Gå til innhold

Ditt favorittspill iht. grafikk/design


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter å ha spilt gjennom begge Modern Warfare spillene i single player så må jeg få lov til å si at grafikken i disse spillene er helt rå. Spesielt de små ingame sekvensene man får se fra tid til annen, animasjonene ser rett og slett livaktige og realistiske ut.

 

http://www.youtube.com/watch?v=VpltVQOgy10&feature=related

 

Ett spesielt fint øyeblikk er når du får smelt huet ditt ned i ett biltak, nesten så du kjenner det i nesa :p

 

Er Modern Warfare spillene helt seriøst din favoritt iht. grafikk/design?

Da kan du ikke spille mye spill..

 

 

Ellers så er Team Fortress 2 min favoritt.

Lenke til kommentar

Jeg glemte OBLIVION. Helt fantastisk spill m.t.p grafikk/landskap.

Ja.. men alikevel greier de å lage et så stygt spill som Fallout 3.

 

Hallo fallout 3 er jo SELVE betegnelsen på stort mangfold grafikkmessig!!!

 

/ironi

Fallout 3 skal være stygt. Det er det som gjør det til den fantastiske post-apokalyptiske verdenen den er.

 

Jeg elsker grafikken i de fleste spill som bruker Cel-shading. En fantastisk type grafikk som gjør alt ekstra vakkert samtidig som det fjerner alt det grove alvoret i et spill. Huff, Borderlands og Crackdown uten Cel-shading. Men jeg kan ikke si at spillene uten Cel-shading er stygt. Elsker som sagt Fallout 3 Oblivion Dragon age: Origins. Tross alt så synes jeg Mount & Blade gir meg en fantastisk opplevelse når jeg og 400 andre løper rundt i snøen/gresset og slakter hverandre. Noen mener at Mount & Blade har stygg grafikk. Det har ikke jeg sett noe til. Det har kanskje ikke noen super grafikk som de nyere titlene, men det er ikke stygt. Det ligger heller rundt middels. Mass Effect må vel også nevnes.

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

5921ad39390c03ef001e4f519344fa7c568c4e71_2.jpg

Trine har også fantastisk grafikk. Må vel være beste grafikken jeg har sett i et 2D spill noen gang.

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

trine_screenshot_2009_03_wizard_lift.jpg
Lenke til kommentar

Fallout 3 skal være stygt. Det er det som gjør det til den fantastiske post-apokalyptiske verdenen den er.

 

Det blir for enkelt å forsvare Fallout 3 med at det "skal være stygt". Når jeg snakker om stygt, så mener jeg selvfølgelig teknisk stygt. Lavoppløste teksturer, ensformig verden, forferdelige animasjoner. Borderlands viste at man kan lage mer farger med apokalypsen enn det Bethesda presterte. De lagde enkelt og greit en stygg uinteressant verden å gå rundt i. Hvor utforskerlysten min ble redusert til intet. Fallout 3 var en gedigen skuffelse for min del.

Lenke til kommentar

Husker jeg fikk en følelse av storslagenhet når jeg stod på en liten fjelltopp og så utover det store, tilsynelatende øde, landskapet som var overalt rundt meg. For meg var Fallout 3 et flott eventyr med troverdige omgivelser, så i den forstand lyktes utviklerne godt med det de prøvde på. Nemlig å skape en post-apokalyptisk verden som var både tragisk og fantastisk på samme tid. Så for meg vil Fallout 3 være en av mine favoritter når det gjelder design. Det er nå i det minste min ydmyke mening. :)

 

Vil på samme tid delta med enkelte her i å uttrykke min kjærlighet for spillet "Trine". Et vakkert spill fra start til slutt.

Lenke til kommentar

best grafikk for meg? Crysis Warhead

Best design? Dead space eller borderlands/prince of persia, liker vel godt cell shading :p

 

Av de gamle spilla, så likte jeg veldig godt HoM 3 og Baldurs gate, må si at Zelda spillet til GC var jævlig gøy også!

 

men det er så forferdelige mange gøye spill der ut med kul design og fet grafikk, mine valg er der for å bare ha valgt noen!

Endret av amir90
Lenke til kommentar

Beyond Good & Evil er kanskje ett av spillene som gjorde mest inntrykk på meg. Såpass at jeg tipper jeg aldri hadde spillt gjennom spillet hvis det ikke hadde vært for den sjarmerende grafikken. Noen postet ett bilde tidligere.

 

WoW - bedre eksempel på gjennomført tegneseriestil skal du se lenge etter. (sett bort ifra cell shading da :) )

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Trine - Lys og farge er stikkordet. Trine byr på særdeles detaljerte og godt belyste verdener med alskens vakre naturlige detaljer, en bekk som renner i bakgrunnen, trær som vokser frodig, lilla, blå, grønne og varme lys, fantastisk å hvile øynene på innimellom oppgavene.

 

trine_pc_01.jpg

 

 

Lands of Lore - Byr på en helt egen stemning når man utforsker skogene. Gameplayet er stjålet fra Eye of the Beholder og Might & Magic serien, men LoL gir likevel det lille ekstra via grafisk utsnitt, håndtegnet VGA og fargerike miljøer.

 

Lands-of-Lore.jpg

 

Final Fantasy 7 - Dette spillet hadde noen fantastiske bakgrunnsbilder, heldigivs, da de 3d karakterene så ut som, nei, de var faktisk bare store polygoner som beveget seg rundt da teknologien var ung.

 

gfs_10930_2_2.jpg

 

The Witcher - Her byr de polske skaperne på fantastisk stemning gjennom en rå middelalderkultur belyst av en lavtliggende sol og grå skyer, det leverte de mest stemningsgivende naturbildene jeg noensinne har opplevd i ett spill.

 

witcher04.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...