Gå til innhold

Hva mener du er tiårets beste spill?


Anbefalte innlegg

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

1. Baldur's Gate 2: Shadows of Amn

2. The Elders Scrolls III: Morrowind

3. Half-Life: Counter-Strike

4. Portal

5. Star Wars: KOTOR

6. Fallout 3

7. Diablo 2

8. Dragon Age: Origins

9. Psychonauts

10. Gears of War

11. Bioshock

12. Mass Effect

13. Half Life 2

14. The Elder Scrolls IV: Oblivion

15. Gears of War 2

 

Å finne fram de 15 beste spillene var seriøst evig mye lettere enn å faktisk rangere dem i forhold til hverandre. Endringer kan lett skje (unntatt de helt øverste, kanskje) innen epostering.

 

MEN: Hvorfor er det så få BG2 på toppen hos folket her? Har dere ikke spilt spillet, eller!?

 

Nettopp

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vanskelig å komme frem til noe, men etter litt grubbling kom jeg frem til denne lista;

 

1. Mass Effect (360)

2. The Legend of Zelda: Twilight Princess (Wii)

3. Lost Odyssey (360)

4. Final Fantasy IX (PS2)

5. Final Fantasy X (PS2)

6. Red Alert 2 (PC)

7. Championship Manager 00/01 (PC)

8. Call of Duty: Modern Warfare 2 (360)

9. Paper Mario: The Thousand Year Door (GC)

10. Football Manager 2010 (PC)

11. Kingdom Hearts 2 (PS2)

12. Call of Duty 4: Modern Warfare (360)

13. Project Gotham Racing 4 (360)

14. The Legend of Zelda: The Wind Waker (GC)

15. The Prince of Persia - The Sands of Time (PS2)

Lenke til kommentar

Hadde lyst å legge til begrunnelser, men må la det være til jeg har bedre tid. Vanskeligere enn jeg hadde trodd, men det ble til slutt en en liste jeg kan stå for.

 

 


  • 15. Company of Heroes
    14. Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth
    13. Shenmue 2
    12. Gears of War
    11. Team Fortress 2
    10. Fallout 3
    9. Resident Evil 4
    8. ICO
    7. Den Lengste Reisen
    6. Metal Gear Solid 3: Subsistence
    5. Star Wars: Knights of the Old Republic
    4. The Elder Scrolls 3: Morrowind
    3. Silent Hill 2
    2. Legend of Zelda: Majora's Mask
    1. Baldur's Gate 2: Shadows of Amn

 

Lenke til kommentar

Folkens, det er noen som velger å sende inn lister i omvendt rekkefølge, med førsteplass nederst og sisteplass øverst. Det blir unødvendig forvirrende for oss, og skaper usikkerhet rundt om man ønsker å gi 15 poeng til øverste på listen, eller om man mener 15. plass.

 

Vi får inn svært mange lister, og har ikke tid til å bruke tid på slike ting :-)

Lenke til kommentar

Folkens, det er noen som velger å sende inn lister i omvendt rekkefølge, med førsteplass nederst og sisteplass øverst. Det blir unødvendig forvirrende for oss, og skaper usikkerhet rundt om man ønsker å gi 15 poeng til øverste på listen, eller om man mener 15. plass.

 

Vi får inn svært mange lister, og har ikke tid til å bruke tid på slike ting :-)

 

Det kan jo hende de har satt dem opp over hvilke poeng de mener spillene skal få?

 

Men greit at du sier dette, for var egentlig litt betenkt om dette selv.

 

Har forøvrig kommet opp med 9 spill på lista mi nå, og jeg legger merke til 2 ting. for det første ser jeg hvorfor jeg er selvutnevnt Valvefanboy, for det andre husker jeg utrolig dårlig og 3 av titlene hittil er spill som kom ut i høst.

