Gå til innhold

Anmeldelse: Pro Evolution Soccer 2011 (X360, PC, PS3)


Anbefalte innlegg

Jøss, hadde jeg ikke visst bedre ser det ut til at det er en og samme person som har laget forskjellige kontoer for å syte! Det får man si! Ellers synes jeg anmeldelsen er helt grei, PES har blitt dårligere for hvert år som har gått, så det stemmer vell at det er langt bak fifa nå ja. Synd, for de tidligere PES spillene likte jeg veldig godt, bedre enn fifa.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Virker nesten som anmelder har hatt litt for stort press på seg her og har hatt dårlig tid. Anmeldelsen burde jo vært ute for lenge siden. Anmeldelsen var uansett syltynn og dårlig. Sjeldent jeg klager på anmeldelser, men det er kanskje mest fordi gamer stort sett skriver gode anmeldelser. Dette et unntak dog.

Lenke til kommentar

Jeg må si at jeg er totalt objektiv i forhold til hele FIFA vs. PES-debatten, jeg har bare såvidt testet begge spillene - men det var en ting i denne anmeldelsen som jeg reagerte på, nemlig beskrivelsen om at animasjonene i PES ligger etter FIFA. Dette føler jeg er totalt motsatt. Ballmottak, løpsanimasjon, løpsmønster og generell AI på med- og motspillere var noe jeg umiddelbart følte at var mer realistisk på PES.

Lenke til kommentar

Herregud da! Hvis Lervik syns dette spillet er et 6/10, så er det det han mener! Respekter det, og skjerp dere! Ikke bli smittet av spillmagasinets tendenser!!

 

Så kommentarfeltet under Gamer sine anmeldelser er kun forbeholdt lovord om anmeldelsen? La nå folk få si hva de mener.

Ad hominem og usaklige beskyldninger mot anmelderen hører uansett ikke hjemme noen plass selv om en er uenig i anmeldelsen eller karakteren

Si hva du mener men om du skal kritisere noen så forsøk å kom med konstruktiv kritikk og ikke bare pisspreik.

Lenke til kommentar

Til dere som klager på at folk klager over anmeldelsen:

 

Kan ikke prate på vegne av andre enn meg selv, men jeg poengterte hvertfall at det var selve anmeldelsen jeg reagerte på, ikke karaktersettingen.

 

Starscream123 (i siit innlegg i denne tråden) kom hvertfall med konkrete begrunnelser utfra gameplayet for å underbygge sine meninger, anmelderen på den andre siden kommer med veldig lite detaljer om akkurat hva det er han ikke liker med spillet og nevner istedet bare et par irritasjonsmomenter.

 

Anmeldelsen er rett og slett alt for tynn på de viktige momentene i spillet, dvs. selve gameplayet. Det er ingen sammenlikning med verken tidligere PES spill eller FIFA og jeg får ikke noe særlig inntrykk fra anmeldelsen om akkurat hvordan dette spillet er sammenliknbart med PES2010.

 

Han bruker hele avsnitt for å skrive om menysystem, masterleague, det faktum at det er 360 graders pasninger, men alle de tingene er mindre viktig å få fram ordentlig enn hvordan det er å spille kamper. Om han syntes det var viktig å få med de tingene burde han heller da ha skrevet mer istedet for å skviset ut det viktigste.

Lenke til kommentar

Ofte sjekker jeg gamer.no, IGN etc hvis jeg er gira på å teste ut et nytt spill for å se om det er verdt det. Når det gjelder PES/FIFA er jeg helt likegyldig. PES får alltid dårligere anmeldelser enn FIFA hvert eneste år, men personlig syntes jeg alltid PES er bedre. Sikkert en grei anmeldelse. Passningssytemet er mye bedre i FIFA, skuddsystemet og realismen mye bedre i PES. Den klumpete identiske FIFA grafikken blandet med en laber følelse av å score, i motsetning til PES der man virkelig føler man scorer et fint mål pga animasjonene, lyddesignet, kommentatoren og ikke minst publikumsstemningen.

Lenke til kommentar

Til dere som klager på at folk klager over anmeldelsen:

 

Kan ikke prate på vegne av andre enn meg selv, men jeg poengterte hvertfall at det var selve anmeldelsen jeg reagerte på, ikke karaktersettingen.

 

Starscream123 (i siit innlegg i denne tråden) kom hvertfall med konkrete begrunnelser utfra gameplayet for å underbygge sine meninger, anmelderen på den andre siden kommer med veldig lite detaljer om akkurat hva det er han ikke liker med spillet og nevner istedet bare et par irritasjonsmomenter.

