Gå til innhold

Sniktitt: The Secret World (PC)


Anbefalte innlegg

Er veldig spent på denne utgivelsen men er også veldig skeptisk. Funcom har jo permitert over 50% av arbeiderne sine (de 50% som tjener mest). De har veldig få uttviklere i arbeid og alle jobber på spreng så utkommet til dette spillet kan bli "interessant"

 

Tilver på¨at det er så mye, serlig etter de har åpnet det nye studiuet. Som sagt så går det ikke over kvaliteten til spillet, men bare lanseringen blir utsatt. Kostnadene blir like store som for AoC lanseringen. De utvikler også en hel expansion pack til Aoc og oppdater fortsatt live serveren med masse innhold, så få folk er de nok ikke.

 

Ser veldig fram til spillet. Serlig fordi jeg elsker mysterier og musikken i Funcom spill:=)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes grafikken er fantastisk til å være MMO spill og jeg har fortsatt tilgode å se et MMO med bedre grafikk enn AOC på full guffe. Så vil si at Funcom er absolutt i front med å pushe grafikk innen MMO sjangeren. Ulempen med det er selvsagt at det krever mye av hardware, og dermed kansje utelukker en del "casual" spillere som sitter på billige PC`er.

Lenke til kommentar

Høhø! Merkelig uttalelser om grafikken her! Om jeg husker riktig, så er grafikkmotoren den samme som i Age of Conan (AoC), som per i dag besitter den mest bunnsolide grafikken i et MMORPG. Det eneste som etter min mening kan holde følge er Aion, som også har en bunnsolid grafikk, men en langt mer tegneserie-aktig stil med sterke farger og mye tjas.

 

Jeg er gledelig åpen for å se et eksempel på et utgitt MMORPG som har bedre grafikk enn det AoC serverer, og ser frem til å få se et. Samtidig jeg vil ikke tro at TSW vil komme med en nedgradert versjon av DreamWorld grafikkmotoren som de bruker i AoC. Det ville da vært merkelig ettersom de skal oppgradere den til en viss grad i ekspansjonspakken til AoC, Rise of the Godslayer.

 

Utenom min plukking på folks uttalelser, så ser dette like spennende ut som jeg hadde håpet og trodd, og ser meget frem til utgivelsen.

 

Interessant artikkel, Gamer-boys :p

Lenke til kommentar

Som flere nevner, grafikken etter bildene å dømme ser utrolig bra ut! Dette er ikke Crysis men et mmorpg spill, vesentlige forskjeller hvordan spillet er bygget opp og fungerer....

 

Synes også Age of Conan har vel tidenes vakreste grafikk nesten uansett sjanger..om du har hardware nok til å dra det. The Secret World ser ikke dårligere ut om vi tenker grafikk så det her blir nok bra, men det er jo selve handlingen og settingen som får meg til å få mmo suget...

 

Krysser fingrene på at The Secret World blir like bra som starten på Age of Conan som er noe av det bedre innen mmorpg spill synes jeg....bare synd det raste samens endel utover.

Lenke til kommentar

Dette kommer til å bli en nasjonalistisk fadese i media på lik linje med Age of Conan. Hele artikkelen starter med å bekrefte at all kritisk syn på dette spillet er kastet ut av vinduet siden utvikleren er Norsk. Et Norsk firma som vel og merke kjørte seg ned i økonomisk ruin på grunn av kvaliteten til sitt forrige spill i samme sjanger.

 

Med kostnaden og arbeidet som kreves for å lage et godt MMO spill ser jeg ingen mulighet i det hele tatt til at dette blir en kommersiell suksess. Folk kommer til å hype dette spillet opp i skyene, deretter kommer det til å floppe totalt og verden vil på nytt le av Funcom.

 

Dette kan virke som et utrolig negativt synspunkt, men dere som leser dette kan tenke tilbake på denne posten etter at min dommedagsprofeti er oppfylt.

 

Jeg fatter rett og slett ikke at folk lager MMORPG spill, utviklere bør rett og slett vente ut Blizzard til folk slutter med WoW. Før dette skjer er det rett og slett ikke noe marked for å tjene penger i MMORPG sjangeren.

