Gå til innhold

XBOX 360 250GB - Slim


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eg trur DU skal lese meir om HDMI før du prøver noko meir.

 

Det gir INGEN som helst meining at MS plutselig skal oppgradere til HDMI 1.3(a) for å utnytte dei muligheitane det gjer.

 

For det første, X360 spel benyttar Dolby Digital, ikkje TrueHD/DTS-HD, enkelt og greit pga plassmangel på DVD-DL! For det andre har Deep Color og xvYCC ingenting for seg når ikkje eksisterande kjeldemateriale benyttar det (X360-spel og DVD). For det tredje har MS ikkje vore frampå med 3D til spel og film, ganske enkelt fordi HDMI 1.2 begrensar dette. HDMI 1.2 har mindre enn halvparten av båndbredda 1.3 har. Skal alle med "gamal" type X360 då bli ekskludert frå enkelte funksjonar? Tenkte ikkje det, nei.

 

Det gjer ingen som helst meining at MS plutselig skal gå over på ein ny HDMI-standard og at det samstundes skal gi fantastisk mykje betre biletkvalitet. Eg seier ikkje at det er umulig at Xbox 360 Slim har HDMI 1.3, men det er lite sannsynleg. Endo mindre sannsynleg er det at dei då skal utnytte HDMI 1.3 for å gjere Slim betre enn dei eldre utgåvene. Einaste grunnen til at HDMI 1.3 kan vere brukt er fordi produsenten av HDMI-interfacet ikkje produserar versjon 1.2 lenger.

 

Du har forøvrig til gode å kome med ei einaste kjelde for denne påstanden din. Fram til du kan kome med konkrete fakta og kjelder kan du roe den "know-it-all"-haldninga di.

Lenke til kommentar

Fleire gode poeng frå Einride her.

 

Du, Samco - har akkurat som Politiet bevisbyrda i denne saka. Du kjem med fleire påstander du ikkje på noko vis klarar å stå bak - og bevise på noko som helst måte.

Eg er flau på dine vegne, og vonar at du sluttar å skrive fleire innlegg utan å tenkje deg om.

 

Eg har ikkje funne noko spesifikasjon på SLIM boksen, som tilseier at den brukar HDMI 1.3. Men, om den brukar det, så er jo dette heilt flott. Men, ikkje forvent at SLIM får benytta seg av tenestene 1.3 tilbyr. Då hadde dei ekskludert 30.000.000 andre forbrukarar - og det trur eg er temmeleg uintressant for MS.

 

Kanskje SLIM ein gong får moglegheita til å skru på TVen din- dersom den støttar dette via HDMI porten. Det hadde jo vore tøft!

Lenke til kommentar

Kanskje SLIM ein gong får moglegheita til å skru på TVen din- dersom den støttar dette via HDMI porten. Det hadde jo vore tøft!

 

HDMI-CEC (Consumer Electronics Control) har faktisk vore i spec sidan HDMI 1.0. Det er sjølvsagt opp til kvar produsent å faktisk implementere støtte for det. PS3 fekk det til dømes ikkje før PS3 Slim kom (dei kallar det riktignok Bravia Sync eller noko sånt, men det er same greia).

 

Det er i såfall den type funksjonalitet dei kunne ha implementert i 360 Slim utan at det går nevneverdig utover dei med "gamal" type Xbox 360. Overlegen biletkvalitet som enkelte påstår derimot...

Lenke til kommentar

eksludere gammel hardware :D ... den var god gitt .. litt på villspor der mr

selv bd spillere har gått fra hdmi 1.1 til nå 1.4 med bedre bilde resultat .funker vel ikke nye bd filmer på de gammle da :rolleyes: er nok kun et bedre bildesignal som er forskjellen

 

bare se på ps3 bildemessig mot de gammle 360ne... mye klarere på ps3 med hdmi på begge :huh: hvorfor? jo da ps3 har hdmi 1,3 med deep colours :whistle og et exs sony på nye slim kan du få hd lyd gjennom hdmi det klarer ikke de gammle ps3 ekskludere det gammel hardware nei .... les litt mere rundt hdmi folkens hdmi learning center

 

best mulig bilde fra en ps3 eller 360? enkelt kjør 720p ut fra konsollen til en ekstern scaler, som scalere opp til 1080p gir et mye skarpere klarere bilde enn hva hverken ps3 eller 360 klarer å scalere opp selv .Selv et hd signal har fordel med å bli renset for artifacts og moskito støy (starten på transformers2 på bd er et skrekk eksempel)

 

be kind rewind

 

xSAMCOx på live

Endret av samco
Lenke til kommentar

Jau, det virkar som om du har ordentleg greie på dette samco...

 

Eg kjem nok til å ångre på dette.. Men, kan ikkje du samco kopiere teksten på desse websidene dine, som bekreftar alt dette du påstår. Du hadde gjort alle ei stor teneste - og me kunne kanskje til og med lagt frå oss denne diskusjonen.

Endret av Optimus Trasti
Lenke til kommentar

er ikke hær for å diskutere <_< men informere B)

 

har bare skummlest gjennom forum reglene... men å linke til andre forum sider hvor dett er blitt diskutert og brakt fram av flere slim eiere er vel et regel brudd tenker jeg ... ;) er nok ingen bull fra min side

 

men leter man litt er det utrolig hva man kan finne ;)

 

xSAMCOx på live

Lenke til kommentar

Da kan jeg a) slå tilbake med at jeg ikke ser forskjell på min Elite og Slim eller b ) ta deg på det at du ikke har noen kilder til påstandene dine. Finn én annen plass hvor det nevnes at nye Xbox 360 har bedre bilde i form av funksjoner som kun finnes i HDMI 1.3.

I dette innlegget er det helt klart det du sier, selv om du prøver å gjemme deg bak ordet 'usikker'. Som det står i innlegget over det jeg linket til; Det er akkurat same mengde 1'ar og 0'ar som blir sendt til TVen din. EOD.

Endret av Laland
Lenke til kommentar

Ville vel tippe at hvis det var noen som helst forskjell på Xbox 360 S og vanlig Xbox 360 ville det i det minste ha blitt skrivd om det på Wikipedia, og siden det ikke er der så kan det ikke være noen forskjell. Wikipedia tar aldri feil :whistle:

Men ville ikke tro at MS hadde gjort noen forskjell fra vanlig til S når det kommer til det, og jeg liker hvordan denne diskusjonen virker til å ha blitt en diskusjon der en person nekter å godta at han har tapt om og om og om og om og om igjen. It's starting to get sad :(

Lenke til kommentar

ka blir det neste hær? :whistle:

 

ingen forskjell på 1080p tvr eller hdmi kabler? er vell de samme 1 og 0 ???

 

be kind rewind...

 

xSAMCOx på live

 

Kablene overfører et signal som gis ut fra en kilde. Kildene er i disse tilfellene identiske (Xbox 360/Xbox 360 Slim), og derfor er også signalet det. TVer, enten det er 480p, 720p, 1080i, 1080p eller en annen oppløsning, tar i mot dette signalet og lager et bilde. Dataene, signalene, som overføres fra hver Xbox via kabler til en TV er identiske uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...