Gå til innhold

The Whispered World


Anbefalte innlegg

De fleste eventyrspillfans har kanskje fått med seg The Whispered World, et spill som har nesten den flotteste grafikken jeg noensinne har sett i et spill, og fikk strålende kritikk da det kom ut på tysk i fjor.

 

Spillet kommer nå ENDELIG ut på engelsk, den 23. April.

 

En demo kan man finne her:

ftp://forum.deepsilver.com/downloads/demos/tww-demo-en.exe

 

Engelsk trailer her:

http://www.youtube.com/watch?v=9__Da0onSb8

 

Det jeg lurer på er allikevel hvordan i alle dagers han som har Sadwicks stemme kom igjennom kvalitetskontrollen! :angry:

 

Spillet er forøvrig nesten gratis på play.com.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Testa litt istad og er ikke super imponert.

 

Voice scriptinga virker alt for gammeldags, ikke flyt i dialogen i det hele tatt.

 

4:3 format i 2010? Are you fucking kiding me?

 

Animasjonene virker også generelt svake....

 

 

Men spillet virker spennende, et spill jeg håper dukker opp på Xbox Arcade eller PSN. Før den tid så er dette neppe noe jeg personlig gidder å bry meg med.

Lenke til kommentar

Oi dette spillet må jeg nesten prøve. Fikk virkelig backflash til mine dager med Broken Sword og Monkey Island når jeg så den traileren. Alltid morsomt å finne nye spennende point & click adventure-spill. :love:

 

Litt dårlig voice acting, men det visuelle passer min smak helt utmerket, og hvis det ikke koster så mye skal du ikke se bort fra at det blir et kjøp på meg. :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Enig. Det finnes ikke noe mer koselig å spille enn pek-og-klikk spill. Ivertfall når det er av denne type pek-og-klikk. Selv om jeg ikke har kommet så veldig langt enda, så får jeg litt av de samme følelsene som RoR med dette spillet, det minner litt om Broken Sword, Den Lengste Reisen osv. Den gode gamle typen med andre ord.

 

Hyggelig å høre. Må testes.

Lenke til kommentar

Må bare få si hvor forelsket jeg har blitt i dette spillet. Det er noen småfeil her og der, men det er neglisjerbart når helheten er tatt i betraktning. Stemmene har jeg blitt vandt til, og synes nå er gansge så sjarmerende faktisk. Animasjonene er slående vakre, musikken er vidunderlig både i kraft av seg selv og i stemningen den skaper, og historien er så full av ynde og sjarm at jeg sitter målløs igjen foran skjermen. Og krydrer man dette med den fortreffelige humoren sitter vi igjen med en skikkelig klassiker av en petroleumssuppe. ^_^

 

Alt jeg kan si er at jeg er bergtatt av dette spillet. Det gjenstår bare å spille ballen videre og håpe noen tør å plukke den opp. Kanskje blir du like begeistret som meg. :)

Lenke til kommentar

Har tenkt på dette spillet i hele dag, men har ikke hatt tid til å spille. Har vært "barnevakt" for 3 hunder i hele dag og i går kveld, så har ikke fått spillt mer enn en time, halvannen foreløpig. Og nå er jeg litt trøtt så orker ikke nå. Men imorgen har jeg hele dagen, tror jeg ivertfall, så da skal det spilles videre. Den lille tiden jeg har spillt har vært veldig bra ivertfall.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Liker ikke dette spillet. God grafikk, men dårlig gameplay

 

Hva er det du synes er dårlig med gameplayet da?

 

Selv synes dette spillet er genialt. Har stått fast utrolig mange ganger og veldig lenge noen steder. Så det er helt klart et veldig vanskelig spill i forhold til mange av de nyere pek-og-klikk spillene. Har akkurat kommet til

Chapter 4 nå

 

Lenke til kommentar

Jeg har kjøpt det, men har som vanlig ikke hatt tid til å spille det. Hyggelig at det ikke bare er meg som elsker klassiske eventyrspill. :p

 

Hvordan noen kan mene at et pek og klikk spill kan ha dårlig gameplay er forøvrig for meg en gåte. Da må man ha et eller annet mot sjangeren generelt tror jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...