Gå til innhold

Anmeldelse: Mass Effect 2 (X360, PC)


Anbefalte innlegg

Hvis du spilte eneren på PC krever det ikke noe særlig av hardwaren å kjøre det flytende. Xbox-versjonen har jeg ikke testet.

Kjøpte først 360 versjonen (den jeg har spilt mest på) og det hakker... kjøpte PC versjonen i ettertid, men fant ut at PC`en min kjørte spillet dårligere :p . Jaja, bestilte fra Gamezone nå (360 versjonen), fikk sånn mail (reklame) at hvis man bestilte før 15.00 idag så sendes det.. idag ;)

edit: 13:50 - mottatt sendingsbekreftelse :D

Endret av Kenichi-san
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde ikke spillet vært så forbanna svært hadde jeg lastet det ned med engang. Ikke fordi jeg gidder å betale, men for å sjekke hvordan PCen drar det. Hvis det er spillbart hadde jeg deretter kjøpt det. De skulle lagt ut en demo, mener jeg : )

 

Hvis du kjørte Mass Effect 1 glatt på pcn din, kjører du 2ern glatt også.

 

Jeg har pre-ordra spillet, men klarte ikke å vente... Jeg må imidlertid si at ME2 ikke levde opp til (de riktig nok skyhøye) forventningene mine. Mangelen på inventory og loot slo meg ganske hardt, men det som skuffet meg aller mest er (etter min mening) at dialogene ikke er like velskrevet som i nummer 1. Overgang fra cooldown på våpen til ammo, og fra health bar til halo-regen skapte mye dårligere flyt i kampene for min del.

Lenke til kommentar

Hadde ikke spillet vært så forbanna svært hadde jeg lastet det ned med engang. Ikke fordi jeg gidder å betale, men for å sjekke hvordan PCen drar det. Hvis det er spillbart hadde jeg deretter kjøpt det. De skulle lagt ut en demo, mener jeg : )

 

Hvis du kjørte Mass Effect 1 glatt på pcn din, kjører du 2ern glatt også.

 

Jeg har pre-ordra spillet, men klarte ikke å vente... Jeg må imidlertid si at ME2 ikke levde opp til (de riktig nok skyhøye) forventningene mine. Mangelen på inventory og loot slo meg ganske hardt, men det som skuffet meg aller mest er (etter min mening) at dialogene ikke er like velskrevet som i nummer 1. Overgang fra cooldown på våpen til ammo, og fra health bar til halo-regen skapte mye dårligere flyt i kampene for min del.

 

Huff, er redd mine forventninger er så høye at jeg nesten garantert kommer til å bli skuffa selv og. Angående health regen så hadde jo eneren også dette, riktignok hvis man hadde installert first aid interface på drakten sin.

Lenke til kommentar

Bra anmeldelse som vanlig fra gamer :)

 

Nå har jeg ikke fått spillet enda, og kommer ikke til å ha sjangs til å spille det før neste uke engang. Men er litt redd jeg vil sitte igjen med samme følelse som OpusNR1, skuffet over mangel på loot og dialoger. Tror forresten jeg vil savne MAKO'en også.

Ja det er synd at de har gått såpass langt vekk fra den originale oppskriften. Makoen er et stort savn ja!

En annen ting er at det er veldig tydelig at de ikke har lagt ned et stort arbeid i å porte det til pc. Menyene er stedvis ganske håpløse og kontrollene i minigames er heller ikke noe å skryte av. Man kan si hva man vil om den gamle måten å utforske planetene på (mako roaming), den var i alle fall uendelig mye mer underholdende enn "the planet tool".

Avslutningsvis kan jeg si at konsekvensene av handlingene du gjorde i enern er der mer som en kuriositet, og har ikke mye å si for handlingen i spillet. Jeg kan forstå at det ville blitt veldig mye arbeid å fordype hvert handlingsmønster, men slik det er nå er det rett og slett for dårlig.

 

Lenke til kommentar

Fin anmeldelse. Hadde håpt på 10/10, men 9/10 er bra når dere er så kritiske. Spillet er forøvrig bestilt fra Play.com til PC. Håper det ikke tar allverdens tid før det kommer. Snakker vi om årets spill allerede?

Beste spill til nå kanskje. En god del perler som kommer ut i år, vi får vente og se :)

Lenke til kommentar
Videre har BioWare valgt å droppe systemet for inventar fullstendig

 

Jaså? Jeg husker faktisk ikke at det var noe system for møbler i originalspillet. ;) (hint: Ordet du leter etter er antageligvis "utstyr")

 

Greit å være cocky uten å sjekke at du faktisk vet hva du prater om...

 

Selveid er veleid.

 

"inventar inventa'r n3 (sm o s *inventarium) innbo og løsøre tyvene hadde herjet og ødelagt mye av i-et / kjøpe nytt i- til skolen / over: han er blitt fast inventar- på laget"

Lenke til kommentar

Enig Steve Vice, såkalte 360 "eksklusivene" kommer på pc enten på dagen eller senere

Skulle ønske jeg hadde den pcen, så jeg slipper den Live betalingen og andre restriksjoner som ikke PC/PS3 har..

 

Dette og Demon's Souls denne uken, herregud hvor mangen timer jeg har framover, men jeg håper ikke for guds skyld etter andre playtrough på ME2 er 6 timer langt som jeg klarte med ME1 :D

Endret av Fanboyen
Lenke til kommentar

Selv om noen her påstår det, stiller jeg meg tvilende til at noen egentlig kommer til å savne MAKO-en. Min hukommelse sier meg at den bare var et opphav til frustrasjon. Eller kanskje jeg husker feil?

Det blir et stort savn for min del. Det at du kunne reise rundt og lande på forskjellige planeter var noe av det jeg likte best. De første gangene fikk jeg hakeslipp av de vakre omgivelsene man kunne kjøre gjennom med MAKROen. Skulle ønske de hadde gjort de planetene litt mer variert med mer å utforske, og ikke fjernet dem fullstendig. :(

Endret av Rider of Reason
Lenke til kommentar

Man kan preloade Mass Effect 2 via Steam, det er bare ikke offentliggjort av Valve:

 

http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=1122335&page=3

 

Oppsummering:

1. Åpne Steam samt et tomt vindu i nettleseren din.

2. Skriv inn følgende i det tomme vinduets adressefelt: steam://install/24980

3. Du vil få opp et Steam-vindu som informerer om installasjon av Mass Effect 2.

 

MRK - dette vil lage Steam-folder for Mass Effect 2 og vil laste ned spillet. Dette vil *ikke* være synlig i Steam antageligvis før lanseringstidspunktet er passert, men du vil se det i Windows Task Manager at noe blir lastet ned.

Endret av Kharan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...