Gå til innhold

Sniktitt: The Secret World (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Og når de igjen reiser seg opp fra møkka i en industri som stadig krever mer, og rakrygget børster støvet av skuldrene med nok et høyst innovativt massivt online-rollespill – ja, da er det fryktelig herlig å være nordmann."

 

Der helte du bensin over nasjonalist-gnisten min :D

 

Gleder meg som en astronaut på vei hjen til jorden til dette spillet! Gleder meg også til min sikrede Beta :D

Lenke til kommentar

Personlig syns jeg at grafikken ser ut som at den hører hjemme i et billig lagd actionspill fra 2004. Ikke så veldig imponerende. Håper som vanlig på det best fra Funcom, men er redd for at det blir noe halvferdig noe nok ei gang.

 

obvious troll is obvious

Lenke til kommentar

absolutt nydelig artikkel :D

 

huff, gleder meg bare mer og mer til TSW altså, om de gjør dette ordentlig så kan dette virkelig bli det MMO-et som tar sjangeren til det neste stadiet. gleder meg veldig til videoen kommer på torsdag? tror det var torsdag.

 

og er enig med dere, grafikken var jo kanon, virket som en god blanning på noe som prøvde å se litt realistisk ut, men ikke i overkant realistisk heller. likte den.

 

gleder meg til å se mer fra TSW.

Lenke til kommentar

Jeg lukter at dette blir mye likt som alle andre Funcom mmo'er. Det kommer til å bli lovt masse, det kommer til å bli hypa opp, det kommer til å bli utsatt. Vi kommer alle til å bli veldig veldig skuffet etter launch.

 

Viss du tenker på hvor lenge det spillet som AOC faktisk var i produksjon og hvor dårlig det funka når det blir launcha. Hvor lite endgame det var, så må man lure hva Funcom har drevet med alle de åra?

 

La meg si det slikt, render enginen til funcom ser flatt og utvaska ut. Klarer ikke helt å putte fingern min på hva det er, men det ser bare ikke pent ut.

 

Det neste er det at det går ann å lage veldig flott grafikk uten å dra for mye resurser fra en datamaskin. Jeg tror Funcom er i tankegangen at next gen grafikk er noe man må ha for å trekke et publikum, noe som er helt feil. Det er selvfølgelig spillbarhet og spillet i seg selv som trekker puplikum. Man trenger ikke å ha masse sjithøye texturer for å få ting til å se pent ut. Det er en overall gjennomførelse av grafikk og art direction som får ting til å funke og se pent ut.

 

Det viktigste er at flest mulig mennesker skal kunne bruke spillet glatt, gamere generelt har pcer som går tilbake 4 år max et sted. Så går man utifra det. Jeg vedder for at de fleste som spiller wow, eller Aion ikke har så syke pcer. Isteden når Funcom launcher et produkt trenger man en pc fra fremtiden for å kunne kjøre spillet glatt, og selv da ser alt utvaska ut.

 

Jeg syntest det er fælt å si det, siden det er det eneste Norske spill selskapet som prøver på noe stort. Når aviser skryter Age of Conan opp i været når det er et middels MMO med masse problemer, så er det noe rart som er ute å går. Er det fordi det er Norsk??

 

Jeg skal bare si det jeg tror mesteparten tenker, og gå imot denne strømmen veldig.

 

Fordi folk var veldig oppgitte etter AOC og sa de aldri skulle kjøpe et Funcom spill igjen. Nå er jeg redd dette skjer igjen, vi gir penger til et selskap som jeg ikke syntest fortjener det.

 

Funcom er rett å slett ikke gode eller proffesjonelle nok til å gjennomføre spillene dems.

Ideene er kjempeflotte og kjempespennende, men jeg kan ikke huske et eneste Funcom spill som jeg har syntest var over middels, ok , helt greit, bra. Jeg husker godt at alle hadde noen kjempestore problemer i seg fra launch og utover. Selv drømmefall som mange tilber har store problemer som et spill.

 

Dette er bare min mening, dere får lage deres egne, men jeg kommer ikke til å gå i samme fella 3 ganger på rad. AO AOC TSW. Er dere uenige føl dere fri til å diskutere med meg og gi deres menig, men jeg tror det er veldig naivt å si at dette kommer til å bli kjempebra.

 

Dette blir ikke kjøp for meg. Da skal jeg ihvertfall ha prøvd det først fra noen som har kjøpt det. Forsikre meg om at dette er det de lovte, og at det er et bra produkt.

Endret av Athidi
Lenke til kommentar

/sigh

Jeg blir så lei alle dere grafikkhorer.

Kan ikke dere slenge dere foran trikken og dø?

