Gå til innhold

TEST: HTC Desire HD


Anbefalte innlegg

Iphone4 testen er tatt av en dame... Iphone er damenes beste mobil... Det har jeg jo vist hele tiden.. Damer har litt andre kriterier når de kjøper gadgets.. for å ikke snakke om de der metro seksuelle guttene som Jan Thomas og co.. du kan banne på at han har iphone..

70% av de som kjøper android telefon er menn.. De damene som kjøper android er garantert mer opptatt av funksjoner på mobilen enn deres søstre som er mer ute etter å kjøpe status og mote iconet iphone..

om det ikke var ett mote icon for snobben så ville ingen orket å betale 200% overpris på den.. har sett iphone4 oppe i 11000kr.. mens 16gb vesjonen går for 4800kr på apple store norge.. virker som det er status å kjøpe den dyrest mulig.. akkurat som om den blir bedre da... jaja apple kunder er jo ikke kjent for å være alt for skarpe..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det e det tåpeligste jeg har hørt.. den klarer jo ikke å spille flash engang.. sist jeg kjøpte en telefon som ikke kunne bruke bluetooth til annet enn handsfree var i 2004.. Da var jeg så forbanna at den jævla samsungen nesten gikk rett i veggen.. Iphone kan enda ikke sende filer over bluetooth.. Da den første iphonen kom i 2007 kunne den ikke sende mms.. for en tragedie av en telefon.. jeg hadde ikke kjøpt en ny iphone4 til personlig bruk om den kostet 2000kr.. hadde heller hentet meg en lg optimus one til 2000kr..

Lenke til kommentar

Det er vel på tide at dere mobiltester blir edru. Det virker som dere har vært på fest med produsentene hver gang dere finner en telefon dere liker. Se helheten da og vær nøkterne og nyktre når der dere vurderer denne helheten. Et av problemen fra HTC har jo vært bluetooth i bil. Det fungerer kort og godt ikke. Min 4 år gamle SE K800i funger i bilen mens HTC HD2 faller ut og er svært ustabil. I vårt land hvor det er påbudt med handsfree burde det vært forbud mot å gi 6'ere til telefoner uten bluetooth 3.0. "Denne mobilen er best", ja sikker til nye fancy men til bilbruk med handsfree holder det faktisk ikke.

Lenke til kommentar

Hmmm... Jeg er mer en "Android-type" og ble glad for overskriften og gledet meg til eksepsjonell lesning.

Men jeg kan ikke fatte at dette er den beste mobilen på markedet?

 

"Du kan gå med HTC Desire HD i bukselomma, men da må du passe på at det ikke ligger nøkler, mynter eller andre harde gjenstander sammen med telefonen. Om skjermen utsettes for trykk eller vridninger kan den fort bli ødelagt. "

 

"Neste gruppe er People. Her får du oversikt over kontakter og kan redigere informasjon. Da vi testet tjenesten fikk vi flere ganger en feilmelding som fortalte at denne applikasjonen ikke ville starte, men etter tre-fire forsøk gikk det stort sett greit."

 

"Telefonen har stort sett de samme applikasjonene vi har sett før, men noen nye er kommet til. Blant annet er her en Amazon MP3-klient, men for å få den til å virke må du velge tysk, engelsk eller fransk som språk på telefonen (!). "

 

"Sammenliknet med andre mobilkameraer kommer HTC Desire HD ikke helt i toppsjiktet, men likevel godt over gjennomsnittet. "

 

Jeg må fremdeles vente på den ultimate mobil, skjønner jeg :-) Håper det blir en mobil med Android 3.0, men jeg har også lagt merke til at WP7 så absolutt virker svært aktuell! :-)

Gleder meg til å se en ordentlig test av Android 3.0-monster vs. Windows Phone 7-versting! :-) Har egentlig planer om å kjøpe mobil i Januar, så håper jo at denne duellen eksisterer innen da :-)

Lenke til kommentar

De har jo testet batteriet I testen.. selv on noen opplever at batteriet har tappet seg raskt betyr det ikke at det er normalt.. alt som skal til er f.eks en software bug eller en oppdatering på marked som henger seg opp.. jeg hadde en ny nokia 3210 for masse år siden, måtte lade den 2gang i døgnet.. selgte dritten staks jeg fikk den fra service.. uten å teste den.. hun som kjøpte den døds billig av meg hadde en knall mobil i masse år.. alt som sku til var ny software.. min samsung står i ladern 2 gang i døgnet ca.. mens min samboer bare lader sin desire annenhver dag i snitt..

