Gå til innhold

Sniktitt: The Secret World (PC)


Anbefalte innlegg

...

Er jeg hardbarka anti Funcom og negativ og sur? Nix, jeg skulle bare ønske artikkelen var en smule mer kritisk.

Nå tar vel egentlig artikkelforfatteren forbehold om at HVIS det de så av materiale blir stående som den gjennomgående kvaliteten i spillet så vil det bli bra saker.

Ser ikke noen grunn til at en skal være unødvendig kritisk før spillet har truffet markedet.

At Funcom ikke akkurat har hatt best start tidligere på sine to mmo'er er jo klart noe som burde ligge i bakhodet på enhver, men både AO og AoC ble og har blitt veldig bra.

 

Når det er sagt så har Funcom hatt ihvertfall en person som burde ha roet seg litt ned i media når det kom til opphausing av spill. Han har såvidt jeg vet sluttet (heldigvis) så vi slipper ihvertfall å se en hyperaktiv prkåt fyr bable ivei som om de skulle ha funnet opp kruttet igjen.

Og selv om de cinematiske trailerne er utrolig bra saker så gjenstår det jo å se hvordan selve spillet blir da.

Men det er jo klart at Funcom utvilsomt har fått seg et par saftige riper i lakken fra tidligere dårlige håndteringer av mmo-spillene sine

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I så fall har vi vidt ulike oppfatninger av Funcoms historie. Den Lengste Reisen er et av de beste nyere eventyrspillene jeg har spilt, Anarchy Online holdt meg underholdt i fire gode år uten at jeg opplevde nevneverdige mangler etter at den innledende turbulensen gikk over og Age of Conan var et kremspill den første måneden i mine øyne. Det største problemet til sistnevnte var for min del ikke nødvendigvis den store mangelen på innhold på et visst erfaringsnivå, men heller frafallet av spillere basert på dette. Jeg er helt sikker på at jeg hadde klokket nye måneder i det spillet om det ikke var for rastløshet blant de andre spillerne, og jeg har all tiltro til Funcom som utvikler til tross for de problemene som oppstod.

 

Når man vet at både Age of Conan og Anarchy Online brøt barrierer og tok sjangeren videre, i tillegg til at de er en av verdens største utviklere av massive onlinespill i det hele tatt, ser jeg ingen grunn til å ikke vise Funcom tillit og respekt. Dette er et selskap som har utviklet spill i 17 år, og vokst til å bli en internasjonalt anerkjent spillutvikler og- utgiver til tross for å ha blitt tuftet i et land som har vært tilnærmet anonymt i miljøet i alle år.

 

Da jeg bivånet denne presentasjonen av The Secret World så jeg absolutt ingen grunn til å veie det opp mot Funcoms tidligere titler. Jeg gikk inn med blanke ark og veide de gjenkjennelige elementene opp mot tilsvarende i andre spill i sjangeren. Alle spill fortjener å bli dømt på egne premisser, og det er ingen hemmelighet at det Funcom brygger på sannsynligvis er en av de største og mest ambisiøse MMO-satsningene for øyeblikket. Da ser jeg absolutt ingen grunn til å la gammel forakt hindre det fra å motta den rosen fortjener. Jeg har ikke sagt noe som helst om resultatet, bare hva min bakgrunn med sjangeren forteller meg om hvor spillet er på vei.

Endret av Odesseiron
Lenke til kommentar

Det er bare å ta en kikk på hva de andre skribentene hos massively, ign osv osv har skrevet så ser man at den samme røde streken går over alle sammen.

 

Presentasjonen virket å ha vært såpass bra at det gav resultater for skribentene, så det "roset" som står her går om igjen hos de andre også.

Lenke til kommentar

I så fall har vi vidt ulike oppfatninger av Funcoms historie. Den Lengste Reisen er et av de beste nyere eventyrspillene jeg har spilt, Anarchy Online holdt meg underholdt i fire gode år uten at jeg opplevde nevneverdige mangler etter at den innledende turbulensen gikk over og Age of Conan var et kremspill den første måneden i mine øyne. Det største problemet til sistnevnte var for min del ikke nødvendigvis den store mangelen på innhold på et visst erfaringsnivå, men heller frafallet av spillere basert på dette. Jeg er helt sikker på at jeg hadde klokket nye måneder i det spillet om det ikke var for rastløshet blant de andre spillerne, og jeg har all tiltro til Funcom som utvikler til tross for de problemene som oppstod.

 

Når man vet at både Age of Conan og Anarchy Online brøt barrierer og tok sjangeren videre, i tillegg til at de er en av verdens største utviklere av massive onlinespill i det hele tatt, ser jeg ingen grunn til å ikke vise Funcom tillit og respekt. Dette er et selskap som har utviklet spill i 17 år, og vokst til å bli en internasjonalt anerkjent spillutvikler og- utgiver til tross for å ha blitt tuftet i et land som har vært tilnærmet anonymt i miljøet i alle år.