Endret av AltF4
Lenke til kommentar

Jeg begrunnet mine fem førstevalg ganske grundig ovenfor Gamer, i tilfelle de skulle ha lyst til å offentliggjøre listen min. Hvis flere gjør det kan det bli veldig morsom lesing! :)

Kan ikke du selv offentliggjøre begrunnelsen din da? :3

Ja hvorfor kan du ikke det? Gamer offentliggjører ikke listen din sånn uten videre, så du kan like godt gjøre det selv. Pluss at jeg og vi andre vil gjerne lese din liste også. Vi vil ha så mange som mulig, det er da det blir interessant.

Jeg støtter det med at folk må legge ved en liten begrunnelse på hvorfor de har valgt som de har valgt. Da blir det mer spennende å lese for oss andre. Jeg vil gjerne lese om hendelser om har skjedde mens de har spilt spillet, kanskje reaksjoner de fikk på handlingen i spillet og andre ting.

 

Jeg skal skrive litt om mine valg litt senere.

Lenke til kommentar

Her er forresten min liste:

 

1. Zelda Majora's Mask.

2. World Of Warcraft.

3. Diablo 2.

4. The Legend Of Zelda: Twilight Princess.

5. Baldur's Gate 2: Shadows Of Amn.

6. Warcraft 3: The Frozen Throne.

7. Grand Theft Auto: Vice City.

8. Resident Evil 5.

9. Guitar Hero 3.

10. Counter-Strike.

11. Pokemon Diamond/Pearl.

12. Mario Kart Wii.

13. Need For Speed: Underground.

14. Gears Of War.

15. Super Smash Bros. Brawl

Lenke til kommentar

Her er min liste over de 15beste spillene i tiåret.

1. Arcanum: Of Steamworks and Magick Obscura -

2. Gothic II

3. Star Wars: Knights of the Old Republic

4. Warcraft III: Reign of Chaos

5. Deus Ex

6. Gothic

7. Diablo II

8. The Witcher

9. Vampire: The Masquerade – Bloodlines

10. Tom Clancy's Splinter Cell: Chaos Theory

11. Dragon Age: Origins

12. Baldur's Gate II

13. Fahrenheit

14. BioShock

15. Neverwinter Nights 2: Mask of the Betrayer

 

Og ja, jeg er også glad i rollespill :)

 

Veldig enig med toppen av denne lista. Arcanum er definitivt det rollespillet med mest stemning i, og måten de sømløst har inkorporert elementer fra high fantasy og teknologi er mesterlig. I tillegg føler jeg at arcanum er mye lettere å spille på forskjellige måter enn mange andre rollespill. Musikken er også den beste som har vært i noe spill, kanskje i lag med quake. Synes det var rart arcanum ikke var på psykolista til gamer, hvis jeg ikek missa det da

 

Jeg vil også slå et slag for Halo 2. Bare på grunn av multiplayerbanen Headlong burde Halo2 være høøøyt oppe på lista :p

Lenke til kommentar

Da kommer listen atter en gang, etterfulgt av hvorfor jeg mener de topp 5 spillene fortjener en plass her. Hvis det skulle være et salig ønske kan jeg godt utdype rundt resten også. ;)

 

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

1. Halo: Combat Evolved

2. Banjo-Kazooie XBLA

3. Pokémon Gold

4. Half-Life 2

5. Mass Effect

6. Assassin's Creed

7. Call of Duty 4: Modern Warfare

8. Bioshock

9. The Elder Scrolls IV: Oblivion

10. Banjo-Tooie

11. Grand Theft Auto: San Andreas

12. Kameo

13. TrackMania Nations

14. Uncharted 2: Among Thieves

15. Gears of War 2

 

Denne listen er ikke pårørt av hype eller media i en annen grad enn at det er disse spillene jeg endte opp meg å kjøpe. Opplevelsene, og kvaliteten på dem, er det som teller for meg når det er snakk om de beste spillene. De beste spillene gjør, i min bok, det spill som et underholdningsmedie skal; ha en spillbarhet man elsker, er engasjerende og oppriktig underholdende!.

