Gå til innhold

Anmeldelse: Mass Effect 2 (X360, PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

rundet spillet på underkant av 30 timer (alle side missions og alt det andre) på normal. Bra spill, men savner det gamle exp systemet og en god del våpen (veldig få våpen variasjoner for hver våpen type). Jeg har hatt pirat kopi så jeg fikk ikke med ekstra dlc. Har digital deluxe edition på steam som jeg sikkert kommer til å spille gjennom med ME 1 characteren min i ny og ne etter original release.

 

Min score vipper mellom 7 og 8. Men det er sikkert fordi jeg liker rpg mer enn action :/

Endret av Jikla
Lenke til kommentar

rundet spillet på underkant av 30 timer (alle side missions og alt det andre) på normal. Bra spill, men savner det gamle exp systemet og en god del våpen (veldig få våpen variasjoner for hver våpen type). Jeg har hatt pirat kopi så jeg fikk ikke med ekstra dlc. Har digital deluxe edition på steam som jeg sikkert kommer til å spille gjennom med ME 1 characteren min i ny og ne etter original release.

 

Min score vipper mellom 7 og 8. Men det er sikkert fordi jeg liker rpg mer enn action :/

 

Synes 7 virker litt lav, men enig i at en 8'er er mer riktig. Det som er det største problemet med spillet er at story-messig så er det mye bedre hvis du likte det første spillet, mens gameplay kan lett virke som ett steg tilbake. Så samme om du er ny eller ikke til serien så leverer det lissom ikke helt.

 

Den eneste måten jeg kan se for meg at spillet virkelig imponerer er hvis du tar utgangspunkt i at det _ikke_ er ett RPG, men det er på en måte fortsatt for mange RPG-elementer for å tolke det sånn. Tenkte flere ganger mens jeg spilte at det hadde nesten vært bedre hvis de hadde lagd det mer som Uncharted men bare bytta ut cutscenes med samtalene/valgene etc, men det hadde nok vært ett litt for stort sprang ifra hvordan en'ern var.

Endret av Ares
Lenke til kommentar

Eg må vere mindre intelligent. Her sit eg på lesesalen og tenker at eg berre skal svippe innom gamer.no før eg set i gang med det eg eigentleg skal jobbe med, og så ser eg denne pokkers omtalen av Mass Effect 2. Klarer eg å konsentrere meg no? Hell no!

 

Oh the stupidity!

 

Gledar meg skikkeleg då! :)

Lenke til kommentar

Runda det i går, brukte ca 30timer på normal difficulty som Vanguard. Jeg synes absolutt det er en forbedring fra 1ern. Dyp historie, meningsfulle valg, sterkt forbedret combat, og flere minneverdige companions. Synes dog at det var litt for lite dialog.

Er glad det ikke er jeg som skal implementere alle variablene inn i ME3 :D

edit: 9/10

Endret av eivindg1
Lenke til kommentar

Spilte gjennom det i helga som var, med en importert Shepard fra ME1, og det skuffet ikke.

 

Storyen var solid, og kan ikke si at mangelen på et vanlig inventory system, eller forandringene til xp systemet, plaget meg noe særlig. La faktisk ikke merke til det i det hele tatt før langt ut i spillet. Actiondelen av spillet føltes også definitivt mer solid i forhold til ME1 uten at det, etter min mening, har gått på bekostning av rollespilldelen.

 

Mulig jeg husker feil fra ME1, men syntes også at ME2 kjørte mye jevnere, med både litt bedre grafikk og høyere FPS generelt.

 

Neste prosjekt blir å spille gjennom ME1 med en mer renegade fokusert Shepard, og importere den inn i ME2 så snart DDE versjonen min blir låst opp på Steam. Gleder meg.

 

PS: Tali :love:

Endret av tiefling
Lenke til kommentar

Tja...kanskje det her må kjøpast på eit eller anna tidspunkt, men eg må innrømme at forventningane mine er ganske moderate. Litt av grunnen er nok den naturlege skepsisen eg kjenner når eit stort amerikansk rollespel får glødande omtalar (Oblivion-sansen), men eg likar heller ikkje heilt lyden av "forenkla for å nå eit breiare publikum", eller "nedtoning av rollespelelement".

 

Når det er sagt: eg likte det første spelet, sjølv om eg ikkje deler den voldsomme begeistringa enkelte har. Det kjennest naturleg å samanlikne det med KOTOR-spela, og i den samanlikninga skal det ein del til for å imponere.

 

Men mest sannsynleg kjem eg vel til å like ME2 sånn passe. :)

 

Kay

Lenke til kommentar

Fin anmeldelse =)

Frister stort å kjøpe dette her nå, men jeg føler jeg må/bør bli ferdig med det første. Problemet er all den hakkingen / trege teksturene i det første, jeg klarer ikke å spille det... =(

Hvordan vil ME2 være for en som bare spillte ME1 til

husker ikke 100%, men jeg måtte velge om jeg ville redde aslhey? eller kaiden (hu dama, eller fyren) og jeg fighta mot saren litt. =/

?.

Lenke til kommentar

Fin anmeldelse =)

Frister stort å kjøpe dette her nå, men jeg føler jeg må/bør bli ferdig med det første. Problemet er all den hakkingen / trege teksturene i det første, jeg klarer ikke å spille det... =(

Hvordan vil ME2 være for en som bare spillte ME1 til

husker ikke 100%, men jeg måtte velge om jeg ville redde aslhey? eller kaiden (hu dama, eller fyren) og jeg fighta mot saren litt. =/

?.

 

Hvis du er så langt er du såpass nærme slutten at du burde like godt bli ferdig med det.

Lenke til kommentar

Hadde håpet på en 10'er men men...Litt tragisk at oss lovlydige må sitte og vente til de låser opp spillet på steam mens piratene sitter og koser seg nå! Har klart å unngå fristelsen selv ihvertfall. Føles bedre å spille et knallspill man har betalt for synes nå jeg. G L E D E R M E G ! ! !

 

Fin anmeldelse =)

Frister stort å kjøpe dette her nå, men jeg føler jeg må/bør bli ferdig med det første. Problemet er all den hakkingen / trege teksturene i det første, jeg klarer ikke å spille det... =(

Hvordan vil ME2 være for en som bare spillte ME1 til

husker ikke 100%, men jeg måtte velge om jeg ville redde aslhey? eller kaiden (hu dama, eller fyren) og jeg fighta mot saren litt. =/

?.

 

 

Hvis du spilte eneren på PC krever det ikke noe særlig av hardwaren å kjøre det flytende. Xbox-versjonen har jeg ikke testet.

Lenke til kommentar

Hadde håpet på en 10'er men men...Litt tragisk at oss lovlydige må sitte og vente til de låser opp spillet på steam mens piratene sitter og koser seg nå! Har klart å unngå fristelsen selv ihvertfall. Føles bedre å spille et knallspill man har betalt for synes nå jeg. G L E D E R M E G ! ! !

 

Kommer sikkert til å bli flama for denne kommentaren, men er da fullt mulig å betale for spillet for så å laste det ned :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...