Gå til innhold

Vinnere av årets julekalender (Multi)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jo lengre ut i denne kalenderen vi kommer ser jeg meg nødt til å glede meg mer til neste års julekalender.

 

Ikke for det, er jo noen dager igjen.

 

Og dere kan bare legge dere under dyna med svineinfluensa the whole bunch of you!

 

Og gratulerer til vinnerne!

Endret av AltF4
Lenke til kommentar

Av en eller annen merkelig grunn har jeg ikke bidratt stort med deltagelse under årets julekalender,så da kan jeg vel ikke regne med noen premie, noe det heller ikke har blitt hittil.

 

Jeg vil gratulere alle vinneren som har vært kjempeheldige med å vinne fantastiske premier som uten tvil gjør at gamer.no's julekalender er en av de beste innen norske spillsites!

Lenke til kommentar

På luke 14. har dere feil svar som riktig svar. Det bor omtrent 15 000 mennesker i Birkerød. Ikke 20 000. Blir jo vanskelig å svare riktig når dere har feil som riktig?

 

Jeg vet ikke hva Tor-Steinar har basert tallene sine på, men i følge Wikipedia lå innbyggertallet på rett over 21.000 før kommunen ble slått sammen med nabokommunen.

 

I følge den norske utgaven av wikipedia ble innbyggertallet for tettstedet "Birkerød" regnet til rett under 20.000 i 2009.

Lenke til kommentar

På luke 14. har dere feil svar som riktig svar. Det bor omtrent 15 000 mennesker i Birkerød. Ikke 20 000. Blir jo vanskelig å svare riktig når dere har feil som riktig?

 

Jeg vet ikke hva Tor-Steinar har basert tallene sine på, men i følge Wikipedia lå innbyggertallet på rett over 21.000 før kommunen ble slått sammen med nabokommunen.

 

I følge den norske utgaven av wikipedia ble innbyggertallet for tettstedet "Birkerød" regnet til rett under 20.000 i 2009.

 

Av alle burde vel dere vite at Wikipedia ikke er verdens sikreste sted for informasjon. Ifølge kommunen selv bor det iallefall 15000 mennesker i Birkerød by http://www.rudersdal.dk/sitecore/content/Kommuneplan/Omraader/Birkeroed/Eksisterende_forhold.aspx

Lenke til kommentar

Av alle burde vel dere vite at Wikipedia ikke er verdens sikreste sted for informasjon. Ifølge kommunen selv bor det iallefall 15000 mennesker i Birkerød by http://www.rudersdal.dk/sitecore/content/Kommuneplan/Omraader/Birkeroed/Eksisterende_forhold.aspx

 

Definitivt. Men det betyr alikevel ikke at det som Rudersdal selv opplyser (som "by", og ikke nødvendigvis kommune/tettsted) stemmer.

 

Fra Indenrigs- og socialministeriets statistikkhjemmeside (klikk på "gamle" kommuner oppe i topplinja for å få statistikk fra før de ble slått sammen til Rudersdal):

 

2000 - 2006

21.186, 21.311, 21.531, 21.696, 21.715, 21.930, 22.321

 

Det er definitivt et spørsmål med tvetydige svaralternativer (og der får vår godeste redaktør ta selvkritikk i julen - fy skamme seg!), men det er klart at 20.000 er et minst like riktig - og hakket mer offisielt - svar.

Lenke til kommentar

Av alle burde vel dere vite at Wikipedia ikke er verdens sikreste sted for informasjon. Ifølge kommunen selv bor det iallefall 15000 mennesker i Birkerød by http://www.rudersdal.dk/sitecore/content/Kommuneplan/Omraader/Birkeroed/Eksisterende_forhold.aspx

 

Definitivt. Men det betyr alikevel ikke at det som Rudersdal selv opplyser (som "by", og ikke nødvendigvis kommune/tettsted) stemmer.

 

Fra Indenrigs- og socialministeriets

statistikkhjemmeside (klikk på "gamle" kommuner oppe i topplinja for å få statistikk fra før de ble slått sammen til Rudersdal):

 

2000 - 2006

21.186, 21.311, 21.531, 21.696, 21.715, 21.930, 22.321

 

Det er definitivt et spørsmål med tvetydige svaralternativer (og der får vår godeste redaktør ta selvkritikk i julen - fy skamme seg!), men det er klart at 20.000 er et minst like riktig - og hakket mer offisielt - svar.

 

Men dere lurte på i hvilken by Sandberg hadde hovedkontor og hvor mange innbyggere denne byen hadde. Isåfall må vi jo få vite hva vi leter etter. Først ringte jeg tanten min som bor på like ved københavn, hun trodde det var omtrent 16-17000 innbyggere. Når da hjemmesiden opplyste at det var 15000 innbyggere måtte det jo stemme.

 

Wikipedia i dansk, norsk og engelsk version oppgir alle helt ulike tall.

 

Angående din kilde:

 

Vi ser at statestikken er frem til 2006, hvor man har en klar stigning i folketallet, nå nesten 4 år etter kan det like godt ha steget til 25 000 innbyggere for alt vi vet....