Lenke til kommentar

Artikkelen starter da vitterlig med å forklare at den trangen vi nordmenn har til å forhellige lokale ubetydeligheter på ingen måte er gjeldende for Funcom, fordi de har produsert resultater i form av to svært viktige og innovative MMO-titler tidligere. Da i tillegg til to svært populære eventyrspill og en rekke nips før den tid. De andre spekulasjonene dine er akkurat like gyldige som resten sine, men om skal dømme hver eneste utviker nedenom og hjem på grunn av et par feilskjær så går man glipp av veldig mye bra. Man lærer så lenge man lever, og så videre.

Lenke til kommentar

Har de som uttaler seg om grafikken egentlig spilt eller sett et mmorpg før? Jeg synes spillet ser spennende ut, men det er nok ikke noe for meg. Men at folk klager på grafikken blir rett og slett useriøst.

 

Er det funcom sin feil viss et spill blir hypet? Utrolig innlegg Jext, at du ikke følger med på mmorpg i det hele er tydelig. Ikke alle mmorpg må bli like store som wow, selv om et mmorpg har et eller tohundretusen subs er det ikke en failure. Så alle små nisje spill eller sjangere bør legges død fordi vi har en stor populær sjanger aka wow aka reality? Herregud for en tankegang.

 

Har min tvil om at det blir en stor suksess, men de prøver NOE NYTT! Oh no shock horror, det kan vi jo ikke ha noe av!

Vi vil ha flere wow kloner, og ingen nyutvikling innen mmorpg!!!

 

Ja slik tolker jeg innlegget ditt, og med god grunn.

 

Det er også verdt å merke seg at man ikke kan like funcom lenger fordi aoc ikke levde opp til alle sine forvetninger. Og selv om de har laget bra spill tidligere, så kan vi altså nå glemme dette pga aoc. :thumbdown:

Endret av Crispin
Lenke til kommentar

Dette kommer til å bli en nasjonalistisk fadese i media på lik linje med Age of Conan. Hele artikkelen starter med å bekrefte at all kritisk syn på dette spillet er kastet ut av vinduet siden utvikleren er Norsk. Et Norsk firma som vel og merke kjørte seg ned i økonomisk ruin på grunn av kvaliteten til sitt forrige spill i samme sjanger.

 

Med kostnaden og arbeidet som kreves for å lage et godt MMO spill ser jeg ingen mulighet i det hele tatt til at dette blir en kommersiell suksess. Folk kommer til å hype dette spillet opp i skyene, deretter kommer det til å floppe totalt og verden vil på nytt le av Funcom.

 

Dette kan virke som et utrolig negativt synspunkt, men dere som leser dette kan tenke tilbake på denne posten etter at min dommedagsprofeti er oppfylt.

 

Jeg fatter rett og slett ikke at folk lager MMORPG spill, utviklere bør rett og slett vente ut Blizzard til folk slutter med WoW. Før dette skjer er det rett og slett ikke noe marked for å tjene penger i MMORPG sjangeren.

 

er nesten helt enig, ikke enig med at folk bør vente ut wow, men er enig med at dette mmo'et fra funcom virker særdeles svakt ut.. tipper også at det kommer til å floppe.

 

fordi:

grafikken, mange sier funcom leder på grafikk i mmo.. trenger dere briller? sjekk ut continent of the ninth(c9) og Tera online. tipper dere ser forskjellen.

verdenen, masse zombier, og real-life verden med rare monstre som ser ut som ja.. virker mest til å appellere til folk som liker zombiesplatters, å ikke til folk som liker fantasy.

også er jo dette spillet hypet så til de grader, og den siste video'en "funcom viser spillbarhet" ja særlig, en dude som prater og et monster som svever og fiser lys? hype hype hype, release/ fail.

Lenke til kommentar

Dette kommer til å bli en nasjonalistisk fadese i media på lik linje med Age of Conan. Hele artikkelen starter med å bekrefte at all kritisk syn på dette spillet er kastet ut av vinduet siden utvikleren er Norsk. Et Norsk firma som vel og merke kjørte seg ned i økonomisk ruin på grunn av kvaliteten til sitt forrige spill i samme sjanger.

