Gå til innhold

Her er vår første podcast


Anbefalte innlegg

Er enig med alle de som sier at humor er viktig, og en mer naturlig væremåte. Kanskje litt mer intensitet og? Det blir fort kjedelig å høre på et monotont lydbilde som går frem og tilbake, så språket burde være fargerikt, naturlig og velklingende å høre på.

 

Hva med kontentum? :)

bedre mikrofoner er også viktig

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare husk at om dere skal ha dem på iTunes, sørg for at det ikke blir den eneste kilden, for det finnes folk som ikke kan utstå "iCrash"-produkter og dermed ikke ville få høre ;)

 

Du kan ta det som den største selvfølgelig at vi kommer til å være helt åpne i forhold til tilgang på podcasten. Vi kommer til å fortsette å legge ut både MP3-fila til direkte nedlasting, med flash-avspiller direkte i artikkelen (takk til aldeles glimrende Wordpress Audio Player 2.0), i en RSS-fil du kan abonnere direkte på og via tjenester som f.eks. iTunes. Her er det selvsagt også lov til å komme med forslag og innspill om det er noen spesielle tjenester noen ønsker at vi skal prøve å koordinere oss mot (utover det jeg har nevnt).

 

Vi kommer forhåpentligvis også til å legge med referansen til MP3-fila i den vanlige RSS-strømmen vår senere, slik at man kan få den ferdig integrert sammen med den vanlige nyhetsstrømmen.

Lenke til kommentar

Helt ok start, håper dere lager den første gode spillpodcasten på norsk. Et tips er å få flere personer med, så blir det mer diskusjon og fårhåpentligvis flytende samtaler. Et annet tips er å stokke podcasten opp. Ved å ikke ha for lange samtaler og å ha musikk gjennom innslagene blir det ikke så monotont. I tillegg kunne dere hatt noen faste innslag. Lesebrev er en opplagt mulighet, retroinnslag et annet, men dere kan sikkert komme på andre ting.

Syntes som sagt ikke dette var så værst, kommer sikkert til å høre på hvis dere snakker om spill eller temaer som jeg er intresert i.

Endret av Puppet
Lenke til kommentar

Som nevnt før så ville en litt mer avslappet tone (som sikkert kommer med tiden da dere blir vant til å lage disse) og litt bedre lydkvalitet gjøre underverker. Klarer dere dette så tror jeg resultatet kan bli veldig bra.

 

Nå har jeg ikke hørt igjennom hele enda, men jeg liker ofte at podcasts er stykket opp i segmenter som f.eks. "Ukens nyhet", "Ukens rykte", "Anmeldelser", "Leserbrev" osv. osv.

 

Hør gjerne på andre podcasts for inspirasjon. Anbefaler The Instance en WoW relatert podcast og My Extra Life en generell nerdepodcast som begge er av veldig god kvalitet og av de som jeg må få med meg hver uke.

 

Håper å få høre flere podcasts i fremtiden! :)

Lenke til kommentar

Vil bare starte med å si at det var utrolig tøft gjort av de to skribentene å mer eller mindre kaste seg ut i dette. Som flere påpeker så merkes det at det er beta. Og litt mer løsere stemning og humor har dere nok også fått med dere. Men jeg vil nevne det at jeg syns det tok seg kraftig opp mot slutten. Da dere begynte å diskutere elementer i spillene som fungerer og ikke.

 

Hvis jeg skal si min personlige mening om det så er det at dere kan la anmeldelser forbli anmeldelser. Så bruker dere heller podcasten til å forklare nærmere begrunnelsene til deres anmeldelser, sammenligne med andre spill i større grad og nevne det dere føler dere ikke får frem i skriftlig form.

 

Jeg liker måten Gamer fortsetter å utvikle seg på og spesielt nå overgangen høst/vinter syns jeg vi har fått se mye av det dere har jobbet med lenge. Keep up the good work!

Lenke til kommentar

BRA INITIATIV!

 

Men, dere kan øve dere på å unngå for mye bruk av kjedelige ord som "men" "for eksempel", eller "jeg vet ikke".

 

HUSK: DERE SOM JOURNALISTER SKAL ALLTID SELGE!

Ikke nødvendigvis skal dere selge alle spill, men dere skal selge dere selve som journalister, og da blir positive ord, selvsikkerhet og et smil med litt latter veldig viktig!

 

Prøv å smile, så blir det også lettere å komme med gode vitser også :)

 

:D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Kanskje en idè å ta en liten høring på Radioresepsjonen for eksempel? ;)

Hør hør!

Som så mange andre sier, bra initiativ, men forbedringer kan gjøres om dere ønsker å ha en fast, kvalitetspreget podcast. :)

Lenke til kommentar

Hvorfor nevner alle GiantBomb? 4PlayerPodcast er jo best. De knuste all motstand i Podcast Awards den 12. desember.