 

Det eneste håndfaste her er kommunens hjemmeside som er oppdatert i 2009 som tilsier at det er 15 000 innbyggere!

 

Hvis jeg kan få se statestikk eller en artikkel som sier at jeg har feil skal jeg legge meg flat, men ut ifra alle tallene som er kommet opp er de to mest fornuftige tallene enten 15 000 eller 25 000. Skulle vi laget en graf over statesikken til Indenrigs- og socialministeriets tall ville klart avrundingen gått mot 25 000 hvis vi regner med at folketaller stiger med ca 200 personer hvert år.

Lenke til kommentar

Misforstå meg rett; jeg forsvarerer ikke spørsmålet eller svarmulighetene, jeg bare prøver å forklare hvorfor 20.000 er angitt som det riktige svaret av Tor-Steinar. Det burde helt sikkert ha vært større hopp mellom verdiene i svarmulighetene for å gjøre det mindre diffust.

 

Det skal sies at den absolutte majoriteten av de som svarte kom fram til det svaralternativet som Tor-Steinar anså som riktig (88%).

Lenke til kommentar

Misforstå meg rett; jeg forsvarerer ikke spørsmålet eller svarmulighetene, jeg bare prøver å forklare hvorfor 20.000 er angitt som det riktige svaret av Tor-Steinar. Det burde helt sikkert ha vært større hopp mellom verdiene i svarmulighetene for å gjøre det mindre diffust.

 

Det skal sies at den absolutte majoriteten av de som svarte kom fram til det svaralternativet som Tor-Steinar anså som riktig (88%).

 

Det er jo fordi majoriteten bare sjekker wikipedia og ferdig med det. Så hvis jeg legger inn at innbyggertallet i Norge er 10 millioner og 88 % av norges befolkning svarer det på bakgrunn av info som de finner på Wiki så er 10 millioner plutselig riktig svar?

 

God Jul forresten ;D

Lenke til kommentar

Misforstå meg rett; jeg forsvarerer ikke spørsmålet eller svarmulighetene, jeg bare prøver å forklare hvorfor 20.000 er angitt som det riktige svaret av Tor-Steinar. Det burde helt sikkert ha vært større hopp mellom verdiene i svarmulighetene for å gjøre det mindre diffust.

 

Det skal sies at den absolutte majoriteten av de som svarte kom fram til det svaralternativet som Tor-Steinar anså som riktig (88%).

 

Beklager hvis du kom ufortjent i skuddlinjen.Du gjør nok bare jobben din og vel så det, og det er jo bra at noen i er villig til å prøve å forklare i disse høytider:)

 

Men på samme måte forklarer det hvorfor 21 ut av 28 elever i min klasse svarte feil på sist innlevering i historie om den russiske revolusjon, de hadde brukt wikipedia.

 

På wikipedia(norsk version) får vi opplyst at Birkerød kommune har 21 715 innbyggere i 2004.

Edit: vi får opplyst at Birkerød tettstedhar .......

På wikipedia (dansk version) får vi opplyst at Birkerød Kommune har 22.321 innbyggere i 2006.

 

Spørsmålet var som følger:

"2) Omtrent hvor mange bor i denne byen?"

 

Faktum er at mange av oss har svart på hvor mange som bor i byen, ikke kommunen birkerød. Birkerød ble ifølge wikipedia i år 2007 del av større kommune. Det er også trolig derfor vi kun har innbygger tall frem til 2006 på wikipedia.

 

Vi kan av kommunens(Rudersdal som den nå heter) hjemmeside

http://www.rudersdal.dk/sitecore/content/Kommuneplan/Omraader.aspx

se at Birkerød har blitt en del av denne kommunen(Rudersdal). Det er derfor totalt unterresant å snakke om den tidligere kommunens(tidligere Birkerød kommune)innbyggertall.

 

Faktum er at innbyggertall i Birkerød by(Birkerød kommune eksisterer ikke lengre) er 15 000 ifølge Rudersdal kommunes hjemmeside, kommunen som Birkerød er en del av.

 

Takk til den som kan gi meg ett svar på hvordan de kom frem til 20 000 innbyggere i Birkerød by:)

Endret av HeatSeeKinG
Lenke til kommentar

Takk til gamer.no for en fantastisk julekalender i år! Jeg kan ikke husket at det har blitt delt ut så mange flotte premier og det skal redaksjonen virkelig ha en klapp på skulderen for!

 

Dessverre gikk ikke jeg seirende ut fra julekalenderen dette året heller, men ønsker å gratulerer til alle vinnerne og ønske en fortsatt God Jul og håper at neste års julekalender forhåpentligvis blir like god, og at jeg stikker av med noen premier selv.

Lenke til kommentar

En liten feil her.. Jeg kan ikke se navnet mitt noen steder. :-/

Eventuelt så tar jeg det under bordet i tillegg til administratorprivilegier, selvfølgelig.

 

Men fra spøk til noe helt annet, gratulerer til alle som har vunnet! Håper dere finner mye moro i gavene dere har fått fra landets desidert beste spillside! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...