 

Halo: Combat Evolved

 

Min introduksjon til førstepersons skytespill var en god en. Jeg hadde myst litt på Doom og Quake tidligere, men det var ikke noe for meg. Når jeg fant platen til Halo som jeg fikk gratis med min første Xbox, derimot, så ble det andre boller. Jeg noterte kjapt for meg at det var en samarbeidsmodus, og før jeg visste ordet av det fløy en venn og jeg bort fra eksplosjoner av uante dimensjoner. Jeg ante ikke hva jeg nettopp hadde gjort. Jeg visste ikke hva Halo var; jeg fulgte ikke med på historien, vi hoppet over mellomsekvenser og brukte time på time på å kjøre rundt i warthoger. Halo var ikke bare min introduksjon til skytespill på konsoll, men også de litt mer voksne spillene jeg bare hadde hørt om - ikke prøvd selv. At mitt jomfruspill i sjangeren skulle vise seg å være det første som fikk FPS-mekanikken til ordentlig var tilfeldig. Men det som kom i etterkant - et nærmest høytidelig forhold til spillet og oppfølgerne, nå som jeg har fått dreisen på historien, har gjort meg til en engasjert og aktiv deltaker i spillmiljøet. Det er Halo: Combat Evolved som ga meg de første, og beste, spillopplevelsene fra forrige tiår.

 

Banjo-Kazooie XBLA

 

Greit nok, Halo: Combat Evolved var favorittspillet mitt forrige tiår. Men spør meg hva som er mitt favorittspill noensinne, og svaret vil alltid bli Banjo-Kazooie. Originalt kom spillet ut på Nintendo 64 i 1998, men med relanseringen på Xbox Live i 2008 en annen utgiver føler jeg at det rettferdiggjør det hele. Banjo-Kazooie var spillet. Ikke bare introduserte det meg til - og bortimot perfeksjonerte det plattform sjangeren, men det gjorde det med en stemning og gjenspillbarhet som jeg ikke har opplevd siden. Konseptet er veldig enkelt. Honningbjørnen Banjo og den rødfjærede måken(?) Kazooie må herje igjennom 9 forskjellige verdener skapt av den onde heksen Gruntilda, som har kidnappet Banjos søster for å stjele hennes skjønnhet. Fra første gang du får kontroll og snakker med din lubne muldvarp-venn Bottles kjenner du at dette kan du digge. Angrepene du starter med er enkle, men nødvendige. Etterhvert som du finner noter, spillets valuta, kan du bytte dem inn mot nye angrep og triks som utvider arsenalet ditt. For å nevne noen få, så kan du skyte egg ut av både nebb og fuglebaken, bruke gullfjær for å oppnå midlertidig udødelighet, eller forvandles til en bie og oppleve en skog i fire forskjellige årstider hvor handlingene dine påvirker det som skjer senere. De forskjellige miljøene i spillet varierer fra en piratøy til en parodi på Egypt til et hjemsøkt nabolag komplett med en kirke, en villa og et snakkende toalett ved navn Loggo. Rett og slett det mest polerte, gjennomførte og mest spilte spillet jeg har rørt.

 

Pokémon Gold

 

Som så mange andre tok jeg tak i Pokémon-trenden. Det simple konseptet; fang dem alle ble godt mottatt av meg. Å se monstre denge løs på hverandre med flammekastere, vannkanoner og lynnedslag med animasjoner som overlot mye til fantasien falt jeg pladask for. Jeg eide aldri en GameBoy Color, ei en GBA, men lånte min venns i utallige uker. Jeg byttet med andre og gjorde hva jeg kunne for å "Catch'em all", men kom alltid litt for kort til. Til sammen har jeg lagt godt over 5-600 timer igjen i dette utrolig enkle, men vannvittig herlige, rollespillet. Pokémon Platinum gjorde mye av det samme for meg, men det er bare en ventepølse inntil Pokémon HeartGold kommer på hyllene senere i år!

