Gå til innhold

Mass Effect 2 - Utforsk og diskuter Sci-Fi kjempen


Anbefalte innlegg

Nå som vi må rapportere til The Illusive Man, og til tider blir tvunget fremover i historien, så føler man ikke at man er sjef.

Men h*n hadde militære sjefer såvel som politikere som h*n måtte forholde seg til. Nå slipper h*n i det minste byråkrati og det håpløse strutse-Council. Shepard var bare sjef over skipet og sitt eget team, så ingen endring der (hvis man klarer se bort fra at ihvertfall Miranda også rapporterer høyere opp, samt at skipet i seg selv trolig overvåker alt og alle).

 

Jeg liker både rekrutteringsoppdragene og lojalitetsoppdragene, så at dette egentlig er spillet gjør meg ikke noe. Noen av N7-oppdragene er også varierte og gode nok til å faktisk spille et par ganger, selv om gevinsten i form av XP og ressurser er lite imponerende (samt at det er omtrent ingen interessante figurer å møte eller spennende valg å ta).

 

Men de har kanskje gått litt for langt, siden det er moro å snuble over god lewt. Her har man gjerne samme pistol gjennom hele spillet så fort man har funnet Mordin, og ikke alle klasser har ammotype-oppgradering(er) engang. På den annen side er planet-probing + research et system som overrasket meg litt - det er ikke direkte fantastisk, men langt fra så kjedelig som jeg fryktet det skulle bli.

 

Jeg liker at man kan endre utseende og egenskaper for armoren, selv om flere valgmuligheter skulle gjort seg. De ganske få valgmuligheten er kanskje ekstra kjipe for kvinnelige Shepard, da delene typisk får henne til å se mindre feminin ut.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når det gjelder loot og exp så er det vel få ting som kan få folk til å gjenta kjedelige handlinger om og om igjen uten at de faktisk innser at det er meningsløst. Min mening er at dette er den simpleste spillmekanikken noensinne, og vi faller for trikset som Pavlovs hunder. Akkurat denne delen av rollespill har jeg aldri satt så veldig pris på, det tar ofte fokuset bort fra selve historien og det som skjer i spillet.

Lenke til kommentar

Kan jeg gjennomføre main quest, for og så gjennomføre de enkeltes mission?

 

 

Ikke uten at mesteparten av dem dør under det siste oppdraget. :\

 

 

Men jeg kan lage en save og greier jeg å holde alle i live under det siste oppdraget er det vel ingen problem? Det er vel gjerne en achievement for akkurat dette og tror jeg.. Begynner å bli drittlei disse missions som kan gjøres for hver enkelt :p

Lenke til kommentar

Kan jeg gjennomføre main quest, for og så gjennomføre de enkeltes mission?

 

 

Ikke uten at mesteparten av dem dør under det siste oppdraget. :\

 

 

Men jeg kan lage en save og greier jeg å holde alle i live under det siste oppdraget er det vel ingen problem? Det er vel gjerne en achievement for akkurat dette og tror jeg.. Begynner å bli drittlei disse missions som kan gjøres for hver enkelt :p

 

Det er ikke snakk om å 'holde' dem i live selv, det avhenger av hvilke oppgraderinger du har til både karakterer og selve skipet, og lojalitet;

 

Min løsning for å holde alle i live

Endret av Vaine
Lenke til kommentar

Kan jeg gjennomføre main quest, for og så gjennomføre de enkeltes mission?

 

 

Ikke uten at mesteparten av dem dør under det siste oppdraget. :\

 

 

Men jeg kan lage en save og greier jeg å holde alle i live under det siste oppdraget er det vel ingen problem? Det er vel gjerne en achievement for akkurat dette og tror jeg.. Begynner å bli drittlei disse missions som kan gjøres for hver enkelt :p

 

Det er ikke snakk om å 'holde' dem i live selv, det avhenger av hvilke oppgraderinger du har til både karakterer og selve skipet, og lojalitet;

 

Min løsning for å holde alle i live

 

Så om jeg vil ha alle achievementene burde jeg gjøre alle oppdragene deres før jeg fortsetter altså...

Lenke til kommentar

Det er ganske åpenbart, ja - det er vel en achievement for hver karakter som blir lojal; samt at å ha ikke-lojale karakterer kan føre til at andre stryker med selv om de ikke-lojale selv skulle overleve.

 

Men jeg skjønner uansett ikke poenget med å gjøre noe man tydeligvis ikke liker bare for å få achievements.

Lenke til kommentar

Det er ganske åpenbart, ja - det er vel en achievement for hver karakter som blir lojal; samt at å ha ikke-lojale karakterer kan føre til at andre stryker med selv om de ikke-lojale selv skulle overleve.

 

Men jeg skjønner uansett ikke poenget med å gjøre noe man tydeligvis ikke liker bare for å få achievements.

 

Det finnes noen som liker achievements. Selvom du ikke elsker å løpe maraton, er det kanskje deilig å få premiere for det..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...