 

Anmeldelsen er rett og slett alt for tynn på de viktige momentene i spillet, dvs. selve gameplayet. Det er ingen sammenlikning med verken tidligere PES spill eller FIFA og jeg får ikke noe særlig inntrykk fra anmeldelsen om akkurat hvordan dette spillet er sammenliknbart med PES2010.

 

Han bruker hele avsnitt for å skrive om menysystem, masterleague, det faktum at det er 360 graders pasninger, men alle de tingene er mindre viktig å få fram ordentlig enn hvordan det er å spille kamper. Om han syntes det var viktig å få med de tingene burde han heller da ha skrevet mer istedet for å skviset ut det viktigste.

Se der var det en som begrunner kritikken sin. :) - Min kritikk av klagekoret var mest rettet til den gjengen som overhodet ikke gjorde noe annet enn å hive ut flås og vås. Du derimot (Og starscream? har ikke lest alle postene her enda nå) er et prakteksempel på hvordan det bør gjøres når en først er missfornøyd, keep it up.
Lenke til kommentar

Jeg har spilt PES siden PES5 og anser meg selv som en erfaren PES-spiller. Dermed vil jeg si at det er en fordel å lære seg PES skikkelig før man anmelder det. Jeg forstår ikke helt hva anmelder finner så tungvint med det nye menysystemet, lite å skrive om? Og det er ingen som nevner disse ferdighetskortene som fins i spillet som skiller spillerne fra hverandre. Har spilt Become a legend en stund nå, og det er utrolig hvor mye spilleren forandrer seg ved å tilegne seg de ulike ferdighetene. Bli bedre på direktepassninger og skudd, raskere vendinger, hurtigere ballberøringer, 1-mot-1 med keeper, man marking osv. Dette har utrolig mye å si for spillet, da enhver spiller er ulik omtrent. Dette liker jeg veldig godt. Samme med Game Plan som har nytt design, kjempebra! Synes det er rart ingen nevner noe om dette i anmeldelsene. Direkte skuffet over anmeldelsen, sier ingenting!

Lenke til kommentar

Jeg har spilt PES siden PES5 og anser meg selv som en erfaren PES-spiller. Dermed vil jeg si at det er en fordel å lære seg PES skikkelig før man anmelder det. Jeg forstår ikke helt hva anmelder finner så tungvint med det nye menysystemet, lite å skrive om? Og det er ingen som nevner disse ferdighetskortene som fins i spillet som skiller spillerne fra hverandre. Har spilt Become a legend en stund nå, og det er utrolig hvor mye spilleren forandrer seg ved å tilegne seg de ulike ferdighetene. Bli bedre på direktepassninger og skudd, raskere vendinger, hurtigere ballberøringer, 1-mot-1 med keeper, man marking osv. Dette har utrolig mye å si for spillet, da enhver spiller er ulik omtrent. Dette liker jeg veldig godt. Samme med Game Plan som har nytt design, kjempebra! Synes det er rart ingen nevner noe om dette i anmeldelsene. Direkte skuffet over anmeldelsen, sier ingenting!

Akkurat de samme modesene har FIFA i Custom Tactics og Be A Pro, som man skal trene opp. Hvorfor nevne det begge spillene har?
Lenke til kommentar

Jeg har spilt PES siden PES5 og anser meg selv som en erfaren PES-spiller. Dermed vil jeg si at det er en fordel å lære seg PES skikkelig før man anmelder det. Jeg forstår ikke helt hva anmelder finner så tungvint med det nye menysystemet, lite å skrive om? Og det er ingen som nevner disse ferdighetskortene som fins i spillet som skiller spillerne fra hverandre. Har spilt Become a legend en stund nå, og det er utrolig hvor mye spilleren forandrer seg ved å tilegne seg de ulike ferdighetene. Bli bedre på direktepassninger og skudd, raskere vendinger, hurtigere ballberøringer, 1-mot-1 med keeper, man marking osv. Dette har utrolig mye å si for spillet, da enhver spiller er ulik omtrent. Dette liker jeg veldig godt. Samme med Game Plan som har nytt design, kjempebra! Synes det er rart ingen nevner noe om dette i anmeldelsene. Direkte skuffet over anmeldelsen, sier ingenting!

Akkurat de samme modesene har FIFA i Custom Tactics og Be A Pro, som man skal trene opp. Hvorfor nevne det begge spillene har?

 

Det er jo forsåvidt greit. Eneste jeg ville poengtere med Game Plan var at den er nå mye bedre enn tidligere, spesielt med at man kan variere hvordan type spill man skal spille i ulike deler av kampen, samt nå går mye raskere å flytte spillerne rundt på banen akkurat der man vil ha dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...