Gå til innhold

Kjøpe Xbox 360


mhm._InnleggNO

Anbefalte innlegg

Jeg har allerede en PS3, som jeg bruker til å spille spill jeg vil spille på nettet.

Har dog lekt med tanken på å kjøpe en Xbox 360, da jeg har hørt at spillbiblioteket er mere variert enn det er på PS3.

 

Jeg har ikke tenkt til å få meg det "live"-greiene(Microsoft Live?), siden det koster penger. Kan jo såklart hende jeg revurderer det senere, men det er ikke noe dere skal ta hensyn til nå.

 

Spørsmålet mitt er som følger;

Er det noe vits i å kjøpe seg Xbox 360? Har konsollen nok bra titler(som ikke finnes på PS3) som er morsomme å spille kun offline? Har null erfaring når det kommer til Xbox, men hadde kanskje tenkt noe ala Ratchet & Clank, Jak & Daxter etc.

 

På forhånd takk for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, jeg sitter med en Xbox 360 og benytter meg svært lite av LIVE-medlemsskapet. Det koster meg litt over èn krone om dagen (500,- for ett år) så det er ikke slik at jeg føler jeg kaster penger ut av vinduet.

Med andre ord spiller jeg mest singleplayer, og føler jeg får mange gode spill. Nå vet jeg ikke hva du mener med "bra titler" og personlig bryr jeg meg lite om eksklusive titler, så kan vel kanksje ikke komme så mye hjelp i så måte.

 

Vil alikevel anbefale deg å gå til anskaffelse av en da de er forholdsvis billige. Du kan jo sjekke rundt på spillsider og butikker for å se om du finner noen spill du ikke har hatt tilgang til med PS 3 for eksempel.

Lenke til kommentar

 

 

Vil alikevel anbefale deg å gå til anskaffelse av en da de er forholdsvis billige. Du kan jo sjekke rundt på spillsider og butikker for å se om du finner noen spill du ikke har hatt tilgang til med PS 3 for eksempel.

Har prøvd det. Problemet er bare at alle spillene jeg har funnet hittil i de sjangrene jeg har tenkt på har rett og slett sett dårlige ut. Jeg sier ikke at de er det. For jeg skjønner jo at det er en konsoll med veldig mange bra spill. Det er bare det at jeg ikke finner de noen steder.

Lenke til kommentar

Hva slags spill er det du har lyst til å spille da?

 

RPG, bilspill, FPS?

Det er egentlig ikke så viktig. Bilspill blir det antageligvis ikke, siden jeg skal kjøpe meg ratt til PS3 når Grand Turisimo 5 kommer.

Men som nevnt så har jeg sett etter noe ala Ratchet & Clank, Jak & Daxter og lignende.

Har faktisk ikke noe peiling på det som har kommet av spill til Xbox 360(utenom Halo og GoW da).

 

Det jeg egentlig lurer på er om det er nok spill med bra kvalitet, til å forsvare et kjøp av Xbox 360. Og da mener jeg spill som spilles offline.

Lenke til kommentar

 

 

Vil alikevel anbefale deg å gå til anskaffelse av en da de er forholdsvis billige. Du kan jo sjekke rundt på spillsider og butikker for å se om du finner noen spill du ikke har hatt tilgang til med PS 3 for eksempel.

Har prøvd det. Problemet er bare at alle spillene jeg har funnet hittil i de sjangrene jeg har tenkt på har rett og slett sett dårlige ut. Jeg sier ikke at de er det. For jeg skjønner jo at det er en konsoll med veldig mange bra spill. Det er bare det at jeg ikke finner de noen steder.

Om du har sett på spillene 360 tilbyr deg i de sjangrenre du vil ha spill fra og du synes de ser dårlige ut mener nå jeg at det ikke er vits å kjøpe en konsoll som tilbyr spill du ikke har lyst på.

Lenke til kommentar

Jeg har begge maskinene og prøver derfor å se dette objektivt. Hvis du ser bort fra prisen av Live, så vil du mest sannsynlig ha en relativt mye bedre online-opplevelse, med alt som følger, på xbox live enn på PSN. Spørsmålet er jo bare om du gidder å betale. Jeg gjør det, akkurat på samme måte som med Spotify.

 

Hvis du likevel ser bort ifra Live, så vil jeg påstå at Forza 3, Crackdown(2), Mass effect(2), Kommende Alan Wake, Gears 1 og 2, Trials HD og diverse XBLA-titler, Fallout 3 etc. absolutt legitimerer eventuelt kjøp.

Endret av Duvebassen
Lenke til kommentar

Fable 2 (og kommende fable 3) er også et ekslustivt spill som absolutt gjør xbox et godt kjøp. Fantastik spill.

 

Da jeg kjøpte xbox var det egentlig bare for Gears of War og Halo, men har kost meg med mange andre titler som Fable 2, Mass effect og Forza 2. Man kan ganske trygt si at xbox for det meste har ekslusive kvalitetstitler på samme måte som ps3 har sine

Endret av Ateuz
Lenke til kommentar

Hva plattformspill som Ratchet & Clank og Jak and Daxter angår så er dette noe jeg egentlig føler at jeg savner til X360. Stor fan av disse to seriene på PS 2 når jeg brukte den i sin tid, og føler egentlig at plattformere ikke er så stort på X360.