 

Half-Life 2

 

Jeg har ikke spilt Half-Life den dag i dag, men planlegger alltid å gjøre det. Heldigvis snublet jeg over oppfølgeren i en samlepakke en gang jeg kjøpte Counter Strike, og det går ikke en dag uten at jeg er oppriktig takknemlig for det. Hver gang jeg reinstallerer operativsystemet på en av mine PCr er det alltid, uten unntak, Half-Life 2 som blir lagt inn først. Det er det èneste enspiller FPSet jeg kan spille i 30-40 minutter og stoppe uten å måtte se hva som er rundt neste hjørne. Det er ikke fordi det ikke er spennende, eller fordi jeg kjenner det så godt, men fordi jeg vet det er et himla godt spill som venter på meg! Herlig fysikk, morsomme våpen, stemning (Ravenholm!) og likbare karakterer samt en historie med dype bakhistorier som er spennende nok å lese i seg selv gjør det til et av de beste skytespillene jeg har spilt. Punktum.

 

Mass Effect

 

Verdensrommet. Galaksen trues av uante krefter. Det finnes èn person som kan stoppe det hele. Peekaboo!

Mass Effect spiller på mange klisjéer, men der ting er hentet fra andre plasser er de også polert, integrert og sømløst integrert i resten av historien. Rollespill har aldri vært den helt store tingen for meg, men med 3PS/RPG-klonen som kom ut i 2007 ble jeg forelsket med èn gang. Å spille som en soldat med automatisk poengutdeling til dine forskjellige ferdigheter var innmari simpelt. Men å spille som en hybrid i mellom psykiske og tekniske ferdigheter, med bortimot ingen egenskaper hva våpen angår, gjør spillet til noe helt annet - på en veldig, veldig god måte. Ikke bare endrer du måten du kjemper på når du er i kamper, men også hvordan du kan trå til ved andre anledninger som ved låste dører eller esker. At valgene du tar allerede i starten av spillet ikke bare påvirker dette spillet, men også de to kommende oppfølgerene, gjør at du må tenke litt på det du gjør. Det er også slik at hvis du ikke har lagt nok ferdighetspoeng under enkelte kategorier, så kan du miste dine tidligere enhetskamerater. Mass Effect er ikke bare om den fæle krigen som skjer, men om valgene som du selv tar. Å velge om en hel rase skal utryddes eller ikke sier sitt om konsekvensene du møter på. Mass Effect er og blir et av det forrige tiårs store titler, og såvisst et av dem som har fått meg til å lese mest. Bare det å lese om planeter kan en bruke hele timer på, akkompagnert av en urovekkende behagelig bakgrunnsmusikk. Nå setter jeg en krone på at jeg sier det samme om Mass Effect 2 og 3 i 2020!

Lenke til kommentar
Vi godtar spill som fikk en reel, kommersiell/offisiell utgivelse i det aktuelle tiåret (eksempelvis Counter-Strike).

 

Dersom dere virkelig mener dette er ikke StarCraft til å unngå. Absolutt det best balanserte RTS gjennom tidene. God historie, utallige strategier og morsomt gameplay med stort fokus på både makro og micro gjør dette til #1 for meg, på tross av lansering på 90-tallet.

Lenke til kommentar

StarCraft kom i 1998, altså 2 år for tidlig for å bli med på lista. Ett av de spillene jeg først skrev opp men som i ettertid ikke tålte at jeg dobbeltsjekka!

 

StarCraft fikk faktisk en utgivelse i 2000 - på Nintendo 64. Kan det da nomineres?

Endret av AltF4
Lenke til kommentar

Min utdypelse av hvorfor jeg har valgt sånn som jeg har valgt.

 

