Gå til innhold

Her er vår første podcast


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som noen andre har nevnt så trur eg at det å ha meir enn to personer i "studio" kan hjelpe. Ser for meg at det då kan bli noe meir dynamikk i podcasten.

 

Ellers kan fleire seksjoner og/eller spalter føre til liv i sendingen. "Spørsmål fra lytterne"(postkassen) er en klassiker. Ein egen seksjon for nyheter hadde og vore ønskelig. Eit fast sendeskjema kunne og vore ein fordel.

 

Eg ønsker ellers gamer.no all hell og lykke på sitt nye podcast-eventyr smile.gif

Lenke til kommentar

Godt initiativ, men jeg likte ikke spørsmål/svar formatet spesielt godt. Det ble litt stivt og kjedelig. Hadde vert fint med en litt mer uformell samtale mer i stil med det Spillmatic driver med, synes de har satt en standard for norske spillpocaster.

 

Det å få flere med kan selvfølgelig hjelpe, men det er mange eksempler på gode 2-manns poddcaster(CAG-Cast, Major Nelson Radio, Smodcast, osv..).

 

Er ikke noen fan av live podcaster med innringere, lag heller en postkasse seksjon.

Lenke til kommentar

Mange har nevnt at det nok bør være flere som sitter sammen. Det tror jeg er et veldig godt poeng. Det blir vel gjerne litt mer naturlige samtaler om man sitter i samme rom.

 

Jeg får liksom litt følelsen av at han som snakker bokmål intervjuer trønderen. Det er forsåvidt greit nok, men igjen, det blir kanskje litt stivt og unaturlig.

 

Om dere fortsatt tar det over nettet, prøv å få med flere enn to personer. Jeg stemmer for å ta med en nordlending som kan banne mye! Det løser nok opp stemningen. :)

 

Jeg skjønner at siden dette er første forsøk, så er det kjekt å ha klart definerte tema å snakke om. Men det hadde vært kult om dere bare "synset" litt mer om løst og fast, f.eks om spill som kommer, trender i bransjen, salgstall osv.

 

Håper i hvert fall at dere fortsetter. Det er gøy å ha en norsk spill-podcast å høre på!

Lenke til kommentar

Jeg er en av dem som foretrekker tekst og bilder fremfor lyd/video (går for treeeegt, jeg leser mye raskere, og orker ikke vente..), så for min del kunne dere heller brukt mer ressurser på tekstlige anmeldelser og nyheter. Men sikkert fint for dem som liker å høre fremfor å lese. :)

Endret av klilleng
Lenke til kommentar

Hørte igjennom hele og er rimelig enig i hva andre har sagt til nå. Grei debut gutter, dere snakker om ting jeg er interessert i når det gjelder potensielle kjøp og dere går dypere innpå forskjellige aspekter ved spillene som ikke alltid kommer fram i artikler. Ellers liker jeg at dere kommer med flere personlige meninger, selvom jeg kanskje var uenig på en ting eller to så er det faktisk interessant å høre på!

Ting dere kan gjøre bedre er som tidligere sagt humor og den hverdagslige tonen. GiantBomb.com er nevnt, og det er en veldig god inspirasjonskilde for dere! Prøv å snakk naturlig og løsrevet, kom med noen artige kommentarer som hever stemningen. Øk gjerne antall som snakker til 3-4 stk! Lydkvaliteten var midt på tre, jeg ble vant det etter hvert, men hvis dere har mulighet til det er nytt mikrofonsett førsteprioritet om dere skal satse på dette!

 

Ellers står jeg for at dere satser på podcasts. Jeg kommer i alle fall til å følge med dere!

Lenke til kommentar

Handler ikke så mye om denne podcasten, men den fikk med til å komme på en idé. Hadde det ikke hvert kult om dere hadde deres egen app til IPhone/IPod Touch?. Der man lett kunne se på nyhetene deres, i lett tilgjengelig IPhone format. Kanskje legge til de nye podcastene her og mulight for å kommentere artikler, alt på den lille dingsen.

Lenke til kommentar

Blir denne podcasten å finne på itunes i fremtiden? Eneste spill podcasten jeg hører på nå er 4pp (4 player podcast), men jeg tror jeg kommer til å følge med på denne også. Kjekt å ha når man går til og fra skolen :)

Det kommer den til å være, men foreløpig har vi ikke hatt tid til å gjøre jobben som skal til for å ha det integrert i plattformen vår.

 

Planen er å komme i gang med prosjektet og gjøre det vi kan ut av det, og så bare bli bedre etter hvert. Vi har masse å lære om podkast og radio som medium, så planen er å bare kjøre på i godt tempo og lære masse og bli flinkere underveis :-)

 

Kanskje en idè å ta en liten høring på Radioresepsjonen for eksempel?

Det er nok litt mer enn bare det å høre på radio som skal til for å bli god på å lage det, men det er selvsagt en glimrende inspirasjonskilde!