World of Warcraft spilles av over 11 millioner mennesker og har ikke

avansert grafikk med masse detaljer.

Vet dere grafikkhorer hvorfor det er så populært?

Fordi det har et raffinert gameplay og en åpen verden med et hav av

muligheter.

Det som kommer langt nede på lista av hva som er viktig i et bra MMO

er nemlig grafikk.

Jeg har prøvd uttallige MMOer som har hatt knall grafikk, som f.eks

AION, men de var så repetivte, lineære og begrensede i tillegg til at

gameplayet var gørr.

 

Se nøye på grafikken til The Secret World en gang til...

- Den er finpusset med få kanter

- Lys og skygge er godt laget

- Vannet ser forholdsvis realistisk ut

 

Jeg kan fint klare meg med denne grafikken på alle slags spill!

Jeg tør vedde på at hvis noen snakker stygt om grafikken i et spill

dere liker, som f.eks GTA IV, er dere plutselig i forsvarsmodus :p

Husk at MMO-spill krever veldig mye av maskinen og internettet ditt

hvis det har detaljert grafikk. Da er det færre som kan spille.

Derfor er det beste å lage en grafikkmotor som ser pen ut, uten å

kreve for mye maskinkraft. Da blir resultatet ofte som dette

- ren og pen grafikk uten alt for mange detaljer

 

Sånn litt på siden:

Crysis har veldig bra grafikk, men fy for et møkkagameplay!

Et "levende" bevis på at grafikk ikke alltid er viktig.

 

Gameplay og moro > Grafikk og flashy stash

Lenke til kommentar

Før var det typisk norsk å elske det norske, men nå for tiden er det like typisk å hate det som pesten. Herlig å sammenligne grafikken med to koreanske spill som i alle fall ser ut som de er laget i 2004, bortsett fra at man kanskje bruker DX 10 for å få noen finere skygger. :p Nå spiller ikke det noen rolle uansett forøvrig.

 

Dumt vi ikke fikk høre mer om hvordan historiefortelling er i dette spillet. Raaaagnar! Er det jeg synes virker interessant, rent bortsett fra settingen, som er ganske frisk.

 

Uansett, håper spillet kommer ut snart, så vi endelig kan få en fortsettelse på Den lengste reisen! (Så slipper vi alt det maset fra de menneskene som mener at Funcom ikke har peilig og aldri har lagt et bra spill. )

Lenke til kommentar

Men har det ingen effekt på FPS og servere om man har sylskarp grafikk og masse detaljer, teksturer og props?

Kun for klienten, din pc.

 

Om en server skal kjøre et MMO, så er det vel stor forskjell på om den skal kjøre et med grafikk fra år 2000 enn om det har nymoderne, flott '10-grafikk.

Nei, for server og grafikk i MMO er to uavhengige ting. Man prøver normalt å holde mengden trafikk mellom klient og server nede, båndbredde koster, da er det økonomisk selvmord om en server skulle ha noe med grafikk å gjøre. Er spillet båndbredde krevende så kan det redusere antall potensielle kunder, fordi de ikke har raske nok linjer, som kan resultere i lag fordi nødvendig informasjon havner i kø. Så det nærmeste en server kommer til grafikk er å fortelle klienten hva som foregår i området rundt der du befinner deg, slik at riktig ting kan vises på skjermen.

Uten at jeg har nok detalj kunnskaper om akkurat hva MMO serverene gjør, så er de kun ett knutepunkt for spillerne, og formidler nødvendig informasjon spillerne i mellom.

 

Vil tro at mesteparten av hva du som spiller opplever, utføres av klienten og kun kontrolleres av serveren, hvor nødvendig.

Endret av Crowly
Lenke til kommentar

Jeg tror det er flere her som har misforstått gnålet om grafikk, inkludert mitt eget. Men ser man litt nøyere, så er det hele basert på absurde uttalelser om grafikken til TSW, der det blir hevdet at grafikken ser elendig ut, og lignende troll-lignende uttalelser, når faktum er at grafikken holder en stor standard for MMO i dag. Og uansett hvor mye man kverulerer seg rundt det at MMO faktisk holder en lavere standard enn vanlige singelplayer spill, så er dette et faktum, og det er likefullt et faktum at AoC (Funcom) sitter på kongesetet når det kommer til grafisk kvalitet i sitt spill. Og bare så det er sagt, så mener jeg personlig at det ligger på alle høyeste del på en toppliste av MMO i det store og hele.

 

Jeg tviler på det er mange av de som benekter dette, som har relevant mengde fartstid til å uttale seg.