 

Btw: Dere bør unngå lese fra et manus. Hørtes ut som om mye av podcasten var skrevet på forhånd.

 

Utover noen av spørsmålene var ingenting skrevet på forhånd, og i så fall er det jo fryktelig beklagelig at det oppfattes slik. Å få til naturlige sendinger burde likevel være noe av det enkleste etter hvert som vi utvikler oss :)

Lenke til kommentar

jeg titter inn på gamer. så ser jeg nyheten, PODKAST!

Første tanke som slo meg "AWESOMENESS!"

 

Legger meg godt tilrette i sofan og glemmer eksamenenslesninga ( eksamen bestått :D )

Setter Volumet på max på den lille drittpc'en min og hører på.

 

Storlagent!

 

Likte veldig godt det jeg hørte. altså at noen folk har klager på dialekten? lattelig i mine øyne. men overall det å ha lest gjennom alle kommentarene til podkasten kan jeg si meg ening i flere ting som har blitt sagt.

 

Så mine lille tips til podkast gjengen. :D

 

For det første, Synes det er et det er et bra tilltak, og etter responsen fra mange her så tror jeg kan si for de fleste at dette er noe vi liker!

 

legger fort merke til at dette er deres første podkast, og har sterk tro på at det vil bli bedre og bedre.

Som Sagt før her av flere så er lydkvalitet noe av det viktigste i en podkast, så innkjøp av noen virkelige gode mikrofoner så er den delen fikset.

liker måten dere snakker åpent om spillene. og er ærlige i de svarene dere gir.

humor er også veldig viktig i podkasts, underholding er en viktig ting å ha med seg.

 

Andre ting som er morsomt er sånne faste ting dere har med i podkastene, ukens leserbrev, ukens forumpost, funfacts, O.l dere skjønner tegninga :D

 

Anyways, har stor tro på at dette her er noe som er kommet for å bli

 

lykke til videre :D

Lenke til kommentar

Utover noen av spørsmålene var ingenting skrevet på forhånd, og i så fall er det jo fryktelig beklagelig at det oppfattes slik. Å få til naturlige sendinger burde likevel være noe av det enkleste etter hvert som vi utvikler oss :)

 

Ja, man kan jo ikke være verdensmestere etter første forsøk :)

Det er uansett et bra tiltak.

 

Kanskje dere til og med kan ta i mot "gjester" fra forumet via Skype e.l.? Sett at de er seriøse.

Lenke til kommentar

2 Stykker er vell litt lite for en podcast. Dere har så og si samme meninger og det gjør det kanskje ikke så gøy å høre på. Det er også ganske få temaer. Hva med et par små ting på et par minutter så noen litt større temaer og kanskje til slutt en brukerspørsmål fra folk på forumet.

 

Husk at de fleste som hører på podcaster er nok "hardcore Gamers" og trenger kanskje ikke vite hva enkle ting som "game of the year" betyr :p

Lenke til kommentar

Flott tiltak! Artiklar kan ofte bli tørre og formulariske. Ja til meir personleg synsing! Følte nok likevel at det var litt lite av det i akkurat denne sendinga. Mykje tid gjekk med til rein informasjon og spørsmål som: "Kjem det fleire utvidingar no?" Slikt kan eg finne andre stader. Men som sagt, tomlar opp!

Lenke til kommentar

Bra tiltak, og for å være deres første podcast så var det slett ikke så ille. Lyden var ikke dårlig, men kan absolutt bli bedre. Syns det ble for mye intervju, foretrekker mer åpen diskusjon/synsing rundt tema. Da blir det mye mer uformelt og laidback, og da kommer også humoren av seg selv. Ser fram til nest podcast!

 

Å klage på dialekt blir bare for dumt, så lenge man forstår hva som blir sagt spiller det ingen rolle hvor en kommer fra. Jeg gleder meg til å sette stemme/dialekt på hele gamer staben :)

Lenke til kommentar

Få dem på iTunes og eg er helt med :)

 

Bra podcast, dere har ikke irriterende stemmer. (noe som er veldig bra) :)

 

Mine ønsker for framtidige podcaster:

 

-iTunes

-flere personer (minst 2 personer per podcast, men helst 3/4 stk)

-en dame eller to som er med.

-"inside" joke, litt mer latter å morro :)

-en spill aktig intro, eller noe som ikke høres ut som "NRK"

-få gjester med på podcasten. (helst norske spill selvskap)

-helst 2/3 eller fler podcaster i måneden. (men ikke slik at dere blir utbrent)

-45min minimum

-snakk om temaer som blir spurt på forumet

-svar på diverse e-poster/meldiger dere får.

 

 

 

Hva jeg IKKE ønsker meg på podcasten:

-telefon samtaler

-brøling/skriking/roping

-robot samtaler

-kjedelige temaer

-reklame

 

 

Ellers var dette en velykket podcast, gleder meg til den neste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...