1.The Elder Scrolls IV: Oblivion

Dette spillet har jeg brukt over 1000 timer på. Jeg elsker ikke dette spillet, jeg forguder det. Jeg har Collector’s Edition i PC utgave og Game of the Year edition til PS3. Jeg hadde egentlig ikke god nok pc til Oblivion, men jeg kjøpte det like vel. Det lagget litt og jeg måtte kjøre det på laveste oppløsning, men jeg likte det. Introvideoen var episk og den majestetiske musikken ga meg gåsehud samtlige plasser på kroppen. Oblivion har en historie jeg har vært svært interessert i. Jeg elsket å bare vandre rundt i byene og villmarken, bare se og høre på den nydelige musikken. Tidlig i spillet tørte jeg nesten ikke å gå inn i fort, Ayleid ruiner og grotter. Det første skumle jeg begav meg utpå var en Ayleid ruine kalt Rielle som ligger litt til vest for Bruma. Innenfor kom den skumle musikken og jeg huket meg ned og gikk sakte innover i mørket. Der inne ventet de første virkelige fiendene på meg. Skjeletter som angrep meg med øks og pil og bue. Jeg klarte meg gjennom hele ruinen og kom ut i dagslyset igjen. Jeg følte meg som den sterkeste i verden og jeg skulle raide alle de fort, miner, grotter og Ayleid ruiner som fantes og ingen skulle stoppe meg. For hvert sted jeg gikk inn i satt jeg spent og litt nervøs for hva som møtte meg der inne. Flere ganger har jeg blitt skremt av en rotte som plutselig har angrepet meg eller gått rundt et hjørne og kommet ansikt til ansikt med en zombie eller spøkelse. Jeg husker jeg gikk ned i kloakken i Imperial City og der nede i en kiste fant jeg en ring som ga hele 5% Chameleon. Jeg var bare såååå stolt over den ringen. I en litt sliten liten by fant jeg en bok som lå i en kirke. Den het Bible of the Deep Ones. Den hadde litt engelsk skrift, men mesteparten stod på Daedric skriften. Nerden som jeg er, klarte jeg å lære meg å lese denne Daedric skriften og oversette boken. Jeg gjorde alle de oppdrag som fantes. The Dark Brotherhood var mest spennende og jeg sparer alltid de oppdragene til slutt. Som regel er jeg en liten tyv som sniker seg inn i folks hus om natten og stjeler maten deres for å bruke den til å lage potions, som jeg kan selge sånn at jeg tjener penger. Første gang jeg kom inn i Oblivion ble jeg helt målløs. Det første som møtte meg var døde kropper som var spiddet og avkappede hoder som var satt på tuppen av spyd. Ikke minst en stakkars hest som hadde forvillet seg inn dit som nå lå død i blodpøl på bakken. Oblivion er det beste jeg har spilt, uten tvil.

 

2. Final Fantasy X

Introvideoen begynner med nydelig pianospill jeg fikk gåsehud av. Rundt et bål sitter alle sammen og i bakgrunnen ligger en by i ruiner. ”Listen to my story. This may be our last chance.” Jeg synes ikke Tidus var irriterende, sånn som mange gjør. Jeg synes han er konge. Etter hvert som alle karakterene ble introdusert satt jeg igjen med følelsen av at jeg likte alle, særlig Sir Auron :love: og for første gang var den onde karakteren en jeg virkelig hatet. Jeg hater Seymour og jeg nøt å banke dritten ut av ham. Spillet har fantastisk musikk som treffer deg rett i hjertet og skaper en stemning som bare forsterker dine følelser gjennom hele spillet.

 

3.Final Fantasy XII

Jeg vet ikke hvor jeg skal begynne. Final Fantasy XII er en fantastisk reise jeg aldri kommer til å glemme. Allerede fra introvideoen av hadde jeg gåsehud og tårene rant nedover kinnene mine. Jeg har vel spilt til sammen over 300 timer. Fin musikk og en spennende verden. Spillet hadde et nytt system jeg likte godt. Jeg likte godt at jeg kunne se fiendene og unngå dem hvis jeg følte jeg ikke hadde behov for en kamp akkurat da. Den tilsynelatende hovedkarakteren Vaan digget jeg fra første stund og for første gang digget jeg også den ”slemme”: ”Cidolfus Demen Bunansa, Draklor Laboratory’s very own Dr. Cid.”:love: Jeg falt for ham med en gang jeg så han og jeg faller hver gang.