 

Da jeg bivånet denne presentasjonen av The Secret World så jeg absolutt ingen grunn til å veie det opp mot Funcoms tidligere titler. Jeg gikk inn med blanke ark og veide de gjenkjennelige elementene opp mot tilsvarende i andre spill i sjangeren. Alle spill fortjener å bli dømt på egne premisser, og det er ingen hemmelighet at det Funcom brygger på sannsynligvis er en av de største og mest ambisiøse MMO-satsningene for øyeblikket. Da ser jeg absolutt ingen grunn til å la gammel forakt hindre det fra å motta den rosen fortjener. Jeg har ikke sagt noe som helst om resultatet, bare hva min bakgrunn med sjangeren forteller meg om hvor spillet er på vei.

 

Jeg nekter ikke for noe av det du sier. Jeg er den første til å anerkjenne Funcom's gode sider. Jeg synes bare ikke du skal gå inn med blanke ark.

 

Du er ikke bare en person som leverer et salgsargument hvor hver produksjon er en isolert greie, men har vel også et minimum av ansvar som forbrukerveileder? Å bruke din ekspertise på en måte som setter ting litt i perspektiv og har flere referanser til helheten enn den jevne konsument er vel en del av din rolle? Hvis noen har solgt deg 3 klokker og du var fornøyd med 2 av dem, mens den tredje ikke hadde innmat, så tar du vel det med i betraktning når du vurderer å kjøpe nr 4?

 

Å notere hva som blir sagt og vist, og simpelthen la seg begeistre er vel noe alle kan gjøre?

Lenke til kommentar

video snuttene ser spennende ut men jeg tror ikke jeg kommer til å gjøre samme feilen å kjøpe dette spillet før det er en 10 dager trial før jeg får sett om dette er verdt bryet! føler jeg skøyt meg litt i foten da jeg kjøpte conan! håper funcom får det til denne gangen B)

Lenke til kommentar

 

Jeg nekter ikke for noe av det du sier. Jeg er den første til å anerkjenne Funcom's gode sider. Jeg synes bare ikke du skal gå inn med blanke ark.

 

Du er ikke bare en person som leverer et salgsargument hvor hver produksjon er en isolert greie, men har vel også et minimum av ansvar som forbrukerveileder? Å bruke din ekspertise på en måte som setter ting litt i perspektiv og har flere referanser til helheten enn den jevne konsument er vel en del av din rolle? Hvis noen har solgt deg 3 klokker og du var fornøyd med 2 av dem, mens den tredje ikke hadde innmat, så tar du vel det med i betraktning når du vurderer å kjøpe nr 4?

 

Å notere hva som blir sagt og vist, og simpelthen la seg begeistre er vel noe alle kan gjøre?

 

Ja, jeg har et ansvar som forbrukerveileder, men jeg ser ikke hvordan det skal gis uttrykk for ved å gjøre kunstige sammenligninger med urelaterte spilltitler. The Secret World er ikke oppfølgeren til Anarchy Online eller Age of Conan, ei heller er utvikiklingen dets ledet av de samme personene, tuftet på de samme prinsippene eller relevant å sammenligne med de nevnte titlene utover at det er et MMO-spill utviklet av Funcom.

 

Jeg kan heller ikke se på hvilken måte jeg har mislyktes i å bruke min ekspertise til å sette ting i perspektiv med denne teksten. Det er ikke en anmeldelse, ei heller en sniktitt basert på et vidt spekter av ulike aspekter av dette spillet. Det er en tekst basert på en halvtimes presentasjon, og da kan jeg ikke forstå hvordan du kan forvente at jeg på et eller annet magisk vis skal kunne dra en rekke irrasjonelle paralleller til andre spill som slet med aspekter en umulig kan få innsikt i gjennom en slik økt.

 

Sammenligningen din faller for øvrig på egen urimelighet, men om du absolutt vil ha det retoriske spørsmålet ditt besvart så kan jeg fortelle deg at nei, jeg hadde ikke latt det påvirke det endelige kjøpet mitt. Det er da vitterlig en grunn til at jeg kommer tilbake til den samme sjappa?

Endret av Odesseiron
Lenke til kommentar

Uansett så er litt av poenget at feks Age of Conan både var over hypet samt fikk altfor høye score av Norske anmeldere, trolig var grunnen at det var Norskt. Sitter litt med samme følelse her, denne gangen venter jeg heller på hva spillere kan fortelle før jeg kjøper dette, for Norske anmeldere som skriver om Funcom spill stoler jeg sletten og retten ikke på lenger.

Lenke til kommentar

Uansett så er litt av poenget at feks Age of Conan både var over hypet samt fikk altfor høye score av Norske anmeldere, trolig var grunnen at det var Norskt. Sitter litt med samme følelse her, denne gangen venter jeg heller på hva spillere kan fortelle før jeg kjøper dette, for Norske anmeldere som skriver om Funcom spill stoler jeg sletten og retten ikke på lenger.

 

Norske? "Alle" anmeldere enten de var norske eller amerikanske gav AoC en god score, det var ikke pga at de var norske, men pga at de bare prøvde en bit av spillet før de slapp sine annmeldelser. Og det samme gjelder her, både norske og utelandske nettsider/magasiner/aviser har fått en presentasjon av spillet, og alle sier stort sett det samme. Som Odesseiron sier så er ikke dette noen preview eller review, det er rett og slett en nyhetssak hvor de videreformidler det de har blitt presentert av FC og utfyller litt om dette på samme måte som ble gjort når f.eks. Diablo III ble presentert for en tid tilbake.

Endret av zicoz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...