Gå til innhold

Nye skins, Facebook/Twitter Connect og bakgrunnsbilde på profiler


Anbefalte innlegg

Hei! Her følger litt informasjon om hva vi nylig har lansert.

 

Nye skins

Vi har lansert nye skin, disse er basert på skinet CleanCut. Hovedårsaken til at vi har gjort dette er å få ned antall modifikasjoner vi må gjøre på hvert skin. (Med egen sidebar og mindre bredde enn det ipb har laget forumet for blir det endel) Dette fører til raskere oppdateringer når det kommer nye versjonen av skin og forumprogramvare. Vi har også ført det meste av funksjonalitet opp i toppen, slik at de smaleste skin får forumet i fullbredde når de leser tråder, noe vi mener kommer godt med. I tillegg har alle en lik sidebar på forsiden av forumet, og med dette er det ingen fordeler/ulemper med visse skin slik sett.

 

For de som krever litt tilvenning har vi også pusset opp og lagt ut ”Gamer.no 1280px Classic”, med ”klassisk” sidebar.

 

Dersom dere har innspill til ting som kan gjøres bedre tar vi gjerne imot forslag på det, så får vi se hva vi kan gjøre med saken :)

 

 

Facebook Connect og Twitter Connect

Facebook Connect og Twitter Connect er et valgfritt tilbud for eksisterende og nye brukere. Nye brukere kan opprette en konto på en meget kjapp måte, uten masse felter og bekreftelseskoder, mens eksisterende brukere kan knytte sin facebook- og/eller twitterkonto til sin brukerkonto via kontrollpanelet.

Foruten å bruke dette til innlogging så finnes det også en del funksjoner på det å synkronisere status, bilde, ’om meg’ etc. mellom ipb og facebook/twitter.

Gå inn på kontrollpanel – Profil så ser dere mer :)

 

 

Bakgrunnsbilde på profiler

Vi støtter nå bakgrunnsbilder på profiler! Angi et bakgrunnsbilde i Kontrollpanel – Profil – Profiltilpasning så vil dette legges som bakgrunn på deres profil. I denne forbindelse minner vi om den nye retningslinjen som omtaler dette:

• Bakgrunnsbildet på den enkeltes profil skal ikke kunne oppleves som støtende på noen, og være av en slik karakter at det kan sees av folk i alle aldre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ditto. Å lese sinnsykt brede setninger er slitsomt.

 

Ellers synes jeg egentlig ikke det er noe særlig system i hvor funksjonaliteten ligger i toppen. Vis nytt innhold ligger til høyre, mine innlegg øverst og resten nederst. Grupper sammen de relevante funksjonene.

Lenke til kommentar

Camrot: At dette er for bredt må jeg rett og slett innrømme at jeg ikke har tenkt på. Men hvis mange brukere synes det er for bredt så må vi se på om vi kan finne en løsning på det. Jeg tenker kanskje en egen option som du kan toggle av og på, som gjør avatar og informasjon bredere mens feltet der posten står mindre

 

Lakus: Relevant gruppering er jeg enig i at vi bør ha :) Vi skal se på om det kan finnes en bedre inndeling her.

 

nypis: Det var synd. Men det blir kanskje litt bedre hvis du sier hva som ser ut til at det er dratt ut fra 2002?

Lenke til kommentar

nypis: Det var synd. Men det blir kanskje litt bedre hvis du sier hva som ser ut til at det er dratt ut fra 2002?

 

 

Jeg var kanskje litt vel skarp i min kritikk. Jeg likte i bunn og grunn ikke blåfargen til header'ene, med tilhørende blåfarget skrift. Det så, vel, rett og slett ikke bra ut. På Innlegg.no-skinnet så det veldig trangt, grunnen sidebar og muligens også litt for mye informasjon og funksjoner ovenfor. Dette løser seg selvsagt med å bruke 1280px-versjonene, men da ser innleggene rett og slett ikke bra ut. Det blir rett og slett alt for brede innlegg.

 

Jeg brukte før Gamer.no-skinnet, og Gamer.no 1280px Classic ser framdeles bra ut, med unntak av at det blir aaalt for bredt. Et Gamer.no Classic ville derfor være fortrukket ovenfor alt annet.

Lenke til kommentar

Kan jeg få et gamer.no classic-alternativ med sidebaren på riktig (venstre) side, slik som gamer.no dynamisk var?

 

Alle de nye skinene er designmessig som en firkantet versjon av Facebook, og klarer - utrolig nok - å virke sammenpresset og anstrengt til tross for at den vier selve forumbiten altfor mye plass. Mer luft, og mindre stabling av elementer. Selv om vanilla-utgaven av skinene (den som ikke heter dynamisk eller 1280px, f.eks. "Gamer.no") har nok luft på sidene, er menyelementene og informasjonsfeeden i toppen som en stabel med murstein. I den grad de tilbyr noen ny funksjonalitet, så overskygges det i stor grad av at alle brukermeny- og kontrollfunksjoner nå er presset sammen på en liten stripe, nederst i mursteinshaugen.

 

Men bakgrunnsbilder på profilen er stilig.

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Jeg bruker nå Gamer.no 1280px. Det som er blått og litt sånn gråsvart. Synes de fargene var bedre å se på enn det oransje faktisk. Bakgrunnsbilde i profilen var fiffig.

 

Liker dette nye skinnet godt, bredden gjør meg ingenting. Håper dere beholder dette.

Endret av Cloudemyx
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...