Gå til innhold

Piranha Bytes - Risen

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Er litt stolt, klarte å knuse Lord Prestocon(?) og et par andre kompanjonger som level 11, eller noe! :D

Det er en så jævla herlig følelse når man klarer å knuse noen i dette spillet!! (Bortsett fra gnomene da, de er bare dumme! hehe)

Hvor lenge har folk spilt spillet, forresten?

Jeg har spilt i 25-26 timer, ca.. :)

Endret av Bone
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Ha ha! :D Fant endelig ut at man kan blokkere dyr med skjoldet!! :rolleyes:

Var helt sikker på at det ikke fungerte jeg; trodde dyr måtte fintes, og så kunne man kun bruke skjoldet mot skjelett og lignende! Nå ble jo de lettere.. man er veldig "trygg" bak et skjold, synes jeg! :)

Må si at Risen er sykt genialt.. en av de bedre spillene på lenge, og selv om jeg har blitt veldig så glad i Dragon Age: Origins, så er det noe Risen har som ikke DA:O har, (og også omvendt, men)..

Jeeee! :D hehe..

EDIT: Jeg har litt problemer med at spillet "lugger" .. det har ikke noe med frameraten å gjøre, (den er egentlig dårlig nok som den her, 20-30), men er det noe flere av dere opplever, eller er det bare min bærbare som går for varm, eller noe? Greia er at når jeg har spilt litt, så begynner den å lugge så vidt.. også mer og mer, og mer.. Vanskelig å forklare, men det har ikke noe med frameraten å gjøre, og det har ikke noe med hvor jeg er..

Endret av Bone
Skrevet (endret)

Tenker det totalt sett må bli noko sånt som 72-76 timar. Eg er no ferdig med to gjennomspelingar (ei som magikar og ei som banditt/opprøyrar), so no tenker eg det blir ei lita rollespelpause for min del. :)

Når det gjeld ytelse, har eg ikkje opplevd det du nemner. Eg har merka nokre gongar at biletrata blir litt dårlegare når eg er i klosteret, men ellers går det heilt glatt.

Fyren heiter Patroscon, forresten. ;)

Kay

Endret av KayAU
Skrevet

Har fått tak i Titan-hammeren... men hvor er resten av rustningen?

Hammeren er ein av fem delar av rustninga, som ligg dei fem gravene til dei sauriske øvsteprestane. Eg antek du har fått oppdraget "Find all the pieces of the titan armour"? I sofall er gravene markerte i på oppdragskartet ditt.

Kay

Skrevet

Enig med Bone. Dragon Age og Risen utfyller hverandre helt utmerket!

På de områdene Risen sliter, skinner Dragon Age som en sol. Samtidig er Risen et helt annet RPG en Dragon Age, og det er en sann fornøyelse å spille begge to! :)

Skrevet

hmm.. lurer på om jeg må i hardware-delen av forumet..

Det er nok at PC-en blir for varm, eller noe.. (jeg har akkurat installert en sånn termometer-måler, så skal se hva den ligger på), men når jeg drar ut strømtilførselen (spiller på bærbar), så går den tilbake til normalt igjen (med kanskje noen få FPS mindre), men da "flyter den" i det miste.. rare greier..

Trodde at en PC med strøm og en PC med batteri på "full ytelse" ville yte ca det samme, med det ser det ikke ut til at de gjør.. hmm..

Kan jeg forresten selge all weeden min til han på toppen ved Don's Camp? Eller behøver jeg weed til noe spennende senere?

Nå har jeg prøvd litt, forresten.. temperaturen ligger på ca 84 grader.. hmm.. er det (for) mye?

Og en siste ting; hvordan kan jeg åpne mange av de skattene jeg graver opp med spade? Det blir ofte sagt "I have to pick this, or find a key!", men jeg har level 3 i lockpicking, og jeg har også prøvd lock spell.. men, de er fortsatt låst.. Hvordan skal jeg åpne disse?

Takk, takk! :)

Skrevet

Hvis det står "I have to pick this, or find a key" og du har lockpicking er det en del av et quest, evt. så må du pickpocke en fyr for å få tak i nøkkel.

Og jeg tror du kan selge all weed til han fyren. Jeg har i alle fall ikke funnet noen bruk for det, og jeg er level 3 alchemy.

Skrevet

Det er det som er så rart.. for, dette her er snakk om skatter som jeg finner uti skogen og i ødemarka.. 5-6 stykker av dem i hvert fall..

Her er 2 som jeg husker nøyaktig lokasjon på:

Bak den enslige hytta til han som hører stemmer (Lord something); hvis du lar vær å gå opp stien til hytta, men går bak, på høyre side, så er det en skattekiste å grave opp, den får jeg ikke opp..

Og, når du går fra der du møter din første NPC (Jon?),som er outposten til hunterne fra Dons Camp, og opp til venstre, så kommer du til et kryss hvor du kan ta ned mot venstre, mot alle de Sea Vulturene, og til slutt til et slott med skjelett og sånn.. rett før du kommer til den borgen, så kan du grave opp ei kiste, også den trenger man lockpick, eller key! Synes det er rart at slike skal trenge nøkler!? De som man graver opp!? Stemmer dette, eller er det en bug hos meg?

Det er også flere slike.. de er litt mer gullbelagt enn andre, men..

Takk igjen for svar! :)

Skrevet

En annen liten ting; Har nå funnet både permanent strenght, og permanent mana boost.. Jeg trenger jo ikke mana slik jeg spiller nå, men er det noe annet enn strength man kan gjøre permanent? Eller kan jeg bruke bort alle 12-13 Hero's Crown jeg til nå har funnet?

