Gå til innhold

Piranha Bytes - Risen


Anbefalte innlegg

Ser at denne ligger i PC-delen, men jeg har nå 360-versjonen... turte ikke å satse på at PC-en min holdt.. men, leser litt at konsollversjonen suger balle i forhold, så jeg lurte litt på hvor dette står, for mener å ha fått med meg en slags test? Men, finner den ikke.. selv har jeg ikke noe negativt å si om 360-versjonen enda..

 

Hører mye godt om 360 versjonen hvis vi ser bort fra grafikken.

 

Sånn går det når du outsourcer livsverket ditt til en lat 3. part :whistle:

 

Hva slags maskin har du?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Okei! Synes ikke grafikken er så ille jeg..

 

Her er mine 3 PC-er..

 

PC - "Black Vista"

 

HOVEDKORT: DFI Lanparty UT RDX200 CF-DR

PROSESSOR: AMD Athlon 64 FX-60

RAM: OCZ EB DDR PC-4000 2 GB Pl.Ed. Dual Channel

SKJERMKORT: Hightech Excalibur Radeon x1900xtx 512 MB

LYDKORT: Creative SB X-Fi Fatal1ty FPS

VIFTE: Hiper Type-R 580W

HARDDISK: Western Digital Raptor X

MUS: Razer Copperhead

KABINETT: Lian Li PC777B

SKJERM: DELL UltrasSharp 2405 FPW 24"

 

3DMark05 : 11043 (uklokket system)

3DMark06 : 5856 (uklokket system)

 

 

 

PC - "HTPC"

 

HOVEDKORT: Asus P5KPremium/WiFi-AP

PROSESSOR: Intel Core 2 Duo E6850

RAM: OCZ DDR2 PC-5400 2 GB Valve Pro Series

SKJERMKORT: Gigabyte Radeon HD 2600 XT, 256 MB RAM

LYDKORT: Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer

VIFTE: MIST, 500W ATX 2.2

MUS/TASTATUR: Logitech Cordless Desktop MX 5000

DVD: Plextor PX-810A/T3B

KABINETT: Silverstone SST-LC17 HTPC Sort

 

 

 

PC - "ASUS VX2S Lamborghini"

 

CHIPSET: Mobile Intel® PM965 Express Chipset

PROSESSOR: Intel Core 2 Duo CPU, T7500 @ 2.20GHz, 800MHz 4M L2 Cache

RAM: DDR2 667MHz, 2 GB

SKJERMKORT: NVIDIA GeForce 8600M GT, 512MB

LYDKORT: Realtek HDA

HARDDISK: 2.5" 9.5mm SATA 200GB 7200rpm

DVD: DVD-S-Multi D/L Lightscribe

Lenke til kommentar

Tok link fiksen litt tidligere i denne tråden og det funket for meg også, takker for den.

 

Så langt virker det veldig lovendet (slik jeg husker Gothic 2), du får ingenting gratis og spillet beveger seg utrolig flott etter valgene jeg gjør. For å prøve å forklare det enkelt gjør Risen alt riktig der Oblivion gjordet alt feil, får den gode RPG følelsen her så her blir det nok Mye spilling i helgen ).

Lenke til kommentar

Er litt skeptisk til Risen for å være ærlig.

Nå har jeg en tendens til å sammenligne med de beste spillene jeg har spilt, da spesielt Oblivion, og utifra det jeg fikk med meg av demoen så virker spillet litt tynt (demo ikke sant? ^^).

 

Har aldri spilt Gothic-serien, så jeg bare håper Risen har et rikt mangfold av våpenklasser, enchants, armors etc. og et hav av sidequests.

 

Jeg ble veldig positivt overrasket over grafikken, og atmosfæren var imponerende realistisk, samtidig som alt virket ganske eventyraktig.

Spillet virker som om det er lett å leve seg inn i.

Endret av Vaine
Lenke til kommentar

Jeg valgte (valgte og valgte fru blom) å dra til "Marsh" stedet der Don og gjengen oppholder seg. Er det i det hele tatt mulighet for meg å lære meg magi?

 

Jeg er også litt stuck.

