Gå til innhold

Ditt favorittspill iht. grafikk/design


Anbefalte innlegg

Kom med deres favoritter når det gjelder grafikk/design ;)

Tenker da ikke på beste grafikk ala fotorealistisk, men heller alternative løsninger og ideer som har

blitt brukt hvor det har blitt eksperimentert med f.eks ulike temaer, farger og modeller/leveldesign.

 

Kan komme med eksempler som Braid, Bioshock, Machinaruim, The Secret of Monkey Island, Zelda: Phantom Hourglass, Rayman (på PSOne) og Pokemon Rød/Blå som jeg personlig ble forelsket i ved første øyekast :whistle:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spill som skaper stemning er det som står sterkest hos meg. Bioshock, som nok en god del andre er enig i, hadde en utrolig flott verden som ble vist veldig bra. Stemning, lyder og musikk skapte en bildehelhet som kombinert med historien reflekterte Rapture på en vannvittig troverdig måte.

 

Skal et spill være pur lykke, glede og moro, så er det lyse farger og munter musikk som er tingen. Her mener jeg Banjo-Kazooie til N64 briljerte, og må komme med et eksempel fra Click Clock Woods. Grafikken er en stor del av det hele, men musikken bidrar til å tegne et bilde som er rett og slett uforglemmelig.

http://www.youtube.com/watch?v=N0-31lVtUh0

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-127711

Little Big Planet som har en helt herlig og fantastisk grafikk, og Brutal Legend med en verden som jeg elsker.

 

Glemte Mirrors Edge, dask på lanken.

Endret av Bruker-127711
Lenke til kommentar

Fallout 3 - Utrolig gjennomført stemning, ble overrasket over grafikken. Atmosfæren er fantastisk å leve seg inn i. Alle historiene, stedene, monsterne gjør dette til en uforglemmelig opplevelse. Jeg syntes også The Pitt hadde en fantastisk stemning.

Dead Space - Stilig designet med menyer, HUD-display, sykt creepy steming og ikke minst det fantastiske og klaustrofobiske lydbildet.

Prince of Persia Sands of Time - Rett og slett magisk. I denne verdenen vil jeg leve. Herlige designet miljøer. Spennende å klatre rundt i gamle gravkammere.

God of War II - Råskapen, kompromissløsheten, følelsen av å ødelegge, mose og drepe noe guddommelig og befinne seg på ett fjernt sted langt av gårde. Kratos gir f i alt og gjør alt annet enn selve seieren over selveste gudenes leder revnende likegyldig.

Gears of War - Marcus må være en av de råeste typene som er tenkt opp. Grafikken og igjen råskapen gjør at jeg elsker denne verdenen. Bio-Mech designet på monsterne er satans bra. Synd de klarte å ødelegge historien i 2'ern ved å ta inn følelser. Har ingenting i ett slikt spill å gjøre.

Mirrors Edge - Minner meg om varme sommerdager i byen og å snike seg inn på steder en egentlig ikke skal være. Beste grafikken i ett FPS jeg har sett. Bedre enn Crysis imao. Stort pluss for bruk av både komplimentær og primærfarger.

Shadow of The Colossus - Dette spillet tror jeg tar kaka. Minner meg om lange ekspedisjoner til øde plasser uten mennesker. Hvor en kun har seg selv og andre vesener å tenke på. Den øde stemingen av ett forglemt og forbudt sted. Gir meg en følelse av ærefrykt og å stå over noe som er større enn meg selv.

 

Og selvfølgelig som nevnt før: Banjo-Kazooie.:D

Lenke til kommentar

Shadow of The Colossus - Dette spillet tror jeg tar kaka. Minner meg om lange ekspedisjoner til øde plasser uten mennesker. Hvor en kun har seg selv og andre vesener å tenke på. Den øde stemingen av ett forglemt og forbudt sted. Gir meg en følelse av ærefrykt og å stå over noe som er større enn meg selv.

 

Veldig enig! Både SotC og ICO :whistle:

Endret av nubbiz
Lenke til kommentar

Uten tvil nr1: Heroes of might and magic 3!

heroes3_screen003.jpg

Gir en helt unik følelse. Vanvittig koslig og varm stemning.

 

 

Spillene som kom etter, har ikke hatt respekt for HoMM3 sitt design og layout. Da gikk de vekk fra den klassiske "fantasy-feelen" og fikk det hele til å se ut som et hvilket som helst 3D RPG-spill.

heroesmm5_Q.jpg

heroesofMM402-01-02005_640w.jpg

 

 

 

 

 

Håper det kommer en 6er, og håper de legger det grafiske nærmere oldschool fantasykunst- som for eksempel dette:

126_aquamoeba.jpg

devouer1ec1.jpg

Lenke til kommentar

Beste design/grafikk i spill? Vel, jeg har noen favoritter ihverfall :whistle:

 

The Elder Scrolls IV: Oblivion: Hele atmosfæren, som virkelig slår inn når man utforsker mørke ruiner og grotter, eller når man er ute å går i skogen med sola stekende over hue. Hele naturen i spillet er fantastisk :D

 

Diablo II: Den mørke og dystre designen som skriker av død og ondskap er virkelig noe for seg selv B) Synd Diablo 3 ikke følger samme fotspor.

 

Gears of War: Rett og slett utrolig! Alt ifra arkitekturen til designen på våpen, rustninger og fiendene selv ;)

 

Mirror's Edge: Elsker den stilrene, lyse designen de har gått for. Digger bruken av farger ^_^

 

Også verdt å nevne: Bioshock, Doom 3, Fallout 3 og Team Fortress 2

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...