Lenke til kommentar

Men har det ingen effekt på FPS og servere om man har sylskarp grafikk og masse detaljer, teksturer og props?

Kun for klienten, din pc.

Nå lillegutt, kanskje du skal gå på wikipedia å renske opp faktaene dine som du har plukka opp der? _SELVFØLGELIG_ har sylskarp grafikk , detaljer, teksturer og pros noe å si, det er jo en grunn til at man IKKE bruker crysis grafikk i MMO'er, fordi hardware ikke takler det, skal 100 folk springe rundt i crysis grafikk, så kan jeg love deg at pcen din hadde lagt et lite smell og sagt god natt.

 

/hate

Lenke til kommentar

Svabr

 

Du skriver følgende:

 

 

"grafikken, mange sier funcom leder på grafikk i mmo.. trenger dere briller? sjekk ut continent of the ninth(c9) og Tera online. tipper dere ser forskjellen."

 

Dette er spill som ikke er utgitt en gang, og AoC ble utgitt for snart 2 år siden. TERA Online ser forøvrig ut som en mer relevant til en grafikk-utfordrer til Aion enn AoC, da grafikktypen der er veldig forskjellig. AoC kjører en realistisk grafikk, der f.eks TERA Online kjører en mer fantasy-stil som man ser i alt for mange MMO allerede. Så neida, jeg tror ikke noen trenger briller for å se FORSKJELL. Men jeg tror du trenger briller om du hevder noen av de to spillene har bedre grafikk enn AoC med tanke på det vi har fått smake på av utgitt materiale.

Enig! Selv har jeg ikke mye sans for den glorete tegnerserie grafikken som preger MMO sjangeren i dag! Man kan si mye om AOC, men dette spillet overgår alt annet av MMO'er når det gjelder grafikk og TSW skal benytte en ytterligere oppgradert utgave av samme grafikkmotor!

 

Jeg er ikke enig med dem som mener grafikken er uvesentlig i et MMO. Grafikken er viktig for å skape stemning og innlevelse.

 

Jeg er glad noen lager et MMO som er fritt for alver og dverger og gleder meg bare mer og mer til å få prøve spillet en dag!

Lenke til kommentar

Eh... all grafikk blir behandlet lokalt. Så om det er 1, 100, 1000 eller 1 mill + spillere, spiller da fint liten rolle, da det er hver enkelt spillers maskin som avgjør hva slags grafikk nivå som er mulig. Å håndtere slik ting på sentralt server nivå blir jo ren spikka idioti, om det i det hele tatt er mulig.

 

Sikkert, men fremdeles ligger MMO's bak innen det grafiske.

Lenke til kommentar

Personlig syns jeg at grafikken ser ut som at den hører hjemme i et billig lagd actionspill fra 2004. Ikke så veldig imponerende. Håper som vanlig på det best fra Funcom, men er redd for at det blir noe halvferdig noe nok ei gang.

 

obvious troll is obvious

 

Jeg syns nå grafikken likner veldig på type spill som kom i kjølvannet av Far Cry (det var kanskje 2005?). Er ingen stor fan av sånne "glatte" modeller. Syns forøvrig at områdene virker litt unspirerte, stikk i strid med konseptskissene jeg har sett før.

 

Som sagt, ønsker Funcom alt det beste, men de siste MMORPG'ene deres har vært uferdige produkter sluppet altfor tidlig med dårlig optimaliserte grafikkmotorer. Grunnideene er alltid fantastiske som med Age of Conan og Anarchy Online, men det virker nesten som at Funcom tar på seg oppgaver som er for store og resultatet blir et middelmådig komprimiss. Har vært med på både AO og AoC launch. Katastrofer begge to spør du meg

Lenke til kommentar

Uansett, *Brent barn skyr ilden* passer nok utrolig bra i denne sammenhengen, kommer uten tvil til å vente å se denne gang før evnt kjøp.

 

Ang grafikk så er det heller ikke snakk om å ha mest Bloom og se best mulig teknisk ut (bestandig), det handler også om å lage en atmosfære rundt spillet her lykkes feks WoW veldig bra med enkle virkemidler. Så selv om Age of Conan har bedre teknisk grafikk fører plastikk følelsen til at den mister karakter og sjel, akkurat dette ser helt likt ut utifra det jeg ser fra skjermbildene. For meg ser grafikken litt billig, plastikk aktig og "harry" ut (av mangel på bedre ord). 2 av bildene ser litt ut som utrolig dårlige Left4Dead kopier.

 

En annen ting som er sikkert er at jeg ikke skal kjøpe spillet utifra fra det Norske anmeldere skriver om dette Funcom spillet, for som skreviet =*

Lenke til kommentar

Kun for klienten, din pc.