 

 

Jeg har gjort en del quests hos Don og gjengen, og nå har jeg fått kjøpt en protection scroll. Men, han løytnanten vil ikke sloss mot meg. Har vunnet mot de to første + Domingo (måtte ty til easy, men det var den eneste veien ut av stuck, trodde jeg. Er fortsatt stuck) og han som arrangerer arena-kampene nekter meg å sloss mot ham fordi jeg sladret om de til Rachel. Han fyllefanten ute i marka sa at jeg enten måtte sloss mot alle vaktene, eller prøve å vise at jeg tar kontroll over stedet, men jeg skjønner ikke hvordan jeg skal gjøre det!

 

Endret av Error
Lenke til kommentar

Sorry Error, ingen magi på oss, men vi har scrolls uansett.

 

 

Har du sladret til Sara om Brogars løsepengeutdrivelse av de lokale? Det er mer quests her, til slutt hater han deg når du irriterer ham nok at han labber rett avgårde.

 

Det skal litt til før han gidder å sloss mot noen, han har såpass mye å tape mtp hans posisjon til at han gidder å risikere det.

 

Lenke til kommentar

Har kommet til chapter 3 akkurat nå.Spilt kun som Hunter så langt.

Syntes det gikk trått i starten, men når chapter 2 starta tok spillet av for min del. Masse items som dukker opp ettersom du kan begynne å raide diverse huler utenom å dø med en gang:)

 

Vil annbefale å få så høy level som mulig før dere starter på chapter 3, er til tider enormt vanskelig.(vil ikke røpe hvorfor;P)

Lenke til kommentar
Har aldri spilt Gothic-serien, så jeg bare håper Risen har et rikt mangfold av våpenklasser, enchants, armors etc. og et hav av sidequests.

 

Dette må du ikke forvente, og da spesielt ikke den nest siste kategorien. Risen er på overflaten likt Oblivion, men i praksis er de to helt forskjellige typer rollespill.

 

Alt i Risen har blitt plassert for hånd. Tror det er bare 70 forskjellige våpen, og alle er håndlagd og plassert av utviklerne i spillet, fremfor det å bli delt ut som tilfeldig loot. Det er bare noen få rustninger som blir delt ut når du når forskjellige nivåer i de ulike fraksjonene.

 

Siden du ikke har spilt noen Gothic-spill før bør du skru av alle forventningene til hva som venter deg, for ikke å bli skuffet. Gå inn med blanke ark, og du vil bli positivt overrasket.

Endret av TiLT
Lenke til kommentar
Har aldri spilt Gothic-serien, så jeg bare håper Risen har et rikt mangfold av våpenklasser, enchants, armors etc. og et hav av sidequests.

 

Dette må du ikke forvente, og da spesielt ikke den nest siste kategorien. Risen er på overflaten likt Oblivion, men i praksis er de to helt forskjellige typer rollespill.

 

Alt i Risen har blitt plassert for hånd. Tror det er bare 70 forskjellige våpen, og alle er håndlagd og plassert av utviklerne i spillet, fremfor det å bli delt ut som tilfeldig loot. Det er bare noen få rustninger som blir delt ut når du når forskjellige nivåer i de ulike fraksjonene.

 

Siden du ikke har spilt noen Gothic-spill før bør du skru av alle forventningene til hva som venter deg, for ikke å bli skuffet. Gå inn med blanke ark, og du vil bli positivt overrasket.

 

Absolutt, spesielt armors er en mangelvare å få tak på i dette spillet. Man må faktisk jobbe seg oppover i en fraksjon for i det hele tatt ha mulighet til å få tak på en anstendig armor. Hvis ikke man har planer om å labbe rundt med "Worker's clothes" hele spillet da. ;)

Lenke til kommentar

 

 

Jeg fant ingenting i .xml filen jeg kikket i, etter tips på ett annet forum.

 

Blir kjempeglad hvis du finner ut noe, jeg har quickloadet ved en feil etter noe vanskelig èn gang for mange...

 

 

Fant dette tipset på ett forum, ifølge dem så skal det være mulig å forandre quicksave/load knappene iallfall. Har ikke testet det selv enda, så gjør det på eget ansvar ;)

 

http://forum.worldofplayers.de/forum/showthread.php?t=683985

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...