Gå til innhold

TEST: HTC Desire HD


Anbefalte innlegg

De apple fans som oppsøker denne testen for å kritisere HTC må være rimelig desperat etter å forsvare valget sitt.. Virker ikke som de i virkeligheten er så fornøyd.. Er de som går mest i forsvar som vanligvis har gjort flest kompromisser..

Jeg orker aldri å oppsøke en rene iphone tester for å kritisere iphone.. jeg vet hvordan folk som kjøper iphone, og at det ikke er noe for meg.. kaster ikke bort tid på å krangle med apple fans i iphone tester. Har de først gjort så mange kompromisser så vil de ikke se fornuften i noe annen løsning før det står apple på produktet... før forsvarte de den dårlige oppløsninga på 3gs.. nå er alt som har mindre oppløsning enn iphone4 bare møkk.. ironisk..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først: Llitt påtrengende close up selvdiggende trynefaktor i Htcvideoen. Så : har hatt HTC HD2 og HTC Desire og Samsung Galaxy S og disse var merkbart mindre presise i skjermtouch og dårligere batteri enn min iPhone 4,og mer kompliserte tungvinte,og at HTC Desire HD er enklere enn iPhone 4 tviler jeg på,,og spent på om den har bedret skjermpresisjonen og batteriytelsen i forhold til forgjengeren. Dens USAbror HTC Evo 4G har jo fått slakt for batteritiden! Men jeg skal ha HTC Desire,det skal jeg,ved siden av min iPhone 4!.. Bare dager om å gjøre før den er i butikken,gleder meg til den,blir gøy!

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke ett ord om batterilevetiden? Virker som om testn er preget av hastverk. Telefonen har jo et relativt lite batteri, og en enorm skjerm. Klarer den en dags middels tungt bruk?

Hva er definisjonen på middels tung bruk? Batterikapasiteten på Desire HD er ikke dårligere enn på andre smartmobiler. Kjører du den hardt klarer du å tømme den på en halv dag. Batterikapasiteten er for øvrig omtalt i testen :)

 

Espen

Lenke til kommentar

Først: Llitt påtrengende close up selvdiggende trynefaktor i Htcvideoen. Så : har hatt HTC HD2 og HTC Desire og Samsung Galaxy S og disse var merkbart mindre presise i skjermtouch og dårligere batteri enn min iPhone 4,og mer kompliserte tungvinte,og at HTC Desire HD er enklere enn iPhone 4 tviler jeg på,,og spent på om den har bedret skjermpresisjonen og batteriytelsen i forhold til forgjengeren. Dens USAbror HTC Evo 4G har jo fått slakt for batteritiden! Men jeg skal ha HTC Desire,det skal jeg,ved siden av min iPhone 4!.. Bare dager om å gjøre før den er i butikken,gleder meg til den,blir gøy!

Ingen tvil om at iPhone er den mist tungvinte mobilen på markedet. Med iPhone går alt på skinner, og Apple skal ha ros for arbeidet de har lagt ned i brukergrensesnittet.

 

Men det kjedelige med iPhone og andre ting som går på skinner er at du er låst til å følge et spor. Det er enkelt å styre et tog men det er mer morsomt å kunne ta sine egne veier. Når det gjelder nærbildet i filmen, så viser det flere ting. Kameraet holdes på armlengdes avstand. Likevel kommer ansiktet så nær, og det blir mindre skarpt enn bakgrunnen. Et snakkende ansikt er det eneste som kan fortelle deg om lyd og bilde er synkront.Hudtoner er også noe av det digitalkameraer sliter med å gjengi riktig, så du må nok belage deg på å se mitt tryne også i kommende tester. Men neste gang skal jeg smile til deg :)

 

Espen

Endret av Espen Irwing Swang
Lenke til kommentar

Jo,en ting til,for 3 år siden når fullstendig forskjellige unike iPhone kom på markedet skjønte ikke tlfprodusentene en dritt,og husker bl.a Nokia drev ap med iPhone..nå 3 år etter kopierer alle produsentene iPhone,bare dårligere med hensyn til design brukergrensesnitt touch batteri og video m.m.. iPhone er originalen og kvalitetsikonet!

Men dog,..HTC Desire HD kommer tettest på og dytter Samsung Galaxy S ned på 3 plass! Og ok,om flest mulig funksjoner og fleksibilitet så for all del HTC Desire HD..pluss Nokia N8..Og iPhone 4 som nr.1 ! Alle gode ting er 3,så like greit å ha alle de 3 ! Diskusjon ferdig! ;)

Lenke til kommentar

Hvorfor MÅ den telefonen man selv har være best? Ok, den er best for meg, men ikke nødvendigvis for deg.

Selv har jeg for tiden en Xperia mini, den er best for meg pga størrelsen. Selvfølgelig er den ikke best til film, spill og mye annet, så de som trenger full pakke vil sikkert mene at Desire HD eller iPhone 4 er best for dem. So what?

Endret av ruhande
Lenke til kommentar

Det var liksom det jeg også stusset på ... Ergo kan man trekke tvil til hvor fortjent den 6'ern på terningen var? - Trur jeg ville gitt telefonen 5 om jeg hadde rullet terning på den pga akkurat dette med kameradelen + at den er aaalt for dyr!

 

Gjest skrev "Tenkte å bestille denne men med det dårlige kameraet og hakking ved HD filming ble jeg i tvil.

Hvorfor får den + for 720p hd opptak når den hakker sånn samt at den takler mørke/lyse overganger så dårlig?"

Lenke til kommentar

Ja, det kunne godtvært sagt noe om samtale kvalitet :) Min samsung galaxy s med stock firmware hadde en lei tendens til å bare avbryte samtalene med jevne mellomrom men det ordnet seg etter en oppdatering av firmware. Desire HD skal jo ha fått en FOTA update allerede såvidt jeg vet, det kan jo være at den fikser kamera laggingen. Vet du hvilken versjon du kjørte swang?

Endret av Pansergnom
Lenke til kommentar
Det var liksom det jeg også stusset på ... Ergo kan man trekke tvil til hvor fortjent den 6'ern på terningen var? - Trur jeg ville gitt telefonen 5 om jeg hadde rullet terning på den pga akkurat dette med kameradelen + at den er aaalt for dyr!

 

Først vil jeg si at terningkast 6 ikke betyr at en mobil er 100% perfekt. Hvis det hadde vært tilfelle så hadde ikke en eneste mobil i historien fått terningkast 6.

Terningkastene blir hele tiden målt opp mot andre produkter og sammenlignet etter nåtid. Når du har en mobil med android 2.2, nyeste sense, lynrask prosessor, 768mb ram og en 4,3" skjerm, så er det klart at dette ikke blir lett å slå.

 

Når du nevner at den er alt for dyr, da vil jeg minne på deg at toppmodellene til HTC tidligere har ligget på ca. 6000,- Og er det virkelig en mobil på markedet som er for dyr så har du f.eks. den som er så låst med relativt store mangler på mobilegenskaper/muligheter.

 

Det er flere som lurer på batterilevetiden. Den sies å være overraskende bra men ikke super. Prosessorteknologien er ny og mindre strømkrevende, samtidig som SLCD er veldig vennlig når det kommer til lyse farger.

 

Til slutt en fin film for de som enda ikke har sett den:

http://www.youtube.com/watch?v=GHO9A9Zf5g8&feature=player_embedded

Endret av Marius Aarre
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...