 

Handler ikke så mye om denne podcasten, men den fikk med til å komme på en idé. Hadde det ikke hvert kult om dere hadde deres egen app til IPhone/IPod Touch?. Der man lett kunne se på nyhetene deres, i lett tilgjengelig IPhone format. Kanskje legge til de nye podcastene her og mulight for å kommentere artikler, alt på den lille dingsen.

 

Tilpassinger for andre plattformer er noe vi selvsagt tenker på, men foreløpig er det ikke helt tid og ressurser til å gjøre noe stort på sånt. Podcastene skal selvsagt gjøres tilgjengelig som ordentlige podcaster, og dette er noe vi jobber med underveis.

 

Det kommer garantert noe sånt i framtiden, men det er ting som er på "dette skal vi se på så fort vi får tid"-lista :-)

Lenke til kommentar

Heisann!

 

Jeg får vel klokke inn som en av deltakerne i denne første podcasten. Det er veldig hyggelig å høre at folk jevnt over er veldige positive til konseptet, og enda mer hyggelig, om enn litt overraskende, å høre at folk flest virker rimelig godt fornøyde med det første produktet vårt.

 

Utviklingen av en slik tjeneste vil være en veldig dynamisk sak, for vi er noen karer som ikke har allverdens erfaring med radioarbeid tidligere og lærer nye ting for hvert minutt vi tilbringer på opptak. Det er mye som kan forbedres og mye som skal forbedres, og innspillene vi har mottatt så langt har vært uvurderlige.

 

Det å jobbe med podcasts, radio og annen verbal formidling av stoffet vi holder så kjært føles veldig spesielt, og det er en utfordring å formidle noe interessant samtidig som man må jobbe med klar diksjon og velartikulerte setninger. Som en trønder føler jeg hele tiden at jeg må være bevisst på å ikke gli helt ut i redneck-tåka og bli uforståelig for alle sør for Røros, og med det i bakhodet kan det være litt mye å sjonglere på et så tidlig stadium.

 

Vær trygge på at utviklingen vil være stødig og merkbar i tiden som kommer, og jo mer bekvemme vi blir med mediet, jo bedre blir sendingene. Det viktigste er uansett at dere sier klart ifra om hva dere liker, hva dere ikke liker og hva dere ønsker. Innspill er gull, og forhåpentligvis viser det seg at jeg er dritmorsom når jeg blir varm i trøya.

 

 

Mvh,

 

den innkvoterte trønderen

Endret av Odesseiron
Lenke til kommentar

Tror jeg slapper av med denne til dere finner tonen og sånt. Har nok gaming podcast's fra før av.

 

Stjel fritt fra andre populære podcasts, som feks Giantbombcast, Three Red lights fra IGN eller Oddcast og 4G1U fra 1UP.

 

Forventer ikke at dere får Tim Schafer med som cohost akkurat (første episode av 4G1U, mannen er fantastisk morsom), men humor og nyttig info er viktig. Hold dere unna en time lange "hva har du spilt i det siste" segmenter så er mye gjort.

 

http://www.giantbomb.com/podcast/

http://feeds.ign.com/ignfeeds/podcasts/xbox360/

http://www.1up.com/do/minisite?cId=3172958

http://www.1up.com/do/minisite?cId=3176640

 

EA Podcasten er forresten en veldig bra også. Jeff Green har veldig peil og de har mye bra gjester.

 

http://www.ea.com/1/ea-podcast

Endret av zalderach
Lenke til kommentar

Utrolig artig at dere prøver nye ting. Må forøvrig bemerke at jeg synes introen deres var skivebom i forhold til målgruppen "gamere", så den håper jeg byttes ut innen neste gang. Jeg hadde også håpet på litt mer engasjement i stemmen enn det som var nå. Slik det er nå, føles det som om man kjører 15km/t i en 30km/t-sone. Varier farten og toneleiet litt, det hjelper mye :) Det bedret seg litt utover i podcastet ved at dere hadde litt guts til å små-le litt og slikt, så dere er på riktig vei, men har fortsatt noen steg å gå.

 

Bare husk at om dere skal ha dem på iTunes, sørg for at det ikke blir den eneste kilden, for det finnes folk som ikke kan utstå "iCrash"-produkter og dermed ikke ville få høre ;)

Lenke til kommentar

Jeg likte podcasten deres veldig godt. Skal gjøre dette til en fast post i hverdagen. Enda en grunn til å takke dere for pågangsmotet, initiatvet og alt dere gjør for å tilfredsstille oss kresne gamere. Dere har virkleig gjort dette til norges beste spillside.

 

Som andre har sagt så er det forbedringspotensiale, blandt annet mtp humor og en litt mer avslappet/hverdagslig tone. Også ting som en fast spørsmål/svar del og kanskje en gang i blandt komme med intevjuer av mer eller mindre relevante personer. Men dette er ting jeg er sikker på kommer til å gå seg til ettersom dere blir vandt til denne typen distribusjon.

 

Og takk enda en gang. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...