Gå til innhold

Hvordan få Open NAT på Xboxen.


Anbefalte innlegg

Ja da tenkte jeg at jeg må prøve å få fikset NATen min fra moderate til open da det er kommet en ny router i hus. Har prøvd å åpnet port 88 og 3074 uten at det hjalp nevneverdig. La også inn unntak i brannmuren for denne tilkoblingen, men enda ser det ikke ut som xboxen har open NAT. Er det noen som har gjort dette og kan slenge noen tips min vei?

 

Edit: Det står i topicen :p Men for ordens skyld kan jeg jo nevne det her og

Zyxel P2602 HWT

Endret av Konamixx
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg lagde ikke regler for WAN to WAN, men jeg lagde regler for WAN to LAN og LAN to WAN. Er du sikker på at portene du har åpnet er knytt opp mot IP adressen til xboxen?

Jeg sjekket forøvrig først om dette funket ved å åpne disse portene for PCen sin IP adresse for deretter å bruke portforwarding.com sitt program for å sjekke at de faktisk var åpne. Etterpå skiftet jeg bare tilbake til xboxen og ting var bare fryd og gammen.

Lenke til kommentar

Jeg lagde ikke regler for WAN to WAN, men jeg lagde regler for WAN to LAN og LAN to WAN. Er du sikker på at portene du har åpnet er knytt opp mot IP adressen til xboxen?

Jeg sjekket forøvrig først om dette funket ved å åpne disse portene for PCen sin IP adresse for deretter å bruke portforwarding.com sitt program for å sjekke at de faktisk var åpne. Etterpå skiftet jeg bare tilbake til xboxen og ting var bare fryd og gammen.

 

ja, har satt fast ip til boxen, og knytt portene til samme ipen.

har ikke fra lan til wan, får prøve det og da.

 

foressten, må jeg slå av og på ruteren for hver gang?

Endret av veggiz
Lenke til kommentar

Ikke jeg heller..

Det som er litt rart, er at jeg tok testen før jeg begynte å kødde med porter, og da fikk jeg ingen beskjed om NAT. Men siden eg kompis ikke klarte å koble seg til partyet mitt, måtte jeg jo prøve..

 

Har forresten prøvd uten fast ip, og med LAN to WAN og WAN to LAN. Hjelper ikke...

Endret av veggiz
Lenke til kommentar

Fikk ny linje fra Telenor for 1 uke siden. Og har åpnet porter, samt satt opp regler i firewall.

Men, fortsatt "Moderate"... Helt til i natt. :)

Satt å knota og surra inne på routeren da jeg var litt irritert fordi ting ikke funka.

Det som måtte til var "Enable SIG ALG" som du finner under "ALG" ved siden av "port forwarding".

 

Vet ikke hva ALG er, men så lenge det funker for meg så kan det være det samme. :)

Nå har jeg hvertfall en Xbox som er Open.

Lenke til kommentar

Hmm. Nå begynner jeg å gruble selv. Når jeg slo på xboxen idag testet jeg connection igjen, men nå er den pokker meg moderate igjen. Får styre litt mer i routeren nå.

 

Edit: Okei. tok å sjekket via portforward hvilke porter som var åpnet, og det viser seg at port 80 TCP ikke er åpen selv om reglene ligger der i routeren. Denne var åpen igår så nå lurer jeg virkelig på hva som er galt her.

 

Edit2: Nå begynner ting virkelig å rable her. Om jeg åpner port 80 TCP for IPadressen til stasjonær PCen som er koblet med kabel til routeren så kommer porten opp som åpen. Om jeg setter den opp mot IPen til laptopen finner jeg den ikke som åpen? Hvordan er dette mulig?

Endret av Konamixx
Lenke til kommentar

Hmm. Nå begynner jeg å gruble selv. Når jeg slo på xboxen idag testet jeg connection igjen, men nå er den pokker meg moderate igjen. Får styre litt mer i routeren nå.

 

Edit: Okei. tok å sjekket via portforward hvilke porter som var åpnet, og det viser seg at port 80 TCP ikke er åpen selv om reglene ligger der i routeren. Denne var åpen igår så nå lurer jeg virkelig på hva som er galt her.

 

Edit2: Nå begynner ting virkelig å rable her. Om jeg åpner port 80 TCP for IPadressen til stasjonær PCen som er koblet med kabel til routeren så kommer porten opp som åpen. Om jeg setter den opp mot IPen til laptopen finner jeg den ikke som åpen? Hvordan er dette mulig?

Reglene er nok satt opp på forskjellige interne ip-adresser, så hvis reglen feks står på 10.0.0.1 som du kanskje har på den stasjonære så funker det der men ikke på 10.0.0.2 som den bærbare kanskje har. Synes i det hele tatt at det er rart at port 80 er stengt, trodde den alltid var åpen. Er det ikke den vanlig nettsurfing bruker?

Lenke til kommentar

Jo slik jeg forstår det er det den til nettsurfing. Ja er klar over at de ligger på forskjellige IPer. Men når jeg sjekket dette byttet jeg IPer i routeren. Altså når jeg sjekket PC var IP satt til 10.0.0.1 som er stasjonæren. Når jeg testet Xbox 10.0.0.2 og laptop 10.0.0.4. Siden reglene var de samme skulle man jo tro at port 80 var åpen på laptopen siden den var åpen når jeg brukte stasjonæren. Jeg skjønner ingenting lenger.

Lenke til kommentar

Jo slik jeg forstår det er det den til nettsurfing. Ja er klar over at de ligger på forskjellige IPer. Men når jeg sjekket dette byttet jeg IPer i routeren. Altså når jeg sjekket PC var IP satt til 10.0.0.1 som er stasjonæren. Når jeg testet Xbox 10.0.0.2 og laptop 10.0.0.4. Siden reglene var de samme skulle man jo tro at port 80 var åpen på laptopen siden den var åpen når jeg brukte stasjonæren. Jeg skjønner ingenting lenger.

Du har muligens en lokal brannmur på laptopen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...