjerne denne i første/oppsummerings posten din.

Lenke til kommentar
Genialt, Formann :yes:

 

Skal jeg gi forslag til utvidelse av guiden kan jeg foreslå:

 

Det er stor forvirring rundt ram timings. Både hvilke som gir best resultater (rykter om at 11-3-3-2 er bedre enn 5-2-2-2 osv). Og hvorvidt man bør prioritere ram timings eller høyere fsb.

Tror mangen hadde satt umåtelig stor pris på en "oppvask" her. Bringe fakta på banen og lage en oversikt.

 

Ellers: hva med å linke til vmods? Kan selv tipse om en meget bra side her;

 

http://www.motherboardfaqs.com

 

inkluder gjerne denne i første/oppsummerings posten din.

 

Jeg har faktisk hatt planer om å lage en guide/forklaring når det gjelder ram og timings. Dette har jeg utsatt litt, for det blir ganske avansert, og jeg er ikke sikker på om det jeg sitter inne med er 100% korrekt. Det å forklare timings ol. på en måte som gjør at det blir lett å forstå blir en utfordring, men jeg skal prøve å ta den.

Clockers guide to Ram timings blir i så fall tittelen ;)

 

Siden du linker til er veldig kjekk.. var mye inne og snoket på den når den fortsatt het 8rda.com .. fint at den ble utvidet til å omhandle NF7 også.

Jeg kan legge en link til den på "forsiden", for det er nok ikke alle om vet om den.

Lenke til kommentar

for eksempel: testet et nf7 kort nå med rambrikken min (har et nf7-s jeg ikke har testet ennå). Der nådde jeg 237mhx 5-2-2-2, og 243mhz 11-3-3-2. En Corsair XMS 3200C2 @3V (2.9V i bios) Hva er best av disse på dette hovedkortet? Slikt kan guiden gi svar på...

 

forresten oppdaget jeg at det er viktig å sette ram/fsb (eler hva den heter) settingen i Softmenu III på 6/6 og ikke auto.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...