 

4. Kingdom Hearts 2

Jeg gledet meg lenge i forveien til dette spillet. På den tiden hadde vi ikke bredbånd hjemme og det var et helvete å laste ned videoer som viste litt fra spillet. Jeg satt i nesten en time og ventet på at en liten film som varte i 3 minutter skulle bli ferdig lastet ned, men det var verdt det. Introvideoen var fantastisk og jeg begynte å grine allerede da. Mixen mellom Disney og Final Fantasy passet meg perfekt og alle karakterene var flotte. Jeg likte de alle sammen. Musikken skapte stor stemning og gjorde det hele mer episk. Kingdom Hearts er et elsk eller hat spill og jeg elsker det av hele mitt hjerte.

 

5. Dragon Quest VIII: Journey of the Cursed King

Allerede fra sangen som ble spilt i begynnelsen av spillet var jeg helt frelst. Den ga meg gåsehud til de grader og den var ikke den første sangen i spillet jeg fikk det av. Dragon Quest VIII var det første ordentlige RPG spillet jeg spilte. Alt var nytt for meg og jeg satt i flere timer av gangen og spilte. Jeg fikk mange følelser av spillet og ved enkelte steder måtte jeg felle noen tårer. Det var rett og slett episk. Monstrene var kule og hadde morosomme navn. Bosskampene var utrolige og jeg satt helt klistret til skjermen i ren konsentrasjon. Spillet ga meg alt jeg ønsket meg og det jeg er mest takknemlig for er at det åpnet den store døren det stod RPG på for meg.

 

6. Dragon Age: Origins

Dette spillet var det første RPG spillet av denne typen jeg har prøvd. Jeg skapte en kul Dalish elf som jeg synes lignet på meg og satte i gang. Jeg merket fort at dette var noe helt nytt og jeg var ganske så dårlig til det meste. Det var mye å holde styr på, men jeg ble flinkere etter hvert. Historien er svært spennende og jeg har lett sittet flere timer og spilt. Spillet har mange muligheter og jeg har ikke utforsket alt enda, men Dragon Age: Origins er lett et spill jeg kommer til å bruke flere hundre timer på.

 

7. Assassin’s Creed 2

Det første var bra og jeg gledet meg lenge til dette. I forhold til 1ern var dette så mye bedre. Ezio var en skikkelig kul kis og jeg misunte han svært mye. Spillet fikk meg noen ganger til å banne så høyt at naboen som bor flere hundre meter unna sannsynligvis hørte det. Det kuleste jeg klarte å oppnå i spillet var at når du skal dra til Tuscany og drepe en svært irriterende fyr fikk jeg til å drepe han med counter kill med hidden blade. Ezio kylte hidden blade rett inn i trynet på han. Det var dritkult å se på.

 

8. Silent Hill 2

Dette spillet er historiens jævligste spill. Jeg har aldri vært så nervøs før. Jeg har aldri sett så mye sykt i hele mitt liv. Jeg har aldri hatt så mye hjertebank før. Jeg har aldri sett noe så badass som Pyramid Head.

 

9. Legend of Zelda: Wind Waker

Jeg kjøpte dette spillet før jeg hadde Game Cube. Jeg var i bursdagen til fetteren min og han hadde Game Cube med dette spillet. Wind Waker med Ocarina of Time og Master Quest i tillegg. I bursdagen hans spilte vi dette og jeg ble bare overbevisst om at dette var et spill jeg skulle ha, så jeg ringte bort til spillbutikken og ba de holde av et spill til meg. Så da ble det kjøp og jeg måtte vente 5 måneder før jeg kunne spille det. På bursdagen min fikk jeg Game Cube og kunne endelig spille det. Spillet var annerledes enn andre Zelda spill jeg har, men jeg likte det. Jeg likte det så godt at av alle de nesten 150 spillene jeg har, er dette det jeg har rundet flest ganger. 17 ganger har jeg spilt igjennom dette.

 

10. Mini Ninjas

Heregud så kult dette spillet er! Jeg leste om spillet i en tråd her på Gamer og tenkte som så at jeg skulle prøve det ut. Spillet handlet jo om ninjaer, så selvfølgelig måtte jeg ha det. Jeg ble forelsket fra første stund. Grafikken var myk og deilig å se på. Musikken bar preg av Asia, noe jeg liker svært godt. Karakterene var kule og gjorde det hele veldig underholdene og morosomt. Jeg håper veldig på en oppfølger, for Mini Ninjas er noe av det mest kuleste jeg har spilt.