Lenke til kommentar

Det irriterer meg mye mer at EVO ble så feit med 1500mah batteri at den ikke fantes lommevennlig, og at den ikke fikk den strømm vennlige cpuen desire hd har eller byggekvaliteten..

perfekt oppgradering spørr du meg.. heldigvis valgte de å ikke gå for amoled.. det ville redusert oppløsnigen kraftig og satt batteritiden ved nettlesing betydelig tilbake..

Det er mye du kan gjøre for å redusere batteri bruket.. men det er ikke lett å krympe en tykk telefon.. skrur av 3g, stiller ned display lyset, reduserer oppdaterings intervaller på diverse widgeter og epost, av med auto sync, av med gps og annet unødvendig så vil denne telefonen garantert ha helt akseptabel batteri kapasitet.. hverken taletid eller stanby er dårlig på den.. Det koster å ha alle ektra funksjonene på android oppdatert til en hver tid.. android brukere sitter også mye mer på nett enn f.eks iphone brukere.. og har i snitt mye høyere data brukt pga flash støtte.. data bruken kan du redusere kraftig med opera lesern..

Det er rett og slett den beste mobilen for meg uansett hvordan jeg snur og vrir på det.. for meg er ikke iphone blant top 5 engang..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Kan jeg oppgadere softwaren over lufta med HTC Desire HD nå oppgraderinger blir lagt ut!? Å

Selvsagt kan du det. Det kan ta litt tid, for det er store datafiler det er snakk om. Oppgraderingen fra 2.1 til 2.2 på min Desire var vel på litt over 90 megabyte. Wlan anbefales...

Lenke til kommentar

Regner med det.. jeg oppdaterte en vanlig desire til froyo I sommer.. enklere oppdatering har jeg aldri sett.. telefonen ble sykt mye bedre med froyo.. gingerbread eller hva det nu het skal vist bli mye penere.. er ikke sikker på hva annet snacks det har å by på.. betydelig oppdatering blir det alltid med android..

De som har HTC Desire HD/HTC Desire Z kan få oppgradert til Gingerbread (Android 3.0). :rolleyes:

Lenke til kommentar

Her er litt om slcd skjerm..

http://blog.gsmarena.com/htc-desire-with-s-lcd-screen-meets-one-with-amoled-they-go-head-to-head/

 

http://techielobang.com/blog/2010/07/27/htc-introduced-slcd-to-desire-and-nexus-one-and-future-devices/

 

Slcd funker veldig bra på lyse nettleser skjermer. Både når det gjelder batteri forbruk, sort nivå, innsyns vinkel, kontrast og farger.. amoled sparer litt strømm på mørke skjermen med bruker mye mer på lyse..

Lenke til kommentar

http://www.phonearena.com/news/Smartphone-Displays---AMOLED-vs-LCD_id13824/page/2

 

Her er også litt god skjerm info, riktignok så mangler det ett 1 tall enn plass i tabellen.. du skjønner når du ser prosent utregningen under iphone meny bildet.. denne tabellen viser forøvrig gammeldags lcd som de sier bruker mye mer strømm enn slcd.. det antydes at lcd har opp til 5gang høyere forbruk enn slcd.. vet ikke hvor godt det stemmer da..

Desire hd har også fått muligheten til å skru bakgrunnslyset mye lavere enn f.eks htc evo.. ligger youtube videoer på nett som viser dette.. jeg er veldig glad for at de byttet fra amoled til slcd på htc mobiler..

Lenke til kommentar

Kjøpte Htc Desire HD igår,og skuffende skjermskarphet/klarhet i forhold til min iPhone 4,og også ingen bedring på Htc sin litt pinglete høytalerlyd(iPhone har kraftig tydelig lyd i forhold),ganske lav lyd på det høyeste på høytalerne også,også ved ringelyd. Har ikke rukket å sette meg nok inn i den for foreløpig for å merke forskjellen i forhold til mine tidligere Htc Desire og Htc HD2. Den er også klart dårligere i kvalitetsfølelsen generelt i forhold til iPhone 4. Men én viktig ting skal den definitivt ha! : Den kjører meget nice smoooth ubesværet en hvilken som helst voksenvideosnutt jeg måtte lyste å spontantitte på via google.. Grunn nok til å ha den som nr2 tlf ved siden av min nr1 tlf iPhone 4 hehe! Tipper Htc Desire HD blir geekene nerdenes tlf,og guttas tlf for spontan internetvoksentitting Moahaa!!! ;P

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...