Gå til innhold

Clockers guide to NF7 v1.01


formann

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
SKal prøve å kjøre 3dmark03 idag og superPI idag, har ikke prime95 så får ikke kjørt det.

3dmark03 er ikke så interessant siden det ikke er så veldig cpu og minne intenstivt. 3dmark01 er å foretrekke her.

 

Prime95

 

Ikke glem å sjekk cpu-interface da.. denne er faktisk MEGET viktig.

Jeg sjekka med 3dmark03 på 250x9.5 igår. Maskina restartet seg under testen, eller strømforyningen min klarer ikke gi nok strøm tror jeg. Winbond HW manageren min var oppe flere ganger og ga beskjed om at -12 skalaen var under 11V. Mulig det var derfor den klikka.

 

Kjørte:

 

250x9.5

Vcore: 1.875

Vdim: 2.9

hk: 1.7

 

Så er nok ikke stabilt, men lurer på om det er PSU som har litt skyld i det. Hadde 2-2-2-3 som ram timings.

 

Og jeg har CPU interface "enable"

Lenke til kommentar
SKal prøve å kjøre 3dmark03 idag og superPI idag, har ikke prime95 så får ikke kjørt det.

3dmark03 er ikke så interessant siden det ikke er så veldig cpu og minne intenstivt. 3dmark01 er å foretrekke her.

 

Prime95

 

Ikke glem å sjekk cpu-interface da.. denne er faktisk MEGET viktig.

Jeg sjekka med 3dmark03 på 250x9.5 igår. Maskina restartet seg under testen, eller strømforyningen min klarer ikke gi nok strøm tror jeg. Winbond HW manageren min var oppe flere ganger og ga beskjed om at -12 skalaen var under 11V. Mulig det var derfor den klikka.

 

Kjørte:

 

250x9.5

Vcore: 1.875

Vdim: 2.9

hk: 1.7

 

Så er nok ikke stabilt, men lurer på om det er PSU som har litt skyld i det. Hadde 2-2-2-3 som ram timings.

 

Og jeg har CPU interface "enable"

Hadde ikke ventet noe annet egentlig.. Tror faktisk ikke det er noen som har klart å kjøre 250Mhz fsb 3dstabilt før. Ihvertfall ikke med høy multi.

 

Kjører du sync? alså DRAM Ratio 3/3, 4/4 osv?

 

Klarer rambrikkene dine å kjøre 250Mhz ved 2-2-2-3 ??

 

/me want screenie .. cpu-z er fin til sånt, for da får man med timings.

Lenke til kommentar

Jeg sliter med min xp2500!

 

Nå har jeg nettopp lastet ned bios 1.9 (hadde 1.6 før, funka ikke hverken bedre eller dårligere) og kjører på 181*11@1,73v

 

ram spenning: 1,8v (kjører single channel)

agp spenning: et hakk opp (husker ikke helt, 1,6 eller no sånt?)

Chipset: 1,7v (Tror jeg, det høyeste hvertfall)

cpu og agp spread spectrum: disabled

cpu interface: enabled (har prøvd disabled også)

Thermal throttling: disabled

 

Prime 95 stopper etter ca 10min, har prøvd flere ganger!! Da er cpu temp 56,5 grader i følge sisoft sandra.

 

Noen ide om hva som kan være galt?

 

Vurderer å ta på goop på ny, har AC3 som jeg brukte første gang også. Men er det veldig nøye hvordan du gjør det da? Tenker på mengde, dekke hele kjernen osv...

Lenke til kommentar
Kjører 5/5 ration

Ja, de klarer 250 på 2-2-2-3 , Men jeg får heller dårligere resultat ned det, mot for 2-2-2-6, fikk til og med bedre resultat ned 9-3-3-3 mener jeg.

Har ikke cpu-z tror jeg.... tror du ikke på meg ?

At brikkene skal klare 250 Mhz 2-2-2-x er litt utrolig bare.. cpu-z er noe alle overklokkere trenger, så du kan like gjerne google det frem med det samme. Jeg venter spent :)

Lenke til kommentar
PRøv dette:

 

Prøv å kjør ned vcore litt og start på 166x11

 

Prøv så sett ned mp til 10 og øk FSB sakte men sikkert opp mot 200. CPU interface enable og rate 5/5 SÅ skal detet fungere, veldig viktig at du tar dette sakt og rolig. Så rambrikkene klare å følge med.

Kommer jeg lenger hvis jeg setter ned volten og klokker sakte stegvis oppover?? Hvorfor det??

Lenke til kommentar
PRøv dette:

 

Prøv å kjør ned vcore litt og start på 166x11

 

Prøv så sett ned mp til 10 og øk FSB sakte men sikkert opp mot 200. CPU interface enable og rate 5/5 SÅ skal detet fungere, veldig viktig at du tar dette sakt og rolig. Så rambrikkene klare å følge med.

Kommer jeg lenger hvis jeg setter ned volten og klokker sakte stegvis oppover?? Hvorfor det??

Nei.. du kommer ikke lenger av å sette NED volten.. snarere tveri imot. Uu må nok øke spenningene litt når du møter veggen.

 

-----------------------------------------------------

 

Insomniac:

 

Det lønner seg helt klart å kjøre med cpu-int enable.. man kommer ikke like langt stabilt, men man får el del bedre ytelse som kompenserer for dette.

 

Jeg kan feks kjøre 3dmark med over 240 FSB cpu-int disable, men jeg scorer bedre når jeg kjører 227 FSB cpu-int enable. Her stopper det også.. mellom 227 og 228*11.5 .. målet er å klare ~240*11, men jeg tror nok det bare er å glemme med dette kortet. Det klarer ikke engang å kjøre 230*11.

Lenke til kommentar

Tror jeg muligens har ødelagt RAM brikkene mine nå :( De klarer 250x9.5 med 10.4.3.(2.5), men de klarer ikke 200x9.5 med 9.3.3.3 eller 11.3.3.3 engang nå. Bare darrii darrrii daarii ! :(

 

foresten: Hva er den Daaaalllu .....daaalllluuuuu daaaallluuuu lyden ? Kom da jeg satte Vcore over 2.2 igår. Er sånn sakte lav tone daaallluuuu daaaallluuu

Er det fordi PSU ikke klare å gi nok ? (Har mista NF7 manualen min)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...