Gå til innhold

Mass Effect 2 - Utforsk og diskuter Sci-Fi kjempen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spilt gjennom 2 ganger på vidt forskjellige måter:

- Soldier som var tro på Cerberus, gjorde omtrent ingen missions som ikke var nødvendige (rekrutterte blant annet aldri assassin eller justicar, gjorde ingen loyalty quests, støttet Cerberus fullt ut).

- Adept som var mest paragon, litt renegade. Gjorde alt jeg kunne, før slutten (og fikk alle i livet achievement).

 

Min mening om spillet så langt:

- Deilig å slippe den jævla bilen fra enern.

- Fortsatt kjedelige minigames

- Loot? Hvor? Jeg tok på meg dragon age armor i starten, og runda spillet med det. Fikk en collectors laserstråle sak fordi jeg kjøpte collectors edition, og ellers skiftet jeg ikke ut ett eneste item i hele spillet. Merkelig system.

- Kul story.

- SAVNER companions ala dragon age. Fy faen hvor mye bedre dragon age var som opplevelse pga det. Her brydde jeg meg aldri om hvem jeg hadde med meg, for de ga absolutt null ekstra for spillopplevelsen min.

- Likevel, meget bra spill. Kul story. Begynnelsen er totalt helt og holdent episk og fantastisk, og jeg gleder meg til 3'ern for å se hva som skjer der.

- Scanne planeter er kjedelig :) Men men, det kan vel gjøres ... likevel greit at det ikke ser ut til å være noen achievement for å ha scannet alt ... det har jeg nemlig ikke orket :)

- Nevnte jeg companions? Vel, syntes de ikke fikk fram så mye personlighet på dem. Miranda og Jack var de to jeg likte. Thane var ok. Moridin var ok. Resten var litt sånn ... tja. Savner Wrex! HK-47! Morrigan, Leliana, Shale ... osv.

 

Oppsummering: Veldig bra spill. Ikke det beste Bioware har laget. Litt overrasket over at anmelderstanden gir spillet jevnt over bedre karakter enn Dragon Age - som ga meg en mye bedre opplevelse.

 

Men men ... tilbake for å runde det en gang til ... eller to. skal ha noen saves klare til 3'ern som har den "riktige" kombinasjonen av valg fra 1'ern og 2'ern ...

 

Da har jeg noe å gjøre i påsken og :)

Lenke til kommentar

Kan noen fortelle meg hvem den siste dossier'en er? Mangler en person helt til venstre når jeg skal velge lagkamerat. <_<

 

Det er en dlc karakter.

 

 

Det kommer helt an på om han har den DLC'en installert, hvis ikke han har den vil sannsynligvis det være:

 

 

Legion.

 

Zaeed er tross alt ikke vanskelig å finne da han er en av de første man kommer over på Omega.

 

Lenke til kommentar

"Zaeed" er DLC-karakteren. Han havner helt til venstre om installert. Litt kjip personlighet, men ikke så ille i kamp; tøff granat-"power". Kan også få flammekaster-heavy weapon fra lojalitetsoppdraget hans (morsomt våpen, men livsfarlig kort rekkevidde).

 

For siste "vanlige" karakter er "IFF-oppdraget" et hint. Det er ikke noe dossier.

 

Ikke nødvendigvis dumt at Liara ikke er med. Det betyr at hun ikke kan dø i ME2, altså kan hun få en viktig rolle i neste omgang. Kaidan/Ashley kan for min del forbli fraværende.

Lenke til kommentar

Ikke nødvendigvis dumt at Liara ikke er med. Det betyr at hun ikke kan dø i ME2, altså kan hun få en viktig rolle i neste omgang. Kaidan/Ashley kan for min del forbli fraværende.