 

11. Loco Roco

Det som gjorde at jeg kjøpte LocoRoco var rett og slett at det var noe helt nytt. Spillet hadde alt. Sterke farger, musikk en aldri går lei av og kule karakterer. Spillet i seg selv var ikke spesielt vanskelig, men alle brettene var underholdene.

12. Paper Mario: The Thousand Year Door

Om jeg kjøpte eller fikk dette spillet husker jeg ikke. Jeg har alltid likt Mario spill og dette ble noe nytt for meg. Det tok ikke lang tid med spillet før jeg elsket det. Humoren var der fra begynnelsen og karakterene var nye for meg. Musikken var lett å bli glad i og historien var spennende.

 

13. Professor Layton and The Diabolical Box

Jeg var litt i tvil om jeg skulle ta dette eller det første, men jeg havnet på dette. Spillet er utrolig sjarmerende. Spillet har gåter som er svært lette og gåter som rett og slett gir en lyst til å rive av seg håret. Karakterene er spennende og gir deg all slags inntrykk. Every puzzle has an answer!

 

14. Rayman 3: Hoodlum Havoc

Om jeg ikke husker feil fikk jeg dette til jul. Coveret var spesielt og glinset. Da introvideoen startet var det første som slo meg den kule musikken. Jeg satt bare å gliset. Spillet har humor og fine miljøer. Jeg har spilt det flere ganger igjennom og jeg har hele soundtracket. Jeg tror musikken har mye å si for stemningen i spillet for det er virkelig en av de tingene som har satt seg fast hos meg.

 

15. Resident Evil 4 Wii edition

Jeg hadde hørt mye om Resident Evil 4. På den tiden hang jeg bare på Nintendo forumet og mer eller mindre alle skrøt av dette spillet. Jeg kjøpte det ikke. Da det kom til Wii med muligheter til å bruke Wiimote til å sikte på tv’n tenkte jeg som så at jeg skulle prøve det. Jeg synes coveret var dritkult og var svært spent. Jeg ble ikke skuffet. Spillet var ufattelig spennende. Jeg husker alle reaksjonene jeg fikk, men for det meste skvatt og måpte jeg om hverandre. RE4 var mitt første spill som var skummelt nesten gjennom hele spillet. Jeg husker godt reaksjonen min da jeg kom til det første lille stedet og fikk se sjåføren min spiddet på en stake. Jeg hadde aldri sett noe lignende i et spill før.

 

Endret av Cloudemyx
Lenke til kommentar

Er det forresten tillatt å ta med remakes? tenker da spesielt på Broken Sword: The Shadow of the Templars - Director's Cut som kom i år.

Vi godtar denne nyversjonen til DS eller Wii.

Det høres bra ut. Tror dette spillet havner på min topp 6, hadde jeg kunnet velge orginalen hadde det vært en soleklar førsteplass. :)

 

Men jeg må innrømme at det er myer vanskeligere enn jeg hadde trodd å lage denne listen. Er så mange spill og så lite som skiller dem. Har bare fastsatt topp 6 så langt. :(

Lenke til kommentar

StarCraft fikk faktisk en utgivelse i 2000 - på Nintendo 64. Kan det da nomineres?

 

Ja, om du mener at Nintendo 64-versjonen er ett av de femten beste spillene som kom ut mellom 1. januar 2000 og 31. desember 2009.

 

 

Det kan jo hende de har satt dem opp over hvilke poeng de mener spillene skal få?

 

Nettopp, derfor er det viktig at folk setter opp ting på den måten som er angitt i artikkelen - "Vi oppfordrer derfor alle til å nominere inntil 15 spill hver, i kronologisk rekkefølge fra førsteplass til femtende plass."

 

(nå er vel ikke kronologisk helt riktig ord for noe som ikke rangeres etter tid så jeg endrer teksten)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...