 

Med kostnaden og arbeidet som kreves for å lage et godt MMO spill ser jeg ingen mulighet i det hele tatt til at dette blir en kommersiell suksess. Folk kommer til å hype dette spillet opp i skyene, deretter kommer det til å floppe totalt og verden vil på nytt le av Funcom.

 

Dette kan virke som et utrolig negativt synspunkt, men dere som leser dette kan tenke tilbake på denne posten etter at min dommedagsprofeti er oppfylt.

 

Jeg fatter rett og slett ikke at folk lager MMORPG spill, utviklere bør rett og slett vente ut Blizzard til folk slutter med WoW. Før dette skjer er det rett og slett ikke noe marked for å tjene penger i MMORPG sjangeren.

 

er nesten helt enig, ikke enig med at folk bør vente ut wow, men er enig med at dette mmo'et fra funcom virker særdeles svakt ut.. tipper også at det kommer til å floppe.

 

fordi:

grafikken, mange sier funcom leder på grafikk i mmo.. trenger dere briller? sjekk ut continent of the ninth(c9) og Tera online. tipper dere ser forskjellen.

verdenen, masse zombier, og real-life verden med rare monstre som ser ut som ja.. virker mest til å appellere til folk som liker zombiesplatters, å ikke til folk som liker fantasy.

også er jo dette spillet hypet så til de grader, og den siste video'en "funcom viser spillbarhet" ja særlig, en dude som prater og et monster som svever og fiser lys? hype hype hype, release/ fail.

 

Du tvinger meg til å spørre, er det bare folk som liker fantasy som skal få MMO's? Finnes det ikke noe marked for Fantastical Reality eller hva du velger å kalle det? Tror nok heller de klarer å nå ut til spillere som har sett seg lei på fantasy MMO's og alle de generiske rasene som går igjen på nytt og på nytt. Selv synes jeg det blir mye mer interessant med et spill som bygger på overtro og historier fra vår egen verden. Og ang. det du sier om zombie splatters, som andre har nevnt før, dette er ett område i spillet, alt skal ikke foregå her.

 

Ang grafikk, who gives a shit, seriøst, historie/gameplay i skjønn forening>grafikk, uansett hvilket spill det gjelder.

Lenke til kommentar

Hvis ikke et mmo spill ikke slår WoW så er det "fail". Hvorfor det? Hvorfor må folk alltid sammenligne mmo spill med WoW? Spillselskap er ikke interessert i å konkurere mot wow, heller ikke har de resursser til det. At et skytespill ikke slår "Halo", betyr ikke at det er en fail.

 

Dette spilet er noe nytt og unikt og vil tiltrekke mange folk som tidligere ikke har spilt mmo.

Lenke til kommentar

Syes noen av dere er litt vel übernegative?

Jeg synes det virker ufattelig tøft, og håper det lever opp til halvparten av forventningene! Så, yup, blir garantert et CE kjøp herfra (ja, de kommer til å gi ut CE=P)

 

 

 

Og om dere flotte funcom folk leser, og ønsker en ekstra tester, så er det bare å plystre (A)

 

Og fordi jeg så en liten lapp nå, så sier jeg bare gametrailers.com den 25 mars;)

Endret av Anech
Lenke til kommentar

Svabr

 

Du skriver følgende:

 

 

"grafikken, mange sier funcom leder på grafikk i mmo.. trenger dere briller? sjekk ut continent of the ninth(c9) og Tera online. tipper dere ser forskjellen."

 

Dette er spill som ikke er utgitt en gang, og AoC ble utgitt for snart 2 år siden. TERA Online ser forøvrig ut som en mer relevant til en grafikk-utfordrer til Aion enn AoC, da grafikktypen der er veldig forskjellig. AoC kjører en realistisk grafikk, der f.eks TERA Online kjører en mer fantasy-stil som man ser i alt for mange MMO allerede. Så neida, jeg tror ikke noen trenger briller for å se FORSKJELL. Men jeg tror du trenger briller om du hevder noen av de to spillene har bedre grafikk enn AoC med tanke på det vi har fått smake på av utgitt materiale.