 

Her er en omfattende liste som viser samtlige spill kommet ut på Xbox 360, og som forteller om tittelen er eksklusiv for konsollen, og når det ble lansert. Den har også med spill som ikke har kommet ut enda, med foreløpig slippdato på disse, delt opp i Nord Amerika, Europa og Japan.

Endret av ShampooMacTavish
Lenke til kommentar

Banjo Kazooie Nuts And Bolts er dårligere en Ratchet spillene til PS3, både karaktermessig og brukere har sagt dette.

 

Men det kan komme noen plattformspill uten å kjøpe dem opå XBLA, men siden Zadok nevnet at Braid er 360 eksklusiv og her tar han feil, Braid er på PSN og ;)

 

Men viss du ikke liker Halo/Gears serien så da trenger du ikke kjøpe en 360

 

Dette er forskjellig til person til person, men jeg idag hadde ikke trengt en 360, men har den pga kommende Alan Wake, Splinter Cell Conviction og Mass Effect 2 da jeg ikke orker å kjøpe en pc enda :)

Endret av Fanboyen
Lenke til kommentar

Spill som ikke fins til PS3:

FPS: Left 4 Dead, L4D2, Halo 3 og Halo 3 ODST

 

TPS: Gears of War og Gears of War 2

 

RPG: Fable 2 og Mass Effect

 

Sandbox: Crackdown, Dead Rising, GTA4 expansions

 

Racing: PGR3, PGR4, FM2 og FM3

 

Adventure/platform: Kameo, BanjoKazooie: Nuts & Bolts

 

Kommende spill: Splinter Cell Conviction, Mass Effect 2, Alan Wake, Crackdown 2, Halo Reach, Fable 3, Metro 2033.

 

Som du ser så er det litt tynt i adventure/platform kategorien. Dersom du tar en titt på XBLA-spillene vil du dog oppdage at man kan laste ned mye snadder:

 

BanjoKazooie, BanjoTooie, Splosion Man, Shadow Complex og The Maw.

 

Det er ingen tvil om at Xbox 360 kan by på mye mer enn bare Gears of War og Halo. Spørsmålet du bør stille deg er: Har du virkelig tid til alt dette?

Dessuten er spillbibliotekene til PS3 og 360 er på mange måter veldig like. Og begge konsollene har fått et så bra utvalg med spill at jeg nesten ikke ser noen vits i å ha mer enn en.

 

Dersom du har tid til å spille på to konsoller: Go for it.

Hvis ikke tviler jeg ikke et sekund på at du kommer til å klare deg godt uten en 360.

Lenke til kommentar
Banjo Kazooie Nuts And Bolts er dårligere en Ratchet spillene til PS3, både karaktermessig og brukere har sagt dette.

 

Men det kan komme noen plattformspill uten å kjøpe dem opå XBLA, men siden Zadok nevnet at Braid er 360 eksklusiv og her tar han feil, Braid er på PSN og ;)

 

X360 Banjo-Kazooie: Nuts & Bolts 80.48% 62 Reviews

 

Ratchet & Clank Future: Quest for Booty 77.76%

 

Ratchet & Clank Future: Tools of Destruction 88.60% 77 Reviews

 

ja, fyttikatta for noen forskjeller... kan jo ikke bety annet enn at alle i hele verden vil elske ratchet og hate banjo.

 

braid er ute på ps3 nå ja, etter å ha vært ute på 360 i evigheter...

man kan i alle falle teste det på ut på live i motsetning til psn.

Endret av ShampooMacTavish
Lenke til kommentar

og den kanskje største fordelen 360 har som ikke så mange er klar over er at man kan spille hva slags musikk man vil i ALLE spill. så når jeg spiller spill med grusom musikk så kan jeg bare starte min egen isteden.

 

helt ufattelig at sony ikke har fått fikset dette som standard enda. Selv xbox hadde jo dette.

Lenke til kommentar

Har du kraftig nok PC til å kjøre spill så finnes mange dog ikke alle 360 eksklusivene også på PC og hvis dette får svaret ja ville jeg latt være å kjøpe en 360 siden du allerede har en PS3 for spillbibloteket er rimelig likt.

 

Det er noen få punkter som jeg alltid har spurt meg hvorfor er det forskjell på PSN og XBL og jeg tenker da spesielt på XBLA/PSN tittler hvor i alle tilfeller så finnes det en demo av dette men ikke på PSN. I mange tilfeller kommer også tittlene med ganske store avik i tid og tenker da blant annet på spill som Worms, Worms2 osv som kommer betraktlig mye seinere på PSN (Har MS en tidseklsuiv avtale eller no?). PSN og XBL er også bygd opp annerledes og med dette mener jeg att på PSN så er det spillutgiver som står for server med livespilling mens på XBL så er det MS som står for dette med untak av EA fordi har egne servere på begge plattformer. Dette betyr att livespilling når det står hos utgiver kan bli borte slik som tillfellet er for PS3 eksklusiven Haze og snart så slukkes også muligheten for å spille PSN spillet Calling All Cars bort.

Lenke til kommentar

Har MS en tidseklsuiv avtale eller no?

 

Det er sannsynlig at MS har inngått en del avtaler, men det bør også nevnes at utgiverne må betale avgifter for å legge ut innhold på PSN. Link Sony krever 16 cent per gigabyte som blir lastet ned.

 

Jeg går ut i fra at deler av summen vi betaler for XBL Gold gjør at utgiverne slipper å betale avgifter for innhold som legges ut på XBL.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...