Gå til innhold

Assassin's Creed II med streng beskyttelse (PC)


Anbefalte innlegg

Som jeg sa i en tilsvarende tråd på diskusjon.no: Hvis ikke dette blir fjernet med en oppdatering innen jeg kjøper det rundt sommertider, så kommer jeg til å kjøre en piratkopiert versjon av spillet selv om jeg kjøper det lovlig. Det er mange ustabile rutere i verden og en av dem er min, så det er ikke snakk om at jeg skal bli avbrutt i spillet hver gang nettforbindelsen ryker, langt mindre å faktisk miste progresjon.

 

Jeg kan ikke forstå hvor dette med tapt progresjon kommer fra! Det gir jo ingen mening i det hele tatt. Sett fra Ubisoft sin side skjønner jeg at man til nøds må kunne overleve å få spillet pauset mens man må resette ruteren eller tilsvarende (dog går jeg ikke med på dette engang), men å faktisk måtte gjøre noe om igjen hver gang ruteren eller serverne til Ubisoft får hikke er et veldig sterkt insentiv for alle og enhver til å kjøre piratversjon av spillet, kjøp eller ikke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Haha, blir neppe kjøp av noen UbiSoft på en god stund for mitt vedkommende nå kjenner jeg.

Men dette er i realiteten bare en forlengelse av all den andre driten de fleste selskap driver med nå.

Hvorfor kan jeg ikke spille Empire:TW når jeg har plata, men nettet mitt ikke får kontakt med Steam(ing pile of shit)? Og hvorfor må jeg ha plata i de gangen jeg faktisk får kontakt de jævla serverne?

 

Det er slikt piss som er grunnen til at jeg sjeldent står oppført med noen jævla "achivements" i de fleste spillene jeg har. Cracks er et nødvendig onde når bransjen gjør sitt beste for å irritere vettet av oss som faktisk betaler for produktene deres.

Lenke til kommentar

Og jeg som trodde man hadde slutta med disse sinnsyke kopibeskyttelsene for lenge sida? Jeg har forhåndsbestilt spillet, men kommer til å laste ned piratversjon i tillegg, da jeg antar de fikser det slik at man ikke er avhengig av nett. Nettet mitt detter ut nå og da, og det er HELT uaktuelt å måtte gjøre ting på nytt i et SP-spill fordi nettet detter ut. Hva er poenget med å gjøre livet surt for BETALENDE spillere, mens piratene kan gjøre som de vil? Noen i Ubisoft må ha ekstremt dårlig dømmekraft, for dette har INGEN hensikt whatsoever.

Edit: Der datt akkurat internettforbindelsen min ut i 10 minutter...Tenker Ubisoft kommer til å skaffe seg mange fiender her, inkludert meg selv.

Endret av Dellers
Lenke til kommentar

En kompis av meg har ventet lenge på pc versjonen. Han elsket det første spillet, og gleder seg enormt til å kjøpe dette. Han har bare ett problem. Null internett.

 

Hei ubisoft! Slutt å kødde med kompisen min!

 

Kommer til å skaffe han en piratkopi hvis ikke dette kyniske opplegget opphører :ph34r:

 

 

EDIT: leif

Endret av MINIZTER
Lenke til kommentar

Jaja, nok et eksempel på kollektiv avstraffing på grunn av piratkopiering. Et så mainstream og populært spill som AC2 hadde nok blitt lastet ned over flere hundretusen ganger, og dette går nok utover flere pirater enn vanlige brukere, da de fleste i dag faktisk er koblet til nett når de spiller.

 

Men så gjenstår det jo å se om/når piratene kommer seg forbi denne, da.

Hvordan går dette utover pirater framfor vanlige brukere egentlig? Det er de vanlige brukerne som må leve med kopibeskyttelsen, piratene får derimot spillet "The Way It's Meant to be Played".

 

Og jo, piratene vil klare å cracke denne kopibeskyttelsen også. Garantert.

Lenke til kommentar

Jeg er nesten overbevist om at Ubisoft vil PC-gamerne til livs. De er fullstendig klar over hva de gjør, og konsekvensene det vil få; folk blir frustrerte/sinna og laster ned piratversjoner i stedet for å kjøpe spillene - og slik får Ubisoft mere ammunisjon de kan bruke til å kvitte seg med PC'en som spill-plattform og fokusere 100% på konsollene. :|

Lenke til kommentar

De har jo ikke oppnådd noe annet enn å gjøre piratversjonen mer attraktiv enn retailversjonen. Retailversjonen kan man kun spille med nettilgang, mens piratversjonen kan du spille når som helst. Skulle tro at det var det motsatte man skulle prøve på når man prøver å bekjempe piratene.

Lenke til kommentar

Gå hardt og aktivt ut mot pirater. Går bra det. Hvem andre var det som gjorde det? Spore sa du? Hva skjedde med Spore? Var blant de hotteste nedlastingene rett etter at det kom ut.

 

Jeg aksepterer at de utsetter spillet fordi de vil ha en god port fra konsoll. Er mange spill som irriterer meg med dårlig porting, dessuten koser jeg meg fortsatt med MW2 så jeg tåler ventetiden. Men dette er buttrape! Jeg har slitt med elendig internett i over en uke nå og har derfor tenkt tilbake på min tid på internett. Jeg har aldri hatt en nettleverandør over lengre tid som jeg er fornøyd med. Internett er ikke klart for dette enda.

Lenke til kommentar

De kan lage så mange servere de vil og gjøre livet så surt de bare ønsker for kunden, dette kommer til å bli null problem for hackerne. Så de eneste som rammes her er den vanlige kunden som betaler for spillet sitt, en helt håpløs løsning.

 

Det er merkelig at de gjør det sånn, de vet jo sikkert om piratkopiering. Hvis man ser tilbake i tid på de utallige forsøkene som ble gjort for å stoppe det har samtlige failet hardt, jeg med mitt relativt ustabile nett styrer lett unna.

Endret av Mammakamel v2.0
Lenke til kommentar

Hoho, se for dere hva som skjer da når det blir lansert. 4Chan kommer til å kjøre det verste DDOS-angrepet noensinne mot serverne deres så ALLE får dropout. Kan garantere det og hva resulterer det i? Enorm telefonstorm mot Ubisoft og ukontrollert spamming av forumet deres. Holy crap ass, dette kan ikke noen andre enn ledelsen i Ubisoft som har besluttet. En typisk "ledelse-avgjørelse".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...