Nå lillegutt, kanskje du skal gå på wikipedia å renske opp faktaene dine som du har plukka opp der? _SELVFØLGELIG_ har sylskarp grafikk , detaljer, teksturer og pros noe å si, det er jo en grunn til at man IKKE bruker crysis grafikk i MMO'er, fordi hardware ikke takler det, skal 100 folk springe rundt i crysis grafikk, så kan jeg love deg at pcen din hadde lagt et lite smell og sagt god natt.

 

/hate

 

Det var en veldig sinna måte å bekrefte det han sa på. Du er jo enig med ham - klientenes grafikk utgjør et problem for lokal hardware og klient-FPS, ikke for spillservere eller nettverksforsinkelse.

 

Det er for øvrig en veldig enkel grunn til at de færreste MMO-er har Crysis-grafikk: MMO-sjangeren er fremdeles primært rettet mot PC-markedet, og en betydelig andel potensielle spillere sitter ikke med entusiasthardware. Da er det ikke hensiktsmessig å legge hardwareterskelen så høyt, noe også mange andre utviklere - i andre sjangre enn MMO-er - post-Crysis har fått med seg. Ellers er det jo verdt å merke seg at de fleste noenlunde grafikktunge MMO-er løser hardwareproblemene forbundet med hundrevis av velanimerte karakterer dekket i høykvalitetsteksturer ved å bruke mindre teksturer og enklere animasjoner jo lengre unna folk er, og å ha en absolutt maksdistanse for karakter-rendering i det hele tatt (som ikke nødvendigvis samsvarer med generell view distance, som pleier å være en del lengre).

Lenke til kommentar

Er veldig spent, men våger ikke å glede meg så veldig mye. Fulgte med på AoC utviklingen i flere år og ble super skuffet.

 

Håper selvsagt på det beste, men tenk om vi får et nytt Tortage?:p

Spillanmeldere som sikler og jubler over spillet blablabla, men tester ikke langt nok til å komme til møkka:p

Lenke til kommentar

Inntil Huxley og TERA kommer ut senere i år, er faktisk AoC ledende på grafikkfronten innen MMO-sjangeren. Nå er jeg litt usikker på hvor FFXIV og Aion etter grafikkoppgraderingen vil havne vis a vi AoC, men de er heller ikke ute enda.

 

Når sant skal sies vil nok ikke The Secret World være det ettersom de fleste kommende koreanske mmo virker som å sette en litt høyere grafikkstandard. Der en nesten alle kommende stortitler (Huxley, TERA, Blade and Soul) vil ha minimum unreal 3 engine grafikk. Men Funcom er definnitivt ledende i grafikk når det gjelder vestlige mmo's, og det virker som om de fortsatt vil være det i flere år fremover.

 

The Secret World er nok ingen stor fremgang rent grafikkmessig fra AoC, men så skal det også siest at markedet i 2008 ikke var klar for den grafikken AoC hadde. Markedet rent hardwaremessig var nok minst ett, og sikkert to år for ungt den gangen. Derfor kan det også se ut som om at The Secret World vil treffe litt bedre. Spillet er riktignok ikke ute enda, og markedet er nok klar i dag for grafikk som det der, men forhåpentligvis vil der nok bli muligheter for enda mer AA, og partikkeleffekter, samt kanskje DX11. Så ikke vær bekymret før dere får det endelige spillet. Det holder uansett ikke for en MMO levrandør å bare nå de 15% av spillerbasen med best maskinvare heller.

Endret av Bannorr
Lenke til kommentar
For det er ingen grunn til å ikke salutere den norske spillindustriens stolthet med all alvorlighet

 

Ikke for å være kjip as' men det er absolutt mange gode grunner til å la være å salutere Funcom. Age of Conan, som må være det MMO'et jeg har kjøpt og spilt opp igjennom årene som minnet mest om en svindel, er en grunn. Det finnes flere.

 

At kidsa og folk flest glemmer lett og at spillindustrien har et publikum som er tilgivende, særlig i hype fasen, er forståelig. Men jeg synes en skribent burde holde tunga litt rettere i munnen og minne seg selv på at hvis det er en ting Funcom er udiskutabelt gode på, så er det PR.

 

Det skal mer til enn noen vage løfter om innovasjon og dybde, samt noen bilder av zombier (som forøvrig er så uoriginalt som det vel omtrent kan bli for tiden) Før jeg får hetta for å si det sånn.

 

Er jeg hardbarka anti Funcom og negativ og sur? Nix, jeg skulle bare ønske artikkelen var en smule mer kritisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...