 

 

Resten av det du skriver virker som å være basert på en holdning som bygger på det å bestemme seg på forhånd. Vi vet så lite om spillet enda, og det eneste som er servert er en nylig sniktitt som blir beskrevet veldig bra utifra det lille han ble vist. Likevel langer du ut om zombie-splatting og konkluderer med hvilken målgrupper det kommer til å appelere til. Det er ikke ofte jeg gir slike svimklumper oppmerksomhet, men ditt innlegg lukter såpass dårlig, og sur ølfis, at jeg bare "måtte" :)

Endret av svenheiming
Lenke til kommentar

Bare de ikke driter seg ut som de gjorde med AoC så ser det jo relativt greit ut.

De må slutte å "hype" spillene sine så inni........ Det får jo bare en negativ effekt.

Når folk går å gleder seg hver dag for spillet så kommer det.....

og i 98% av tilfellene innfrir det aldri forventningene dine.

 

Mistet min tillitt til funcom idet de lanserte AoC 2 år for tidlig.

Lenke til kommentar

La oss inderlig ikke håpe Funcom følger opp tradisjonen de har med MMOer, vi har sett nok halvferdige spill.

 

Men må si at selv om mine forventninger til Funcom er særdeles lave, så ser dette spille ut til å bli et frisk pust inn i MMO-verdnen. Hvis de klarer å ha litt tålmodighet, og faktisk gjør ferdig spillet før de gir det ut, kan vi få se og spille noe av det råeste i MMOenes historie. Funcom er tross alt veldig flinke på historefortelling, bare se på Drømmefall.

Lenke til kommentar

Forhåpentligvis får dette spillet litt mindre hype enn AoC. Føler det ble et enormt press på Funcom med AoC, noe som førte til at spillet kanskje ble lansert i en litt uferdig form. Med Secret World får de kanskje litt mer ro og tid til å lansere et gjennomført kvalitetsprodukt.

 

Til de som ikke liker settingen: Er det slik at MMO sjangeren er forbeholdt generiske fantasy RPG spill som er blåkopier av Tolkien universet? For min del har jeg sett nok dverger, alver og orker for èn livstid og ønsker utviklere som har lyst til å prøve noe nytt og spennende hjertelig velkommen. Vi har nok MMOer som enten er lisensbaserte eller utbrytere fra eksisterende spillserier.

Lenke til kommentar

Tenk deg hundrevis av spillere på en skjerm med dagens max/top grafikk, det hadde aldri gått bra per dags dato. MMO's ligger alltid litt bak

Eh... all grafikk blir behandlet lokalt. Så om det er 1, 100, 1000 eller 1 mill + spillere, spiller da fint liten rolle, da det er hver enkelt spillers maskin som avgjør hva slags grafikk nivå som er mulig. Å håndtere slik ting på sentralt server nivå blir jo ren spikka idioti, om det i det hele tatt er mulig.

 

Edit: Ser at jeg forsto/leste det siterte innlegget litt feil. Da det ikke har noe med servere å gjøre.

--

 

Siden TSW trolig er noen år unna ennå så syntes jeg det blir meningsløst å snakke om kvaliteten på grafikken, den vil trolig endre seg etter hvert som de begynner å polere spillet. God grafikk er ikke nødvendig for å bedømme spillbarhet og andre elementer.

 

Ser ingen grunn til å dømme TSW på bakgrunn av AoC, Funcom har forhåpentligvis lært av sine feil, og her er det også noen andre folk som står bak. Syntes TSW har ett spennende konsept, moro å se at de går andre veier, MMO sjangeren trenger noen friske pust. Jeg gleder meg i alle fall.

Om TSW vil leve opp til forventningene, hva enn de måtte bli, gjenstår å se. Den dommen venter jeg med til jeg har fått spilt spillet (en stund).

Endret av Crowly
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...