Håper de har lagt opp en bra handling i ME3 angående Liara ^^

hun er den mest interesange personen til nå syns jeg :)

Lenke til kommentar

Ikke nødvendigvis dumt at Liara ikke er med. Det betyr at hun ikke kan dø i ME2, altså kan hun få en viktig rolle i neste omgang. Kaidan/Ashley kan for min del forbli fraværende.

Håper de har lagt opp en bra handling i ME3 angående Liara ^^

hun er den mest interesange personen til nå syns jeg :)

 

For min del hadde det ikke gjort noe om Liara ikke er med i 3'ern. Jeg synes Thane og Garrus er de mest interessante karakterene så langt i hele Mass Effect universet.

 

Som LI - Tali :)

Lenke til kommentar

Om de tar med seg Liara videre, noe jeg håper på, følger det vel også med en viss sjanse for at hennes interesse for blant andre Protheans vil ha noe å si. Digget Liara i eneren fordi hun faktisk hadde en genuin interesse for noe annet enn å bare get shit done. I toeren er hun såvidt med, og da bare som en birolle.

Lenke til kommentar

Jeg fatter og begriper ikke hvordan ME2 kan få så mye bra kritikk?

Etter min mening er ikke en eneste av endringene de har gjort med tanke på gameplay, meny-system og andre spillmekanikker til det bedre. Snarere tvert i mot! Den eneste positive utviklingen jeg kunne se i ME2 var at de hadde gjort biotic/tech klassene bedre og mer awesome (men selvfølgelig på bekostning av soldier klassen som nå er ubrukelig). At de prøver å markedsføre the "planet tool" som noe annet enn en piece of crap er jo helt utrolig, gi meg tilbake makoen! Dialogene er ikke på langt nær like bra som på enern, heller ikke miljøene. Listen med negative ting kan jeg fortsette på i det uendelige, men jeg stopper her. Jeg vet bare at jeg er langt fra den eneste som synes at ME2 ikke levde opp til ME1, så at toern roses opp i skyene skjønner jeg ikke...

Jeg sier ikke at ME1 er perfekt, men det er i alle fall milevis foran nummer 2. Man kan vel si at det merkes at ME2 ble utviklet i løpet av to korte år, mens det ble brukt over dobbelt så lang tid på nummer 1.

Endret av OpusNR1
Lenke til kommentar

Jeg kan si meg enig i at å scanne planeter ikke var veldig spennende, de kunne heller ha gitt Makoen en finpuss og latt oss utforske planetene selv. Utenom det mener jeg de har gjort det meste riktig i forhold til 1eren. Gameplayet og menysystemet er kraftig forbedret. Menysystemet på xbox360 versjonen var grusomt. Action delen av gameplayet har blitt veldig mye mer intens og velregisert. Spesielt at cooldowns på evnene har blitt drastisk redusert gjør kampene mye mer fartsfylte og spennende. Nå har jeg bare spilt Vanguard, men den klassen er hvertfall veldig mye morsomere å spille (ikke at den på noe vis var dårlig i ME1). At dialogene på noen som helst måte er dårligere skjønner jeg heller ikke. Stemmeskuespillet er veldig bra, og det at man kan avbryte enkelte scener med enten Renegade eller Paragon handlinger er et fint tillegg. Karakterene er også mer fargerike og spennende, hvertfall de aller fleste. ME2 er kanskje den beste oppfølgeren siden Baldur's Gate 2, og jeg er utrolig spent på å se hva de får til med Mass Effect 3.

Lenke til kommentar

Jeg synes faktisk at ME2 er mye lettere enn ME1 på vanskelighetsgraden "normal". Husker jeg slet gjennom noen av bossene (husker ikke navnet her og nå) i første gjennomgang av ME1. Det var mest fordi jeg ville bli fort ferdig med spillet for å få med meg storyen. Men jeg brukte nå samme strategi som første gjennomgangen av ME1 på ME2, og det var ikke akkurat den store utfordringen. Følte som om jeg klarte å seile meg lett gjennom hele ME2. <_<

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...