Takk igjen! :)

Skrevet

@Bone

Når det ikkje går an å dirke opp ein lås, er det fordi du treng ein spesifikk nøkkel. Når det gjeld dei kistene du har gravd opp:

Dei to du nemnde er ein del av eit oppdrag du får av Patty i kapittel to, etter at du har hjelpt ho med å komme seg ut av byen.

Hero's Crown kan brukast i drikkar som kan auke alle attributtane dine, med unntak av visdom. For ein styrke-basert krigar, er det nok styrke som er det mest fornuftige å bruke dei på. Men du kan òg bruke dei til å få meir helse.

Kay

Skrevet

Ah.. takk!

Angående det jeg lurte på:

Jeg har nå hjulpet Patty ut, hun sitter ved stranda, men alt hun per når har sagt til meg, er at hun er skuffet over at jeg har meldt meg inn i Don's gjeng.. tror du det har ødelagt questen? - "Now, why did you go and do that for!?"

:)

Skrevet

Er litt stolt, klarte å knuse Lord Prestocon(?) og et par andre kompanjonger som level 11, eller noe! :D

Det er en så jævla herlig følelse når man klarer å knuse noen i dette spillet!! (Bortsett fra gnomene da, de er bare dumme! hehe)

Tok Patr ganske enkelt som level 8 mage. Pewpew

Skrevet

Ah.. takk!

Inga orsak. :)

Angående det jeg lurte på:

Jeg har nå hjulpet Patty ut, hun sitter ved stranda, men alt hun per når har sagt til meg, er at hun er skuffet over at jeg har meldt meg inn i Don's gjeng.. tror du det har ødelagt questen? - "Now, why did you go and do that for!?"

:)

Neidå, det går bra. Eg trur faktisk ikkje det er mogleg å øydeleggje det oppdraget, sidan...

...det er litt kopla til eit av hovudoppdraga. Du får ikkje oppdraget med ho tidlegast før du har blitt bedt om å leite etter nokre krystallskiver, trur eg. Det er òg mogleg at du må snakke med ein av Romanov sine menn inne i tempelet der Don Esteban sit.

I alle tilfelle vil du ikkje få oppdraget før i kapittel 2.

Kay

Skrevet (endret)

Bone:

Du behøver ikke bekymre deg for Patty. Du får oppgaven vedrørende henne automatisk senere i spillet.

Angående lag så har ikke jeg opplevd noe selv så det kan godt være at maskinen din er overopphetet. 84 grader høres veldig høyt ut, men det kommer an på hvilken komponent du snakker om. En CPU skal ikke kunne gå så høyt en gang uten å slå seg av så du snakker vel om skjermkortet.

Jeg har aldri brukt en laptop til spilling (bortsett fra i de gode gamle dager med Windows 95) så jeg vet ikke helt hva tempen bør ligge på i de, men jeg tror likevel 84 er litt høyt for en GPU selv om mange GPUer er bygd for å kjøre i opp til 90-100 grader.

Det er ikke så mye å gjøre med det i en laptop, men er du sikker på at den får nok luft? Det hjelper kanskje å putte den på noen "bein" så den får luft under.

Ellers skjønner jeg ikke helt hvorfor strømtilførselen skal endre noe. Har du målt tempen med og uten strømkabel?

Kanskje det har noe med strømstyringsplanen å gjøre som du kan endre på i kontrollpanelet (i hvert fall på vista, vet ikke hvordan det gjøres på XP, men det burde være likt).

Endret av Nether
Skrevet

Det var CPUen faktisk ja. Merkelig. Prøvde selv å laste ned programmet for å se hvordan det var, men det klarte ikke å vise tempen til CPUen min.

Kanskje du burde prøve et annet program. Helst et som kan vise GPUen din også. Selv bruker jeg hwmonitor (og expert tool fra Gainward for GPUen som en ekstrasjekk). Du kan også prøve Speedfan, Rivatuner, Everest osv. Syns 84 grader er for høyt for en CPU. Hadde det vært en stasjonær hadde den nok slått seg av innen da. Men jeg vet ikke hvordan slikt fungerer i en laptop så lar andre svare på det. Kan være det er normalt i en laptop for alt jeg vet. :)

-----------------------------------------------------------------

Tilbake til emnet:

Jeg er nå level 25, og har 60 LP til overs jeg ikke vet hva jeg skal bruke på (kan ikke heve styrken min siden den allerede er på 140, og trenger ikke noe annet).

Dette selv om jeg har kastet bort litt LP på en del evner jeg egentlig ikke trenger.

Det jeg lurer på er hvor mye LP man egentlig trenger hvis man skal spille som mage eller warrior of the order. Det virker jo som om man får en del.

Har litt lyst til å spille en hybrid med sverdtrening til level 6-7, og med en type magi for å oppleve den andre siden av historien (begynner ikke på nytt før jeg er lei av DA:O hvilket sikkert tar en stund).

Tenker da på å svekke fiender med magiske angrep først for så å angripe med sverd.

Er det nok LP til å få sverdtrening og styrke opp til et akseptabelt nivå samtidig som man fokuserer på ild/frostmagi og mana?

Skrevet

Jeg, som en 100% warrior har slitt med Lp helt frem til kapittel 2. Nå begynner det å gjevne seg ut.

Slet også en del med penger (startet i VIF swamp) men det har også løst seg.

Det vil si at det nok blir hardt i starten. Men, jeg tipper at du vet dette, så du får bare gjøre det du vil :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...